Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

No więc inspiracje wziąłem z gierki pt. Pirates! Sid'a Meier'a, którą ostatnio ukończyłem.

Praca może wsumie podchodzić pod oba tematy.

 

Pomysł wygląda tak: Wzburzone morze, błyskawice w tle, dwa okręty(maszyny bojowe) właśnie wymieniają się ostrzałem. Bóg chciał że z obu okrętów armaty wystrzeliwują w tym samym momencie(Moment Krytyczny). Kupa dymu, błyski armat, żagle poszarpane pociskami, może jakiś złamany maszt czy coś takiego. Wszystko w ciemnym sztormowym klimacie.

 

edit: Będe tu umeiszczał updaty też

  • Odpowiedzi 52
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Rozjaśniłem to sobie w PS, i na początek bardzo ładnie:) Szczegółowo. Interesuje mnie jak rozgryziesz oświetlenie w scence z piorunami - nie będzie to chyba łatwe... Powodzenia :D

Napisano

dla tych co lubią patrzeć:P

 

Wogule niemam zamiaru zajmować się pokladem (tylko ogóły) bo będzie zmywany przez jakąś tam fale klika beczek zmyje.Przód będzie zakryty przednim żaglem. A tył statku pewnie będzie zakryty dymem z dział bo wsumie wystrzały będą. Z drugiego stateczku będzie widać tylko misternie wykonany(:]) tył. i część od burty kilka dział i też reszta w dymie.

 

Nie żeby wszystko było zakryte:D, bedzie oczywiście widać dużo...

 

Tutaj was oświece minimalnie i dam referke tyłu tamtego statku.

Napisano

uwielbiam takie klimaty - ciekawe jak Ci to wyjdzie ? pozdrawiam i 3mam kciuki

p.s. jak masz jakieś patenty na pianę morską i "sztormową" wodę to pisz !!

Napisano

Pomysl niezly, jak zrobisz wode to powiedz jaka techika robiles (tez musze zrobic):) A tak nawiasem mowiac, to moglbym sie zalozyc ze gdzies juz ten model widzialem... Hmmm. Powodzenia zycze.

Napisano

Heh, sory ale niezauważyłęm że jest już jedna "BITWA MORSKA" ale myśle że tamta będzie w innym stylu, bo wsumie nowoczesne statki itp. A ja tu bardziej chce walnąć klimacik jakiegoś gostka uwieszonego liny z szablą w ręku krzyczącego ognia niż nowoczesne statki ostrzeliwujące się z 15 kilometrów. Więc chyba różnica tematów jest dość spora. Mam nadzieje że problemu nie będzie.

 

Tak więc model jest mój. A niemoja wina że każdy model statku opiera się na szwedzkim statku "Vasa"(co jest wsumie kiepskim pomysłem bo Vasa zatonął zaraz po wypłynięciu z portu przez za niskie ułożenie dział.)

 

Dodałem liny teraz spline'ów są. cieńsze. Render z GI zeby bylo ladniej. poprawiłem railing(???) te barierki na burcie.

 

Gdybym miał jakieś pojęcie o żeglowaniu wyszło by pewnie 2 razy lepiej. A tak to korzystam tylko ze zdjęć.

 

Co do robienia wody to mam jeszcze 2 miesiące:] Pewnie zrobie ją w terragenie i przeniose do 3ds max'a, jeżeli mi niestarczy czasu...

Napisano

misiekp -->hehe, 4 boxy na podpórki 1 box na kształt 2 cylindry na maszt i kilkadziesiąt na barierke.

 

No więc nareszcie full 3d water plus waterkil.

 

USS "Cruzh3r" na wodzie:

Napisano

fajny pomysł i stateczki wygladaja klimatycznie choc z prawdziwymi dwupokladowymi liniowcami to zbyt wiele wspolnego nie maja :P

ale + za tematyke morską!! :D

Napisano

Badyl miała być szwedzka Wasa ale niewyszło:P Robiłem to na podstawie ciemnych zdjęć ze szwedzkiego muzeum. A dopiero dzisiaj znalazłem dokładne plany statku. Może go przerobie od nowa.

Napisano

aha, i na pierwszym obrazku (tym na wodzie) zwroc uwage, ze statek powinien zostawiac slad torowy za sobą (czyt. V-ksztaltna fale).

skombinuj sobie plany albo choc rzuty - wtedy mozna zrobic wszystko jak trzeba, ale Twoj statek ma jakis taki swoj klimat :)

Napisano

heh, dzięki za komentarze. Z Piany usunąłem self illumnation, vray często coś wykrzywia z tym.Piane i ten "ślad wodny" to zrobie jutro bo dzisiaj mi sie spać chce.:P A jeżeli chodzi o statek dokladny z planami to jak będe robił drugi statek to już posłuże się tymi planami. Ten lepszy będzie bardziej widoczny. Chociaż i tak eksplozje dużo zakryją.

Napisano

drewniane okrety nie eksplodowały chyba ze trafiono w sklad prochu, ostrzeliwano sie zelaznymi kulami... co najwyzej drzazgi latały na lewo i prawo. sory ze sie czepiam.

Napisano

ARtooRo-> tak, niezauważyłem że monitor mam na maksymalny kontrast i jasność nastawiony:P. Następne rendery dam jaśniejsze:)

Badyl To będzie dym z dział jak strzelają i pluski wody.;)

Napisano

Tak według mnie to piana powinna byc dookoła okrętu no i ślad za okrętem jak już ktoś mówił.... czekam na więcej...ciekawy jestem jak Ci wyjdzie ostatecznie ta woda....a czy na pokładzie bedziesz robił załogę?

Napisano

coście się tak tej wody czepili:D jak to jak chłopak zrobi? czaśnie plane'a, niebieski kolorek, noise i już;) A tak na poważnie to też bym się dowiedział:) a stateczek bardzo mi się podoba.

Napisano

Całe swiatło i HDRI walnąłem 2 razy mocniejsze. Powiedzcie czy teraz jest dobrze. No i dodałem tego waterkila("ślad wodny"), czy jak mu tam.

Napisano

Dobra teraz pewien czas niebedzie updatów, bo biore poprawke nato że liny które umieściłem na statku, a raczej ich układ był zmyślony... teraz zrobie je bardziej prawdziwe

No więc dodaje to czego niebyło

 

EDIT: Próbowałem ogień z działa dodać efekty na renderkach. Żagle poprawione, takielunek też. Wsumie popraiwałem co sie da.

 

Jak ktoś może to mówcie co zmienić w tej wodzie bo teksty typu "zmień tą wode" wiele mi niemówią" ;)

 

Oto Rendery:

Napisano

statek teraz wygląda bardzo dobrze, tylko przyciemniłabym dolną część tekstury, bo w koncu to w wodzie, wodorosty i inne świnstwa obrosły.

co do wody, myślę że w morzu nie widać takich ładnych odbić, bo na morzu jest o wiele więcej drobnych fal i zmarszczeń, które rozpraszają światło.

linie horyzontu trzeba troche rozmyć, ale przypuszczam że to zrobisz później.

żagle wyglądają nieoteksturowane.

jak robisz ogień, warto tam umieścić kilka omni, bo w końcu taki ogień powinien rozświetlać scene.

Napisano

myślę, że jest ok, jednak statek powinien być ciemniejszy i dziwi mnie odbicie światła w wodzie jest nierealne bo widać, że idzie od horyzontu z tyłu, a żadnego źródła światła tam nie ma, możesz wykożystać miniaturkę1. woda mogłaby być trochę bardziej szara - miniaturka 2, pozdrawiam

Napisano

ladnie ladnie, cos mi jednak w tym stateczku nie pasuje, sam nie wiem, bardziej mi zabawke przypomina, moze tekstury to naprawiaja z czasem :)

woda ladnie wyszla ta poprzednia, tutaj sie chyba ciut gorzej prezentuje aczkolwiek nadal jest ladnie.

 

mam pytanie, chcesz zrobic scene z walczacymi 2 statkami.. masz zamiar zrobic 2 rozne klasy czy po prostu skopiowac ten?

Napisano

Na ostatnim renderze aby rozjaśnić scene użłem fallofa o mniejszym kontraście przez co widać było odbicie. Jeżeli jest nietak to spróbuje zrobić z biało czarnym falloffem. Żagle nieoteksturowane są.

 

Zapewniam że jest tam światło. Zaraz dam wam renderek z widocznym HDRI. Zresztą używałem proba zamieszczonego na max3d.pl.

 

Ciemna woda koliduje niestety z HDRI bo jest za duży kontrast między jasnym błękitnym niebem a ciemną jak noc wodą. Do tego pasowało by tylko ciemne HDRI.

 

O HDRI się nieboje bo w końcu Background sam będe musiał malować... Chyba że znajde jakieś panoramy z burzy.

Napisano

Pół dnia bawiłem się i skomponowałem własne HDRI burzowe:). Efekt niejest zabójczy ale dam wam próbny render. Oświetlenie z 3 vraylightów +hdri. Na żaglach widać chyba za małą ilość sampli. Chmurki niby z aparatu, ale niewiem czemu uzyskałem efekt farb.

Napisano

Ja bym sie przyczepil do tego, ze jest ciemno, ale rozumiem, ze cala scene rozjasnia wybuchy. Jesli tak to spoko. :) Ale czy w taka pogode oplaca sie prowadzic ogien? Ale coz, mus to mus - wrog atakuje, wiec trzeba. ;)

Ladna woda. Tak trzymaj. :)

 

pozdrawiam

Napisano

Ok Rzygi skończone (Render z GI). Coś mi sie te żagle psują. Na następnym usunę troche ognia z dział żeby niebło że wszystkie strzelają i bardziej dopracuje te strzały.

Pewnie troche zrobie prezrwe bo właśnie wyszło Earth 2160 a że przelazłem już każdą część tej gierki to pewnie będe zabardzo nią zajęty. Wsumie jeszcze kupa czasu na bitwe. Prosze o jakąś obiektywną krytykę.

Napisano

zmien ta piane (czy co to jest), uzyles bitmapy jako tla? (wstydz sie;)) wyglada to dziwnie szczegolnie horyzont..., przed kadlubem co to jest, na sznurkach sie 3ma, wyglada jakby 1 z zagli sie urwal i polecial do przodu... niewiem niewiem, ogolnie to tez kolorki albo jasniejsza woda, albo ciemniejsza lodka (jabym wolal ogladac jasniejsza kolorki, wiecej widac szczegolow;P).. jeszcze texturki troszke bym zmienil.. a tak to jest dobrze. powodzenia. pozdr

Napisano

nie można nic konkretnego powiedzieć, bo za ciemno, poza tym uciąłeś model z lewej strony, mi ten żagiel całkiem z przodu nie pasuje.

Cruzh3r - pamietam jeszcze gabinet maga i musze powiedzieć, że sie chłopie rozwijasz :)

...:::EDIT:::...

zobaczyłem rendera z pierwszego posta - woda rzeczywiście bardzo ładna, ale ta piana - musisz jeszcze popracować, jakieś rozbryzgi itp.

...:::EDIT2:::...

i daj jakieś śmieci na pokładzie, beczki, pudła, żeby nie był taki pusty.

Napisano

streaker --> Dzięki, śmieci dodam, załoge a na drugim statku Kapitana wymachującego rapierem(albo szablą). Jakbym na Zapomniane miejsce dał samą wysepkę i wode to bym miał lepsze noty niż za Gabitnet(Zresztą sama nazwa była ułomna sama w sobie)

 

edit(zawscześniej zatwierdziłem;P) -> Właśnie robie drugi statek. TŁO TO NIE BITMAPa tylko hendmejd HDRI.

 

Zacząłem robić drugi statek. Takielunek pierwszego statku jest wporządku. Tylko liny tym razem są zacienkie wiec wyglą da jakby żagle latały. W następnym renderze poprawie i rozjaśnie tą wodę. Bo wsumie woda jest okej ale to zależy jaki klimat chce się osiągnąć więc zrobie że bardziej będzie odbijała światło.

 

Straciłem troche postępu bo miałem pomyłke w plikach (bitwa.max , bitważagle.max bitważagle1.max) I skasowałem jedną scenkę:P

 

Leleń -> No na horyzoncie dodam mgłe, tak jak Anna Ce mówiła będzie jakieś rozmycie. zobacze jak to na referkach wygląda.

Napisano

Fatalne oswietlenei :/ Juz lepiej wygladala wersja dzienna... Na pierwszym renderku z posta 36 masz swietny kadr mysle ze mozna by go bylo wykorzystac. Przez te ciemnosci calkowicie stracila swoj urok calkiem sympatyczna tekstura wody... Wszystkie armaty nie powinny strzelac dokladnie w tej samej chwili Pobaw sie afterburnem aby dym z dzial byl troszke realny (powinno byc go zreszta zdecydowanie wiecej przy takiej salwie mysle ze osnul by dosc dokladnie caly statek)

Pozdrawiam i powodzenia :)

 

Hehehe Racja to moj 666 post !! Sasasasa :D

Napisano

hehe, rzeczywiscie niezły kadr. niepatrzyłem na tego renderka pod kątem kadru a poto aby pokazać gdzie jest słońce. Wbije sie do HDRI shopa i poprawie hdri ponieważ to ono najbardziej wpływa na wode. Albo poprostu materiał będzie bardziej reflekcić.

 

A co do dział to usunąłem je już wczoraj, ale renderowało mi sie na drugim kompie po nocy więc nie chciałem zmieniać bo musiałbym odnowa rednerować.

 

Dzięki za wszystkie komentarze! Jutro w południe przedstawiem model drugiego statku.

 

Edit: Aha. no i wiem czemu niepodoba mi sie horyzont zazwyczaj są na nim ciemniejsze kolory i nie wziąłem pod uwagę owalu kuli ziemskiej:)(taaaak...)

 

Edit #nty: No i jak wcześniej mówiłem ciemność wynika z tego że mam zajasno monitor nastawiony.:) Dzisiaj pobiłem nmój rekord w editówaniu postów:)

Napisano

A moze jednak dzien, co? :/

 

OT: Zauwazyliscie, ze post, ktory jest najczesciej swietowany przez uzytkownikow, to post nr 666? :D




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności