DonKichot Napisano 9 Styczeń 2005 Napisano 9 Styczeń 2005 to moj pierwszy render v-rayem w dodatku wersją demo bo innej nie mam dostęp miałem tylko do tych parametrów hsph subdv. - 200 interp samples - 50 multip. first 1 second 0.8 aha musze tu dodać że finalrender robił to 8 godzin a v-ray zaledwie 8 minut :)
mirach Napisano 9 Styczeń 2005 Napisano 9 Styczeń 2005 DonKichot: niezla rozniaca predkosci :) Bede musial porownac Brazila i vraya, bo od dluzszego czasu planuje przesiadke na vraya ale jakos nie moge sie zebrac :)
DonKichot Napisano 10 Styczeń 2005 Napisano 10 Styczeń 2005 testuje właśnie najnowszego vraya szybki no nie hehe a myślałem że się nabierzecie na te sekundy :P jedno omni skylight biały, mult.2 czas renderingu łącznie 15 minut irradiancemap jako pierwszy siła 1 ustawienia standardowe na medium plus subdivs-100 samples-40 jako drugi lightmap ustawienia standard siła 0.85 niestety to demo i musze wrucić do tego badziewia 1.09 :((( w którym musze użyć directa to straszne ale jakoś przezyje :P
Bobby_digital Napisano 10 Styczeń 2005 Napisano 10 Styczeń 2005 ale czego uzyles jako second bounce?? i ile czasu sie mapy licza ? i ustawienia podaj :)
javor Napisano 10 Styczeń 2005 Napisano 10 Styczeń 2005 hmmmmmm ........... a czemu masz taki jasny sufit?? masz jakieś podłoże wokół tego domku czy może skylight świeci ci przez okna od dołu na sufit ????????? tak to wygląda jak dla mnie ale może się myle :)
Salvator Napisano 10 Styczeń 2005 Napisano 10 Styczeń 2005 imponujące, miękke i szybkie, czego więcej chcieć
DonKichot Napisano 10 Styczeń 2005 Napisano 10 Styczeń 2005 nic nie dodawałem ani nie odejmowałem w tym obiekcie, jest tylko jedno omni i jest daleko za oknem i bardzo wysoko, jak by co to nie ja tylko vray to liczył :P a tak poważnie to światło wpada od góry i pierwsze odbite bounce lecą może na sufit i temu jest jasny, można by zmniejszyć kontrast lub przy liczeniu gi dać wiele słabych świateł przy oknach a na końcu dorzucić tego omni albo directa lub zmienić kont tego światła, zawsze można w ps coś poprawić :P
javor Napisano 11 Styczeń 2005 Napisano 11 Styczeń 2005 YEEEAAAHH!!!!!! HARDCORE !!!!!!!!! :D oto mój harcorowo sadomasochistyczny render przy użyciu defaultowego SCANLINE'a (z aktywnym light tracerem of course) co o tym sądzicie?? jakość nie jest najlepsza bo i tak troche za długo to trwało :/ info: 1x skylight multiplier 1.0 1x direct multiplier 1.0 (daleko pod kątem który można wywnioskować po cieniach :)) general light tracer settings: global multiplier - 1.3 sky lights - 1.0 rays/sample - 400 filter size - 2.0 ray bias - 0.2 cone angle - 88.0 object multiplier - 1.0 color bleed - 1.0 bounces - 4 volumes - 1.0 rendertime: 6godzin 52minuty @AMD athlon XP 1600+, 1GB RAM (na szczęście robił to jak byłem w szkole) no i tak poza tym to jest to mój pierwszy render wnętrza !!!
Baton Napisano 13 Styczeń 2005 Napisano 13 Styczeń 2005 Jak widac z scaline'a tez sie da cos wydusic ... tylko szkoda ze za cene 7h renderingu :D DonKichot: jezeli dales bialy kolor do enviroment to skylight jest domyslnie wlaczony. Zeby go wylaczyc musisz w opcjach render ustawic jasnosc skylighta na 0.
Bobby_digital Napisano 15 Styczeń 2005 Napisano 15 Styczeń 2005 Donkiszot trohe przejarales sufit. w scanline nawet fajnie wyszlo tylko noise duzy i jakis artefacty w rogu z tylu. edit: aha no ale czas 6 godzin to chyba za duzo jednak.
SansSerif Napisano 15 Styczeń 2005 Napisano 15 Styczeń 2005 o javora wersja najlepsza. szkoda tylko ze maxowe radiosity siada na materialach i ma kiepskie exposure control.
DonKichot Napisano 15 Styczeń 2005 Napisano 15 Styczeń 2005 to znowu ja :P poprawiłem ten sufit ucze się dopiero vraya dlatego tyle tego tu wrzuciłem poza tym amatorzyną jestem, niestety czas renderingu 3x mi się wydłużył bo w wersji 1.09 nie ma lightmapy i trzeba irradiance podrajcować ale do godziny jeszcze nie dobiłem to nie jest źle :) teraz lepiej ??
Bobby_digital Napisano 16 Styczeń 2005 Napisano 16 Styczeń 2005 ja przetestowalem na dwoch kompach z tymi samymi ustawieniami :) z tymze jedno wyszlo jasniejsze hmmm trzeba doliczyc jeszcze mape photonow: na szybszym kompie 7min 23s na wolniejszym 9min 2s takze szybciej niz ty DON :)
Seo000 Napisano 22 Styczeń 2005 Napisano 22 Styczeń 2005 No dobra to ja dorzuce takie cuś, narazie bez ustawień żeby nie było że nic nie robiłem :P Taki trochę zimniejszy styl i chyba mało realistyczny.
Baton Napisano 22 Styczeń 2005 Napisano 22 Styczeń 2005 Seo000 dales kolory jakby to bylo pod woda ;)
polka dot Napisano 22 Styczeń 2005 Napisano 22 Styczeń 2005 bardzo ciekawe góry oswietlone z lewej a swiatlo wpada do pokoju z prawej :P ;)
Seo000 Napisano 22 Styczeń 2005 Napisano 22 Styczeń 2005 Baton --> W sumie dałeś dobry pomysł na zrobienie pokuju pod wodą :D. kome --> Jakoś nie zwróciłem na to uwagi mogłem zostawić sam kolor :P
Marcin Napisano 22 Styczeń 2005 Autor Napisano 22 Styczeń 2005 milo mi poinformowac ze "ktos" przykleil ten wątek ;] i ktokolweik to jest , Bardzo mu dziekuje ;]... zaraz po zleceniu i koncu cafe obiecuje wstawic nową scene jak narazie az milo popatrzec jak ludzie z chęcia pracuja nad ta sceną ... a wiec pracujcie nad swoim warsztatem panowie ... zycze cieplego swiatla i szybkich renderow ;] ---Edit--- jeszcze sie spytam o jedna rzecz czy mogl bym usunąc przedrostek "scena 3d" z nazwy tematu ? wygladalo by to lepiej ...
mirach Napisano 24 Styczeń 2005 Napisano 24 Styczeń 2005 O, bardzo fajnie ze sie to przykleilo. Ja mam taką prośbe edukacyjną, mógłby ktoś z doświadczeniem "świetlnym" skometnować moją pracke ( tak z 20 postów wyzej ) i powiedziec co tam jest nie tak ? Bo ja mam wrazenie ze ciągle cos tam nie gra, ale nie umiem samemu skonkretyzować co jest nie tak...
Bobby_digital Napisano 25 Styczeń 2005 Napisano 25 Styczeń 2005 Na moje oko fachowca ;) to wyglada jagby zrodlo swiatala bylo w pokoju po czesci a nie wpadalo z zewnatrz........... przy tym najwiekszym oknie np jest ciemniej...
Laser Napisano 28 Styczeń 2005 Napisano 28 Styczeń 2005 hej. W związku z takim fajnym "topikiem" postranowiłem pouczyć się wreszcie fotonów. No więc poustawiałem na oko dobre parametry ale zaczał mi wychodzić badziew prześwietlony i z plamami, więc przerwałem rendering. Tu macie ten render: http://strony.aster.pl/laser/testbrazila.jpg A tu ustawienia http://strony.aster.pl/laser/1.jpg http://strony.aster.pl/laser/2.jpg http://strony.aster.pl/laser/3.jpg Podpowiecie coś? :)
Laser Napisano 28 Styczeń 2005 Napisano 28 Styczeń 2005 o kurka, nie wyświetlaja się tu w ten sposób? To jak wy to robicie ?
mirach Napisano 28 Styczeń 2005 Napisano 28 Styczeń 2005 O, Laser, widze ze tez bawisz sie brazilem :) Ja specjalistą nie jestem ale moge ci troche pomoc. Masz tam w cholere nie potrzebnego smiecia w ustawieniach. Nie wiem czemu tak wysokie warosci skylighta dales. Ale po koleji: 1. Probkowanie Swiatla Masz tam min -3 max 3. Ten max 3 mozesz spokojnie dac na 0. nie jest ci potrzebne takie probkowanie. 2. Masz włączone Bounces 2, a to oznacza Regathering w brazilu, a przy regatcheringu to masz DUZO za duzo photonow emitowanych ze swiatla mi spokojnie wystarcza 10.000 3. Tak samo przy regahteringu masz za duzy Photons in estimate. 2000 jest dobre jak masz bounces 1 ( czyli wylaczony regather ) przy bounces 2 wystarczy spokojnie 200. Jak dla mnie za maly max search radius. Ja na początek daje tyle ile ma szerokość pokój, a pozniej eksperymentuje To tyle moich uwag, jak moowilem sam nie jestem expertem. Ale patrząc na twoje ustawienia to musialo ci sie to renderowac godzinami... na jakim sprzecie to robiles ? :-) Aha, moj render brazila jest jakies 30 postów wyzej, mozesz sobie cos podejżeć :) Mam nadzieje ze cos pomoglem Bobby_digital: dzieki, jak bede mial czas to powalcze z tą sceną jeszcze troche :)
Laser Napisano 28 Styczeń 2005 Napisano 28 Styczeń 2005 O rany, mistrzu dzięki :) teraz jest duuużo lepiej, tylko dlaczego to mi teraz takie zielone wyszło to pojęcia nie mam :/ No i jeszcze widac jakies punkciki, pewnie jakies prubkowanie czeogs trzeba lepsze dać :) a mój sprzęt to athlon 1,7 dlatego w małej rodzielczości licze takie rzeczy :)
DonKichot Napisano 28 Styczeń 2005 Napisano 28 Styczeń 2005 laser masz coś źle ustawione bo nie masz cieni w scence ! ja tam w każdym razie nie widze ani jednego cienia, zobacz czy je włączyłeś w świetle ! co do koloru to sprawdź czy masz enviroment na biało, skylight na biało i kolor światła na biało jeżeli one są na biało to może dałeś mgłe :)
mirach Napisano 28 Styczeń 2005 Napisano 28 Styczeń 2005 Wow, laser, ciekawie wyszlo :) Chyba rzeczywiscie brakuje cieni. Radze tez zaczac od dania wszystkiemu szarego materialu i bialy enviroment, wtedy najlepiej widac rozklad swiatla. A skoro masz 1,7 GHz to powinno ci to ladnie smigac, tylko nie przesadzaj z probkowaniem, jak juz sie zadowolisz rozkladem swiatla to sobie probkowanie zwiekszysz :) Cholera, tylko ktos mnie nazwal "mistrzu" i odrazu mi do glowy odbilo, zaczynam rzucac jakimis poradami i w ogule :D
Laser Napisano 28 Styczeń 2005 Napisano 28 Styczeń 2005 hmmm, no właśnie bawię się z ustawieniami i albo coś jest nie tak z miim kompem albo neiwiem. Kolor rysunku u mnie zalezy od tego jaki dam parametr max search radius. Jak mały to wszystko jest niebieskie, jak troche większy to żółte, a jak jeszce większy to zielone.
Laser Napisano 29 Styczeń 2005 Napisano 29 Styczeń 2005 dobra, jest lepiej, powiedzcei mi tylko co ustawić zeby było jasniej i żeby tych plam nie było :)
mirach Napisano 29 Styczeń 2005 Napisano 29 Styczeń 2005 Takiego motywu to ja jeszcze nie widzialem..... Edit: Z plamami to musisz pobawic sie probkowaniem swiatla troche. A co do jasnosci, to z tego co widze to chyba oswietlasz scene jednym swiatlem. Powrzucaj Area Lights w okna tak zeby robily za rozproszone swiatlo wpadajace z zewnatrz.
Marcin Napisano 29 Styczeń 2005 Autor Napisano 29 Styczeń 2005 Laser - jak dajesz oswietlenie dzienne to nie daje sie czarnego w evoirment bo to psuje caly efekt ... to wyglada jak by ktos w nocy swiecil lampą 300W w okna ... evoirment na błękit i wszystko zmieni .... co do brazila to nie bede sie wypowiadal ... ale widac postępy ... przynajmmnij nie jest juz zielone ... ;]
t0m3k Napisano 29 Styczeń 2005 Napisano 29 Styczeń 2005 witam, bardzo ciekawy watek moje rendery i ustawienia ponizej (sorki za aspect - jesli bardzo trzeba to poprawie) daje rendery bez materialow i z bo jak widac przy tych samych ustawieniach render jest calkowicie inny od razu mam pytania: - co zrobic zeby czerwone kanapy nie "swiecily" po pomieszczeniu? - co zrobic zeby mi nie swiecilo na dole po prawej stronie? mial byc jeszcz plik ze zrzutem sceny ale okazalo sie ze jest za duzy :( w kazdym razie jest jedno swiatlo Direct za oknem multipler 4 kolor "zazolcony" cienie vray.
Bobby_digital Napisano 29 Styczeń 2005 Napisano 29 Styczeń 2005 musisz zwiekszyc troche jakosc irradiance mapy bo duzo bugow. w object settings... zmniejszyc generate GI dla kanap.
Seo000 Napisano 30 Styczeń 2005 Napisano 30 Styczeń 2005 Cudo nie wyszło, ale chyba sie poprawiłem troszke. Są bugi ale za to dość szybki był render(nie wiem co z nimi zrobić). Może macie jakiś skuteczny pomysł na pozbycie sie sensacji tvn'u czyli ciemnych kątów.
polka dot Napisano 30 Styczeń 2005 Napisano 30 Styczeń 2005 nie ma nowej sceny to wszyscy bawia sie w kolorowanie starej.. ;)
Bobby_digital Napisano 30 Styczeń 2005 Napisano 30 Styczeń 2005 Seo tu niechodzi o to by byl szybki render tylko jakosciowo dobry... przy jak najmniejszym mozliwym czasie, ale quality first. no ale lepiej tylko wlaczyles wogule second bounce ?? bo ciemno troche
Seo000 Napisano 30 Styczeń 2005 Napisano 30 Styczeń 2005 Wiem że chodzi też o jakość ale nie każdy ma super mega komputer lub ma ochote czekać po 9 godzin. Może masz racje ciemno, second bounc jest ale dałem tylko 0,6. Oświetliłem to tak szybko na łapu capu (bo kablówka wysiadła), moze kiedy coś poprawie.
Bobby_digital Napisano 30 Styczeń 2005 Napisano 30 Styczeń 2005 e dobry komp masz przeciez :) pamieci malo, wiem to boli bo mam tyle samo, ale przesadzasz z tymi 9h :) chcesz sie czegos nauczyc to nie mozesz na łapu capu troche trzeba posiedziec nad tym niestety.
t0m3k Napisano 31 Styczeń 2005 Napisano 31 Styczeń 2005 musisz zwiekszyc troche jakosc irradiance mapy bo duzo bugow. mozesz napisac co dokladnie podkrecic? z gory dzieki...
Marcin Napisano 31 Styczeń 2005 Autor Napisano 31 Styczeń 2005 min rate na -3 max rate na 0 hsph subdv. na 50 interp. subdv. na 20 clr thresh na 0,3 nrm thresh na 0,4 dist thresh na 0,1 w direct computation masz za duzo subdv ... zmniejsz do 1 lub 2 color maping NIGDY na linear ... zawsze ustaw sobie exponetial lub HSV ... i gdy za cimno bawisz sie dark multiplierem ...
Seo000 Napisano 31 Styczeń 2005 Napisano 31 Styczeń 2005 Ja też dzięki Marcin. Jaka jest różnica miedzy Exponential,a HSV Exponential??? No dobra pozbyłem się ciemnych rogów, jasniej jest i troszke odbicia zmieniłem. Niestety porobiły się zacieki na suficie, a czas renderingu zwiększył się dwukrotnie poniewaz dałem GI na min -3 i max -1. Czekam na sugestie. PS. Nie spać!!!
Bobby_digital Napisano 31 Styczeń 2005 Napisano 31 Styczeń 2005 cos ustawienia marcina nie daly rady tej scenie ;) Seo zapisz mape irradience i porownaj HSV a exponential.... geenralnie expo oslabia saturacje.
zuv Napisano 2 Luty 2005 Napisano 2 Luty 2005 Witam. Mój pierwszy post i od razu tutaj, to dla tego że właśnie modeluje swoje mieszkanie i uczę się oświetlać wnętrza. Widzę że niewiele osób współpracuje z brazilem, ale patrząc na efekty, v-ray jest do takich rzeczy chyba lepszy. Co do renderu to chyba troszkę przesadziłem z pewnymi parametrami, myslałem że będzie super a wyszło strasznie średnio, hmm.... W scenie są 2 T.Directy o siłach 1 i 1,5, reszta parametrów poniżej co wy na to?
Laser Napisano 2 Luty 2005 Napisano 2 Luty 2005 staryy, napewno lepiej odemnie :) Moze dzis sie poprawie .
Bobby_digital Napisano 2 Luty 2005 Napisano 2 Luty 2005 ciezko sie spodziewac realistycznego oswietlenia uzywajac 2 słońca :)
polka dot Napisano 2 Luty 2005 Napisano 2 Luty 2005 na jakiej planecie budujesz to mieszkanie? ptfu moze inaczej - w jakim ukladzie slonecznym? ;> rada na przyszlosc - rob jedno sloneczko ;) nie badz taki chciwy ;> aaa no i witamy na forum ;>
Seo000 Napisano 2 Luty 2005 Napisano 2 Luty 2005 O kuchdę :D Nie znam sie na brazilu ale to chyba nie powinno tak wyglądać, nie? Najpierw usuń jedno direct a potem spróbuj zrobić tego tutka mozesz nawet użyć marcinowej sceny a nie tej danej. http://www.splutterfish.com/sf/sf_gen_page.php3?printer=1&page=contrib/tutorials/pixelforge_photons/_contents/index PS. WELCOME
zuv Napisano 3 Luty 2005 Napisano 3 Luty 2005 Dzieki za tipsy, usunąłem jedno światełko, teraz świeci tylko jeden disc area, efekt jak widać, ponad 11 godzinach renderu :>, fakt że ustawienia też są konkretne a no i render w P3.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się