Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
mtdaddy za male to okienko zeby oswietlic to tylko swiatlem dziennym, wedlug mnei powinienes polaczyc nocne z dziennym, lub zostawic samo nocne.

 

poszerzyc wyłom ;)

 

przydałaby się PL
co masz do roboty ;) ?
Napisano

Bobby digital - w sumei to nawet nie miałem zamiaru na początku robić oświetlenia dziennego, teraz próbuję zrobić oświetlenie nocne (wewnętrzne) ale średnio to wychodzi :(

Napisano

Postanowiłem dołączyć się do zabawy :] Oto moje próby jak dotychczas (oczywiście Mental Ray :D):

Bez szyb:

lc2_day.jpg

lc2_dusk.jpg

 

Z szybami:

lc2_day_2.jpg

lc2_dusk_2.jpg

 

Załączam ustawienia poniżej (mam nadzieję, że czytelne) czasy renderów to po kolei: 5:17, 7:04, 8:33, 10:18 minut.

[Mam nadzieję, że nie ma limitu długości posta...]

Napisano

Kronos - pierwsze najlepsze - fajne niebo. z Oknami już nie tak dobrze - coś sie pojawiło na szybie /odbicie?/ wygląda jak plama benzyny na mokrej ulicy ;)

 

Wrzucam pokój żeby nie było że tylko czatuje ;P

Wiem że jest pare rzeczy do poprawy no i przegiąłem z glowem może później poprawie.

 

---- EDIT

Wybaczcie jakość ale coś nie udało mi sie załączyć przez

Tutaj jest link do większej wersji

 

http://img71.imageshack.us/my.php?image=gotowecropm7lh.jpg

Napisano

Witam.

Mam pytanie czy tak powinno wyglądać oświtlenie sztuczne. ;-)

Nie patrzcie na czas ( chociaż to ważne w tym wątku ) na pewno byłoby szybciej gdyby nie w tle był Winamp, Photoshopek i akurat tworzyłem sobie duuużżżżego torenta w Azureusie. ;-)

 

Dwa światła Photometric w lampach ;-) i skylight

Napisano

Woldi - oświetlenie jednak nie wyszło - przede wszystkim zbyt równomiernie rozchodzi się w całym wnętrzu - i słabo widoczne są cienie na podłodze przez co niedobrze to wygląda.

Jeżeli chodzi o o oświetlenie nocne to na 18 stronie tego wątku /post #179/ Ania C bardzo fajnie ustawiła światła.

 

Ja też jeszcze z odgrzewanym kotletem: kuchnia za dnia.

Link do dużej wersji:

http://img147.imageshack.us/my.php?image=kuchnia2jn.jpg

Napisano
Jak to zrobiles ze sa tak male Multipliery a scena jest taka jasna? :)

 

W color mapping mam dark multiplier na 2

Zdjęcie w tle zostało wcześniej w PSie prześwietlone i delikatnie levele podciągnięte (naprawdę nieznacznie).

Napisano

teraz znacznie lepiej, na lampy daj jeszcze self illumination na 100 i większego glowa, cienie chyba nieco za ostre. cośtam dziwnego się w podłodze odbija czy mi się wydaje ?

 

Pozdrawiam

Napisano

W scenie nic nie zmieniałem , i materiału też nie zmieniałem.

jako first bounce uzyłem irrmap, a drugi bounce ;-) użyłem "tak" liht cache.

Ale juz sobie poradziłem, poprostu zwiększyłem subdvs directlight.

Dzięki za tak fajny wątek.

Kiedy nowa scena ? ;-)

Napisano

Czołem

Pytanko małe jeśli pozwolicie ;-))

jestem niu w temacie vray - zaznaczę na wstępie

robie sobie testy z vraylightmaterial świetlówka 54W (150 cm) w pomieszczeniu 300x300x240 i jakieś plamy mi ciągle wychodzą na ścianach

czy da się oświetlić wnętrze tylko vraylightmaterialem ?

pozdro

Napisano

oo

już odpowiedź sie pojawiła ;-)) super

 

mam vraylightmat multip 40 tak jak w scenie na początku wątku

kombinowałem z generate GI dla materiału ale to nie to chyba

primary bounces 2,0 IRmap high

secondary 0,85 QMC

QMC zmieniłem samples na 15 i dalej plamy

jestem podłamany

może te plamy z geometrii obiektu mogą wynikać

Napisano

To ja też :)

Wszystkie ustawienia poza poniższymi standardowe.

W scenie jest tylko jedno światło direct o multiplier = 7,5 + Environment = 1,0

 

-= Indirect Illumination (GI) =-

Primary - 1,0 (Irradiance map)

Secondary - 0,85 (QMC)

 

-= Irradiance map =-

Very low preset

 

-= Color mapping =-

HSV

dark multiplier - 2,0

 

kitchen1rq.th.jpg

 

Czas: 0:01:47 na AMD 64 3400+ i 512 MB

Napisano
blada cegla:)

Świeżo Cifem przejechana ;) A tak na poważnie, to właśnie nad tą bladością pracuję. Tak samo jak nad wiszącą w powietrzu szafką na pierwszym planie.

Napisano

tymek masz źle ustawione gi zauważ że cienie ci się źle rozkładają nie ma zacienień w miejscach gdzie powinny być dodam że takiej scenki nie da się poprawinie zrenderować w minute...

Napisano

v-ray jest intuicyjny dajesz irr na high do tego light cahe lub light map zależy od wersji na domyślne, hsph na 100 do 150, samples na 25, color mapping na exponential chyba że lubisz przepalić to nie, dorzucasz sky light i mała korekta saturation i kontrastu i masz foto real :) ot cała historia vraya

podałem tu oczywiści szczyt ustawień można to zredukować zależy od scenki

 

 

edit:

niestety to co podałem to jeszcze nie oświetlenie scenki bo to już inna sparwa a jedynie pozbycie się artefaktów i realne rozłożenie cieni :)

Napisano
v-ray jest intuicyjny dajesz irr na high do tego light cahe lub light map zależy od wersji na domyślne, hsph na 100 do 150, samples na 25, color mapping na exponential chyba że lubisz przepalić to nie, dorzucasz sky light i mała korekta saturation i kontrastu i masz foto real :) ot cała historia vraya

podałem tu oczywiści szczyt ustawień można to zredukować zależy od scenki

 

 

edit:

niestety to co podałem to jeszcze nie oświetlenie scenki bo to już inna sparwa a jedynie pozbycie się artefaktów i realne rozłożenie cieni :)

 

I za to go kochamy :D

Napisano

no czy ja wiem chyba jestem jakiś pechowy bo nawet jak dam na high to wychodzi kaszanka ;] ale to raczej wina światła, jakby nie było tylko w maxwellu nie ma problemów z ustawieniem światła;]

Napisano

nie chcialo mi sie bawic dluzej a moznaby to duzo bardziej dopiescic majac fajne referki ale nie chcialo mi sie szukac :)

 

house.jpg

 

troche z noisem przesadzilem eh

 

oswietlenie: 1 direct mult 2 kolor zolty lekko, do tego skylight niebieski mult 0,6

 

ustawienia: irradiance map + lightcahe ustawienia defaultowe oprocz hsph:60 interp:10

 

czas chyba 25 minut cos dlugo trawe liczyl :) 2400mhz 256ddr

Napisano

a po cholere ty sie ta trawą bawiles ;] bylo sie lepiej skupic na renderze ;] ktory i tak chyba najlepszy ze wszystkich tutaj wliczajac w to maxwellowskie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności