Sharp Napisano 13 Lipiec 2002 Napisano 13 Lipiec 2002 Ogladam sobie różne fajne filmy z zastosowaniem świetnych efektów specjalnych (są to filmy oczywiście amerykańskie) i zauważam pewną różnicę obrazu. Jak renderuje sobie jaką animację w 3ds maxie4to wygląda ona jakoś inaczej niż w takim filmie...Nie ma tam takiego klimatu (i nie chodzi mi o modeling tylko o sam obraz).Czy są jakieś oddzielne programy renderujące aby stworzyć taki efekt? Poza tym wiem ,że podobno filmiki np. ze Starcrafta czy z Diablo II są robione w 3ds maxie i zauważa się różnicę między animacją zrenderowaną na 3ds maxie (ze standartowym renderingiem)Podobną różnicę widzi się gdy oglada sie jakiś nowszy film amerykański i polski. Ps:Mam nadzieję że zrozumiecie o co mi chodzi...:)
KLICEK Napisano 13 Lipiec 2002 Napisano 13 Lipiec 2002 witam!! Hmmm też to zauważyłem :) niesety standardowym renderem chyba nie da sie osiagnac czegos takiego :) 3dmax to najlepszy program do grafiki 3d ale ma dosc chamski render . Rendery np. z Maya wygladaja ladniej . Ale mozesz postarac sie pokombinowac i doprowadzic do zadanego efektu za pomoca brazila albo final rendera . To są 2 najlepsze rendery do maxa . pozdrawiam
Acid_Jazz Napisano 13 Lipiec 2002 Napisano 13 Lipiec 2002 warto byłoby jeszcze dopracować depth of fields - czy jakoś tak się to pisze. w ustawieniach kamery można ustawić ogniskową i wtedy efekt bliskich obiektów na tle dalszych jest super - dzięki czemu obrazek, lub animacja wyglądają bardziej realistycznie. A jeśli chodzi o to, że amerykańskie filmy wyglądają lepiej, to do końca się z tobą nie zgodzę - no chyba, że porównujesz do klanu ;) pozdr. Acid_Jazz
yaq Napisano 21 Lipiec 2002 Napisano 21 Lipiec 2002 warto by bylo jeszcze wspomniec o tym ze do robienia filmow uzywa sie \"profesjonalnego\" sprzetu - zauwaz ze w wiekszosci filmow efekty nie sa takie cudowne, mozna jeszcze podyskutowac o tym ze w USA uzywaja innej tasmy niz w Polsce:) i jeszcze pare roznic
KLICEK Napisano 21 Lipiec 2002 Napisano 21 Lipiec 2002 witam!!! Przeciez my tu nie mowimy o nakrecaniu filmow na kamerke cyfrowa czy tez vhs :) My mowimy o renderze :) w maxie i o grafice :) Wiec nie wiem jaki sprzet moga miec inny jedynie to szybsze procesory i karty graficzne :) i nowszy software wiadomo ze u nich zawsze wczesniej wychodzi niz u nas :( pozdrowka
Gotham Napisano 22 Lipiec 2002 Napisano 22 Lipiec 2002 Mam pytanie. Czy przez myśl wam nie przeszło że nie umiecie oświetlić i oteksturować swoich modeli tak jak to robią nasi bracia za oceanu za grube pieniądze? Sprzęt i narzędzia to jedno, ale same przecież nic nie wygenerują! Aby efekty specjalne w takich filmach prezentowały się tak dobrze, pisane są często oddzielne programy do opisu np. ruchu cząsteczek itp., no tak ale te programy też piszą ludzie... Więc jeśli czujecie się na siłach to do roboty.
KLICEK Napisano 24 Lipiec 2002 Napisano 24 Lipiec 2002 witam!!! Tak wogule to chyba z oswitleniem jest najmniejszy problem.. Obejzyj sobie naprzyklad cutscenki od Diablaka 2 LoD I zobacz jak to wyglada watpie ze tam jest az tak zabujcza gra swiatel poprostu ten filmik ma w sobie to cos co daje mu klimat i ciekawy wyglad. pozdrowka
pileq Napisano 27 Lipiec 2002 Napisano 27 Lipiec 2002 Elo wam! A używaliśćie mental ray\'a ? Dla mnie to full wypas, ale nie używałem jeszcze finala...
Wojciech Daszczyk - PROF Napisano 29 Lipiec 2002 Napisano 29 Lipiec 2002 Moim zdaniem lepsze efekty daje jednak Brazil (nie zebym sie go uczepil i reklamowal). Fakt Mental byl popularny jak brazila nie bylo ale ma jedna wade dlugi rend jesli chodzi o finala to ma pewne ograniczenia i w porownaniu z brazilem jest troszke gorszy szczegolnie w przypadku parametrow duze wartosci a efektu prawie zadnego poza oczywiscie czasem rendu, luknolem tez na lightscapea ale robi jakies ciapki przy rogach obiektu- jak brazil przy bardzo malym samplowaniu ale nie wiem w czym siedzi diabel :( pewnie w jakims parametrze.
Bacry Napisano 12 Sierpień 2002 Napisano 12 Sierpień 2002 Ta różnica to oświetlenie i tekstury. No i oczywiście rendering. A przy animacja ważny jest nie tylko DOF ale też motion blur. Dzięki niemu uzyskuje się niezłe efekty. No i ilość ramek na minutę. Na pewno nie 30 tylko 24. Może to dziwne ale właśnie 24 ramki na minutę dużo zmieniają. A jeżeli chodzi o rendering. To jak można Finalem policzyć animację. Pojedyncze ramki liczą mi się po 30 minut a jak ma ich być 1000 to ile wyjdzie. Pozdrawiam
dawid Napisano 13 Sierpień 2002 Napisano 13 Sierpień 2002 Ja sądze ze bez final\'a czy brazila dało by się uzyskać podobne efekty, ale to trzeba by było robić baaardzo dużo świateł i troche postudiować wszystkie zasady odbić swietlnych. Albo podobne efekty uzyskać za pomocą dobrych tekstur. Wszystko sie da, ale trzeba się pomęczyć bardziej.
Wojciech Daszczyk - PROF Napisano 20 Sierpień 2002 Napisano 20 Sierpień 2002 coz moje zdanie jest takie po co sie meczyc skoro mozna tego uniknac :) ... w koncu BRAZIL powstal po to by sprawe ulatwial i zeby z niego korzystac a nie po to zeby kombinowac tak by go nie uzyc . A ten kto twierdzi ze uzywanie pluginow to przejaw braku profesjonalizmu to jest w glebokim bledzie i powinien spowrotem wrocic do szkoly. nie lubie sie powtarzac ale w Brazilu tez potrzebna jest dobra tekstura i swiatlo bo owe GI umozliwaja tylko tak podziwiane miekkie cienie ale nie zalatwiaja sprawy tekstury
saygon Napisano 25 Sierpień 2002 Napisano 25 Sierpień 2002 zobaczcie obrazy ze strony discreta tam nikt nieuzywa zadnych dodatkowych renerów tylko scanlina.tu chodzi o tektury, oświetlenie, o szczegółowości obrazu (szczególy daja bardzo wiele).Zreszta popatrzecie na katedre ta animacja wcale nie była robiona na super komputerze.tu chodzi o to coś wyczucie grafiki i tą zdolnośćdo obserwowania świata i przenoszenia go w 3d.Od maszyny mało zaleśy - wiem bo po pzrejściu z atlona 850 na dualnego atlona 1.7( czyli 3,4 mocy obliczenioowej) 512 Mb ramu jakośc moich prac wcale tak gwałtownie nie podskoczyła.Owszem jest szybcjej ale komputer jakości prac niepoprawi sam.Trzeba ćwiczyć i zganianie winy na słaby komp jest oszukiwaniem siebie.
Wojciech Daszczyk - PROF Napisano 26 Sierpień 2002 Napisano 26 Sierpień 2002 Owszem masz calkowita racje zmianakompa nie zmieni umiejetnosci ale nie bedzie tak nadwyrezac cierpliwosci ty wczesniej pracowales na 850MHZ a ja nadal na 300 i 64 Mega ramu i 4megowej grafice ... wyobraz sobie jak uciazliwe jest modelowanie bardziej zlozonych modeli albo chocby wykonywanie wielu probnych renderingow (co jest czesto gesto konieczne do tego zeby dopasowac teksture do modelu nie wierze ze nawet fachowcy z ILM i inni fachmani chocby betatesterzy roznych skryptow i rendererow zrobili to tak na zawolanie to tu to tu i gotowe ). Twoje zdanie szanuje ale do konca sie z nim nie zgadzam sproboj sobie zalaczyc rend na lepszych parametrach raytracingu albo odpalic chocby nurbsy i czekac jak sie jakis punkt splajnow przemiesci u mnie na takim wolnym komputerze trzeba czekac niezly czas na reakcje ... zdarze sie nawet odlac :D wiec tu nie chodzi glownie o wzrost umiejetnosci po zmianie sprzetu tylko zwiekszenie komfortu pracy przez co moga ale nie musza sie poprawic efekty pracy ... jak mowiles to zalezy od umiejetnosci
saygon Napisano 26 Sierpień 2002 Napisano 26 Sierpień 2002 Masz całkowitą rację.w twoim przypadku zmiana kompa owszem miałaby spory wyznacznik jakości pracy, ale ja przestrzegam młodych( jak np ja mam 18 lat) ludzi przed naciąganiem rodziców na kompa za 7 tys. kiedy oni widzieli maxa na oczy 10 razy i mają tyle pojecia o grafice że widzą ze to jest \"cool\" rzecz i można fajnie przed kolegami poszpanować.A ja wiem co to znczy bo na 166 robilem animacje która renderowala się ponad 152 godz ( okolo tygodnia) i owszem tu zmiana maszyny jest ważna, ale to nie ona determinuje jakość pracy i chodzi mi o to że to jakiego masz kompa czy ile masz plugów w maxie czy jak nowy masz soft, bądz też jak bardzo możesz podrasowac render, bądz ile naoglądałeś się video tutoriali niezrobi z ciebie grafika 3D.tu jest potrzebne to cos czego można nauczyc się latami pracy, badz poprostu to mieć.
KLICEK Napisano 26 Sierpień 2002 Napisano 26 Sierpień 2002 witam!!! Saygon calkowicie sie z toba zgadzam trzeba siedziec i dlubac latami !! to nie jest tak ze wlasnie ogladasz videotutoriale i myslisz ze jestes w stanie to zrobic a tak wogule to nie wiem czy wkogule \"ktos ma to cos\" ?? nie znam nikogo takiego zeby co kolwiek ugrysc w grafice 3d trzeba siedziec latami . Owszem sa ludzie uczacy sie szysbciej ale i tak zajmuje im to troche czasu pozdrawiam
Wojciech Daszczyk - PROF Napisano 26 Sierpień 2002 Napisano 26 Sierpień 2002 no coz staram sie swoje prace robic do porzadku jak widzisz w mojej galerii na jest pracka \'chemical labolatory\' renderowala sie 21 dni nie urzylem ani jednego plugina ani jednego we wszystkich 3 pracach i co widac drobny brak realizmu rowniez ale zjawiska fizyczne takie jak np efekt meniskow albo napiecia powierzchniowego sa dopracowane . Ale zobaczymy. Ja naciagac starszych na kompa nie bede zarobie sobie sam dzieki temu bede mogl powiedziec ze doszedlem do czegos sam. poza tym pierwsze powazne zlecenie jakie dostalem mozesz sobie pobrac z tad jest tam jeden rend i gierka, gierka moze na niektorych kompach nie chodzic ale zobaczcie sobie http://www.k-tech.pl/promocje/snake.exe w koncu nie mozna sie skupiac tylko na jednej dziedzinie trzeba byc wielowatkowy
saygon Napisano 26 Sierpień 2002 Napisano 26 Sierpień 2002 Niedokładnie ssię zrozumieliśmy.Ja sam, używam plugów itp. bo jak wszystko sa dla ludzi i ułatwjają pracę, ale one same nic niezrobią.A co do bycia uniwerslanym to grafika to niertylko jakis tam program.To ze bedziesz znal wszystkie opcje i bedziesz znał wszystkie skróty klawiszowe nieuczyni z ciebie(nikogo) grafika.Grafik to osoba która potrafi przenieś swoją wizję w 3D.jak ktoś ma wykształcenie architektoniczne to bdzie budował piękne budynki w 3d po ukończeniu kursu z obsługi trwającgo 2 tygodnie.daltego jak bedziesz sie zajmowal tylko maxem to do niczego niedojdziesz musisz sie orjwentować w fotografice, troche w malarstwie,matmie ,fizyce itp.A z naciąganiem rodziców to owszem moja matka też mnie sponsoruje( staram się kupować wszystko ze swoich zaoszczędzonych) ale ja wiem że coś z tego może być( niemówie że będzie) ale może.A co do tego czegoś to jest to.Sa ludzi którzy trorzą obrazy identyczne z rzeczywostym i ci ludzi budują te sceny nie jak my( ja) w dni czy tygodnie ale oni to robią instynktownie.Ktoś musiał zdefiniowac podstawowe założenia fotorealizmu czy chociażby napisac maxa - top są ci ludzie wyjątkowi, z tym czymś.
saygon Napisano 26 Sierpień 2002 Napisano 26 Sierpień 2002 sorki za błędy w pisowni ale kiedy to piszę w pokou jest jedon źródło światła - monitor, a ja jestem zbyt padnięy żeby ponownie czytać ten tekst i go poprawiać.
Wojciech Daszczyk - PROF Napisano 26 Sierpień 2002 Napisano 26 Sierpień 2002 owszem sam tez operue plugami mowilem tylko ze w tym przypadku nie byly potrzebne ale z czasem juz byduje bardziej rozbudowane scenki i nie wyobrazam sobie niektorych operacji bez np meshtoolsa ... a jesli to cos u ludzi tworzacych soft do grafy 3d i nie tylko to sie zgadzam w 105 %
Valoos Napisano 27 Sierpień 2002 Napisano 27 Sierpień 2002 Szybki komp i talent to jedno, a podzał pracy (tak jak to mam miejsce \" u naszych braci zza oceanu\") to drugie. Przeczytajcie sobie w dziale Artykuły wywiadzik z panem Krzysztofem Rostem. Koles w \"Mrówce Z\" był odpowiedzialny tylko za kamyki i pył. Jeśli w polsce zebrano by 150 dobry grafików 3D i każdemu dano by do zrobienia przez 2 miechy po 8h osobno zęby Hydraliska to efekt też byłby zajebisty. A przypadek \"Katedry\" to przykład geniuszu (pokłony dla pana Tomka Bagińskiego) bo połączenie jakość/pomysł/realizacja jest rewelacyjne.
Wojciech Daszczyk - PROF Napisano 27 Sierpień 2002 Napisano 27 Sierpień 2002 pewnie ze Polish team sie by przydala i polskie produkcje. Kryja sie za tym duze pieniadze i duze wydatki ale chyba warto najtrudniej taka ekipe skompetowac ... z radoscia mode jedynie powiedziec ze juz jest zalążek takiej moze 150 osobowej \"druzyny piercienia\" znajdziesz ją pod adresem www.platige.com znajdziesz tam tez Bagińskiego nie tylko twojego idola mojego tez( pozniej na liscie moich idolow jest ... Neil Blevins a pozniej Mac Gyver :D ) otz ta ekipa robila reklamki i czolowki np do teeleekspersu albo efekty do \"qvo vadis\" albo tez teledysk do Kajah & Bregowić - \"Prawy do lewego\" mozna se nawet ich prace zassac w mpgu naprawde polecam sytonka profesjonalnie wykonana jak na grafikow przystalo ... ja Makumba byc pod wrazeniem :D
saygon Napisano 28 Sierpień 2002 Napisano 28 Sierpień 2002 Tak ci się wydaje ze zrobienie kamyków to taka spoko sprawa.Tak niejest to tak trudne jak zrobienie katedry, ale czytałeś tez co on nnego musiał robić, pisać wlasne skrypyt zajmować się łączeniem różnych animacji itd.A to niejest proste i żeby móc robić takie rzeczy pierw musisz mieć w paluszku całą resztę.zresztą on był odpowiedzialny za kamyczki inni za poważnjejsze rzeczy.chodzi mi o to że niem się co tłumaczyć że ja niepotrafie czegoś takiego zrobić i tłumaczyć się że roblo to iluś tam ludzi na profesjonalnych maszynach - to jest tylko oszukiwanie samego siebie.jak nieumiem czegoś zrobic to się przyznaje i siadam do tego i próbuje to zrobić.Zresztą jeżeli ogląda się dokumenty o filmach to np. disney pracuje na normalnych pc i nie na jakiś najnowszych cudach techniki ale często na rocznych czy nawet 2 letnich kompach, które są standardem naq rynku.I jeszcze jedno nikt od nas niewymagam zrobienia drógjej mrówki z ani nic w tym stylu.Jeżeli niemamy maszyn bądz sztabu ludzi to róbmy poszczólne sceny, bądz krótkie animacje- takie na które nas \"stać\".(tak na marginiesie to niesugeruje że ktoś czegos niemoże zrobić tylko piszę ogólnie więc proszę niebrać niczego do siebie)
Wojciech Daszczyk - PROF Napisano 28 Sierpień 2002 Napisano 28 Sierpień 2002 oczywiscie ... zrobienie kamieni moze jest akurat jest proste ale naprzyklad rozbijanie kamienia nie, podobnie pyl to juz mnowstwo ustawien systemu czastek i tak dalej to juz nie jest proste a jesli chodzi o duze wydatki to nie mialem na mysli poteznych stacji roboczych tylko soft na te stacje albo wykupienie technologii motion capture czy tez skanerow 3d i opacenie ekipy nie tylko samych grafikow 3d ale rowniez artystow plastykow i rzezbiarzy w koncu ktos musi wymyslic cos zeby to ktos musiala to stworzyc a rzezbiarz w glinie tworzy model w skali 1:1 ktory jest pozniej skanerem 3d do mescha przenoszony i mamy juz modele do amimacji w systemie kosci .. tak przeciez powstaly stworki do MIB. W stanach sie nie patyczkuja z modelowaniem tam klada nacisk na realistyczna animacje czyli sztab ludzi ktory dobrze zna dynamike ruchu i ukladu szkieletowego ekipe ktora wie jak sie zachowuja materialy np pod obciazeniem ekipe ktora jest tylko od tekstury i wie jak nalozyc teksture zeby osiagnac konkretny efekt i tak dalej ... a jesli chodzi o Disney\'a to u niego moga byc starsze i tansze komputery ale za to z poterzna pamiecia masowa o ktorej nawet nie mamy pojecia jak jest wielka... w koncu tam wszystkie szkice powstaja recznie sa specjalnym skanerem skanowane a nastepnie cyfrowo obrabiane kolorowane montowane i ewentualnie poddane przetwarzaniu sktyptowemu w celu dodania efektow wizualnych typu rozblaski i jakies cieniowanie. W nowoczesnej animacji poklatkowej wszystko definiuje sie obiektowo. wiec nie ma problemu z poprawkami gdy cos wyjdzie nie tak.
saygon Napisano 28 Sierpień 2002 Napisano 28 Sierpień 2002 tak zgoda tak sie robi to na zachodzie.ale wy mowicie o filmach a ja o prcach które wygrywaja konkursy miedzynarodowe, a je robia najczescjej pojedyńczy ludzie bądz w malych grupach.Filmy są tak robione bo tyo jest szybsze i ładnjejsze.ale ja powtqrzam nikt niewymaga od nas takiego realizmu jak w MIB.Zreszta zapraszam na raph.com i zobaczcie tam grafiki i zobaczcie na jakim są sprzecie robione. to powinno wysdtarczyc.takie zdjecie sa robione na sprzetach ktore dla nas czesto wydaja sie ze tam max nieruszy, a jednak to niepzreszkadza w robieniu gafiki na najwyższym poziomie, oczywiście jest to trudnjejsze, ale niema sie co nad soba użalać i trzeba robić to co sie lubi i podobnie jak kolega nieprzejmowac sie ze render bedzie trwal 21 dni i dlatego rzucac grafike, bo komus wychodzi ten render w 5 godzin.to niejest zaden powód.To jest utrudnienie, spore, ale niemozliwe.
Anonymous Napisano 28 Sierpień 2002 Napisano 28 Sierpień 2002 Panowie, mała korekta do mojej wcześniejszej wypowiedzi. Nie powiedziałem że robienie uzębienia Hydraliska tudzież kamyków to prosta sprawa, ale to co jeden człowiek robi w tydzień 150 ludzi zrobi w godzinę albo krócej. Ale tu chodzi o \"wielowątkowość\" (multitasking);). Przy wielkich przedsięwzięciach pracuje wielka liczba ludzi i dlatego da się je zrealizować w rozsądnym czasie (w tak dużych zespołach nie ma problemu że czegoś nie potrafisz zrobić-poprostu mówią ci jak to zrobić albo robi to ktoś inny). Nie ma co płakać że nasze animacje gorzej wyglądają niż te z zachodu, poprostu nie zawsze jest czas wszystko dopracować (nie każdemu chce się robic animację przez dwa lata). 2 lata = 730 dni 730/150= 4,8 !!! szok ?
saygon Napisano 28 Sierpień 2002 Napisano 28 Sierpień 2002 Ja tez musze poprawic swoja wypowoedzw świetle wypowiedzi poprzednika.Mi też niechodzi o to że zrobienie czegoś tam est trudnjejsze czy łatwiejsze.Chodzi mi o to że wiele osób usprawidliwia jakoś swoich prac( co za tm idzie tez czynniki na to wpływające- prak pracy, lenistwo żeby siąść do maxa) tym, że niema sensu nic rbic bo takie rewelacyjne prace robią tylko profesjonaliści którzy maja juz brody i z nad jedna animacją/obrazem/ pracuje sztab ludzi znających grafiką od podszewki.A to jest okłamywanie samego siebie i to chcę tępic bo sam tak kiedyś robilem i wiem że to do niczego nieprowadzi.
Wojciech Daszczyk - PROF Napisano 28 Sierpień 2002 Napisano 28 Sierpień 2002 Chmmmmmmmmmmm czuje sie sie osaczony wypowiedziami, tak jakby mowili o mnie ale ja sie przeciez nie usprawiedliwam ani tym ze mam wolny sprzet i nie olewam maxa dlatego ze tak jest ... wyobrazcie sobie ze gdybym polegal na stwierdzeniu ze mi sie nie chce to by mnie nawet nie znalezli na tym forum bo olalbym to jekies 4 lata temu ale sie twardo trzymam i jestem z tego dumny... niektorzy gratuluja mi takiej odpornosci i cierpliwosci. A jesli chodzi o te optymistyczne wyliczenia to nie jest zupelnie tak 2 lata to zajmuje to takiej 150 osobowej ekipie stworzenie naprawde porzadnego i oryginalnego filmu opartego w 100% na rendzie. dlatego tez Polskie ekipy nie decyduja sie na to bo jak mowilem 2 lata wydatkow a pozniej dopiero mniejsze bac wieksze efekty ... a w Polsce niestety nie ma na to pieniedzy dlatego decyduja sie na tworzenie filmow na podstawie znanych ksiazek typu \"Krzyzacy\" \"Qvo Vadis\" \"Lalka\" \"Pan Tadeusz\" i tak dalej bo to bynajmniej ekipie zapewni to ze przynajmniej pojdzie na ten film rzesza dziecialow podczas wycieczki szkolnej :D a tylko niektore tylko elementy tworzy sie na komputerze w jednym z GFXów poczytac mozna ze w filmie krzyzacy na kompach procz montazu zostala wykonana czolowka powielenie wojsk i namiotow na polu w scenie \"Oblężenie Zbaraża\" oraz dodano wierze ktora w obecnym stanie nie istnieje i to wszystko. Niski budrzet (w porownaniu z filmami zagranicznymi) a efekt murowany> I czego sie tu sodziewac skoro brak szkol grafikow komputerowych. Wiec sila polskiej krwawicy filmowcow grafikow lezy wylacznie w osobach ktorzy studiowali za granica najblizej w szkole w niemczech tych od \"Armageddona\" oraz samoukow takich jak wiekszosc z nas. Ale coz ten samouk moze sie sam nauczyc technik ogrom metod ogrom literatury malo a na dodatek tylko z podstawami a gdzie te spolszczone ceglowki ksieg dla grafikow profeskonalnych i na konkretny temat na przyklad \"character modddeling for artists\" albo \"making a head and hands\" no gdzie? nie bede przeciez kupaowal 5 ksiazek typu ktore sa niby ksiega eksperta a pisza w niej o spline modelling ... noż to paranoja... trzeba by ta sytuacje podleczyc ale jak ? :mad: stworze nowy temat odnoscie ksazek dla grafikow moze ktos z Heliona sie zlituje nad biednymi grafikami :D
Wojciech Daszczyk - PROF Napisano 28 Sierpień 2002 Napisano 28 Sierpień 2002 jak obiecalem dodalem osobny temat o tresci ksążki dla grafikow... gdzie one są czy jakos tak... znajdziecie go w dziale pomoc.
Sharp Napisano 1 Wrzesień 2002 Autor Napisano 1 Wrzesień 2002 Ale wy lubicie się rozpisywać;):);):);)
Wojciech Daszczyk - PROF Napisano 1 Wrzesień 2002 Napisano 1 Wrzesień 2002 Hehe od tego jest forum :D zeby sie wyzalic zeby sie pochwalic zeby pomoc i pomoc uzyskac :)
Anonymous Napisano 10 Wrzesień 2002 Napisano 10 Wrzesień 2002 Kawal stulecia: > 3dmax to najlepszy program do grafiki 3d Kawal stulecia:))))))))))))))))))
Wojciech Daszczyk - PROF Napisano 10 Wrzesień 2002 Napisano 10 Wrzesień 2002 :D no wlasnie moze latwiejszy w obsludze ale nie najlepszy nurbsy kiepsko dzialaja lepsza jest maya i nawet rhino w tym aspekcie pewnie dlatego ze max pojdzie na gorszym sprzecie a softmage czy maya potrzebuje juz sprzetu np w softimage potrzebne jest chyba minimum 0.5 giga ramu i rozdzialka 1600/1200 bo w przeciwnym wypadku ma sie wiele opcji poza obszarem ekranu .... a nie ma tam tego suwaczka jak w maxie .... chyba ze sie myle moze w nowszej wersji to zrobili ale watpie
Ajgor Napisano 10 Wrzesień 2002 Napisano 10 Wrzesień 2002 Softimage 2.0.1: Standardowa rozdzielczosc pracy - 1280x1024. Ale bez problemu mozna przystosowac do 1024x768, tylko panele beda poukrywane pod przyciskami (klikasz w przycisk zeby otworzyc panel). W ogole w zadnym programie do 3D nie ma takich mozliwosci zmiany interfacu jak w XSI. Maya, czy MAX mu pod tym wzgledem nie dorastaja do piet. Praktycznie mozesz calkiem wyczyscic ekran (tak, zeby wszystko zniknelo) i zbudowac calkowicie wlasny interface od podstaw, nie podobny do zadnego innego. A co do pamieci, to spokojnie i szybko chodzi na 192MB RAM. Sam sprawdzalem.
Wojciech Daszczyk - PROF Napisano 10 Wrzesień 2002 Napisano 10 Wrzesień 2002 Moze i masz racje ... nie bede sie klocil wiem ze jak sprawdzalem starsza wersje sego czasu to nie szlo tego zmieniac moze w nowszej juz o tym pomysleli :)
Bacry Napisano 13 Wrzesień 2002 Napisano 13 Wrzesień 2002 No jeżeli chodzi o maxa to chyba też nie najgorzej z konfiguracją interfejsu. Też można wszystko wyczyścić tak żeby było tylko okno z widokiem ;) A jeżeli chodzi o sprzęt to powiedzcie mi jak chcecie robić animację z 1000 klatek jak się będzie jedna liczyła przez 5 dni. Ile to razem wyjdzie? A z tym podziałem na 150 ludzi to nie całkiem jest tak. System podziału pracy nie wpływa liniowo na prędkość pracy (tak jest też z kompami). Wiadomo, że będzie szybciej ale nie tyle. Poza tym zgadzam się co do książek Heliona. Nadają się na początek ale jeżeli mamy być ekspertami to nie wystarczy. Ostatnio trochę się poprawiło. Dwie nowe pozycje o postaciach cyfrowych i animacji twarzy. Ale to można i w sieci znaleźć. A może by tak wysłać petycje do Heliona. :D
gomo Napisano 13 Wrzesień 2002 Napisano 13 Wrzesień 2002 cz! pozwolę sobie (a co? :)) zabrać głos w tej dyskusji, mimo iż jej temat na tym poziomie trudny jest do okreslenia. wszyscy zakładacie że wszystkie programy graficzne posiadają w swoimasortymencie wszelkie efekty świetlne jakie przewidziała natura, a jedynym problemem jest sprzet, zdolności czy czas. ja nie byłbym tego taki pewien. w końcu światło j jego występowanito złożone zjawisko fizyczne. jsli chodzi o rzeczywistość obrazu to przecierz cżesto chodzi o głupie powietrze - oczywiście jest mgła i te całe volumetryczne promienie. ale czy jest plugin, czy render który uwzględnia samo świecenie (światłem odbitym oczywiście) powietrza, w ten sposób że samosię oświetla (chodzi mi o to że strumień oświetlonego powietrza np przez laser równierz działa jako żródło światła więc powinien rozświetlać otaczające powietrze), albo mgła która jest rozjaśniana nie tylko o światła typu omni itp,ale też o globalne. niby są to szczegóły, ale z pewnością takich szczegółów jest mnóstwo, o których nawet niewiemy, a w sumie składają się na taki czy inny obraz.
Wojciech Daszczyk - PROF Napisano 13 Wrzesień 2002 Napisano 13 Wrzesień 2002 No fakt tego efekta napewno nie ma ... video post zapewnia jedynie cos takiego jak glow i mozna je ustawic na jakas wieksza wartosc blurr... i nie wiem czy mozna je polaczyc np z volumetric light zeby bylo i glow i volume light ale mysle ze mozna. Ale jest jedno ale efektu glow nie da sie nalozyc na strumien swiatla do tego sluzy volume light wiec jesli chcesz zrobic efekt lasera co troszke dalej rozswietla przestrzen niz tylko w obrebie zasiegu strumienia swiatla to musisz wzdluz tego promienia centralnie w jedo srodku poprowadzic spline\'a i efekt glow nalozyc na niego ... powinno wypalic (tu tez moze sie pojakiec problem jesli splajn nie jest typu renderable ... mozna to ominac dajac renderable i tickness na 0 albo na 0.01 czy nawet nalozyc teksture na 100 opacity a kolorem swiecenia manipulowac w samym video poscie) ... to by bylo na tyle ewangelii na dzien dzisejszy... :D
brushe Napisano 13 Wrzesień 2002 Napisano 13 Wrzesień 2002 o i ostatni post profa mi sie bardzo podoba!!!! nie wazne jaki soft wazne jaki pomysl, czasami wystarczy tylko pomysl i trochu checi. Jezeli taki softimaxe xxxl:) czy maya5000 wszystko za nas zrobi to co to za frajda. frajde beda mieli tylko programisci ze zrobili tak swietny soft na ktorym nawet nasze mamy bez wczesniejszego doswiadcznia w 1 minute wymodeluja sobie wymazona sofe i mebloscianke z ikei.
Ajgor Napisano 14 Wrzesień 2002 Napisano 14 Wrzesień 2002 Originally posted by Bacry No jeżeli chodzi o maxa to chyba też nie najgorzej z konfiguracją interfejsu. Też można wszystko wyczyścić tak żeby było tylko okno z widokiem ;) Widze, ze nie bardzo zrozumiales:) W XSI 2.0.1 mozesz wszystko wylaczyc tak, ze nie bedzie nawet widoku. Zostaje calkowicie pusty ekran. A interface nie konfiguruje sie wlaczajac czy wylaczajac panele, tylko BUDUJAC je calkowicie od nowa. Tworzac od podstaw wlasne panele, umieszczajac na tych panelach takie przyciski jakie chcesz, w ogole wszystko prawie tak, jak w C++ Builderze. Na dowolnym panelu mozesz mieszac dowolne przyciski i funkcje zaleznie od potrzeb i upodoban. Mozesz stworzyc taki interface, ze posadzisz przy nim Eda Harrisa (najlepszy chyba znawca XSI na swiecie:)) i facet nie bedzie umial jednej figury zrobic:) A ty bedziesz mial wszystko tam, gdzie ci bedzie potrzebne.:)
Bacry Napisano 16 Wrzesień 2002 Napisano 16 Wrzesień 2002 Przecież w Maxie też tak można. Budujesz własne menu, toolboxy, okna widokowe. Nie koniecznie okno musi przedstawiać widok (left,top,itp) może to też być Tracview albo coś innego. Możesz też wyłączyć boczny panel i wstawić coś zupełnie innego. Naprawdę możliwości jest wiele. Wystarczy przestudiować Custom User Interface. A jeżeli koniecznie musisz pozmieniać program w którym pracujesz tak, żeby nie przypominał tego programu to może musisz zmienić program;) Ale nie sprzeczamy się chyba o to który program jest lepszy;) Powiedzcie mi raczej jak można zrobić animację, której jedna klatka liczy się godzinami a klatek jest mnóstwo;)
Wojciech Daszczyk - PROF Napisano 16 Wrzesień 2002 Napisano 16 Wrzesień 2002 qpic pare silliconow albo moge zaproponowac rendering sieciowy gdzie serie ilus klatek robi jeden komputer kolejne robi nastepny itd... :D ... w weekend sprawdze to u siebie na lokalu
Ajgor Napisano 16 Wrzesień 2002 Napisano 16 Wrzesień 2002 Bo tak na prawde zaden program nie jest gorszy ani lepszy. Tylko grafik moze byc lepszy albo gorszy. Ja na przyklad jestem gorszy i dlatego dla mnie kazdy progam jest ciezki :)
Bacry Napisano 16 Wrzesień 2002 Napisano 16 Wrzesień 2002 Rendering sieciowy:) czyli mam kupić 5 P4 2GHz z 1 GM Ramu. Naprawdę pocieszyliście mnie.
Gość Indorek Napisano 16 Wrzesień 2002 Napisano 16 Wrzesień 2002 Nawet jeśli kupisz 5 P4 2GHz z 1 GM Ramu to daje tylko małe przyspieszenie. Niech jedną klatkę render \"gryzie\" w kilka dni - bo jak sami pisaliście nie są i takie czasy Wam obce - to uzyskasz 5 klatek a na jedna sekundę ma być 25??? więc i tak WAKACJE są z głowy ;-) Ja na jedną klatkę czekałem ponad 6 dni - efekt szkła w \"czystym\" Max\'e - lecz nie to boli, tylko fakt iż jest to \"brzydki\" mało realistyczne ;-(((( więc jeśli chciałbym zmienić tylko jedną opcję/parametr to znowu trzeba czekać kilka dni, albo troszkę więcej ;-((( Pisaliście że SGI nadają się lecz Max na nich nie działa. Co prawda SGI ma byc też dla Win NT, ale to już nie to samo. Ja tam sprawię sobie drugiego kompa który będzie mi cały czas renderował, a na drugim będę grał w pirackie gry :-))))) i oczywiście będę śledził Wasze Forum. Pozdrawiam. [email protected]
Wojciech Daszczyk - PROF Napisano 16 Wrzesień 2002 Napisano 16 Wrzesień 2002 Hehe to w jakiej rozdzialce robiles te klatki skoro az tak dlugo je robil (produkowales film na IMAXa ?) :D
Bacry Napisano 17 Wrzesień 2002 Napisano 17 Wrzesień 2002 Ja dla przykładu robiłem scenę z posążkiem z czystego szkła rozdzielczość 640/480 8 źródeł światła (prawie GI) 100000 poligonów (albo faców:)) no i taka jedna klateczka liczyła się 1 godzinę (jedną). A tak jak kolega wyżej napisał efekt był nieciekawy (ząbeczki). Więc poprawić trzeba było efekcik i znowy 1h. I tak aż cierpliwości zabrakło i posążek jest z mosiądzu :). A powiedzcie mi co zrobić kiedy pracując nad jakąś scenką Max wyżuca błąd nagrywa recovera, a potem przy próbie jego wczytania znowu wyżuca błąd. A innej wersji scenki nie ma wtedy to dopiero włosy można rwać z głowy. Aż dziwne, że je jeszcze posiadam.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się