Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mam taki dylemat, jak zrobi wyextradueowane do wewnatrz kolo w siatce kwadratowej?

 

CHodzi mi o ten znaczek M ktory widzicie na obrazku.

 

Jakies pomysly? :)

 

40411170215577ia.jpg

  • Odpowiedzi 57
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

obrazka nie widać .... ale możesz cię pobawić chamferowaniem wertexów albo extrudować kwadrat i wtedy chamferować linie (tylko oczywiście trzeba na ślepo wartości wpisywać ale się da)

Napisano

Ja się zawsze bawię w ten sposób:

Tworzę sferę i przykładam ją do siatki (ilość poly zależna od tego co chcemy uzyskać),

przestawiam vertexy obiektu na vertexy sfery (by się nakładały), kasuję sferę i extrude ..... Jeśli wgłębienie ma być koliste, tworzę sferę, kasuję połowę face'ów i wklejam weldem.

Napisano

Nie ma z tym problemu, tworzysz sobie shape'a - okrąg, i na jego podstawie edytujesz siatke, najpierw nacinasz po obwodzie np. tworząc ośmiokąt, potem ewentualnie poprawiasz okolice starając się pracować na czworobokach, potem tylko zaznaczasz utworzony ośmiokąt > Inset > Extrude i po wygładzeniu masz nienajgorsze zagłębienie.

Napisano

w coumpound object masz shape merge, mając aktywny obiekt nacinany klikasz pick shape i zaznaczasz splajn który wisi nad obiektem w miejscu gdzie ma byc naciete (nad nim). Potem konwertujesz obiekt do poly i masz naciętą siatke, jak wejdziesz na poziom polygonów to automatycznie zaznaczy ci obszar wewnątrz nacięcia i ten obszar

extrudujesz. Może być problem z przypisaniem mesh smootha, ewentualnie zostaw na koniec te nacinanie.

Napisano

a nie prościej po prostu zaznaczyć kwadrat w siatce -> extrude do wewnątrz, chamfer na ostre krawędzie, mesh smooth ilt.3 i masz koło w środku? :)

Napisano

A ja się zastanawiam, czy ze wzgledu na to, jak delikatny jest ten wzór, płyciutki zarazem i ile w nim miękkich krawędzi, nie można by po prostu bumpa użyć? Taką mapę loga w skali szarości to w Corelu się robi w 10 minut. A przy tym nie ma rzeźni z modelowaniem.

Napisano

Bump jest odpowiedzialny za nierówności powierzchni, innymi słowy za fakturę. Jest to mapa w skali szarości, która odzwieciedla w tej skali wklęsłosci i wypukłości. Im bardziej materiał ma być wklęsły, tym bardziej odpowiedzialny za ta wklesłośc fragment mapy powinien być przesuniety w kierunku czerni. Innymi słowy robisz w Corelu logo, którego dno jest czarne zaś M- ka i obwód okręgu odpowiednio płynnie przechodzi ku bieli. Bumpa normalnie nakładasz w materiałach na materiał klapki, pozycjonujesz i skalujesz za pomocą UVW map. Vehrstehen sie? Efekt bumpa widzisz dopiero przy renderingu.

Napisano

bump to tylko złuda (zmienia vector normalny powierzchni nie zmieniając kształtu, więc dużo zależy od oświetlenia, cieni nie będzie rzucał) raczej już bym był skłony uznać displaca:D

Napisano

Displace działa podobnie do bumpa, tyle, ze realnie odkształca siatkę modelu. nigdy go jeszcze nie miałem okazji używać, toteż nie wiem nawet, czy tą siatke przy okazji zagęszcza na uzytek wierności odwzorowania, czy też wierność odwzorowania jest zależna od gęstości zastałej siatki. Sam jestem ciekaw.

Napisano

po co dłubać w glinie, zeskanuj tez telefon i robota z głowy, albo jak już mowa o robieniu na skróty to znajdź w internecie taki model i zrenderuj po swojemu. Po co sie przemeczać.

Napisano

DraB, take it easy, przeciez to tylko kontynuacja żartu Bacry, jaki wszyscyśmy podchwycili. Przeciez wiadomo, że tu kazdy sie może pytać i z reguły odpowiedź dostaje. Myśmy Ci juz powiedzieli, jak można zrobić to, co chcesz osiągnąć, a to, którą wersję rozwiązania wybierzesz, to już Twoja decyzja.

A co do obchodzenia: ja tez jestem grafikiem, i wiem, ze w tym zawodzie żyje się nie tylko własnymi opiniami, co wiecej, tak naporawde chodzi nam, grafikom równiez o to, by nasze prace podobały sie innym. Poza tym, gdybyś się z nami nie liczył, to byś nie dawał posta. Pozdrawiam i trzymam kciuki. :)

PS. To zrozumiałe: każdy człowiek potrzebuje, żeby go czasem ktoś pogłaskał. :)

Napisano

Dziwne u mnie nic takiego nie wyskakuje. :/

Ktos moze to widzi??? :P

Czy wszedzie nie widac???

 

Mialem pewne problemy zeby to dac na imageshack'u ale jakos wyszlo... hmmm... :/

Napisano

kurcze a ja tu sie goraczkowo zastanawiam, czemu nie chodzi... :/

Jakos tak pobierznie przeczytalem twoj post, heh. Ale tak pozniej sie zastanawiam o co chodzi z tym flopy... ja to mam ostatnio zawiasy. :D

fiuuu

Napisano

FFD (dzieki Bacry :D)

DraB, zrob sobie box'a (plaskiego) z duza iloscia poly, a nastepnie dodaj ten modyfikator, wcisnij prawy klawisz myszy, z jednego panelu wybierz "control points" i pobaw sie troche... poprzesuwaj itp. Narzedzie bardzo przydatne... :)

Napisano

Gdy musisz zagiac bardzo skomplikowana siatke o "znikomy" kat. Gdybys robil to recznie byloby bardzo duze prawdopodobienstwo, ze schrzanisz siatke.

Pozatym FFD ma 1001 innych zastosowan. W praniu napewno znajdziesz jakies znajdziesz... :)

Napisano

nie chodzi tylko o bardziej okrągły otwór, krawędzie nie są nigdy ostre. A boolean'y czasami potrafią zrobić wielki chaos w modelu dlatego ludzie często go zarzucają (w maxie oczywiście). A siatkę to zwyczajnie wciskasz printscr (klawisz na klawiaturze) a potem w jakimś programie graficznym wklejasz do obrazka (ctr+V).

Napisano

troche mierne to zdjecie ale juz mi sie bawic w dokladnosc nie chce.

a jesli chodzi o metode to w tym przypadku jest najlepsza i najszybsza tylko ze w sumie ponad 1000 face'ow ma co wydluza czas renderingu.

mi sie tam podoba:D

 

pozdrawiam

Napisano

a pokaz siatke po ms (tak jak ta wyzej:))

 

najlepiej robic tak jak pisze RA!!

bo booleam jest uzywany tylko w sporadycznych okolicznosciach

ja go urzywam jak np. mam samochod i swiatlo okragle daj cylinder na np. 6segmentow pozniej troche sie ustawiam siatke (5min) i gotowe:)

pozdro




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności