Napisano 19 Lipiec 200519 l witam, po rocznej przerwie dorwalem sie do maxa i postanowilem poprawic mnaterialy w modelu, Dalej uzywam scanlina wiec ciagle wszystko wyglada troche zabawkowo. No i mam strasznie slaby monitor wiec nie wiem dokladnie jak to wyglada, dlatego prosze o krytyke panowie, i jakies linki do tutkow z Vrayem zANIM TEN render bedzie wykonczony to juz nim bedziecie rzygac (o ile juz nie rzygacie) Pierwszy to stary render http://www.kingwins.republika.pl/stary.jpg http://www.kingwins.republika.pl/gal12.jpg http://www.kingwins.republika.pl/gal13.jpg http://www.kingwins.republika.pl/gal14.jpg http://www.kingwins.republika.pl/gal15.jpg http://www.kingwins.republika.pl/gal16a.jpg http://www.kingwins.republika.pl/gal17.jpg http://www.kingwins.republika.pl/gal18.jpg http://www.kingwins.republika.pl/gal19.jpg http://www.kingwins.republika.pl/gal20.jpg http://www.kingwins.republika.pl/gal22.jpg http://www.kingwins.republika.pl/gal23.jpg http://www.kingwins.republika.pl/gal25.jpg http://www.kingwins.republika.pl/gal29.jpg http://www.kingwins.republika.pl/gal30.jpg ktory z renderow Waszym zdaniem nadaje sie na pokazanie przyszlemu pracodawcy??? Thnx
Napisano 19 Lipiec 200519 l ooo kingwins wrócił !!! po pierwsze rendery wyglądają lipnie bo niema żadnego GI :( włącz light tracera z bounces 2 i sieknij skylighta a odrazu lepiej będzie wyglądało (nie koniecznie trzeba odrazu vraya używać) a co do materiałów to tak: lakier jest nawet spoko tylko chyba w kolorku masz fallofa z dwoma odcieniami niebieskiego ??? jeśli się nie myle to za bardzo się te dwa kolory różnią opony za ciemne chrom i światła ładne szyby jakieś dziwne
Napisano 19 Lipiec 200519 l tak jak wyżej :] najlepsze renderki: gal14 i gal25. tylko nie pokazuj pracodawcy dopóki nie poprawisz oświetlenia!!!
Napisano 19 Lipiec 200519 l Autor Javor, thnx, kolory sa ok, to chyba oswietlenie skopane jest, tez poprosze jakis wyklad o swiatlach, ale... moj monitor jest beznadziejny i moze dlatego u mnie wyglada dobrze, albo tak mi sie wydaje. Dziekuje
Napisano 19 Lipiec 200519 l Ta widziałem foty juz na forum3d. Wypas, zawsze podziwiam tych co robią auta bo ja nawe maski nie umiem dobrze zrobić :/
Napisano 19 Lipiec 200519 l wykład o światłach ?? sugeruje żebyś na początek spróbował tak: skylight o standardowym niebieskawym kolorku i mulitiplerze 0,6 direct lekko żółty multipler 0,6 z raytraced shatows of course w light tracerze ustaw bounces 2, rays/sample 50 lub 100 dla final rendera w adaptiwe undersamling wartość 16x16 zmniejsz na 2x2 lub 4x4 a w finalnym renderku możesz wyłącz całkiem undersampling i tyle oświetlenia a reszta to materiały
Napisano 19 Lipiec 200519 l Autor Javor- A tak w ogole to najbardziej najbardziej interesuje mnie jak zrobic material na opony, bo wlasnie, jest jaki jest (za ciemny), nie mam pomyslu jak ustawic materialy zeby tylko bieznik byl jasny a bok opony ciemny, PS nie mam tez stalego dostepu do neta bo siedze w anglii..... i robie samochody (ale na razie jako zwykly smierdzacy robol w fabryce :D )
Napisano 19 Lipiec 200519 l model faktycznie dobry materialy tez, ale efekt samych materialow psuje otoczenie ktore sie w nim odbija i oswietlenie... co do opon to proponuje... multilayer z czarnym diffusem, w pierwszym sloczie z duzym levelem duzym specularem anistropy na 80 i obroc to o 90*, w drugim slocie zrob mniejszy level i mniejszy spec(tak po 60)(tak zeby to tworzyle taka poswiate na kulce wokol tego pierwszego "odbicia"), do calego materialu wrzuc reflexy, no i powinno juz wygladac jak wypastowana guma(jak te cacka na zlotach ; )
Napisano 20 Lipiec 200519 l Autor dziekuje dziekuje. No to mnie podsumowaliscie, jednak poratuje sie jakims vrayem, pamietam jak robilem inny model, ustawienie wszystkiego w brazilu zajelo mi moze 15 min (razem z czytaniem tutoriala) i wyszedl dobry render, zupelnie bez przyjemnosci :) Javor, probowalem ustawic oswietlenie zgodnie z Twoimi wskazowkami ale po godzinie wyrenderowalo sie niecale pol obrazka i wymieklem, ale dzieki. pozdrowka. SK
Napisano 22 Lipiec 200519 l Sam model bardzo ladny, material chromu ładny, lakier tez niezly tylko jak dla mnie za mocno sie swieci. Do probnych renderow zmniejs bounces na 1 to troche przyspieszy. Ja z brazila przesiadlem sie na vray-a oczywiscie z koniecznosci i nie jestem z tej przesiadki zadowolony. Ale sam sprobujesz, porownasz, wybierzesz ale proponowalbym ci brazila ;]
Napisano 23 Lipiec 200519 l spróbuj zrenderować z tymi samymi materiałami i oświetleniem w mentalu włącz GI z samples 100 - 200 włącz final gather z samples 100 - 300 i filter 1 -2 i powinieneś mieć render po 5 - 20 minutach :)
Napisano 23 Lipiec 200519 l Autor Si, wlasnie strzelilem pare renderkow w mentalu, ale zapomnialem zabrac flashdrive do kafejki i dopiero jutro to pokaze, tyle ze jechalem z tutoriala o ustawilem te wartosci (samples) na okolo 500-1000, dokladnie nie pamietam ktore, bo szczerze to nie rozumiem jeszcze co zrobilem, btw. co robi "bounces" ??? Pozdrowka
Napisano 24 Lipiec 200519 l w skylinie okresla on ilosc promienie swiatla odbitego oznacza to im wieksza wartosc tym render jasniejszy (zaciemnione mijesca) oraz wiekszy bleeding pozdro
Napisano 24 Lipiec 200519 l Siemka kingwins :) to ty nie wyjechales jednak za granice ?:) . Juz myslalem ze ciebie z kraju wywialo :]
Napisano 24 Lipiec 200519 l Autor Dzieki Pawelkos, czyli podobnie jak w radiosity chyba. Predator, wyjechalem, pisze z uk. OK, tutaj wrzucam ostatnie renderki z mental geja, tylko czasem cos gdzies mi sie wylaczylo (np, odbicia na lakierze), i jest troche dziadostwa. http://www.kingwins.republika.pl/mental18.jpg http://www.kingwins.republika.pl/mental25.jpg http://www.kingwins.republika.pl/mental27.jpg http://www.kingwins.republika.pl/mental28.jpg http://www.kingwins.republika.pl/mental30.jpg http://www.kingwins.republika.pl/mental31.jpg http://www.kingwins.republika.pl/mental34.jpg http://www.kingwins.republika.pl/mental35.jpg http://www.kingwins.republika.pl/mental38.jpg http://www.kingwins.republika.pl/mental40.jpg
Napisano 24 Lipiec 200519 l to ja znowu troche pomarudze :P achhh ten mentalowy skylight :| prawie tak jakby go niebyło - pod samochodem za jasno a we wnętrzu wogóle niewidze żadnych zacienionych miejsc :( (a tam powinno być najbardziej widać jego działanie np pod fotelami czy przy pedałach) jak się nie myle to co innego ci się odbija w szybach a co innego w lakierze (widać to np na "mental27.jpg" i jeszcze jakoś dziwnie masz lakier rozświetlony w miejscach prostopadłych do kamery (coś chyba z fallofem pomieszałeś) szyby zbyt zielone, opny zbyt czarne :P i masz trochę krzywo przy tylnej klamce i nad tylnym nadkolem
Napisano 24 Lipiec 200519 l zrób wreszcie jakieś porządne cienie bo lewitujący samochód niejest zbyt wiarygodny :]
Napisano 24 Lipiec 200519 l kingwins przy mentalu w scenie umiesc swiatlo OMNI potem je wylacz by zneutralizowac default lighta potem FG no chyba ze chcesz sie bawic GI itd pewnie by bylo ladniej bardziej naturalniej ale i pewnie dluzej i wiecej zabawy wiec uzyj tylko FG sampling to juz zalezy pewnie 600 by bylo wystarczajaco dla finalnego rendera ale bez ustawienia recznego radius tegoz oto urzadzenia zawsze mental dostosuje sie do najwiekszego elementu w scenie wtym wypadku bedzie to podloze a nie samochod czy kola czyli musisz ustawic sam
Napisano 24 Lipiec 200519 l Chcialoby sie wykrzyknac galantnie, ale niestety odnosiloby sie to tylko do modelingu. :( Render pozostawia wiele do zyczenia. Ten lakier to shellac? Jesli tak, to radzilbym sie pobawic czyms zupelnie innym. Podobne i lepsze efekty daje material zwykly standard. W sumie sprowadza sie to do ustawiania odpowiednio mapek falloff w slotach diff. i reflect. Do tego dochodzi oczywiscie albo jakies ladne hdri, albo sfera (lub jej czesc) z przypisana mapka odbic w formie gradientu. Mozna tez oczywiscie dodac na te sfere hdri. Wprawdzie bawie sie teraz w fizyka teoretyka, ale... co mi tam. :P EDIT: W vray'u najlepszy jest do tego vraymtl. Tak mi sie przynajmniej wydaje z wlasnego doswiadczenia. ;) Na evermotion sa tutki o tworzeniu lakieru samochodowego, ale jak dla mnie, to autorzy tez troche komplikuja sprawe. :P pozdrawiam
Napisano 26 Lipiec 200519 l Autor Javor - :P -i jeszcze jakoś dziwnie masz lakier rozświetlony w miejscach prostopadłych do kamery (coś chyba z fallofem pomieszałeś) No................................... Taki lakier z tutoriala. -szyby zbyt zielone, opny zbyt czarne :P :P -i masz trochę krzywo przy tylnej klamce i nad tylnym nadkolem :P Jest okej jak sie dobrze swiatlo odbija, z reszta na zdjeciach z reala tez tam sie krzywo zalamuje swiatlo. ---------------------------------- Bzyku Jest wlaczone mentalowskie GI i FG, nie wiem co robi FG (strzelam ze to liczba punktow koncowych krokow liczenia swiatla), rok nie mialem 3dmaxa w rekach i jestem do tylu. Zrobilem tak z tym omni i dalej to samo, moze mam w Enviroment wlaczony jakis za duzy ambient, zaraz to sprawdze jak wroce do domu. ---------------------------------- Ra Shellac, wpisalem w google "mental ray car paint tutorial" pierwszy lepszy jaki sie znalazl przyczytalem, Na pewno znajdziesz ten sam jak poszukasz. HDRi jakos mi sie nie udaje, moze slabe mapy mam, widze straszne pixele na tych odbiciach (slaba rozdzialka). ---------------------------------- Sikham Sie ma :) :P --------------------------------- Dziekuje za wszystkie odpowiedzi, wrzucam pare ostatnich renderkow, moze ktorys sie PODOBA dla odmiany :P ???? Moze ktos mi sprzeda dobry tutek jak zrobic material na lakier, kola i szyby w mentalu? Wybuchowe pozdrowienia (z anglii). --------------------------------- http://www.kingwins.republika.pl/1.jpg http://www.kingwins.republika.pl/2.jpg http://www.kingwins.republika.pl/3.jpg http://www.kingwins.republika.pl/4.jpg http://www.kingwins.republika.pl/5.jpg http://www.kingwins.republika.pl/6.jpg http://www.kingwins.republika.pl/7.jpg http://www.kingwins.republika.pl/8.jpg
Napisano 26 Lipiec 200519 l nie no dalej cienie za słabe :( siedziałem dzisiaj gdzine i nie udało mi się takich zrobić :P pokaż screenshota ustawień renderu i jakiegoś materiału to może rozwikłam tą zagadkę :]
Napisano 27 Lipiec 200519 l (1) http://www.suurland.com/ --> Portfolio --> New Beetle --> Na dole jest making of... :) (2) http://www.smcars.net/forums/ --> http://www.smcars.net/forums/index.php?topic=12712.0 --> w jednym z postow pod koniec pierwszej strony autor umiescil ustawienia sceny. (3) Znowu SMcars http://www.smcars.net/forums/index.php?topic=12025.0 --> http://s95367906.onlinehome.us/SilverMettalicPaint_by_majestik.zip W tym watku na trzeciej stronie sa ustawienia sceny (film). (4) A teraz kryptoreklama. :P Nie wiem czy to jest warte, bo nie wykorzystalem tego materialu do zadnego samochodu. :| Zebu wyszedl z tego lakier musisz zwiekszyc refl. glossiness w vraymtl... pozdrawiam
Napisano 27 Lipiec 200519 l Autor dzieki za odpowiedzi. No i tak chodze po tych linkach (tego beatle to juz widzialem, al enie mam final renderera) no a cala reszta renderow to Vray... Kurka no.. a nie wie ktos skad moge go sciagnac? (fau reja) pozdrowka
Napisano 27 Lipiec 200519 l Demo chyba jest na stronie producenta. Ale nie dam za to glowy. http://www.chaosgroup.com/ pozdrawiam
Napisano 27 Lipiec 200519 l Autor tia.. rejestrowalem sie 2 tygodnie temu zeby sciagnac to demo, do tej pory nie wyslali hasla :(((((((((( hilfe Wczoraj zrobilem renderka z materialem standart, ps, moze ktos mi zapoda demko ;> vraya jakos? siedze w angielskiej bibliotece i korzystam z darmowego neta, ale tu nic nie mozna zainstalowac, (np. torrenta) w dodatku dookola angielskie i pakinstanskie benkarty przychodza tu pograc w Sonica i popierdziec troche, no i jak tu sie skupic w takich warunkach.
Napisano 27 Lipiec 200519 l podobno maile z chaosgroup nie dochodzą na o2.pl i jeszcze gdzieś (może tam masz skrzynkę) a napewno dochodzą na interie jak chcesz to ja ci moge podesłać tego v-raya tylko musiał byś podać swojego maila :P bo bez niego to troche ciężko :) a renderki dalej jakieś niebardzo :/ i ostrzegam że do v-raya będziesz musiał wszystkie materiały przerobić na v-rayowe ale wierze w ciebie :]
Napisano 27 Lipiec 200519 l moge podeslac kilka lakierow pod vray,scanline, FR tak zebys podejzal co i jak
Napisano 28 Lipiec 200519 l Autor OKj, to poprosze o vreya i o lakiery. Mail [email protected] (zgadles z tym o2) No bedzie trzeba calosc przerobic :/ Pozdrowionka
Napisano 3 Sierpień 200519 l Autor v ray... murzynski wynalazek, Nie wiem czemu na prepassach wszystko wyglada fajnie, cien jest ok, a na finalnym renderze cien robi sie za jasny i w ogole wszystko sie robi nieco popsute. Dzieki Illy za maila ;) to sie nazywa wsparcie. Wczoraj w nocy zapuscilem rendera wlaczajac CAST SHADOWS na skylitght, dzisiaj o 12 dopiero sie pierwszy prepass zrenderowal, nie wiem czy mialem dobry pomysl :/ Pozdrowka PS. Dzisiaj widzialem jak koles nowiutenka bmw 3 ruszal i zdarl se felgi o kraweznik, po czym rozjechal jakis sloik czy butelke, rece mi opadaja.... a tu takie cos to normalka :o
Napisano 6 Sierpień 200519 l Autor Wrzucam ostatni renderek i kilka starych smieci, od razu prosze uprzejmie o wyjasnienie mi paru spraw. Bo uczenie sie na bledach za bardzo podnosi mi cisnienie (zwlaszcza jak po byle renderze prubnym dysk mieli 5 minut arghhhhhh!) PROBLEMY: 1. Na pierwszym i drugim roznia sie halogeny, na 1 szklo halogena to zwykly material przezroczysty z texturka, na drugim to standart z vraymap w slocie Refraction, w vraymap zaznaczam Refraction i wbijam bitmape w paski. ALe wychodzi za ciemne :( W scnaline nie bylo problemu, wbijalem bitmape w slot Refraction i bylo git. Probowalem uzywac materialu Vraymtl do zrobienia tego szkielka halogena, wtedy wystarczylo wbic testurke w slot IOR, tylko raz ze efekt byl jakis inny niz w scanline to jeszcze na chromie za szybka pojawialy sie jakies kropki :/ 2. Szyby to Vraymtl, nie wiem czemu obraz za nimi jest taki rozmyty, nie ma zadnego foga ani glossines, subdv jest na 50 dla reflection i refraction. ://// Confiused again 3. Vraylight w ogole swieci? bo z moich badan wynika ze jedyne do czego sie nadaje to do ustawienia zrodla swiatla skylight. 4. Mam tylko dwie mapy hdri, pomocy ! :))))) 5. Nie bardzo mam pomysl jak rozchodza sie kolory zdefiniowane za pomoca gradient ramp (uzyte w wiekszosci car paintow). No chyba nie od prawej do lewej, ale moze np od najdaleszego do najblizszego punktu do kamery? Pozdrowionka, http://www.kingwins.republika.pl/vr1.jpg http://www.kingwins.republika.pl/vr2.jpg http://www.kingwins.republika.pl/hdr1.jpg http://www.kingwins.republika.pl/hdr2.jpg http://www.kingwins.republika.pl/v1color.jpg http://www.kingwins.republika.pl/v2color.jpg http://www.kingwins.republika.pl/v3color.jpg http://www.kingwins.republika.pl/v4color.jpg http://www.kingwins.republika.pl/venviroment.jpg http://www.kingwins.republika.pl/vray_pre1.jpg http://www.kingwins.republika.pl/vray_pre1.jpg
Napisano 6 Sierpień 200519 l jużlepiej ale za czarno :P wogóle nie wida ćmodelu - zmien może na srebrny.
Napisano 7 Sierpień 200519 l Kingwins- model jest cudo miodo...a to ze scanline- hmm - moze zasyymuluch GI jakims omni dome'em (pol sfery swaitelek) i jakis direct to zmieknie to nieco :) - ale to musisz miec czas - bo bedzie dluzej renderowac-albo zroob "miekki" cien swaitlem ujemnym- ale jak masz maxa nowszego to jasne - wal z light tracerem- bedzie szybciej i ladniej :D- powodzenia w Anglii
Napisano 7 Sierpień 200519 l Autor hmm... troszeczke doswietlilem autko... no ale wiem ze jeszcze musze popracowac :/ PS slyszal ktos o karcie PURE ? Podobno niezle daje kopa! tylko cena nie teges.. http://www.kingwins.republika.pl/vray40.jpg http://www.kingwins.republika.pl/vray41.jpg http://www.kingwins.republika.pl/vray43.jpg http://www.kingwins.republika.pl/vray44.jpg http://www.kingwins.republika.pl/vray45.jpg http://www.kingwins.republika.pl/vray47.jpg http://www.kingwins.republika.pl/vray50.jpg http://www.kingwins.republika.pl/vray51.jpg
Napisano 7 Sierpień 200519 l dalej ciemno !!! szczególnie za szybami - pokaż może ustawienia szyb albo skorzystaj z jakichś gotowych materiałów i coś ci się wykrzaczyło na drzwiach przy tylnim kole
Napisano 7 Sierpień 200519 l trzeci od konca nawet fajny tylko za ciemny, dorzuc jakiegos lighta obok kamery, ktory to wszystko rozjasni, pozdro
Napisano 7 Sierpień 200519 l inne ujęcie na lakierze z vray47 - aha i zapodaj do jakiegoś studia bo kiepsko wyglada na drodze :P btw modelik ładny...
Napisano 8 Sierpień 200519 l Autor OK, pobawilem sie w photoshopie i rozmylem kolka http://www.kingwins.republika.pl/photoshop.jpg Potem pobawilem sie z hdri http://www.kingwins.republika.pl/hdri.jpg No ale zrobilem tez stara sztuczke z bialym plane nad autkiem http://www.kingwins.republika.pl/vray62.jpg A jak dalej za ciemno http://www.kingwins.republika.pl/jasny.jpg -- Spoko spoko, dopiero sie rozkrecam z vrayem, zrobie moze jakies studio szybkie (ta droga to tylko tak na probe), BTW widzial ktos juz ten samochod ???? http://www.frazpc.pl/b/114067 Mi szczena opadla, no no... wypas a tu jeszcze ciekawostka (screen z p 407qp) patrzcie na ten render, niby firma, a robi takie dziadostwo: http://autoswiat.redakcja.pl/archiwum/artykul.asp?Artykul=10609
Napisano 8 Sierpień 200519 l dalej jakieś niebardzo te rendery jak robisz czarny lakier to nie rób idealnie czarnego tylko leciutko szary ... no i musi się coś w nim odbijać i zrób coś z tymi szybami ... one mi wyglądają jak zwykły materiał z opacity a powinien być vrayowy z refraction (to tak gdybyś niewiedział) i jeżeli masz te szyby podwójne to nie zaszkodzi zwiększyć liczbe bounces ps: też już widziałem nowegi civica :D ... będe musiał go kiedyś wymodelować :D
Napisano 9 Sierpień 200519 l Autor spoko, juz kumam vraya, to co teraz pokaze to jeszcze kupa, ale pracuje nad efektem takim jak u Suurlanda :) btw, zrobil nowego peugeota 407. Wnetrze kopie w tylek, ciekawe czy musial zamapowac deske rozdzielcza zeby polozyc ta texturke skory/plastiku, no i ciekawe czy to bump czy glosiness (albo jedno i drugie). U mnie szyby sa pojedyncza warstwa, ale to vray na 100%. Musze je zmienic zeby byly zgodne z rzeczywistoscia. Nie wiem dlaczego, ale nie odbija mi sie w nich ladnie otoczenie z HDRI. http://www.wirmel.com/folio/vray66.jpg http://www.wirmel.com/folio/vray68.jpg http://www.wirmel.com/folio/vray70.jpg PS. co do hondy civic to chcialbym sobie taka kupic, ale brak kasy... trzeba bylo pojsc w slady kolegow i sprzedawac narkotyki ;)
Napisano 9 Sierpień 200519 l Model ładny, jak dopracujesz rendery to będzie fajnie ;) No ta Civic też mi się podoba :D Szkoda, że jeszcze nie ma szkiców ;) pzdr
Napisano 11 Sierpień 200519 l Autor Strzelilem jeszcze pare renderow, pierwszy to czysty render, reszta (oprocz wnetrza) to juz stuningowane w psp. Render jest chyba fizycznie poprawny? Nic sie nie odbija (poza swiatlami) bo na scenie nic nie ma, na razie chodzi mi o osiagniecie realizmu, potem sie bede bawil w artste. http://www.wirmel.com/folio/vray75.jpg http://www.wirmel.com/folio/vray75_psp_mix.jpg http://www.wirmel.com/folio/vray75_psp_mix_2.jpg http://www.wirmel.com/folio/vray75_psp_mix_3.jpg http://www.wirmel.com/folio/vray80.jpg Przerobilem wnetrze na materialy vraya, ciagle to jeszcze poprawiam wiec bedzie lepiej :)
Napisano 11 Sierpień 200519 l Jedno słowo: super! :D Pierwszy render naprawdę ładny, a wnętrze bardzo dokładne, tylko popracowałbym nad materiałem deski rozdzielczej ;) pzdr
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto