Skocz do zawartości

Jak zrobic Koło w kwadratowej siatce? O_O


DraB

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 57
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

obrazka nie widać .... ale możesz cię pobawić chamferowaniem wertexów albo extrudować kwadrat i wtedy chamferować linie (tylko oczywiście trzeba na ślepo wartości wpisywać ale się da)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się zawsze bawię w ten sposób:

Tworzę sferę i przykładam ją do siatki (ilość poly zależna od tego co chcemy uzyskać),

przestawiam vertexy obiektu na vertexy sfery (by się nakładały), kasuję sferę i extrude ..... Jeśli wgłębienie ma być koliste, tworzę sferę, kasuję połowę face'ów i wklejam weldem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma z tym problemu, tworzysz sobie shape'a - okrąg, i na jego podstawie edytujesz siatke, najpierw nacinasz po obwodzie np. tworząc ośmiokąt, potem ewentualnie poprawiasz okolice starając się pracować na czworobokach, potem tylko zaznaczasz utworzony ośmiokąt > Inset > Extrude i po wygładzeniu masz nienajgorsze zagłębienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w coumpound object masz shape merge, mając aktywny obiekt nacinany klikasz pick shape i zaznaczasz splajn który wisi nad obiektem w miejscu gdzie ma byc naciete (nad nim). Potem konwertujesz obiekt do poly i masz naciętą siatke, jak wejdziesz na poziom polygonów to automatycznie zaznaczy ci obszar wewnątrz nacięcia i ten obszar

extrudujesz. Może być problem z przypisaniem mesh smootha, ewentualnie zostaw na koniec te nacinanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja się zastanawiam, czy ze wzgledu na to, jak delikatny jest ten wzór, płyciutki zarazem i ile w nim miękkich krawędzi, nie można by po prostu bumpa użyć? Taką mapę loga w skali szarości to w Corelu się robi w 10 minut. A przy tym nie ma rzeźni z modelowaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bump jest odpowiedzialny za nierówności powierzchni, innymi słowy za fakturę. Jest to mapa w skali szarości, która odzwieciedla w tej skali wklęsłosci i wypukłości. Im bardziej materiał ma być wklęsły, tym bardziej odpowiedzialny za ta wklesłośc fragment mapy powinien być przesuniety w kierunku czerni. Innymi słowy robisz w Corelu logo, którego dno jest czarne zaś M- ka i obwód okręgu odpowiednio płynnie przechodzi ku bieli. Bumpa normalnie nakładasz w materiałach na materiał klapki, pozycjonujesz i skalujesz za pomocą UVW map. Vehrstehen sie? Efekt bumpa widzisz dopiero przy renderingu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Displace działa podobnie do bumpa, tyle, ze realnie odkształca siatkę modelu. nigdy go jeszcze nie miałem okazji używać, toteż nie wiem nawet, czy tą siatke przy okazji zagęszcza na uzytek wierności odwzorowania, czy też wierność odwzorowania jest zależna od gęstości zastałej siatki. Sam jestem ciekaw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DraB, take it easy, przeciez to tylko kontynuacja żartu Bacry, jaki wszyscyśmy podchwycili. Przeciez wiadomo, że tu kazdy sie może pytać i z reguły odpowiedź dostaje. Myśmy Ci juz powiedzieli, jak można zrobić to, co chcesz osiągnąć, a to, którą wersję rozwiązania wybierzesz, to już Twoja decyzja.

A co do obchodzenia: ja tez jestem grafikiem, i wiem, ze w tym zawodzie żyje się nie tylko własnymi opiniami, co wiecej, tak naporawde chodzi nam, grafikom równiez o to, by nasze prace podobały sie innym. Poza tym, gdybyś się z nami nie liczył, to byś nie dawał posta. Pozdrawiam i trzymam kciuki. :)

PS. To zrozumiałe: każdy człowiek potrzebuje, żeby go czasem ktoś pogłaskał. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurcze a ja tu sie goraczkowo zastanawiam, czemu nie chodzi... :/

Jakos tak pobierznie przeczytalem twoj post, heh. Ale tak pozniej sie zastanawiam o co chodzi z tym flopy... ja to mam ostatnio zawiasy. :D

fiuuu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FFD (dzieki Bacry :D)

DraB, zrob sobie box'a (plaskiego) z duza iloscia poly, a nastepnie dodaj ten modyfikator, wcisnij prawy klawisz myszy, z jednego panelu wybierz "control points" i pobaw sie troche... poprzesuwaj itp. Narzedzie bardzo przydatne... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy musisz zagiac bardzo skomplikowana siatke o "znikomy" kat. Gdybys robil to recznie byloby bardzo duze prawdopodobienstwo, ze schrzanisz siatke.

Pozatym FFD ma 1001 innych zastosowan. W praniu napewno znajdziesz jakies znajdziesz... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie chodzi tylko o bardziej okrągły otwór, krawędzie nie są nigdy ostre. A boolean'y czasami potrafią zrobić wielki chaos w modelu dlatego ludzie często go zarzucają (w maxie oczywiście). A siatkę to zwyczajnie wciskasz printscr (klawisz na klawiaturze) a potem w jakimś programie graficznym wklejasz do obrazka (ctr+V).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a pokaz siatke po ms (tak jak ta wyzej:))

 

najlepiej robic tak jak pisze RA!!

bo booleam jest uzywany tylko w sporadycznych okolicznosciach

ja go urzywam jak np. mam samochod i swiatlo okragle daj cylinder na np. 6segmentow pozniej troche sie ustawiam siatke (5min) i gotowe:)

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności