DraB Napisano 25 Maj 2005 Share Napisano 25 Maj 2005 Mam taki dylemat, jak zrobi wyextradueowane do wewnatrz kolo w siatce kwadratowej? CHodzi mi o ten znaczek M ktory widzicie na obrazku. Jakies pomysly? :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
javor Napisano 25 Maj 2005 Share Napisano 25 Maj 2005 obrazka nie widać .... ale możesz cię pobawić chamferowaniem wertexów albo extrudować kwadrat i wtedy chamferować linie (tylko oczywiście trzeba na ślepo wartości wpisywać ale się da) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dor Napisano 25 Maj 2005 Share Napisano 25 Maj 2005 Ja się zawsze bawię w ten sposób: Tworzę sferę i przykładam ją do siatki (ilość poly zależna od tego co chcemy uzyskać), przestawiam vertexy obiektu na vertexy sfery (by się nakładały), kasuję sferę i extrude ..... Jeśli wgłębienie ma być koliste, tworzę sferę, kasuję połowę face'ów i wklejam weldem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
.ai Napisano 25 Maj 2005 Share Napisano 25 Maj 2005 Nie ma z tym problemu, tworzysz sobie shape'a - okrąg, i na jego podstawie edytujesz siatke, najpierw nacinasz po obwodzie np. tworząc ośmiokąt, potem ewentualnie poprawiasz okolice starając się pracować na czworobokach, potem tylko zaznaczasz utworzony ośmiokąt > Inset > Extrude i po wygładzeniu masz nienajgorsze zagłębienie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DraB Napisano 25 Maj 2005 Autor Share Napisano 25 Maj 2005 NIe bardzo skapowalem wasze odpowiedzi ale OK sproboje :| Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
-=S3B=- Napisano 25 Maj 2005 Share Napisano 25 Maj 2005 DraB TU masz wszystko opisane. Wogole poczytaj sobie caly ten watek bo naprawde warto. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siwy Napisano 25 Maj 2005 Share Napisano 25 Maj 2005 ja to robie shape mergem. Tą literke nawet zrobisz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DraB Napisano 26 Maj 2005 Autor Share Napisano 26 Maj 2005 Siwy powiedz cos wiedzej o tym shape merege 1 raz slysze :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siwy Napisano 26 Maj 2005 Share Napisano 26 Maj 2005 w coumpound object masz shape merge, mając aktywny obiekt nacinany klikasz pick shape i zaznaczasz splajn który wisi nad obiektem w miejscu gdzie ma byc naciete (nad nim). Potem konwertujesz obiekt do poly i masz naciętą siatke, jak wejdziesz na poziom polygonów to automatycznie zaznaczy ci obszar wewnątrz nacięcia i ten obszar extrudujesz. Może być problem z przypisaniem mesh smootha, ewentualnie zostaw na koniec te nacinanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danilo2 Napisano 26 Maj 2005 Share Napisano 26 Maj 2005 a nie prościej po prostu zaznaczyć kwadrat w siatce -> extrude do wewnątrz, chamfer na ostre krawędzie, mesh smooth ilt.3 i masz koło w środku? :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siwy Napisano 26 Maj 2005 Share Napisano 26 Maj 2005 ale jak chcesz mieć literke to już nie bardzo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DraB Napisano 5 Czerwiec 2005 Autor Share Napisano 5 Czerwiec 2005 Oto co wyszlo z waszych rad. Dzieki :D (kolejna rzecz naumiana :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shogun 3D Napisano 5 Czerwiec 2005 Share Napisano 5 Czerwiec 2005 A ja się zastanawiam, czy ze wzgledu na to, jak delikatny jest ten wzór, płyciutki zarazem i ile w nim miękkich krawędzi, nie można by po prostu bumpa użyć? Taką mapę loga w skali szarości to w Corelu się robi w 10 minut. A przy tym nie ma rzeźni z modelowaniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DraB Napisano 5 Czerwiec 2005 Autor Share Napisano 5 Czerwiec 2005 shogun nie mam pojecia co to bump ... Wiem, że jest to takie cos w materialach i tyle P: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shogun 3D Napisano 5 Czerwiec 2005 Share Napisano 5 Czerwiec 2005 Bump jest odpowiedzialny za nierówności powierzchni, innymi słowy za fakturę. Jest to mapa w skali szarości, która odzwieciedla w tej skali wklęsłosci i wypukłości. Im bardziej materiał ma być wklęsły, tym bardziej odpowiedzialny za ta wklesłośc fragment mapy powinien być przesuniety w kierunku czerni. Innymi słowy robisz w Corelu logo, którego dno jest czarne zaś M- ka i obwód okręgu odpowiednio płynnie przechodzi ku bieli. Bumpa normalnie nakładasz w materiałach na materiał klapki, pozycjonujesz i skalujesz za pomocą UVW map. Vehrstehen sie? Efekt bumpa widzisz dopiero przy renderingu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DraB Napisano 5 Czerwiec 2005 Autor Share Napisano 5 Czerwiec 2005 W tym modelu wole jednak sie pobawic siatka. W nastepnych moze bede bumpa używał :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bacry Napisano 5 Czerwiec 2005 Share Napisano 5 Czerwiec 2005 bump to tylko złuda (zmienia vector normalny powierzchni nie zmieniając kształtu, więc dużo zależy od oświetlenia, cieni nie będzie rzucał) raczej już bym był skłony uznać displaca:D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DraB Napisano 5 Czerwiec 2005 Autor Share Napisano 5 Czerwiec 2005 Bacry a co to displace ? (moze sie czegos nauzce) :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shogun 3D Napisano 6 Czerwiec 2005 Share Napisano 6 Czerwiec 2005 Displace działa podobnie do bumpa, tyle, ze realnie odkształca siatkę modelu. nigdy go jeszcze nie miałem okazji używać, toteż nie wiem nawet, czy tą siatke przy okazji zagęszcza na uzytek wierności odwzorowania, czy też wierność odwzorowania jest zależna od gęstości zastałej siatki. Sam jestem ciekaw. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
streaker Napisano 6 Czerwiec 2005 Share Napisano 6 Czerwiec 2005 Djud -> taki vray też to ma, a brazil zapewne też, ale tego nie wiem, co do tego koła, to wg mnie najlepsza metoda jest opisana na http://www.onnovanbraam.com i tam tutek techniques I albo II... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
polka dot Napisano 6 Czerwiec 2005 Share Napisano 6 Czerwiec 2005 zrob to w rhino ciach ciach i gotowe :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bacry Napisano 6 Czerwiec 2005 Share Napisano 6 Czerwiec 2005 jeszcze lepiej wydłub w glinie a potem zeskanuj w jakimś skanerze 3D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shogun 3D Napisano 6 Czerwiec 2005 Share Napisano 6 Czerwiec 2005 Taaaak, i co jeszcze? Narysuj sobie? Na razie pozostaje Ci żmudna dłubanina w modelu, jak widzę. Powodzenia. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siwy Napisano 6 Czerwiec 2005 Share Napisano 6 Czerwiec 2005 po co dłubać w glinie, zeskanuj tez telefon i robota z głowy, albo jak już mowa o robieniu na skróty to znajdź w internecie taki model i zrenderuj po swojemu. Po co sie przemeczać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shogun 3D Napisano 6 Czerwiec 2005 Share Napisano 6 Czerwiec 2005 No, to ja mam inny pomysł. kup taki telefon i będziesz go miał w realu, a skoro będziesz go miał w realu, to po co Ci wirtualny? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DraB Napisano 6 Czerwiec 2005 Autor Share Napisano 6 Czerwiec 2005 haha ale smieszne :P Co wy mnie obchodzicie ważne że mi sie podoba i juz :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shogun 3D Napisano 6 Czerwiec 2005 Share Napisano 6 Czerwiec 2005 DraB, take it easy, przeciez to tylko kontynuacja żartu Bacry, jaki wszyscyśmy podchwycili. Przeciez wiadomo, że tu kazdy sie może pytać i z reguły odpowiedź dostaje. Myśmy Ci juz powiedzieli, jak można zrobić to, co chcesz osiągnąć, a to, którą wersję rozwiązania wybierzesz, to już Twoja decyzja. A co do obchodzenia: ja tez jestem grafikiem, i wiem, ze w tym zawodzie żyje się nie tylko własnymi opiniami, co wiecej, tak naporawde chodzi nam, grafikom równiez o to, by nasze prace podobały sie innym. Poza tym, gdybyś się z nami nie liczył, to byś nie dawał posta. Pozdrawiam i trzymam kciuki. :) PS. To zrozumiałe: każdy człowiek potrzebuje, żeby go czasem ktoś pogłaskał. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RA Napisano 7 Czerwiec 2005 Share Napisano 7 Czerwiec 2005 Baaaanal... :P 5 minut... :) A tu z MS'em i malym FDD: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bacry Napisano 7 Czerwiec 2005 Share Napisano 7 Czerwiec 2005 Flopy Disk Drive? Nie widać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RA Napisano 7 Czerwiec 2005 Share Napisano 7 Czerwiec 2005 Dziwne u mnie nic takiego nie wyskakuje. :/ Ktos moze to widzi??? :P Czy wszedzie nie widac??? Mialem pewne problemy zeby to dac na imageshack'u ale jakos wyszlo... hmmm... :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bacry Napisano 7 Czerwiec 2005 Share Napisano 7 Czerwiec 2005 chodziło mi że to jest Free Form Deformation nie FDD tylko FFD ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RA Napisano 7 Czerwiec 2005 Share Napisano 7 Czerwiec 2005 kurcze a ja tu sie goraczkowo zastanawiam, czemu nie chodzi... :/ Jakos tak pobierznie przeczytalem twoj post, heh. Ale tak pozniej sie zastanawiam o co chodzi z tym flopy... ja to mam ostatnio zawiasy. :D fiuuu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DraB Napisano 7 Czerwiec 2005 Autor Share Napisano 7 Czerwiec 2005 RA powiedz co to FDD? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RA Napisano 7 Czerwiec 2005 Share Napisano 7 Czerwiec 2005 FFD (dzieki Bacry :D) DraB, zrob sobie box'a (plaskiego) z duza iloscia poly, a nastepnie dodaj ten modyfikator, wcisnij prawy klawisz myszy, z jednego panelu wybierz "control points" i pobaw sie troche... poprzesuwaj itp. Narzedzie bardzo przydatne... :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DraB Napisano 7 Czerwiec 2005 Autor Share Napisano 7 Czerwiec 2005 No powiem, że ciekawe ale kiedy mi sie to moze przydac ? :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RA Napisano 7 Czerwiec 2005 Share Napisano 7 Czerwiec 2005 Gdy musisz zagiac bardzo skomplikowana siatke o "znikomy" kat. Gdybys robil to recznie byloby bardzo duze prawdopodobienstwo, ze schrzanisz siatke. Pozatym FFD ma 1001 innych zastosowan. W praniu napewno znajdziesz jakies znajdziesz... :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siwy Napisano 7 Czerwiec 2005 Share Napisano 7 Czerwiec 2005 zbiornik od motocykla ładnie sie nim modeluje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sloneczny_karuch Napisano 18 Czerwiec 2005 Share Napisano 18 Czerwiec 2005 1 min:D George Boole sie klania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bacry Napisano 18 Czerwiec 2005 Share Napisano 18 Czerwiec 2005 a teraz pozaokrąglaj te krawędzie i pokaż siatkę ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sloneczny_karuch Napisano 18 Czerwiec 2005 Share Napisano 18 Czerwiec 2005 jak chcesz bardziej okrogle kolo to dodajesz wiecej segmentow a jak sie renderuje razem z siatka(tylko obiekt+siatka bo sama siatke umiem) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bacry Napisano 18 Czerwiec 2005 Share Napisano 18 Czerwiec 2005 nie chodzi tylko o bardziej okrągły otwór, krawędzie nie są nigdy ostre. A boolean'y czasami potrafią zrobić wielki chaos w modelu dlatego ludzie często go zarzucają (w maxie oczywiście). A siatkę to zwyczajnie wciskasz printscr (klawisz na klawiaturze) a potem w jakimś programie graficznym wklejasz do obrazka (ctr+V). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RA Napisano 18 Czerwiec 2005 Share Napisano 18 Czerwiec 2005 Karuch, dodaj do tego MS'a, to pogadamy. :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sloneczny_karuch Napisano 18 Czerwiec 2005 Share Napisano 18 Czerwiec 2005 troche mierne to zdjecie ale juz mi sie bawic w dokladnosc nie chce. a jesli chodzi o metode to w tym przypadku jest najlepsza i najszybsza tylko ze w sumie ponad 1000 face'ow ma co wydluza czas renderingu. mi sie tam podoba:D pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AGmakonts Napisano 18 Czerwiec 2005 Share Napisano 18 Czerwiec 2005 Tak jak RA napisał daj na to MS to pogadamy, wyjdzie Ci większa kaszana niż PKP Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sloneczny_karuch Napisano 18 Czerwiec 2005 Share Napisano 18 Czerwiec 2005 jezeli MS to mesh smooth to prosze bardzo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AGmakonts Napisano 18 Czerwiec 2005 Share Napisano 18 Czerwiec 2005 Rozumiem że wyszło tak do niczego że zacenzurowałeś to jakością, prawda?;) Tu serio gówno widać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sloneczny_karuch Napisano 18 Czerwiec 2005 Share Napisano 18 Czerwiec 2005 nie wiem za bardzo o co Ci chodzi ale jak nie widzisz to uwierz na slowo ze jest tu MS pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AGmakonts Napisano 18 Czerwiec 2005 Share Napisano 18 Czerwiec 2005 Ok teraz to widac ale można to zrobić lepiej, nie jest to wcale najlepsza metoda ale jakaś jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sloneczny_karuch Napisano 18 Czerwiec 2005 Share Napisano 18 Czerwiec 2005 to zrob lepiej... "to pogadamy" :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nielot007 Napisano 19 Czerwiec 2005 Share Napisano 19 Czerwiec 2005 a pokaz siatke po ms (tak jak ta wyzej:)) najlepiej robic tak jak pisze RA!! bo booleam jest uzywany tylko w sporadycznych okolicznosciach ja go urzywam jak np. mam samochod i swiatlo okragle daj cylinder na np. 6segmentow pozniej troche sie ustawiam siatke (5min) i gotowe:) pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi