Azakiel Napisano 15 Lipiec 2005 Napisano 15 Lipiec 2005 Witam wszystkich , jestem na tym forum od niedawna ^_^ prawdę mówiąc to chyba mój drugi temat jaki napisałem :-P, pierwszy raz postanowiłem wystartować tutejszej Bitwie 2D, rozluźnijcie zaciśnięte szczęki ..liczy się dobra zabawa przede wszystkim ^_^ , druga sprawa to to że tematy konkursowe bardzo mi odpowiadają. ------------------UAKTUALNIENIE 15.10.2005------------------------ Tytuł pracy: GLADIATORZY Oryginalny format pracy: 4000 X 3038 Technika powstania pracy: Digital Painting (tablet aiptek hyperpen 12000U) z częsciowym wykorzystaniem textur Zgodnie z regulaminem podaję linki tekstur których fragmenty użyłem jako podkładu pod malowanie, niektóre z nich przerobiłem dość mocno. linki do uzytych tekstur: http://www.mayang.com/textures/Manmade/images/Pottery%20and%20Ceramic/hard_ceramic_9101052.JPG http://www.mayang.com/textures/Metal/images/Flat%20Metal%20Textures/metal_4180521.JPG http://www.mayang.com/textures/Metal/images/Flat%20Metal%20Textures/metal_9131069.JPG http://www.mayang.com/textures/Metal/images/Flat%20Metal%20Textures/metal_4180524.JPG OPIS PRACY: Obca planeta. Świat w którym podobnie jak u nas na Ziemi jedną z form rozrywki są walki gladiatorów. Z tą róznicą, że w tamtym świecie gladiatorami są nie ludzie a roboty - specjalnie do tego celu konstruowane maszyny obdarzone własną inteligencją. Tych mechanicznych wojowników wystawiają do walki ich konstruktorzy - czasami są to całe konstruktorskie teamy, to własnie oni zgarniają pieniądze z wygranych walk. Zasady walki są proste - brak zasad czyli z jednym "małym" zakazem , mimo iż technologia na to pozwala to wojownikom nie wolno używać broni palnej ani żadnych ładunków wybuchowych - tylko broń sieczna/obuchowa lub własne kończyny. Ilustracja pokazuje systuację walki pomiędzy dwoma wojownikami: Ten duży i ciężki kolos to dotychczasowy lider(ma za sobą wiele wygranych walk) , ten mniejszy błyszczący to nowy zawodnik zbudowany w nowszej experymentalnej technologii (posiadający energetyczny miecz). Ilustracja pokazuje moment gdy duźy robot z uszkodzoną od pchnięć mechaniką i elektroniką chyli się ku upadkowi a na nim siedzi mniejszy zadając mu kolejne pchnięcia mieczem energetycznym i wyrywając przewody z nieosłoniętego miejsca na szyi. *****LINK DO FINALNEJ WERSJI****** (pomniejszonej znacznie w stosunku do oryginalu) http://x10.putfile.com/10/28909205265.jpg [/url] ****link do fragmetu pracy w skali 1:1**** http://x10.putfile.com/10/28909242043.jpg
imprecis Napisano 15 Lipiec 2005 Napisano 15 Lipiec 2005 witam, życze powodzenia :) Podoba mi sie twój pomysł, w Samuraju Jacku są fajne robociki, proponuje na nich się wzorować :)
Ania Napisano 15 Lipiec 2005 Napisano 15 Lipiec 2005 widząc portfolio, myślę że będzie ładnie. ciekawa jestem szkiców.
Azakiel Napisano 27 Lipiec 2005 Autor Napisano 27 Lipiec 2005 Zdecydowałem się na poważną-dynamiczną scenę, było po drodze parę pomysłów ale w drodze eliminacji zostały odrzucone. Koncept więc jest taki: Przyszłość...rok nieważne który, planeta - nieważne jaka, może być ziemia lub jakaś alternatywna rzeczywistość itp itd. Suma sumarum jest to świat w którym jak już wczesniej napisałem na arenie walczą gladiatorzy-roboty. To taka tutejsza forma rozrywki oraz niezły biznes dla właścicieli tych maszyn.Podstawowa zasada jaka obowiązuje na takich arenach dla robotów to zakaz uzywania broni palnej...tylko broń sieczna/obuchowa lub walka wręcz. Walki mają dzięki temu swój klimat są dłuższe bardziej widowiskowe i bezpieczniejsze dla bezposredniej publicznosci, mozna to też wytłumaczyć tutejszą tradycją. Praca będzie zawierać scenę walki pomiędzy dwoma przeciwnikami. Jeden będzie duży i ciężki - wielka siła i rozmiary lecz niezbyt duża prędkość i zwinność. Drugi mniejszy (bardziej ludzkich rozmiarów i kształtów) zbudowany według nowej (jak na tamte czasy i miejsce) technologii, wyposazony w nowy rodzaj energetycznej bronii(miecza), zwinny i bardzo szybki. Mozna tu zauważyć (przypadkową) zbieżność z Davidem i Goliatem . Poniższy link pokazuje szkic koncepcyjny samych postaci walczących ze sobą. Zdecydowałem się celowo na humanoidalne kształty robotów/wojowników - daje to, myslę - większe wrażenie ekspresji ruchów i dramatyzmu sceny niż ilustracja z maszynami o całkowicie obcych kształtach. Na poniższym rysunku przedstawiłem sytuację gdzie duży robot z częsciowo uszkodzoną elektroniką chyli się ku upadkowi a na nim siedzi mniejszy (wcześniej tam wskoczył) zadając mu kolejne pchnięcia mieczem. http://www.taipan.pl/azakiel/WALKA_SZKIC.jpg Jak widać na powyższym szkicu sytuacyjnym są to tylko zarysy postaci (jeszcze narysowanych jako ludzkie..własciwie dokładne koncepty będą potem) ------------------------ Kolejny etap jaki sobie postawiłem to opracowanie konceptu dużego robota. w zamysle moim jego design miał stanowić połączenie zbroi rycerskiej, starodawnej maszynerii z czasów maszyn parowych i odrobiny nowoczesności. W efekcie koncowym miało wyjsc cos groznego , trochę topornego i trochę archaicznego. Link do konceptu znajduje się poniżej: http://www.taipan.pl/azakiel/ROBOT_koncept_z_napisami.jpg ----------------------- Kolejny etap jaki sobie postawiłem to opracowanie wstępnej kompozycji całej ilustracji w której zawierać się będą postacie. Zdecydowałem się na pochyły kadr - dodający dynamizmu scenie.Ponizej link do rysunku(to bardzo wstępny szkic, elementy takie jak mur potraktowane są bardzo umownie) http://www.taipan.pl/azakiel/KOMPOZYCJA_FINALNA_z_OPISEM.jpg Na ilustracji powyższej widać smugi swietlne które wydobywać się będą z otworów po wczesniejszych pchnięciach mieczem. Na podłożu będą się walały szczątki robotów (na tym rysunku ich jeszcze nie ma) ---------------------- Kolejny etap to opracowanie dokładnego konceptu mniejszego robota-gladiatora. Na razie mogę powiedzieć że jego design będzie zupełnie inny (troszkę w klimatach mechów z Evangeliona) ...niedługo ciąg dalszy.
yookeer Napisano 27 Lipiec 2005 Napisano 27 Lipiec 2005 Nooo juz widac ze to bedzie "cos" przez duze C! Ale czekamy na dalsza czesc! JoKeR
V_wASkI_V Napisano 27 Lipiec 2005 Napisano 27 Lipiec 2005 Witam! Fajny pomysł na bitwe :) No i ten piękny szkic dużego robota . Zapowiada się badzo ciekawie życze powodzenia
Leleń Napisano 27 Lipiec 2005 Napisano 27 Lipiec 2005 hmm Azakiel nie czytalem calego watku/pomyslu ale ten robocik na szkicu to mi przypomina takiego robocika z metal gear solid (http://www.16bit.com/toypics/mgs/ninja/01.gif), fajny jest. Powodzenia zycze. Pozdr
Azakiel Napisano 28 Lipiec 2005 Autor Napisano 28 Lipiec 2005 hmm Azakiel nie czytalem calego watku/pomyslu ale ten robocik na szkicu to mi przypomina takiego robocika z metal gear solid (http://www.16bit.com/toypics/mgs/ninja/01.gif), fajny jest. Powodzenia zycze. Pozdr faktycznie , mam coś podobnego na myśli ,w metal geara grałem (jedynkę i dwójkę) mój będzie trochę szczuplejszy i raczej bez tego kabla biegnącego od miecza, miecz raczej też będzie przypominał katanę lecz będzie się świecił (coś jak lightsaber) http://www.nebulousdesigns.com/portfolio/3d/lightsaber_kamin_blue_04.jpg
Azakiel Napisano 1 Sierpień 2005 Autor Napisano 1 Sierpień 2005 Kolejny update ...tak jak wczesniej napisałem kolejny etap to koncept mniejszego robota-gladiatora tego z mieczem (wczesniejsze linki i tekst opisują sytuację) Jego design ma być celowo zupełnie inny niż design dużego kolosa, duzo bardziej futurystyczny, jego broń to miecz energetyczny który będzie się swiecił na zielono/niebiesko (kwestia do ustalenia ^_^) Poniżej koncept: http://fotorack.wickedminds.biz/v3/is.php?i=272&img=small_gladiador.jpg ...na koncepcie tego nie widać (bo jest bez koloru) ale z tych szczelin w pancerzu zakończonych okrągłymi otworami oraz z tego miejsca poniżej klatki piersiowej będzie się wydobywać swiatło takiego samego koloru jak ostrze miecza.
Azakiel Napisano 4 Sierpień 2005 Autor Napisano 4 Sierpień 2005 kolejny update tym razem koncept ostatniego elementu ilustracji - areny dla gladiatorow a dokladniej muru ktory otacza pole walki. na poprzednich powyzszych linkach mur ten byl przedstawiony schematycznie. Ponizej znajduje sie wlasciwy koncept: http://fotorack.wickedminds.biz/v3/is.php?i=360&img=ogrodzenie_smal.jpg Jak widac na powyzszym zdecydowalem sie na design futurystyczno-organiczno-gotycki.
geno7 Napisano 10 Sierpień 2005 Napisano 10 Sierpień 2005 Swietny design calej tej wizji.Licze ze Roboty na pancerzach beda mialy taki zdobienia jak gladiatorzy.Ja chyba tez wezme udzial w tej bitwie
Gość 3ddexi Napisano 11 Sierpień 2005 Napisano 11 Sierpień 2005 re hmm patrzac na szkic tego gladiatora :] to jakis on skoszony jest barki sa jakies znnieksztalcone .. prawa strona nie zgadza sie z lewa strona dlonie i palce popraw bo jakies takie i od kolan w dol po stopy jakies ksrzwyienia i moim zdaniem trochce te piszczel cienkie i skrzywione a stopy to juz ina bajka ale too tylko szkic hmmm i rysujesz w 1 strone linie to ci gubi krzywisz rys co do smoczka to proporcje jakis takie nie dopasowoane tulow wzgledem ogona nie tzyma kupu sie glowa yo juz...... ( najbardzeije podoba mi sie skala :P) a ten napis dragon hehehe chyba kazdy tam sie dojrzy ze to nie jaszczurka nie nisz wlasnej swojej pracy nigy nigdy nie dawaj ramek wokol pracy zamykasz ja zaczyna sie dusic nie ma przestrzeni to tyle ale jesli popracujesz nad warsztaem to moze zajebisty wyjdzie ci ten projket Najpierw czwicz tak długo aż trudne stanie się łatwe Potem czwicz tak długo aż łatwe stanie się piękne Pamietaj latwe nie znaczy piekne a pikn nie znaczy latwe harmonia i balans daje to co musi byc :]]] i watching you keep going :)
Azakiel Napisano 12 Sierpień 2005 Autor Napisano 12 Sierpień 2005 re hmm patrzac na szkic tego gladiatora :] to jakis on skoszony jest barki sa jakies znnieksztalcone .. prawa strona nie zgadza sie z lewa strona dlonie i palce popraw bo jakies takie i od kolan w dol po stopy jakies ksrzwyienia i moim zdaniem trochce te piszczel cienkie i skrzywione a stopy to juz ina bajka ale too tylko szkic hmmm sadzac po twojej wypowiedzi ;) musisz byc mlodym czlowiekiem:rolleyes: ale wracajac do tematu... czasami w ilustracji lub w filmie animowanym stosuje sie celowe skoszenie planu/postaci/perspektywy dla zwiekszenia dynamiki..tutaj wlasnie tak zrobilem (jesli nie wiesz o co mi chodzi to obejrzyj sobie Animatrixa (konkretnie epizod z biegaczem), lub np jeden z odcinkow Kapitana Tsubasy - taki serial dla dzieci o pilkarzach) :cool::) ..oczywiscie w rysunku sa tez pewne niezamierzone bledy, nikt nie jest doskonaly a ja nie mam w glowie programu 3D :)(niektorzy autorzy ilustracji 2d przy rzutowaniu bardziej skomplikowanych bryl w perspektywie pomagaja sobie robiac wczesniejsze montaze w 3D, ja tak nie zrobilem) co do smoczka to proporcje jakis takie nie dopasowoane tulow wzgledem ogona nie tzyma kupu sie glowa yo juz...... Ten smok zostal wymyslony tylko pod katem kompozycji w tej konkretnej ilustracji, to oczywiste ze ogon jest dluzszy niz szyja , gdyby dlugosci byly rowne nie wygladalby on tak dobrze na tej skale. Glowa ci sie oczywiscie moze nie podobac , w koncu to moja glowa nie twoja :D ( najbardzeije podoba mi sie skala :P) a ten napis dragon hehehe chyba kazdy tam sie dojrzy ze to nie jaszczurka nie nisz wlasnej swojej pracy nigy nigdy nie dawaj ramek wokol pracy zamykasz ja zaczyna sie dusic nie ma przestrzeni w ilustracji nie ma czegos takiego jak "nigdy" :) pierwszy z brzegu przyklad ..ilustracja Johna Howe (chyba nie trzeba tlumaczyc kto) http://www.alert-lotr.wz.cz/obrazky/vchoddorkolinky.jpg ramka wokol smoka byla zamierzona od poczatku tak samo jak wystajacy za ramke ogon, praca sie wcale moim zdaniem nie dusi a przez ciemny kolor ramki zwieksza sie optyczny kontrast i sila wyrazu :). Napis na dole nie jest umieszczony w celach informacyjnych tylko stanowi element dekoracyjny (jak np jakis ornament). P.S. sorry za brak polskich znakow ale pisze to z MAC-a w pracy :D
Gość klasztor Napisano 12 Sierpień 2005 Napisano 12 Sierpień 2005 Wykręcasz się sianem, człowiek daje cie dobre rady..............a ty się tylko wykręcasz bo twoje musi byc na wierzchu tak? Nie bierz tego do siebie, posłuchaj dobrych rad, które ktos ci daje.
Azakiel Napisano 12 Sierpień 2005 Autor Napisano 12 Sierpień 2005 Wykręcasz się sianem, człowiek daje cie dobre rady..............a ty się tylko wykręcasz bo twoje musi byc na wierzchu tak? Nie bierz tego do siebie, posłuchaj dobrych rad, które ktos ci daje. nie wykręcam się sianem kolego, tylko pisze szczerze co myslę -np. jesli przeczytasz 12 komentarz (mój komentarz) pod pracą Dragon na tej stronie http://www.digart.pl/details.php?id=142551 to zobaczysz źe napisałem tam dokładnie to samo co teraz dawno temu (ten tekst odnosnie ramki itp itd) więc nie był to z mojej strony cynizm na komentarz kolegi 3ddexi. P.S. widzę że to twój 1 post (podobnie jak kolegi 3ddexi) mam nadzieję że nie jesteś z tych co zakładają po 2-3 konta na jednym forum żeby popierać samego siebie:p
Azakiel Napisano 12 Sierpień 2005 Autor Napisano 12 Sierpień 2005 Kolejny update: wrzucam końcowy finalny rysunek (jeśli dojdą jakieś zmiany to już na etapie malowania): http://fotorack.wickedminds.biz/v3/is.php?i=1422&img=FINAL_LINEART_S.jpg na dole i po prawej trochę pustawo - będzie tu trochę pyłu i szczątki robotów - dodam je na etapie malowania. ....Teraz czeka mnie praca nad kolorem
Gość klasztor Napisano 13 Sierpień 2005 Napisano 13 Sierpień 2005 ............Twoje rysunki naprawdę są krzywe i dziwi mnie że tego nie widzisz tylko szukasz wymówki i tłumaczysz to odstępstwem od regół. Pozatym czytałem inne twoje posty i zauważyłem że każdą poradę bierzesz jako atak na własną pracę i własną osobę.....i nie musisz się tłumaczyć z tego co robisz.
Yataman Napisano 15 Sierpień 2005 Napisano 15 Sierpień 2005 Co do finalnego szkicu to jestem ciekaw jak to wyjdzie w kolorze :) jesli bedzie trzymać taki poziom jak smok to moze być naprawdę nieźle , postaraj się tego nie zepsuć. A co do kolegi klasztora to bym się nim nie przejmował zupełnie - od razu widać ze to prowokacja i że ktoś jest cięty na ciebie :cool: - koleś napisał na forum tylko dwa posty i obydwa tylko do ciebie , żałosne i śmieszne ...LoL i tyle:rolleyes:
demigod Napisano 25 Sierpień 2005 Napisano 25 Sierpień 2005 re zgadzam sie z 3ddexi i Klasztorem co do stylu pracy troszke krzywo ale to tylko szkic wiec moze sie poprawi w finale w koncowej pracy i pamietaj o proporcjach ja uzywam blueprintoew ( referencji :) ) zeby nie kosic ale tez sie zdaza a co do cytatu twego Najpierw czwicz tak długo aż trudne stanie się łatwe potem czwicz tak długo aż łatwe stanie się piękne nie ma schematow na szkice lub rysownie to jest wiedza i umiejetnosci lub ciezka praca sa dwie kategorie pracy: 1 niezla >>> nie ma perfekcji zawsze mozna zrobic cos lepiej 2 syf >> czyli zyg live is brutal a co do Yatamana to koles jest dziwny zgadnijcie czemu mala podowiedz spr posty kiedy powstala grr nie lubie takich fegeci :D
OMAM Napisano 26 Sierpień 2005 Napisano 26 Sierpień 2005 Panowie czepialscy jesteście.A moim zdaniem to Azakiel nie tłumaczy tylko uzasadnia czemu postąpił tak a nie inaczej.Praca naprawde dobra,przynajmniej na tym etapie.Gladiator,gdzie jest skoszony?Bo ja zabardzo tego nie mogę wyłapać.
Azakiel Napisano 26 Sierpień 2005 Autor Napisano 26 Sierpień 2005 Koledzy pamiętajmy że ta bitwa to tylko zabawa,każdy robi tak jak potrafi , jeden lepiej drugi gorzej ,ja też robię tak jak umiem i staram się podpatrywać lepszych. Zarzucono mi wcześniej że każdą krytykę odbieram jako atak , jeśli uznam że krytyka jest naprawdę konstruktywna i słuszna a nie jest zwykłym czepialstwem to potrafię ją docenić np tu: http://www.ef.art.pl/index.php?p=5&id=3447 zatem PEACE ALL ^_^ i życzę wszystkim weny twórczej :-) ..wracam do kolorowania, czasu coraz mniej za 1.5 tygodnia powinienem wrzucić jakiś update (już w kolorze)
Azakiel Napisano 9 Wrzesień 2005 Autor Napisano 9 Wrzesień 2005 Za tydzień powinienem skończyć prackę, nie miałem ostatnio za dużo czasu wolnego by nad tym siedzieć , tymczasem mały update: mały robot w kolorze(odcień jest tymczasowy moze to ulec jeszcze zmianie) http://fotorack.wickedminds.biz/v3/is.php?i=1963&img=SMALL_ROBOT.jpg a tutaj fragment areny (dojdzie oczywiscie jeszcze sporo elementów takich jak odciski na piasku, szczątki , wzbity kurz, cienie , publiczność itp ) p.s. niebo w tle za areną jak jest tymczasowo wrzucone z fotki . http://fotorack.wickedminds.biz/v3/is.php?i=1964&img=fragment_areny..jpg
Marluk Napisano 9 Wrzesień 2005 Napisano 9 Wrzesień 2005 ujujuj, cyborga gdzieś już widziałem parokrotnie, nawet chyba w MGS był albo silikonowy w Rise Of The Robots. Połącz wszystko, a może być ciekawie, widziałem kilka twoich wcześniejszych prac i wiem, że sporo uwagi przykładasz do muskania detali. Narazie trudno coś więcej powiedzieć. Nie wiem, czy postaci walczących nie będą zbyt centralnymi(dużymi) obiektami na tle. Zobaczymy jak połączysz wszystko w kompozycje. PZdr. ps. niespecjalnie rozumiem prawą dłoń u cyborga (chyba zaciśnięta w pięść), ale jest nieczytelna, chyba, że i tak nie będzie widoczna.
Azakiel Napisano 9 Wrzesień 2005 Autor Napisano 9 Wrzesień 2005 Chyba masz na mysli lewą dłoń. ^_^ .tak ona w finalnej wersji będzie trzymała w ręce wyszarpnięte obwody przeciwnika ale faktycznie na tym rysunku tego nie widać ( juz ktoś mnie o to niedawno pytał na GG :-) )
Amrun Napisano 9 Wrzesień 2005 Napisano 9 Wrzesień 2005 Narazie trudno coś więcej powiedzieć. Nie wiem, czy postaci walczących nie będą zbyt centralnymi(dużymi) obiektami na tle. Zobaczymy jak połączysz wszystko w kompozycje. tu sie zgodze, nie wiem jak Ty to polaczysz wogole... nie boisz sie ze wszystko bedzie jak z innej bajki? Na robocie nie widze na razie zadnego swiatla, wszystko takie samo, na koncept fajnie... na obrazek? hmmm nie da sie okreslic bo nie ma tla , robocik lustrzany, to pewnie powinno sie w nim cos odbijac ale ciezko jest to wyczuc jak sie nie widzi co bedzie sie odbijac, np przeciwnik... na arenie cieni, swiatla na razie tez nie odnotowalem, wiec tez ciezko cos powiedziec... zobaczymy :) P.S. chciales.. masz :P pozdrawiam...
Mkaszpir Napisano 18 Wrzesień 2005 Napisano 18 Wrzesień 2005 ok lewa dłoń wygląda na zmasakrowaną, raczej pretenduje do miana pięści po przejściach z ciężkim walcem, popraw ją, zarysuj wyraźniej nadgarstek, reszta oki, jak już wiem kontrasty pojawią się więc o tym niewspominam :D Acha zajmij się intensywnie niebem, nie można go na tym etapie tak zostawić.
Azakiel Napisano 19 Wrzesień 2005 Autor Napisano 19 Wrzesień 2005 Czas do końca bitwy pędzi nieubłaganie, mam cichą nadzieję że zdążę skończyc swoją pracę. Kolejny update: http://fotorack.wickedminds.biz/v3/is.php?i=1969&img=GLADIATORZY_sma.jpg wrzuciłem małą wersję, oryginał jest sporo większy w tej miniaturce nie widać wielu detali. Brakuje tutaj jeszcze siekierki (widac jej zarys) cieni rzucanych przez roboty, odcisków kończyn na piasku, tumanów wznieconego piachu, publicznosci i dobrego nieba (bo to co jest to takie mazumazu tymczasowe zeby cos było) ...w tle daleko dojdą jeszcze moze flagi na długich masztach , moze jakis mały sterowiec na niebie...zobaczymy :)
Azakiel Napisano 21 Wrzesień 2005 Autor Napisano 21 Wrzesień 2005 Kolejny update (praca nad swiatlem i cieniem, dodanie siekiery, dodanie motion blura, drobne korekty) ...wciąz brakuje kurzu, dobrego nieba, śladów stóp na piasku, publiczności itd. tym razem wrzucam większy obrazek (jesli u kogos na monitorze obrazek bedzie zdecydowanie za jasny to kwestia roznicy w kalibracji monitora lub jej braku ^_^, poprostu sciemnijcie sobie monitor lub wprowadzcie korekty w Photoshopie) http://fotorack.wickedminds.biz/v3/is.php?i=1971&img=progress_jpeg.j.jpg przy cieniach pojawił się jeden dylemat...w rzeczywistosci przy takim oswietleniu (słońce znajduje się z tyłu obserwatora patrzącego na ilustrację za jego prawym ramieniem ) cienie powinny być ostre i mocne to zdjęcie pokazuje sytuacje podobną http://www.princeton.edu/~jhalderm/pics/2001-06=bermuda/m/marissa_shadow.jpg - jednak ostre cienie nie podobają mi się w tutaj tak jak rozmyte i łagodniejsze (takie jak na tej ilustracji) , ostre cienie moim zdaniem zbyt odciągają uwagę od postaci (byłyby najciemniejszym miejscem na pracy) ...dążyć do realizmu (co nie zawsze oznacza ładny efekt) czy zrobić tak jaki jest ....przemysle to jeszcze i jak dojdzie kurz zobaczę.
Marluk Napisano 21 Wrzesień 2005 Napisano 21 Wrzesień 2005 ten rusunek, nie jest oświetlony tak jak na fotce, u ciebie światło pada z prawej strony i t z góry(na fotce słońce jest nisko), a przedewszystkim światło nie jest tak intensywne, dlatego cienie mogą być ładgodne. Generalnie patrząc na ten rys, nie mam wrażenia, żeby aura oświetlana była przez intensywne słońce. Jeżeli chcesz wzbudzić poczucie śłońca to bardziej rzświetl jakby nie było metalową fakture robotów.
Azakiel Napisano 22 Wrzesień 2005 Autor Napisano 22 Wrzesień 2005 ten rusunek, nie jest oświetlony tak jak na fotce, u ciebie światło pada z prawej strony i t z góry(na fotce słońce jest nisko), Oczywiscie ze słońce jest z przeciwnej strony na fotce i nizej niz u mnie , podałem tę referke tylko jako przykład mocnego cienia, sądzę ze w rzeczywistosci cień od robota byłby mocniejszy, moze go jeszcze odrobinę wzmocnię. Generalnie patrząc na ten rys, nie mam wrażenia, żeby aura oświetlana była przez intensywne słońce. Jeżeli chcesz wzbudzić poczucie śłońca to bardziej rzświetl jakby nie było metalową fakture robotów. Pamiętaj że powierzchnie metalowe jesli są brudne/zakurzone/pokryte rdzą odbijają światło dużo mniej i bliki są bardziej rozproszone niż gdy metal jest nowy....wprowadzę w paru miejscach jeszcze trochę korekt :) bo jak oglądam tę prackę rano na świezo widzę ze tu i tam mozna by dodac trochę swiatła .
Azakiel Napisano 24 Wrzesień 2005 Autor Napisano 24 Wrzesień 2005 update pracki (z wazniejszych elementów to brakuje jeszcze własciwego nieba i publicznosci) link http://fotorack.wickedminds.biz/v3/is.php?i=1972&img=sssss.jpg
slon Napisano 24 Wrzesień 2005 Napisano 24 Wrzesień 2005 Praca fajna, widac ze bardzo pracochlonna i sporo nad tym siedziales. W projektach bylo widac ze reke masz dosyc sprawna. mala uwaga na szybko, to co mi sie rzucilo w oczy to zla perspektywa na toporku tego wielkiego robota. pozdrawiam i powodzenia slon
ortheza Napisano 25 Wrzesień 2005 Napisano 25 Wrzesień 2005 Wydaje mi sie ze w tej pracy jest za maly kontrast. Postacie sie troche rozplywaja w tle, i trudno je od razu wyodrebnic. Przez co praca na pierwszy rzut oka wyglada dosc monotnnie. To tylko sugestia, ale rozwaz ja, mysle ze pracka wtedy zyska glebi.
Azakiel Napisano 25 Wrzesień 2005 Autor Napisano 25 Wrzesień 2005 Wydaje mi sie ze w tej pracy jest za maly kontrast. Postacie sie troche rozplywaja w tle, i trudno je od razu wyodrebnic. Przez co praca na pierwszy rzut oka wyglada dosc monotnnie. To tylko sugestia, ale rozwaz ja, mysle ze pracka wtedy zyska glebi. To kwestia ustawień monitora u mnie jest dobrze ale na niektórych komputerach jest za jasno, potem to skoryguję (mozesz sobie tymczasowo w photoshopie skopiować cały obrazek na wierzch z ustawieniem warstwy górnej na -multiply- i opacity warstwy na jakieś 20-30% i powinno być lepiej,ewentualnie uzyc brightness-contrast , ja to potem skoryguję na koniec)
Azakiel Napisano 25 Wrzesień 2005 Autor Napisano 25 Wrzesień 2005 Kolejny update pracy: -zmiany w obłokach kurzu (dodanie grubszego szumu bo było zbyt sterylnie) -dodanie własciwego nieba zamiast wczesniejszej uproszczonej wersji. -dodanie smug światła od wczesniejszych ciosów mieczem energetycznym (była o tym mowa na początku wątku w konceptach) -korekta kontrastu i koloru link http://fotorack.wickedminds.biz/v3/is.php?i=1973&img=ddddd.jpg
yookeer Napisano 25 Wrzesień 2005 Napisano 25 Wrzesień 2005 No moze bede sie czepial ( nie wiem czy bylo juz to poruszane ), ale popatrz, ze robot stoi na piachu a przy prawdopodobnej wadze robota powinien byc "dosc" wkopany w ten piach/ziemie cokolwiek... bo raczej nie wyobrazam sobie by taka masa mogla stac na czym kolwiek spokojnie! JoKeR
Azakiel Napisano 25 Wrzesień 2005 Autor Napisano 25 Wrzesień 2005 No moze bede sie czepial ( nie wiem czy bylo juz to poruszane ), ale popatrz, ze robot stoi na piachu a przy prawdopodobnej wadze robota powinien byc "dosc" wkopany w ten piach/ziemie cokolwiek... bo raczej nie wyobrazam sobie by taka masa mogla stac na czym kolwiek spokojnie! JoKeR Słuszna uwaga :) nie uwzględniłem duzej wagi robota w reakcji z piaszczystym podłożem :D:D:o .....teraz trzeba wymyslic cos takiego zeby to jakos wytłumaczyć :D ...hmmm :p ...hmmm :o ....mam. załóżmy ze arena (tzn jej podłoze) to cos w rodzaju duzego betonowego (oczywiscie na solidnych fundamentach) płytkiego zbiornika wypełnionego piaskiem na wierzchu. W koncu to jest miejsce do walk robotów-a te troszkę ważą :)
araneus Napisano 25 Wrzesień 2005 Napisano 25 Wrzesień 2005 Pięknie! Ale pozwolę sobie troche pomarudzic ;) To o czym juz wspomnial yookeer: duzy powinien troche sie zapadac, nawet jesli warstwa piasku jest cienka to troche powinno podloze byc zryte jego pazurami, które powinny sie tez troche wbijac w piach. Druga sprawa to kolorystyka malego robota. Jakos nie pasuja te błekitno-morskie swiatełka, poeksperymentuj z innymi kolorami. I moze troche wiecej odbic w jego pancerzu. To wszytsko oczywiscie tylko moje sugestie. I tak mi sie bardzo podoba ten rysunek :)
miriam Napisano 26 Wrzesień 2005 Napisano 26 Wrzesień 2005 Piękna i "dopieszczona" praca. Może zmachał byś jakiegoś tutka z etapów powstania pracy, szczególnie zastanawia mnie sposób wykonania detalu . :))
Mkaszpir Napisano 26 Wrzesień 2005 Napisano 26 Wrzesień 2005 nieźle, strasznie daje po oczach :) Trochę dziegciu teraz :/ strasznie daje po oczach: - niebo sprawia wrażenie nie z tej bajki, zbyt dosłownie potraktowane, niech nabierze koloru od tego pyłu wokół i te chmury eee stać cie na więcej. - robot z mieczem, no przes ten "motion blur" to wyszedł tak jakby odstawał ledwo 2 cm nad "płachtą" nieba, jednym słowem zamiast nabrać trzeciego wymiaru stał się płaski, niedobrze ;/ -cienie, a właściwie ich brak. Tak nie mogą być (oczywiście wg mnie :P) Robot rzuca taki delikatny cień jakby był z półprzeźroczystego materiału. wdodatku flaga rzuca cień w nieco inną stronę niż robot, jakby słońce było za kamerą ale jakieś 2-3 metry za kamerą. Jednym słowem rozjezdzaja sie na boki za baardzo. :D To tyle nadawania, wracam do swojej pracki uf uf jeszcze kilometry mi zostały by ciebie dogonić. uff ufff
Azakiel Napisano 27 Wrzesień 2005 Autor Napisano 27 Wrzesień 2005 Szczęscie w nieszczęsciu - od dwóch dni mój tablet zdziczał i zyje własnym zyciem :mad:(tak to te "cudowne" AIPTEKI/PENTAGRAMY:p a dokładniej aiptek hyperpen 12000u , jego klonem jest pentagram open xxl) mimo to jakoś udało mi się skończyć pracę,ewentualne poprawki są tymczasowo niemozliwe (czyba ze ktos jest dobrym wujkiem i ma na oddanie intuosa A4 :D) Szczegóły wraz z linkami na początku wątku (wyedytowałem 1 post) tam umiescilem ostateczna wersje pracy którą przeznaczam do etapu nominacji.
mnemon Napisano 28 Wrzesień 2005 Napisano 28 Wrzesień 2005 ciekawie zdizajnowales te roboty, szczegolnie tego humanoidalnego, lecz razi mnie troszke malo kon trastowa paleta pracy, jak dla mnie jest zbytjasno. W kazdym, razie ciekawy obrazek.
nina Napisano 28 Wrzesień 2005 Napisano 28 Wrzesień 2005 heh, nie wiedzialam ze ktokolwiek wykorzystuje textury, przeciez to nie 3d..
tweety Napisano 28 Wrzesień 2005 Napisano 28 Wrzesień 2005 cukierkowo słodko itp, ale mimo wszystko praca ma w sobie coś. powodzenia w nominacjach :)
Azakiel Napisano 29 Wrzesień 2005 Autor Napisano 29 Wrzesień 2005 cukierkowo słodko itp, ale mimo wszystko praca ma w sobie coś. powodzenia w nominacjach :) Racja ....:) Jak obejrzałem tę prackę w paru innych monitorach to faktycznie było jak dla mnie zbyt cukierkowo i odrobinę za jasno , wprowadziłem małe korekty oczywiscie pod tym samym linkiem na 1 stronie tematu.
Azakiel Napisano 2 Październik 2005 Autor Napisano 2 Październik 2005 Ufff udało mi się rozwiązać własnie problem z tabletem (Aiptek Hyperpen 12000U) z góry sorry za małe OT -napiszę na czym on polegał i co u mnie pomogło jesli ktoś kiedyś będzie miał podobny problem to moze akurat pomoze: Opis ten kieruję do wszystkich posiadaczy Pentagramów, aipteków, medionów i innych wyglądających prawie identycznie. (tak naprawdę wszystkie są zbudowane na technologii/licencji aipteka, wyglądają identycznie róznią się tylko naklejkami i czasami ceną-klony są tańsze) - mój problem polegał na tym że tablet czasami działał jak myszka (czyli tryb przesuwu względny) , czasami kursor stawał w lewym rogu i wogole się nie ruszał,i często tez nie działał nacisk. rozwiązaniem problemu okazało się na stałe odłączenie myszki która tez jest na usb i podłączenie myszki na ps2 (miałem akurat taką zapasową) oraz odinstalowanie i ponowne zainstalowanie najnowszych sterowników. tak naprawdę to aiptek robi sterowniki do wszystkich tych tabletów , najnowsze wersje są zawsze najpierw na tej stronie: http://www.aiptek.com.tw/english/service/service.htm (zakładka TABLET i wybieramy odpowiedni model , czyli jesli mamy np pentagram open xxl-usb to sciągamy sterownik dla hyperpena 12000U bo open xxl to jego klon) To tyle - moze ta mała solucja przyda się komuś. P.S. jak juz wczesniej pisałem - wersja pracy do nominacji znajduje się na 1 stronie tego tematu - jesli będą jakieś poprawki do pracy to zawsze pod tym samym linkiem .
yookeer Napisano 2 Październik 2005 Napisano 2 Październik 2005 Sluchaj beton czy nie beton robot i tak by sie zapadal, jak beton to jeszcze gorzej bo bys musial sie meczyc z peknieciami! wyobraz sobie kilku tonowy nacisk na czyms wielkosci hmm malego chleba :D co pod nim pozostaje :>? a na dodatek twoj robot ma cos w rodzaju pazurow to jego nacisk jest wiekszy na takie male miejsca = 100% dziora! JoKeR
Azakiel Napisano 2 Październik 2005 Autor Napisano 2 Październik 2005 Sluchaj beton czy nie beton robot i tak by sie zapadal, jak beton to jeszcze gorzej bo bys musial sie meczyc z peknieciami! JoKeR Yooker z tym betonem to był żart przecież :):) oczywiscie ze jak jest duzy i cięzki to bedzie sie sie zapadał :D nikt nie jest doskonały ;) a co powiesz na balony z wodorem przyczepione na cienkich niewidocznych linkach do pancerza ;);):p
Rekomendowane odpowiedzi