Skocz do zawartości

Light Contest


Marcin

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

mtdaddy za male to okienko zeby oswietlic to tylko swiatlem dziennym, wedlug mnei powinienes polaczyc nocne z dziennym, lub zostawic samo nocne.

 

poszerzyc wyłom ;)

 

przydałaby się PL
co masz do roboty ;) ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postanowiłem dołączyć się do zabawy :] Oto moje próby jak dotychczas (oczywiście Mental Ray :D):

Bez szyb:

lc2_day.jpg

lc2_dusk.jpg

 

Z szybami:

lc2_day_2.jpg

lc2_dusk_2.jpg

 

Załączam ustawienia poniżej (mam nadzieję, że czytelne) czasy renderów to po kolei: 5:17, 7:04, 8:33, 10:18 minut.

[Mam nadzieję, że nie ma limitu długości posta...]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kronos - pierwsze najlepsze - fajne niebo. z Oknami już nie tak dobrze - coś sie pojawiło na szybie /odbicie?/ wygląda jak plama benzyny na mokrej ulicy ;)

 

Wrzucam pokój żeby nie było że tylko czatuje ;P

Wiem że jest pare rzeczy do poprawy no i przegiąłem z glowem może później poprawie.

 

---- EDIT

Wybaczcie jakość ale coś nie udało mi sie załączyć przez

Tutaj jest link do większej wersji

 

http://img71.imageshack.us/my.php?image=gotowecropm7lh.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam pytanie czy tak powinno wyglądać oświtlenie sztuczne. ;-)

Nie patrzcie na czas ( chociaż to ważne w tym wątku ) na pewno byłoby szybciej gdyby nie w tle był Winamp, Photoshopek i akurat tworzyłem sobie duuużżżżego torenta w Azureusie. ;-)

 

Dwa światła Photometric w lampach ;-) i skylight

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Woldi - oświetlenie jednak nie wyszło - przede wszystkim zbyt równomiernie rozchodzi się w całym wnętrzu - i słabo widoczne są cienie na podłodze przez co niedobrze to wygląda.

Jeżeli chodzi o o oświetlenie nocne to na 18 stronie tego wątku /post #179/ Ania C bardzo fajnie ustawiła światła.

 

Ja też jeszcze z odgrzewanym kotletem: kuchnia za dnia.

Link do dużej wersji:

http://img147.imageshack.us/my.php?image=kuchnia2jn.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W scenie nic nie zmieniałem , i materiału też nie zmieniałem.

jako first bounce uzyłem irrmap, a drugi bounce ;-) użyłem "tak" liht cache.

Ale juz sobie poradziłem, poprostu zwiększyłem subdvs directlight.

Dzięki za tak fajny wątek.

Kiedy nowa scena ? ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czołem

Pytanko małe jeśli pozwolicie ;-))

jestem niu w temacie vray - zaznaczę na wstępie

robie sobie testy z vraylightmaterial świetlówka 54W (150 cm) w pomieszczeniu 300x300x240 i jakieś plamy mi ciągle wychodzą na ścianach

czy da się oświetlić wnętrze tylko vraylightmaterialem ?

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oo

już odpowiedź sie pojawiła ;-)) super

 

mam vraylightmat multip 40 tak jak w scenie na początku wątku

kombinowałem z generate GI dla materiału ale to nie to chyba

primary bounces 2,0 IRmap high

secondary 0,85 QMC

QMC zmieniłem samples na 15 i dalej plamy

jestem podłamany

może te plamy z geometrii obiektu mogą wynikać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja też :)

Wszystkie ustawienia poza poniższymi standardowe.

W scenie jest tylko jedno światło direct o multiplier = 7,5 + Environment = 1,0

 

-= Indirect Illumination (GI) =-

Primary - 1,0 (Irradiance map)

Secondary - 0,85 (QMC)

 

-= Irradiance map =-

Very low preset

 

-= Color mapping =-

HSV

dark multiplier - 2,0

 

kitchen1rq.th.jpg

 

Czas: 0:01:47 na AMD 64 3400+ i 512 MB

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

v-ray jest intuicyjny dajesz irr na high do tego light cahe lub light map zależy od wersji na domyślne, hsph na 100 do 150, samples na 25, color mapping na exponential chyba że lubisz przepalić to nie, dorzucasz sky light i mała korekta saturation i kontrastu i masz foto real :) ot cała historia vraya

podałem tu oczywiści szczyt ustawień można to zredukować zależy od scenki

 

 

edit:

niestety to co podałem to jeszcze nie oświetlenie scenki bo to już inna sparwa a jedynie pozbycie się artefaktów i realne rozłożenie cieni :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

v-ray jest intuicyjny dajesz irr na high do tego light cahe lub light map zależy od wersji na domyślne, hsph na 100 do 150, samples na 25, color mapping na exponential chyba że lubisz przepalić to nie, dorzucasz sky light i mała korekta saturation i kontrastu i masz foto real :) ot cała historia vraya

podałem tu oczywiści szczyt ustawień można to zredukować zależy od scenki

 

 

edit:

niestety to co podałem to jeszcze nie oświetlenie scenki bo to już inna sparwa a jedynie pozbycie się artefaktów i realne rozłożenie cieni :)

 

I za to go kochamy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie chcialo mi sie bawic dluzej a moznaby to duzo bardziej dopiescic majac fajne referki ale nie chcialo mi sie szukac :)

 

house.jpg

 

troche z noisem przesadzilem eh

 

oswietlenie: 1 direct mult 2 kolor zolty lekko, do tego skylight niebieski mult 0,6

 

ustawienia: irradiance map + lightcahe ustawienia defaultowe oprocz hsph:60 interp:10

 

czas chyba 25 minut cos dlugo trawe liczyl :) 2400mhz 256ddr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności