Skocz do zawartości

Obiekt 3D: Latarnia


latarnik

Rekomendowane odpowiedzi

Model robić zacząłem wczoraj w nocy, teksture skończyłem dzisiaj rano. Modelowanie to bedzie z godzinka, mapowanie coś kolo 2 godzin a przygotowanie tekstur 4godziny. Model nie był robiony pod żaden projekt, może jak sie kiedyś dorobie własnego portfolio to będzie co wrzucic :)

 

fotka18sa.th.jpg siatka2sz.th.jpg tekstura153rx.th.jpg teksturab15dt.th.jpg

 

Nawet jestem z niej dumny :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 13
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

można było więcej z tego wycisnąć moim zdaniem, generalnie nie jest źle ale model prościutki, texturki dość ubogie, przydało by się jakoś urozmaicić: pęknięcia, ciekawsze zabrudzenia, może jakieś roślinki. No i proporcje cegiełek chyba siadły.

 

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Bardzo niestaranne pośpieszne wykonanie, mogłeś przysiąść nad tym dłużej oprócz tego widzę parę błędów:

1. nie wiem czemu łączyłeś booleanem tą betonową podstawę (wystarczyłby zwykły box z usuniętą ścianką podstawy) z resztą latarni, to samo tyczy się odrzwi

2. ostatni segment ceglanej części nie ma przyporządkowanych grup cieniowania przez to jest kanciaty

3. nie optymalne rozłożenie na teksturze

4. źle zmapowana dolna część cegieł (sciśnięte są za bardzo w stosunku do reszty) oprócz tego wzór cegieł części dolnej i górnej nie pasuje do siebie

5. jeśli już dzielisz obiekt na dwie tekstury to powinieneś cegły zrobić na osobnej simlesowej (nie płaca się zawalać pamięci karty taką dużą jednolitą powierzchnią)

6. tekstura bardzo rozmyta i bez detali

7. deski stropu daszku i podłogi „balkonu” nie przypominają desek i są za duże

 

Ogólnie dużo pracy przed Tobą ale ćwicz i nie śpiesz się z wykonaniem swoich prac. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Raven :) Nie ma to jak konkretna krytyka. Co do puntku pierwszego, to nie robiłem tego booleanem, tylko extrudowałem edge... Myślałem, że obiekt lowpoly powinien składać się z jednego elementu O_o Dobrze wiedzieć, że tak nie jest ;]

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie trochę prosty model i mało dokładna teksturka, jednak nie jest źle.. Osobiście mi się nawet podoba.

IMO mogłeś zaoszczędzić trochę trisów, bo przy takim poziomie detali słupki od balustrady mogłeś spokojnie załatwić mapą alpha..

 

Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. nie wiem czemu łączyłeś booleanem tą betonową podstawę (wystarczyłby zwykły box z usuniętą ścianką podstawy) z resztą latarni, to samo tyczy się odrzwi

 

Teoretycznie tak i akurat w tej scenie mozna by tak zrobic. Ale rownoczesnie warto pamietac, iz w pewnych sytuacjach takie podejscie moze sprawic male problemy:

- bledy z-bufora na linii styku,

- bledy zwiazane z lightmapami - jesli cala podstawa bedzie boxem, to czesc lightmapy obliczona dla wnetrza latarnii moze przeswitywac na zewnatrz i na odwrot.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam bardzo aartii, skad Ty posiadasz taka wiedze?? Raven - popieram ;)

 

Z obserwacji, troche z wlasnego doswiadczenia. Bardzo nie lubie, jak w niektorych grach np. przy obserwacji odleglych obiektow sceny przez lornetke/snajperke widac takie piekne bledy z-bufora przy duzych obiektach, ktore nie sa polaczone ze soba "wierzcholek do wierzcholka". Stad jesli nie jest to zbyt kosztowne w trojkatach, to czasem wole miec duze obiekty dokladnie polaczone. Jasne, ze nie zawsze jest taka potrzeba, stad napisalem "w pewnych sytuacjach".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności