Posted January 20, 200520 yr Jako że temat ciekawy i dość dużo czasu, postanowiłem kolejny raz wziąć udział w bitwie. Założenie pracy dosyć proste - Wnętrze starej katedry, ogromnej i pięknej ale zapomnianej. Ciemność, przestrzeń, ślady upływu czasu, gdzieniegdzie pnącza oplatające kolumny i tylko pojedyńcze promienie światła. Mimo iż pomysł nie przewiduje żadnych schizowych elementów, a koncepcja jest raczej prosta, to chciałbym, żeby ta praca miała wyraz. Pewnie każdy będzie potrafił tą pracę zinterpretować na swój sposób, a może ktoś odgadnie co ja chciałem przekazać ale to się okaże jak skończę :). Generalnie jestem raczej pozytywnie nastawiony do tej pracy, po prostu nie wydaje mi się, że będzie to dla mnie niezwykle trudne zadanie ale mogę się mylić - czas pokaże. Na dzień dzisiejszy życzę innym uczestnikom powodzenia. Narazie jeszcze nic nie zrobiłem, ale zebrałem nieco materiałów i przeanalizowałem sobie architekturę gotycką. Edit: Postanowiłem zmienić tytuł
January 20, 200520 yr oooo... zagadka ? :> witam w bitwie i życzę powodzenia, zobaczymy kto zgadnie o co loto
January 20, 200520 yr Author Nie chodzi tu o zgadywanie :), pewnie każda interpretacja będzie właściwa, po prstu ja chcę zrobić jakby pracę z pewnym, własnym przesłaniem.
January 22, 200520 yr Author No to jedziemy, efekt około 3 godzin pracy, praktycznie mam gotowe ściany.
January 22, 200520 yr swietny pomysl, tez bardzo lubie gotyk, proponowal bym jednak przyjrzec sie dokladniej gotyckim katedrom, proporcjom, detalom, wydaje mi sie e twoja katedra jest sporo za szeroka, łuki w arkadach mimo wszystko powinny byc ostre, i chyba lepiej jak bys sklepienia zaczal od zeber :) zobacz sobie jakies schematy sklepien gotyckich zeby zobaczyc jak ulozone sa poszczegolne zebra, bo to nie jest takie do konca oczywiste czekam na postepy pozdr
January 22, 200520 yr zgadzam się z maćkiemG, gotyk głównie charakteryzuje strzelistość i monumentalizm budowli, Twoja katedra jest "zdeka" za szeroka, kiedyś robiłem sklepienie gotyckie w 3ds, ale to musiał być bardzo "surowy" obiekt, na potrzeby animacji. życzę powodzenia
January 22, 200520 yr Author Ok, zwężyłem nieco. Zmieniłem też sklepienie nad prezbiterium, może te pionowe lementy nie są zbyt gotyckie, ale skoro nie modeluję żadnej konkretnej katedry, to chyba mogę sobie pozwolić na takie urozmaicenia :)
January 22, 200520 yr no jest lepiej, ale jeszcze trochę by się przydało jak byś zwężył, mogę Ci zaproponować żebyś zrobił takie przęsła jak w załączniku, jest to kawałek mojej prezentacji o gotyku(jak chcesz to go usunę)
January 22, 200520 yr Author Okna będą oczywiście. Fajne sklepienie Wiśnia, ale chyba będę się trzymał tych bardziej banalnych form :)
January 22, 200520 yr Ja tych scian nie uwazam absolutnie za prawie gotowe :P Mam nadzieje ze nie zostawisz kolumn w tym stanie. Sluzki czyli te przedluzenia od lukow przy sklepieniu idace az do filarow nawy bocznej powinny miec bardziej zdobiony profil a nie kwadratowy ale narazie calkiem ciekawie. fajnei sie zapowiada. powodzenia, jeszcze bede tu zagladal bo podoba mi sie styl gotycki. Pozdrawiam serdedznie.
January 22, 200520 yr No żeber to narazie w ogóle nie ma, dopiero się robią :) fakt napisalem tak z rozpedu :)
January 23, 200520 yr Author Zrobiłem otwory na okna i odrazyu wszystko zamapowałem, żeby później sie nie pochlastać jak będzie tego więcej.
January 24, 200520 yr no no:) fajnie sie zapowiada:) ciekawy jestem w jakim stylu dasz tekstury:) pozdrawiam
January 25, 200520 yr no zaczyna fajnie wygladac :) tylko mam zastrzezenie jeszcze co do zeber :) zwlaszcza tych w arkadach, mysle ze przekroj jest zbyt obły/prosty i wygladaja troche jak z plasteliny:)
January 28, 200520 yr Author Update - dorobiłem okna w prezbiterium i dałem wstępne oświetlenie, właśnie podobny klimat chciałbym utrzymać.
January 28, 200520 yr spróbuj może się pobawić światłem wolumerycznym, smugami światła, które by ujawniały tony kurzu w tym zapomniamym miejsciu. może światło wpadające przez okna po lewej pod kątem 30deg-45deg ;)
January 29, 200520 yr Author Tak w ogóle to teraz mam nieco dylemat... Renderowałem tona laptoopie i generalnie było jeszcze na tyle jasno, że widać żebra na sklepieniu, jak wrzuciłem to na swój stary komputer, to okazało się, że jest zdecydowanie za ciemno (mimo iż już wielokrotnie starałem się wyregulować jasność) :/. A u was widosczne są te żebra na monitorze?
January 29, 200520 yr Author Drobny update, trochę zmieniłem i technicznie uprościłem oświetlenie oraz dorobiłem podstawy kolumn
January 29, 200520 yr zapowiada się fajna graficzka tylko ustawiasz za ciemno oświetlenie ja tam nic nie widze
January 30, 200520 yr ciemność, widze ciemność, ... może niech światło wpada z którejś ze stron przez okna
January 30, 200520 yr Author Cholera.... narazie chyba sobie daruję oświetlenie, najwyższy czas zainwestować w nowy monitor, chyba się już po prostu zepsuł i nie da się go dobrze ustawić, żeby nie było ani za jasno ani za ciemno :( . Wymodeluję wszystko, zrobię textury i dopiero się zajmę oświetleniem na koniec.
January 30, 200520 yr Author Po wielu momentach grozy i wychamowywaniu pięści tuż przed monitorem drobny update: zacząłem robić roślinki :)
January 30, 200520 yr Mozna sie dowiedziec jak robisz roslinki ? Mozolne splajnowanie czy jakas inna metoda ?
January 31, 200520 yr Author Helix z małą ilością segmentów i nadaną grubością ->konwersja na mesha, wytłaczanie pojedyńczych ścoanek i na końcu meshsmooth, ewentualnie jeszcze noise, bend itp :)
January 31, 200520 yr podniszcz bardziej mury, (wylamane cegly) okna z tylu maja dziwny ksztalt, chyba raczej sie robi dolna czesc okna pionowa i tylko u gory luk (bo jak jest cale wypukle jak u ciebie to i trudniej to wymurowac, i szybe trudniej dopasowac). ale dobrze sie zapowiada.
February 5, 200520 yr Author Update, międzyinnymi poprawiłem okna. Biorę się za texturowanie, równolegle będę dodawał jeszcze jakieś elementy.
February 6, 200520 yr Author Update - więcej textur, które oczywiście będą jeszcze podniszczone/pobrudzone.
February 22, 200520 yr twoja pracka kojazy mi sie z pewnym levelem z Pain Killera mam nadzieje ze dorównasz kimatem :D
February 22, 200520 yr rosliny jakos przypominaja te z pewnych filmow, co to w zlosliwy sposob wyrastaly w kilka sekund na srodku kuchni i zywily sie ludzmi. mam nadzieje ze jak dasz tekstury to to wrazenie zniknie.
February 27, 200520 yr za ciemne, malo co widac. ale ladne. witraze z tylu bym zrobila rozne, nie wszystkie niebieskie.
February 27, 200520 yr Author Odrobinkę rozjaśniłem. Przesadziłem trochę chyba z kaustyką z witraży wiec dzisiaj spróbuję kolejny render wrzucić. A tak w ogóle, co myślicie o tym żyrandolu? Wstawiłem go, ale coś jakoś wydaje mi się, że nie pasuje do tej sceny...
February 27, 200520 yr Author Może i mało się różni od poprzedniego ale chyba lepsze:) Ciężko mi ocenić, czy nie jeste za ciemno, generalnie założenie miało być takie, że będzie ciemno, muszę po prostu zrobić to tak, żeby było też w miare dobrze widać.
February 27, 200520 yr tak tak, asfalton ma rację - witraże !!! zrób je koniecznie i dodaj kolorowego volumera od szkiełek (musisz rzucać kolorowy cień z mapy którą użyjesz do tworzenia witraży ) będzie pięknie. pozdrawiam
February 28, 200520 yr Taa, daj światło od witraży, z mapą witaża w projektor map( czy jakoś tak), Tak jak Jaras i asfalton sugerowali. Ja bym jeszcze do głównego oświetlania dał volume light. Tak przy okazji jakiś rok temu zrobiłem prawie identyko pracę, jak chcesz to zerknij . Powodzenia
February 28, 200520 yr Author Oświetlenie jest zrobione tylko z jednego Area light poza budowlą z pomocą fotonów, więc jeśli chę pozostać przy takim oświetleniu to mapa witraży raczej nie da odpowiednich efektów, zresztą te witraże to nie są nawet mapy tylko pooddzielane kawałki (nie wiem czemuakurat tak to zrobiłem :) ale jeśli będę chciał jakieś brdziej złożone wstawić to pewnie zrobię mapą). A volume light niby jest ale coś go słabo widać :/, to chyba właśnie przez te szyby co wstawiłem (przez nie jeste też ciemniej).
February 28, 200520 yr Author Trochę że tak powiem zoptymalizowałem ustawienia fotonów, tylko nie mogę dojść dlaczego skoro światło pada z lewej strony na prawą ścianę, to dlaczego generalnie jaśniej jest po lewej? Niby światło się tak odbija, ale pod łukami po prawej stronie tym bardziej powinno by jaśniej... może coś źle mam ustawione, proszę o pomoc/uświadomienie że jest jednak dobrze ;). Ten volume to taki testowy jest, a dodatkowo jakość renderingu marna więc nie zwracajcie narazie na to uwagi
February 28, 200520 yr nie wiem czemu sie tak dzieje, ale mozesz dac swiatlo z negatywna wartoscia (biale, z multiplier np. -1) z lewej strony, to ci przyciemni scene. a ogolnie bym to troche bardziej rozjasnila. (nie ogolnie, ale zeby wiecej kontrastu bylo, i zeby tam gdzie pada swiatlo prosto z okien bylo wyraznie jasniej).