Cruzh3r Napisano 3 Lipiec 2005 Napisano 3 Lipiec 2005 No więc inspiracje wziąłem z gierki pt. Pirates! Sid'a Meier'a, którą ostatnio ukończyłem. Praca może wsumie podchodzić pod oba tematy. Pomysł wygląda tak: Wzburzone morze, błyskawice w tle, dwa okręty(maszyny bojowe) właśnie wymieniają się ostrzałem. Bóg chciał że z obu okrętów armaty wystrzeliwują w tym samym momencie(Moment Krytyczny). Kupa dymu, błyski armat, żagle poszarpane pociskami, może jakiś złamany maszt czy coś takiego. Wszystko w ciemnym sztormowym klimacie. edit: Będe tu umeiszczał updaty też
hcpiter Napisano 3 Lipiec 2005 Napisano 3 Lipiec 2005 Czy w tym załączniku jest obrazek czy tylko czarna kartka ? Bo ja własnie tylko to widze.
MaGuu Napisano 3 Lipiec 2005 Napisano 3 Lipiec 2005 Rozjaśniłem to sobie w PS, i na początek bardzo ładnie:) Szczegółowo. Interesuje mnie jak rozgryziesz oświetlenie w scence z piorunami - nie będzie to chyba łatwe... Powodzenia :D
hkropinski Napisano 3 Lipiec 2005 Napisano 3 Lipiec 2005 dobry pomysł, ale trudny do wykonania. daj leprze renderki na innym tle i statek tak żeby nie był "ucięty". pozdrawiam i życzę powodzenia
JunioR Napisano 3 Lipiec 2005 Napisano 3 Lipiec 2005 rozjasnij to bo nic nie widać !! pomysł zapowiada sie fajnie, powodzenia.
Cruzh3r Napisano 3 Lipiec 2005 Autor Napisano 3 Lipiec 2005 dla tych co lubią patrzeć:P Wogule niemam zamiaru zajmować się pokladem (tylko ogóły) bo będzie zmywany przez jakąś tam fale klika beczek zmyje.Przód będzie zakryty przednim żaglem. A tył statku pewnie będzie zakryty dymem z dział bo wsumie wystrzały będą. Z drugiego stateczku będzie widać tylko misternie wykonany(:]) tył. i część od burty kilka dział i też reszta w dymie. Nie żeby wszystko było zakryte:D, bedzie oczywiście widać dużo... Tutaj was oświece minimalnie i dam referke tyłu tamtego statku.
JunioR Napisano 3 Lipiec 2005 Napisano 3 Lipiec 2005 no o wiele wiele lepiej widać. co do modelu to jeszcze nie ukończony? :>
jaras Napisano 3 Lipiec 2005 Napisano 3 Lipiec 2005 uwielbiam takie klimaty - ciekawe jak Ci to wyjdzie ? pozdrawiam i 3mam kciuki p.s. jak masz jakieś patenty na pianę morską i "sztormową" wodę to pisz !!
Leleń Napisano 3 Lipiec 2005 Napisano 3 Lipiec 2005 Pomysl niezly, jak zrobisz wode to powiedz jaka techika robiles (tez musze zrobic):) A tak nawiasem mowiac, to moglbym sie zalozyc ze gdzies juz ten model widzialem... Hmmm. Powodzenia zycze.
Leru Napisano 3 Lipiec 2005 Napisano 3 Lipiec 2005 kolejna Bitwia ... w Btwie :D witam w życzę powodzenia :)
Cruzh3r Napisano 4 Lipiec 2005 Autor Napisano 4 Lipiec 2005 Heh, sory ale niezauważyłęm że jest już jedna "BITWA MORSKA" ale myśle że tamta będzie w innym stylu, bo wsumie nowoczesne statki itp. A ja tu bardziej chce walnąć klimacik jakiegoś gostka uwieszonego liny z szablą w ręku krzyczącego ognia niż nowoczesne statki ostrzeliwujące się z 15 kilometrów. Więc chyba różnica tematów jest dość spora. Mam nadzieje że problemu nie będzie. Tak więc model jest mój. A niemoja wina że każdy model statku opiera się na szwedzkim statku "Vasa"(co jest wsumie kiepskim pomysłem bo Vasa zatonął zaraz po wypłynięciu z portu przez za niskie ułożenie dział.) Dodałem liny teraz spline'ów są. cieńsze. Render z GI zeby bylo ladniej. poprawiłem railing(???) te barierki na burcie. Gdybym miał jakieś pojęcie o żeglowaniu wyszło by pewnie 2 razy lepiej. A tak to korzystam tylko ze zdjęć. Co do robienia wody to mam jeszcze 2 miesiące:] Pewnie zrobie ją w terragenie i przeniose do 3ds max'a, jeżeli mi niestarczy czasu...
misiekp Napisano 4 Lipiec 2005 Napisano 4 Lipiec 2005 fajny pomysl, male pytanko jaka technika robiles kadlub ??
Cruzh3r Napisano 4 Lipiec 2005 Autor Napisano 4 Lipiec 2005 misiekp -->hehe, 4 boxy na podpórki 1 box na kształt 2 cylindry na maszt i kilkadziesiąt na barierke. No więc nareszcie full 3d water plus waterkil. USS "Cruzh3r" na wodzie:
Leleń Napisano 4 Lipiec 2005 Napisano 4 Lipiec 2005 woda nie jest zla, choc troche za bardzo rozbujana, i to biale nieszczesne cos, to bedziesz musial zmienic;) A tak to jest ok. Pozdr
urban Napisano 4 Lipiec 2005 Napisano 4 Lipiec 2005 bardzo mi sie podoba trzymaj tak a będzie świetnie.
Badyl Napisano 4 Lipiec 2005 Napisano 4 Lipiec 2005 fajny pomysł i stateczki wygladaja klimatycznie choc z prawdziwymi dwupokladowymi liniowcami to zbyt wiele wspolnego nie maja :P ale + za tematyke morską!! :D
Cruzh3r Napisano 4 Lipiec 2005 Autor Napisano 4 Lipiec 2005 Badyl miała być szwedzka Wasa ale niewyszło:P Robiłem to na podstawie ciemnych zdjęć ze szwedzkiego muzeum. A dopiero dzisiaj znalazłem dokładne plany statku. Może go przerobie od nowa.
hkropinski Napisano 4 Lipiec 2005 Napisano 4 Lipiec 2005 woda jest super ale piana do wymiany, nic z niej nie widać
Badyl Napisano 4 Lipiec 2005 Napisano 4 Lipiec 2005 aha, i na pierwszym obrazku (tym na wodzie) zwroc uwage, ze statek powinien zostawiac slad torowy za sobą (czyt. V-ksztaltna fale). skombinuj sobie plany albo choc rzuty - wtedy mozna zrobic wszystko jak trzeba, ale Twoj statek ma jakis taki swoj klimat :)
Cruzh3r Napisano 4 Lipiec 2005 Autor Napisano 4 Lipiec 2005 heh, dzięki za komentarze. Z Piany usunąłem self illumnation, vray często coś wykrzywia z tym.Piane i ten "ślad wodny" to zrobie jutro bo dzisiaj mi sie spać chce.:P A jeżeli chodzi o statek dokladny z planami to jak będe robił drugi statek to już posłuże się tymi planami. Ten lepszy będzie bardziej widoczny. Chociaż i tak eksplozje dużo zakryją.
ArTooRo Napisano 4 Lipiec 2005 Napisano 4 Lipiec 2005 Nieźle się zapowiada. Może się powtarzam, ale czemu tak ciemno? masz jakieś problemy z monitorem? Pozdrawiam i życzę powodzenia!
Badyl Napisano 4 Lipiec 2005 Napisano 4 Lipiec 2005 drewniane okrety nie eksplodowały chyba ze trafiono w sklad prochu, ostrzeliwano sie zelaznymi kulami... co najwyzej drzazgi latały na lewo i prawo. sory ze sie czepiam.
Cruzh3r Napisano 4 Lipiec 2005 Autor Napisano 4 Lipiec 2005 ARtooRo-> tak, niezauważyłem że monitor mam na maksymalny kontrast i jasność nastawiony:P. Następne rendery dam jaśniejsze:) Badyl To będzie dym z dział jak strzelają i pluski wody.;)
zbuffer Napisano 4 Lipiec 2005 Napisano 4 Lipiec 2005 Tak według mnie to piana powinna byc dookoła okrętu no i ślad za okrętem jak już ktoś mówił.... czekam na więcej...ciekawy jestem jak Ci wyjdzie ostatecznie ta woda....a czy na pokładzie bedziesz robił załogę?
madman1987 Napisano 4 Lipiec 2005 Napisano 4 Lipiec 2005 coście się tak tej wody czepili:D jak to jak chłopak zrobi? czaśnie plane'a, niebieski kolorek, noise i już;) A tak na poważnie to też bym się dowiedział:) a stateczek bardzo mi się podoba.
Cruzh3r Napisano 5 Lipiec 2005 Autor Napisano 5 Lipiec 2005 Całe swiatło i HDRI walnąłem 2 razy mocniejsze. Powiedzcie czy teraz jest dobrze. No i dodałem tego waterkila("ślad wodny"), czy jak mu tam.
Ania Napisano 5 Lipiec 2005 Napisano 5 Lipiec 2005 ciemno jest, daj światło jeszcze mocniej. troche pianki na waterkilu by się przydało.
Cruzh3r Napisano 8 Lipiec 2005 Autor Napisano 8 Lipiec 2005 Dobra teraz pewien czas niebedzie updatów, bo biore poprawke nato że liny które umieściłem na statku, a raczej ich układ był zmyślony... teraz zrobie je bardziej prawdziwe No więc dodaje to czego niebyło EDIT: Próbowałem ogień z działa dodać efekty na renderkach. Żagle poprawione, takielunek też. Wsumie popraiwałem co sie da. Jak ktoś może to mówcie co zmienić w tej wodzie bo teksty typu "zmień tą wode" wiele mi niemówią" ;) Oto Rendery:
Ania Napisano 8 Lipiec 2005 Napisano 8 Lipiec 2005 statek teraz wygląda bardzo dobrze, tylko przyciemniłabym dolną część tekstury, bo w koncu to w wodzie, wodorosty i inne świnstwa obrosły. co do wody, myślę że w morzu nie widać takich ładnych odbić, bo na morzu jest o wiele więcej drobnych fal i zmarszczeń, które rozpraszają światło. linie horyzontu trzeba troche rozmyć, ale przypuszczam że to zrobisz później. żagle wyglądają nieoteksturowane. jak robisz ogień, warto tam umieścić kilka omni, bo w końcu taki ogień powinien rozświetlać scene.
hkropinski Napisano 8 Lipiec 2005 Napisano 8 Lipiec 2005 myślę, że jest ok, jednak statek powinien być ciemniejszy i dziwi mnie odbicie światła w wodzie jest nierealne bo widać, że idzie od horyzontu z tyłu, a żadnego źródła światła tam nie ma, możesz wykożystać miniaturkę1. woda mogłaby być trochę bardziej szara - miniaturka 2, pozdrawiam
imprecis Napisano 8 Lipiec 2005 Napisano 8 Lipiec 2005 Bardzo fajna woda i fajny stateczek, poki co nie mam zastrzezen, good work :) Narazie komentuje tylko modele, bo światło, tekstury pewno poprawisz ;)
wesoledi Napisano 8 Lipiec 2005 Napisano 8 Lipiec 2005 ladnie ladnie, cos mi jednak w tym stateczku nie pasuje, sam nie wiem, bardziej mi zabawke przypomina, moze tekstury to naprawiaja z czasem :) woda ladnie wyszla ta poprzednia, tutaj sie chyba ciut gorzej prezentuje aczkolwiek nadal jest ladnie. mam pytanie, chcesz zrobic scene z walczacymi 2 statkami.. masz zamiar zrobic 2 rozne klasy czy po prostu skopiowac ten?
Cruzh3r Napisano 8 Lipiec 2005 Autor Napisano 8 Lipiec 2005 Na ostatnim renderze aby rozjaśnić scene użłem fallofa o mniejszym kontraście przez co widać było odbicie. Jeżeli jest nietak to spróbuje zrobić z biało czarnym falloffem. Żagle nieoteksturowane są. Zapewniam że jest tam światło. Zaraz dam wam renderek z widocznym HDRI. Zresztą używałem proba zamieszczonego na max3d.pl. Ciemna woda koliduje niestety z HDRI bo jest za duży kontrast między jasnym błękitnym niebem a ciemną jak noc wodą. Do tego pasowało by tylko ciemne HDRI. O HDRI się nieboje bo w końcu Background sam będe musiał malować... Chyba że znajde jakieś panoramy z burzy.
Ania Napisano 8 Lipiec 2005 Napisano 8 Lipiec 2005 jak chcesz zmieniac jasnosc/kontrast/kolor hdri, pod hdri w material edytorze podloz output albo RGB tint
Cruzh3r Napisano 11 Lipiec 2005 Autor Napisano 11 Lipiec 2005 Pół dnia bawiłem się i skomponowałem własne HDRI burzowe:). Efekt niejest zabójczy ale dam wam próbny render. Oświetlenie z 3 vraylightów +hdri. Na żaglach widać chyba za małą ilość sampli. Chmurki niby z aparatu, ale niewiem czemu uzyskałem efekt farb.
imprecis Napisano 11 Lipiec 2005 Napisano 11 Lipiec 2005 daj większego tego rendera, na tym nic nie widać :)
Cruzh3r Napisano 12 Lipiec 2005 Autor Napisano 12 Lipiec 2005 heh, rzeczywiście, tyle że render zajmie mi do jutra.:)
RA Napisano 12 Lipiec 2005 Napisano 12 Lipiec 2005 Ja bym sie przyczepil do tego, ze jest ciemno, ale rozumiem, ze cala scene rozjasnia wybuchy. Jesli tak to spoko. :) Ale czy w taka pogode oplaca sie prowadzic ogien? Ale coz, mus to mus - wrog atakuje, wiec trzeba. ;) Ladna woda. Tak trzymaj. :) pozdrawiam
Cruzh3r Napisano 12 Lipiec 2005 Autor Napisano 12 Lipiec 2005 Ok Rzygi skończone (Render z GI). Coś mi sie te żagle psują. Na następnym usunę troche ognia z dział żeby niebło że wszystkie strzelają i bardziej dopracuje te strzały. Pewnie troche zrobie prezrwe bo właśnie wyszło Earth 2160 a że przelazłem już każdą część tej gierki to pewnie będe zabardzo nią zajęty. Wsumie jeszcze kupa czasu na bitwe. Prosze o jakąś obiektywną krytykę.
Leleń Napisano 13 Lipiec 2005 Napisano 13 Lipiec 2005 zmien ta piane (czy co to jest), uzyles bitmapy jako tla? (wstydz sie;)) wyglada to dziwnie szczegolnie horyzont..., przed kadlubem co to jest, na sznurkach sie 3ma, wyglada jakby 1 z zagli sie urwal i polecial do przodu... niewiem niewiem, ogolnie to tez kolorki albo jasniejsza woda, albo ciemniejsza lodka (jabym wolal ogladac jasniejsza kolorki, wiecej widac szczegolow;P).. jeszcze texturki troszke bym zmienil.. a tak to jest dobrze. powodzenia. pozdr
streaker Napisano 13 Lipiec 2005 Napisano 13 Lipiec 2005 nie można nic konkretnego powiedzieć, bo za ciemno, poza tym uciąłeś model z lewej strony, mi ten żagiel całkiem z przodu nie pasuje. Cruzh3r - pamietam jeszcze gabinet maga i musze powiedzieć, że sie chłopie rozwijasz :) ...:::EDIT:::... zobaczyłem rendera z pierwszego posta - woda rzeczywiście bardzo ładna, ale ta piana - musisz jeszcze popracować, jakieś rozbryzgi itp. ...:::EDIT2:::... i daj jakieś śmieci na pokładzie, beczki, pudła, żeby nie był taki pusty.
Cruzh3r Napisano 13 Lipiec 2005 Autor Napisano 13 Lipiec 2005 streaker --> Dzięki, śmieci dodam, załoge a na drugim statku Kapitana wymachującego rapierem(albo szablą). Jakbym na Zapomniane miejsce dał samą wysepkę i wode to bym miał lepsze noty niż za Gabitnet(Zresztą sama nazwa była ułomna sama w sobie) edit(zawscześniej zatwierdziłem;P) -> Właśnie robie drugi statek. TŁO TO NIE BITMAPa tylko hendmejd HDRI. Zacząłem robić drugi statek. Takielunek pierwszego statku jest wporządku. Tylko liny tym razem są zacienkie wiec wyglą da jakby żagle latały. W następnym renderze poprawie i rozjaśnie tą wodę. Bo wsumie woda jest okej ale to zależy jaki klimat chce się osiągnąć więc zrobie że bardziej będzie odbijała światło. Straciłem troche postępu bo miałem pomyłke w plikach (bitwa.max , bitważagle.max bitważagle1.max) I skasowałem jedną scenkę:P Leleń -> No na horyzoncie dodam mgłe, tak jak Anna Ce mówiła będzie jakieś rozmycie. zobacze jak to na referkach wygląda.
Archangel Napisano 13 Lipiec 2005 Napisano 13 Lipiec 2005 Fatalne oswietlenei :/ Juz lepiej wygladala wersja dzienna... Na pierwszym renderku z posta 36 masz swietny kadr mysle ze mozna by go bylo wykorzystac. Przez te ciemnosci calkowicie stracila swoj urok calkiem sympatyczna tekstura wody... Wszystkie armaty nie powinny strzelac dokladnie w tej samej chwili Pobaw sie afterburnem aby dym z dzial byl troszke realny (powinno byc go zreszta zdecydowanie wiecej przy takiej salwie mysle ze osnul by dosc dokladnie caly statek) Pozdrawiam i powodzenia :) Hehehe Racja to moj 666 post !! Sasasasa :D
Leleń Napisano 13 Lipiec 2005 Napisano 13 Lipiec 2005 Archangel - zobacz ktorego masz posta:DD Ale masz racje, za ciemno... wszyscy to gadaja, zrob jasniej;) pozdr
Cruzh3r Napisano 13 Lipiec 2005 Autor Napisano 13 Lipiec 2005 hehe, rzeczywiscie niezły kadr. niepatrzyłem na tego renderka pod kątem kadru a poto aby pokazać gdzie jest słońce. Wbije sie do HDRI shopa i poprawie hdri ponieważ to ono najbardziej wpływa na wode. Albo poprostu materiał będzie bardziej reflekcić. A co do dział to usunąłem je już wczoraj, ale renderowało mi sie na drugim kompie po nocy więc nie chciałem zmieniać bo musiałbym odnowa rednerować. Dzięki za wszystkie komentarze! Jutro w południe przedstawiem model drugiego statku. Edit: Aha. no i wiem czemu niepodoba mi sie horyzont zazwyczaj są na nim ciemniejsze kolory i nie wziąłem pod uwagę owalu kuli ziemskiej:)(taaaak...) Edit #nty: No i jak wcześniej mówiłem ciemność wynika z tego że mam zajasno monitor nastawiony.:) Dzisiaj pobiłem nmój rekord w editówaniu postów:)
RA Napisano 13 Lipiec 2005 Napisano 13 Lipiec 2005 A moze jednak dzien, co? :/ OT: Zauwazyliscie, ze post, ktory jest najczesciej swietowany przez uzytkownikow, to post nr 666? :D
Rekomendowane odpowiedzi