Jump to content

Pojazd 3D: Galant


kingwins
 Share

Recommended Posts

witam, po rocznej przerwie dorwalem sie do maxa i postanowilem poprawic mnaterialy w modelu, Dalej uzywam scanlina wiec ciagle wszystko wyglada troche zabawkowo. No i mam strasznie slaby monitor wiec nie wiem dokladnie jak to wyglada, dlatego prosze o krytyke panowie, i jakies linki do tutkow z Vrayem

zANIM TEN render bedzie wykonczony to juz nim bedziecie rzygac (o ile juz nie rzygacie)

Pierwszy to stary render

 

http://www.kingwins.republika.pl/stary.jpg

http://www.kingwins.republika.pl/gal12.jpg

http://www.kingwins.republika.pl/gal13.jpg

http://www.kingwins.republika.pl/gal14.jpg

http://www.kingwins.republika.pl/gal15.jpg

http://www.kingwins.republika.pl/gal16a.jpg

http://www.kingwins.republika.pl/gal17.jpg

http://www.kingwins.republika.pl/gal18.jpg

http://www.kingwins.republika.pl/gal19.jpg

http://www.kingwins.republika.pl/gal20.jpg

http://www.kingwins.republika.pl/gal22.jpg

http://www.kingwins.republika.pl/gal23.jpg

http://www.kingwins.republika.pl/gal25.jpg

http://www.kingwins.republika.pl/gal29.jpg

http://www.kingwins.republika.pl/gal30.jpg

 

ktory z renderow Waszym zdaniem nadaje sie na pokazanie przyszlemu pracodawcy???

 

Thnx

Link to comment
Share on other sites

ooo kingwins wrócił !!!

po pierwsze rendery wyglądają lipnie bo niema żadnego GI :(

włącz light tracera z bounces 2 i sieknij skylighta a odrazu lepiej będzie wyglądało (nie koniecznie trzeba odrazu vraya używać)

a co do materiałów to tak:

lakier jest nawet spoko tylko chyba w kolorku masz fallofa z dwoma odcieniami niebieskiego ??? jeśli się nie myle to za bardzo się te dwa kolory różnią

opony za ciemne

chrom i światła ładne

szyby jakieś dziwne

Link to comment
Share on other sites

wykład o światłach ??

sugeruje żebyś na początek spróbował tak:

skylight o standardowym niebieskawym kolorku i mulitiplerze 0,6

direct lekko żółty multipler 0,6 z raytraced shatows of course

w light tracerze ustaw bounces 2, rays/sample 50 lub 100 dla final rendera

w adaptiwe undersamling wartość 16x16 zmniejsz na 2x2 lub 4x4 a w finalnym renderku możesz wyłącz całkiem undersampling

i tyle oświetlenia a reszta to materiały

Link to comment
Share on other sites

Javor- A tak w ogole to najbardziej najbardziej interesuje mnie jak zrobic material na opony, bo wlasnie, jest jaki jest (za ciemny), nie mam pomyslu jak ustawic materialy zeby tylko bieznik byl jasny a bok opony ciemny,

PS

nie mam tez stalego dostepu do neta bo siedze w anglii..... i robie samochody (ale na razie jako zwykly smierdzacy robol w fabryce :D )

Link to comment
Share on other sites

model faktycznie dobry materialy tez, ale efekt samych materialow psuje otoczenie ktore sie w nim odbija i oswietlenie... co do opon to proponuje... multilayer z czarnym diffusem, w pierwszym sloczie z duzym levelem duzym specularem anistropy na 80 i obroc to o 90*, w drugim slocie zrob mniejszy level i mniejszy spec(tak po 60)(tak zeby to tworzyle taka poswiate na kulce wokol tego pierwszego "odbicia"), do calego materialu wrzuc reflexy, no i powinno juz wygladac jak wypastowana guma(jak te cacka na zlotach ; )

Link to comment
Share on other sites

dziekuje dziekuje.

No to mnie podsumowaliscie, jednak poratuje sie jakims vrayem, pamietam jak robilem inny model, ustawienie wszystkiego w brazilu zajelo mi moze 15 min (razem z czytaniem tutoriala) i wyszedl dobry render, zupelnie bez przyjemnosci :)

 

Javor, probowalem ustawic oswietlenie zgodnie z Twoimi wskazowkami ale po godzinie wyrenderowalo sie niecale pol obrazka i wymieklem, ale dzieki.

 

pozdrowka.

SK

Link to comment
Share on other sites

Sam model bardzo ladny, material chromu ładny, lakier tez niezly tylko jak dla mnie za mocno sie swieci. Do probnych renderow zmniejs bounces na 1 to troche przyspieszy. Ja z brazila przesiadlem sie na vray-a oczywiscie z koniecznosci i nie jestem z tej przesiadki zadowolony. Ale sam sprobujesz, porownasz, wybierzesz ale proponowalbym ci brazila ;]

Link to comment
Share on other sites

spróbuj zrenderować z tymi samymi materiałami i oświetleniem w mentalu

włącz GI z samples 100 - 200

włącz final gather z samples 100 - 300 i filter 1 -2

i powinieneś mieć render po 5 - 20 minutach :)

Link to comment
Share on other sites

Si, wlasnie strzelilem pare renderkow w mentalu, ale zapomnialem zabrac flashdrive do kafejki i dopiero jutro to pokaze, tyle ze jechalem z tutoriala o ustawilem te wartosci (samples) na okolo 500-1000, dokladnie nie pamietam ktore, bo szczerze to nie rozumiem jeszcze co zrobilem, btw. co robi "bounces" ???

Pozdrowka

Link to comment
Share on other sites

to ja znowu troche pomarudze :P

 

achhh ten mentalowy skylight :| prawie tak jakby go niebyło - pod samochodem za jasno a we wnętrzu wogóle niewidze żadnych zacienionych miejsc :( (a tam powinno być najbardziej widać jego działanie np pod fotelami czy przy pedałach)

jak się nie myle to co innego ci się odbija w szybach a co innego w lakierze (widać to np na "mental27.jpg"

i jeszcze jakoś dziwnie masz lakier rozświetlony w miejscach prostopadłych do kamery (coś chyba z fallofem pomieszałeś)

szyby zbyt zielone, opny zbyt czarne :P

i masz trochę krzywo przy tylnej klamce i nad tylnym nadkolem

Link to comment
Share on other sites

kingwins przy mentalu w scenie umiesc swiatlo OMNI potem je wylacz by zneutralizowac default lighta potem FG no chyba ze chcesz sie bawic GI itd pewnie by bylo ladniej bardziej naturalniej ale i pewnie dluzej i wiecej zabawy wiec uzyj tylko FG sampling to juz zalezy pewnie 600 by bylo wystarczajaco dla finalnego rendera ale bez ustawienia recznego radius tegoz oto urzadzenia zawsze mental dostosuje sie do najwiekszego elementu w scenie wtym wypadku bedzie to podloze a nie samochod czy kola czyli musisz ustawic sam

Link to comment
Share on other sites

Chcialoby sie wykrzyknac galantnie, ale niestety odnosiloby sie to tylko do modelingu. :( Render pozostawia wiele do zyczenia. Ten lakier to shellac? Jesli tak, to radzilbym sie pobawic czyms zupelnie innym. Podobne i lepsze efekty daje material zwykly standard. W sumie sprowadza sie to do ustawiania odpowiednio mapek falloff w slotach diff. i reflect. Do tego dochodzi oczywiscie albo jakies ladne hdri, albo sfera (lub jej czesc) z przypisana mapka odbic w formie gradientu. Mozna tez oczywiscie dodac na te sfere hdri.

Wprawdzie bawie sie teraz w fizyka teoretyka, ale... co mi tam. :P

 

EDIT:

W vray'u najlepszy jest do tego vraymtl. Tak mi sie przynajmniej wydaje z wlasnego doswiadczenia. ;) Na evermotion sa tutki o tworzeniu lakieru samochodowego, ale jak dla mnie, to autorzy tez troche komplikuja sprawe. :P

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Javor - :P

-i jeszcze jakoś dziwnie masz lakier rozświetlony w miejscach prostopadłych do kamery (coś chyba z fallofem pomieszałeś)

 

No................................... Taki lakier z tutoriala.

 

-szyby zbyt zielone, opny zbyt czarne :P

 

:P

 

-i masz trochę krzywo przy tylnej klamce i nad tylnym nadkolem

 

:P Jest okej jak sie dobrze swiatlo odbija, z reszta na zdjeciach z reala tez tam sie krzywo zalamuje swiatlo.

 

----------------------------------

Bzyku

 

Jest wlaczone mentalowskie GI i FG, nie wiem co robi FG (strzelam ze to liczba punktow koncowych krokow liczenia swiatla), rok nie mialem 3dmaxa w rekach i jestem do tylu.

Zrobilem tak z tym omni i dalej to samo, moze mam w Enviroment wlaczony jakis za duzy ambient, zaraz to sprawdze jak wroce do domu.

 

----------------------------------

Ra

 

Shellac, wpisalem w google "mental ray car paint tutorial" pierwszy lepszy jaki sie znalazl przyczytalem, Na pewno znajdziesz ten sam jak poszukasz. HDRi jakos mi sie nie udaje, moze slabe mapy mam, widze straszne pixele na tych odbiciach (slaba rozdzialka).

----------------------------------

Sikham

Sie ma :) :P

 

---------------------------------

 

 

Dziekuje za wszystkie odpowiedzi, wrzucam pare ostatnich renderkow, moze ktorys sie PODOBA dla odmiany :P ????

 

Moze ktos mi sprzeda dobry tutek jak zrobic material na lakier, kola i szyby w mentalu?

 

Wybuchowe pozdrowienia (z anglii).

 

---------------------------------

 

http://www.kingwins.republika.pl/1.jpg

http://www.kingwins.republika.pl/2.jpg

http://www.kingwins.republika.pl/3.jpg

http://www.kingwins.republika.pl/4.jpg

http://www.kingwins.republika.pl/5.jpg

http://www.kingwins.republika.pl/6.jpg

http://www.kingwins.republika.pl/7.jpg

http://www.kingwins.republika.pl/8.jpg

Link to comment
Share on other sites

(1) http://www.suurland.com/ --> Portfolio --> New Beetle --> Na dole jest making of... :)

 

(2) http://www.smcars.net/forums/ --> http://www.smcars.net/forums/index.php?topic=12712.0 --> w jednym z postow pod koniec pierwszej strony autor umiescil ustawienia sceny.

 

(3) Znowu SMcars

http://www.smcars.net/forums/index.php?topic=12025.0 --> http://s95367906.onlinehome.us/SilverMettalicPaint_by_majestik.zip

W tym watku na trzeciej stronie sa ustawienia sceny (film).

 

(4) A teraz kryptoreklama. :P

Nie wiem czy to jest warte, bo nie wykorzystalem tego materialu do zadnego samochodu. :| Zebu wyszedl z tego lakier musisz zwiekszyc refl. glossiness w vraymtl...

lakier20fg.th.jpg

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

dzieki za odpowiedzi.

 

No i tak chodze po tych linkach (tego beatle to juz widzialem, al enie mam final renderera) no a cala reszta renderow to Vray...

Kurka no.. a nie wie ktos skad moge go sciagnac? (fau reja)

 

pozdrowka

Link to comment
Share on other sites

tia.. rejestrowalem sie 2 tygodnie temu zeby sciagnac to demo, do tej pory nie wyslali hasla :((((((((((

hilfe

 

Wczoraj zrobilem renderka z materialem standart,

ps, moze ktos mi zapoda demko ;> vraya jakos?

siedze w angielskiej bibliotece i korzystam z darmowego neta, ale tu nic nie mozna zainstalowac, (np. torrenta) w dodatku dookola angielskie i pakinstanskie benkarty przychodza tu pograc w Sonica i popierdziec troche, no i jak tu sie skupic w takich warunkach.

Link to comment
Share on other sites

podobno maile z chaosgroup nie dochodzą na o2.pl i jeszcze gdzieś (może tam masz skrzynkę) a napewno dochodzą na interie

jak chcesz to ja ci moge podesłać tego v-raya tylko musiał byś podać swojego maila :P bo bez niego to troche ciężko :)

a renderki dalej jakieś niebardzo :/

i ostrzegam że do v-raya będziesz musiał wszystkie materiały przerobić na v-rayowe ale wierze w ciebie :]

Link to comment
Share on other sites

v ray... murzynski wynalazek, Nie wiem czemu na prepassach wszystko wyglada fajnie, cien jest ok, a na finalnym renderze cien robi sie za jasny i w ogole wszystko sie robi nieco popsute.

Dzieki Illy za maila ;) to sie nazywa wsparcie.

Wczoraj w nocy zapuscilem rendera wlaczajac CAST SHADOWS na skylitght, dzisiaj o 12 dopiero sie pierwszy prepass zrenderowal, nie wiem czy mialem dobry pomysl :/

 

Pozdrowka

PS.

Dzisiaj widzialem jak koles nowiutenka bmw 3 ruszal i zdarl se felgi o kraweznik, po czym rozjechal jakis sloik czy butelke, rece mi opadaja.... a tu takie cos to normalka :o

Link to comment
Share on other sites

Wrzucam ostatni renderek i kilka starych smieci, od razu prosze uprzejmie o wyjasnienie mi paru spraw. Bo uczenie sie na bledach za bardzo podnosi mi cisnienie (zwlaszcza jak po byle renderze prubnym dysk mieli 5 minut arghhhhhh!)

 

PROBLEMY:

1.

Na pierwszym i drugim roznia sie halogeny, na 1 szklo halogena to zwykly material przezroczysty z texturka, na drugim to standart z vraymap w slocie Refraction, w vraymap zaznaczam Refraction i wbijam bitmape w paski. ALe wychodzi za ciemne :( W scnaline nie bylo problemu, wbijalem bitmape w slot Refraction i bylo git. Probowalem uzywac materialu Vraymtl do zrobienia tego szkielka halogena, wtedy wystarczylo wbic testurke w slot IOR, tylko raz ze efekt byl jakis inny niz w scanline to jeszcze na chromie za szybka pojawialy sie jakies kropki :/

 

2.

Szyby to Vraymtl, nie wiem czemu obraz za nimi jest taki rozmyty, nie ma zadnego foga ani glossines, subdv jest na 50 dla reflection i refraction. ://// Confiused again

 

3.

Vraylight w ogole swieci? bo z moich badan wynika ze jedyne do czego sie nadaje to do ustawienia zrodla swiatla skylight.

 

4.

Mam tylko dwie mapy hdri, pomocy ! :)))))

 

5.

Nie bardzo mam pomysl jak rozchodza sie kolory zdefiniowane za pomoca gradient ramp (uzyte w wiekszosci car paintow). No chyba nie od prawej do lewej, ale moze np od najdaleszego do najblizszego punktu do kamery?

 

 

Pozdrowionka,

 

http://www.kingwins.republika.pl/vr1.jpg

http://www.kingwins.republika.pl/vr2.jpg

http://www.kingwins.republika.pl/hdr1.jpg

http://www.kingwins.republika.pl/hdr2.jpg

http://www.kingwins.republika.pl/v1color.jpg

http://www.kingwins.republika.pl/v2color.jpg

http://www.kingwins.republika.pl/v3color.jpg

http://www.kingwins.republika.pl/v4color.jpg

http://www.kingwins.republika.pl/venviroment.jpg

http://www.kingwins.republika.pl/vray_pre1.jpg

http://www.kingwins.republika.pl/vray_pre1.jpg

Link to comment
Share on other sites

Kingwins- model jest cudo miodo...a to ze scanline- hmm - moze zasyymuluch GI jakims omni dome'em (pol sfery swaitelek) i jakis direct to zmieknie to nieco :) - ale to musisz miec czas - bo bedzie dluzej renderowac-albo zroob "miekki" cien swaitlem ujemnym- ale jak masz maxa nowszego to jasne - wal z light tracerem- bedzie szybciej i ladniej :D- powodzenia w Anglii

Link to comment
Share on other sites

OK,

pobawilem sie w photoshopie i rozmylem kolka

http://www.kingwins.republika.pl/photoshop.jpg

 

Potem pobawilem sie z hdri

http://www.kingwins.republika.pl/hdri.jpg

 

No ale zrobilem tez stara sztuczke z bialym plane nad autkiem

http://www.kingwins.republika.pl/vray62.jpg

 

A jak dalej za ciemno

http://www.kingwins.republika.pl/jasny.jpg

 

 

--

Spoko spoko, dopiero sie rozkrecam z vrayem, zrobie moze jakies studio szybkie (ta droga to tylko tak na probe), BTW widzial ktos juz ten samochod ????

 

http://www.frazpc.pl/b/114067

 

Mi szczena opadla, no no... wypas

 

 

a tu jeszcze ciekawostka (screen z p 407qp) patrzcie na ten render, niby firma, a robi takie dziadostwo:

http://autoswiat.redakcja.pl/archiwum/artykul.asp?Artykul=10609

Link to comment
Share on other sites

dalej jakieś niebardzo te rendery

jak robisz czarny lakier to nie rób idealnie czarnego tylko leciutko szary ... no i musi się coś w nim odbijać

i zrób coś z tymi szybami ... one mi wyglądają jak zwykły materiał z opacity a powinien być vrayowy z refraction (to tak gdybyś niewiedział) i jeżeli masz te szyby podwójne to nie zaszkodzi zwiększyć liczbe bounces

 

ps: też już widziałem nowegi civica :D ... będe musiał go kiedyś wymodelować :D

Link to comment
Share on other sites

spoko, juz kumam vraya, to co teraz pokaze to jeszcze kupa, ale pracuje nad efektem takim jak u Suurlanda :) btw, zrobil nowego peugeota 407. Wnetrze kopie w tylek, ciekawe czy musial zamapowac deske rozdzielcza zeby polozyc ta texturke skory/plastiku, no i ciekawe czy to bump czy glosiness (albo jedno i drugie). U mnie szyby sa pojedyncza warstwa, ale to vray na 100%. Musze je zmienic zeby byly zgodne z rzeczywistoscia. Nie wiem dlaczego, ale nie odbija mi sie w nich ladnie otoczenie z HDRI.

 

http://www.wirmel.com/folio/vray66.jpg

http://www.wirmel.com/folio/vray68.jpg

http://www.wirmel.com/folio/vray70.jpg

 

PS.

co do hondy civic to chcialbym sobie taka kupic, ale brak kasy... trzeba bylo pojsc w slady kolegow i sprzedawac narkotyki ;)

Link to comment
Share on other sites

Strzelilem jeszcze pare renderow, pierwszy to czysty render, reszta (oprocz wnetrza) to juz stuningowane w psp. Render jest chyba fizycznie poprawny? Nic sie nie odbija (poza swiatlami) bo na scenie nic nie ma, na razie chodzi mi o osiagniecie realizmu, potem sie bede bawil w artste.

 

http://www.wirmel.com/folio/vray75.jpg

http://www.wirmel.com/folio/vray75_psp_mix.jpg

http://www.wirmel.com/folio/vray75_psp_mix_2.jpg

http://www.wirmel.com/folio/vray75_psp_mix_3.jpg

http://www.wirmel.com/folio/vray80.jpg

 

 

Przerobilem wnetrze na materialy vraya, ciagle to jeszcze poprawiam wiec bedzie lepiej :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy