Skocz do zawartości

SCENA 3D: Statek badawczy \"Kaszubski Brzeg\" - Czeka na nowy sprzęt...


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

No zrobiłem jaśniejszy render ( i bez drzewa ) dla porównania, ale w małej rozdzielczości. Nie wiem jakim cudem obniżył mi się poziom wody:| Ale generalnie wydaje mi się, że to ujęcie z przodu jest lepsze niż te poprzednie z boku. Nie wiem teraz, czy robić rendera ciemniejszego czy jaśniejszego. Sorry, za ten fioletowy budynek:D, ale to jest na razie tylko koncepcja nowego ujęcia. Szczegóły później:]

 

Pozdro[piwo]

  • Odpowiedzi 91
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

niezłe, niezłe... tylko jest takie troche puste miejsce po lewej stronie za budynkiem na końcu nabrzeza, jak by się dało tam cos wstawić to moim zdaniem, scenka by jeszcze lepiej wyglądała

Napisano

Teraz jak na to w nocy patrzę, to też mi się spodobało:D Wreszcie coś widzę na tym moim ciemym monitorze:) Tam po lewej stronie, to oczywiście cos dorobię. Myślałem o falochronie zbudowanym z betonowych bloków. Już zrobiłem nowego rendera, bez fioletowego budynku, w większej rozdzielczości i z paroma szczegółami, ale narazie nie ma co pokazywać.

Napisano

Super pracka!!!! Ja bym jeszcze zmienil teksture nieba... albo wstawic tam jeszcze takie objekty zeby niebo bylo jak najmniej widzoczne... Poprzednie ujecie tez mi sie podoba!!

Napisano

no dobre dobre ...

za bardzo nie wiem do czego mam się czepiać...

mór mi się podoba...

latarnie se świecą...

wszystko wymodelowane bardzo dobrze...

trochę po lewej (na statku) smutno, brak życia, ale może tak ma być...

koniecznie niebo wymienić...

dolać trochę wody... chociaż nie wiem po co...

 

nie wiem co wy na to – ale kolorki i tekturki statku prezentują się mało szlachetnie, mało przekonywująco czy coś takiego... nie wiem jak to określić...

(ogólnie realistycznie ale tak jakoś za bardzo typowo?...)

hehe...

no nie wiem.. (musze se włączyć grę commandos i zobaczyć jak tam to było...)

ale ogólnie bardzo dobrze...

Napisano

Wiem , że to tło nieba jest badziewne, ale to tylkko ampa hdri, której użyłem do oświetlenia sceny:) Jak tylko znajdę jakieś fajne niebo, to wstawię. Chyba jednak zostanę przy tym widoku, ale muszę przez to dorobić trochę otoczenia. Np. ten duży budynek z tyłu wymaga jeszcze pracy. Myślałem też, o zrobieniu napowietrznej linii telefonicznej, takiej na drewnianych słupach z ceramicznymi izolatorami:D Dzięki za wsparcie.

 

Pozdro[piwo]

Napisano

Oprócz mapy HDRI i lamp, są jeszcze lampy na statku, ale właściwie to one niedają swiatła, ale jedynie efekt glow. Mają tak ustawiony parametr zanikania, że nie widać światła w ich pobliżu. Wcześniej oświetlałem scenę zwykłą bitmapą:D A można użyć kilku map hdri?

Napisano

Ekstra praca... ma taki klimat nowego half-life\'a (chodzi mi o folmik z doków jeżeli ktoś widział to wie o co chodzi, a jeżeli nie widział to niech zobaczy koniecznie).

Napisano

Nowe ujęcie kamery jest całkiem niezłe. Lepsze od poprzedniego. Ogólnie praca nabrała fajnego klimatu. Kawał świetnej roboty. A teraz wady:

Bardzo rażą mnie flary. Przede wszystkim, dlatego, że świecą się one nad latarnią. Trochę to dziwne :|. Niby szczegół, ale denerwuje. Poza tym statek jest za mały. Wystarczy porównać jego wielkość z koszem na śmieci. Drzewo również jest za małe, chodź tu akurat można by się było kłócić. Niepodobna mi się również jego model (drzewa), chodź wiem doskonale, że zrobienie go samemu było by niezwykle trudne. Poza tym poprawiłbym teksturkę nieba i materiał wody (łatwo powiedzieć :D). A tak poza tym to wszystko jest ok

Czekam na więcej. [soczek]

Napisano

Te flary będę musiał poprawić. Wydaję mi się, że to tak wyszło, bo za wysoko dałem spota. Obniżę go trochę, to oświetlenie nie powinno się zmienić, a flara będzie niżej. Ale może zastąpię tą flarę, efektem glow, ale danym na materiał....

Napisano

HMM jakoś tak, nie naturalnie wygląda, Połki jak obiecałem mam dla ciebie te zdjęcia i wrzuce je tu jak tylko załatwię sobie skaner, co nastąpi niebawem.

 

Ta nadbudówka za czysta jest, sterylna taka.

Napisano

Tamta ciemniejsza wersja mi sie bardziej podobala, zostawiłbym tamtą i dodał jeszcze do niej jakieś niebieskie światło od strony morza, takie słabe (multiplier 0,2) i mocno niebieskie, sprobuj, a sam zobaczysz, powinno fajnie wyglądać. Nie podoba mi sie tło, to niebo jakieś takie bele jakie, ale reszta jest cool. :)

Napisano

Wielkie dzięki gollum[piwo]. Teraz będę miał roboty:D Jakby te zdjęcia się tu nie mieściły, to wyślij mi je na maila ( [email protected] ) . Bardzo dobrze, że macie tyle uwag:) Wiem dzięki temu, co dalej robić. Pracuję na tym, żeby tekstury nie były tak sterylne. Oprócz pomostu, muszę jeszcze zrobić cumy i kotwicę. Chyba będę musiał powycinać otwory booleanem:/ Trochę się tego obawiam... Yano, ciekawy pomysł z tym światłem :) Spróbuję się tym pobawić. Oprócz tego co zauważyliście, muszę jeszcze zmienić komputer i monitor;)

Aha, jeszcze trochę nie na czasie, render bez tekstur, ale z samym bumpem: http://members.lycos.co.uk/pouki/galeria/nabrzeze5-brazil-no_tex.jpg

 

Pozdro[piwo]

 

Napisano

Update. Kilka dni temu coś poważnie mi się zamieszało w tej scenie z materiałami, ale udało mi się to ponaprawiać. (między innymi oświetlenie) Mnóstwo czasu straciłem na naprawy i renderingi próbne:( Ale mniej więcej się udało. Nie wiem czemu jakieś flary mi się pojawiły na wodzie, ale je usunąłęm phototoshopem. I wyszły mi teraz błędy jakie na początku zrobiłem i je olałem:( Okazało się, że niektóre obiekty powinny mieć zwykły pojedyńczy materiał, a mają multi subobject po 100 podmateriałów:/ Można jakoś skondensować potarzające się materiały??

BTW: Pewnie znowu wyszło za jasno/albo za ciemno[lol2] Chyba dzisiaj kupię nowy monitor:]

 

Pozdro[piwo]

 

Loading...

nabrzeze23-brazil-z-kamera-.jpg

 

Napisano

hmm jak dla mnie ta latarnia morska jest zle oswietlona. niby wszystko jest w miare ciemne, lampy oswietlaja ststek a tu w tle ta latarnia taka jasno biala i plaska.

ale statek ladny 8)

Napisano

Czy statek nie powinien mieć ciut większego \"połysku\" ? Farby olejne- nawet bardzo brudne- mają połysk a twoje materiały są matowe.

 

Świetna scena- parę detali i będzie lepsza niż fotografie...

Napisano

hmmm. Przybrudzę tą białą część latarni, bo mi też nie pasuje. Dodam jeszcze ławeczki na molo, połysk na tą farbę i chyba kończę, bo już mam dość tego statku Jeśli macie jakieś jeszcze jakieś uwagi, to piszcie. Dzięki poprzednim waszym wypowiedziom scena chyba wreszcie zaczęła porządnie wyglądać:D Przewiduję jeszcze tylko JEDEN UPDATE:) ( To nie był okrzyk, tylko wyróżnienie textu;) ) Ostatni mam nadzieję ...

 

BTW: Drzewo chyba nie powróci...

 

Pozdro[piwo]

 

Napisano

Kulexy, finalny render chcę zrobić w 1600x1200:D Wiem, że to pewnie będzie trwało 20h, ale co ta:) A te są już w 1024x768, to możesz sobie wrzucić tapetę;)

Napisano

[gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa]

 

ale, ja jestem zakrecony dzisiaj!!

juz wychodze z forum bo gadam gupoty :D

 

[gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa][gafa]

Napisano

1 pociemnij troche latarnie

2 walnij troche DOF\'a , przyda sie :)

3 pociemnij troszeczke niebo

4 dodaj troche polysku do kadlubu statku bo faktycznie farba olejna nawet zardzewiala jakis tam polysk daje.

5 fale na wodzie troche nie pasuja [te duze znaczy] ale to kwestia gustu

6 lampy sa jakies mikroskopijne :) moglbys troche nad nimi popracowac bo wygladaja troche malo wiarygodnie.

7 Lens Ray tez wyglada nieco dziwnie

8 dodaj troche szczegolow na brzegu... jakis material z rozladunku innych statkow... moze jakies liny... jakies boje wyciagniete z wody, pare desek... troche porozwalanego chodniku

 

 

Bardzo mi sie podobaja tekstury i oswietlenie :) Cheers

Napisano

Super statek. Poprawil bym jeszcze troche to nabrzeze, a konkretnie to miejsce gdzie woda styka sie z brzegiem. Wydaje mi sie ze jest troche za czyste. Powinno byc troche zarosniete przez glony i przybrudzone (woda w takich miejscach raczej nie nalezy do najczystrzej)

 

Pozdrawiam [piwo]

Napisano

taka mala sugestia, ustaw przy okazji w niebie jeszcze jakies glowne swaitl oktore bedzie rzucalo cienie, o nie wielkim nasileniu ale zeby bylo, tj najlepiej daj mu multiplaer 0,5 a sciagnij ze skylighta do 0,4-0,6, zaleznie od sceny, poza tym troche skala sie zgubila [ mor jest ogronmy w porownaniu do statku - no ale mi sie moze wydaje, poza tym strasznie sterylny ten port i za nisko jest woda, no i tma z tylu wielka fala ci wyszla, popraw to prosze:)

Napisano

Ja tu chcę kończyć, a widzę, że macie jeszcze dużo zastrzeżeń:D Postaram się to poprawić:) Z tymi finalnymi testami to mam poważny problem, bo rendering trwa już jakieś 11,5h, a scanlinem nie ma jak sprawdzać oświetlenia i GI:/ Nie wiem kiedy update, a tym bardziej koniec:( Na forum ta scena jest już od czerwca, ale zacząłęm już chyba .... rok temu. Fakt, że były długie przerwy, ale projekt niezwykle się dłuży. Już w 3-ciej wersji maxa go robię. Ale dzięki wam, mam motywację do dalszej pracy:D Gdyby nie to, statek spoczął by na dnie;)

 

Pozdro[piwo]

Napisano

Ty się czasem nie przejmuj przecież nikt cię nie pogania. Zresztą chyba się nie pomylę jak powiem że lepiej robić dłużej a dobrze. Sam jesteś tego przykładem :D.

good work [winko]

Gość Połki
Napisano

Ok, to update. Scena teraz renderuje mi się godzinę, a nie 11, więc będę mógł ją skończyć. Nowy render jest już pod maxem 6. Jak teraz na to patrzę, to mam taki pomysł, żeby wywalić tą asfaltową drogę i chodnik i zamiast tego wstawić typowy portowy dźwig. Tak będzie chyba lepiej. nie ma też pofalowanej wody. Jak dla mnie dość ciekawie to wygląda, jak cisza przed burzą, ale raczej nienaturalnie. Może zrobię zamiast fal płaską taflę i tylko okręgi od deszczu. Jak chciałem zrobić drobne fale, to jest milion poly, a efekt i tak słby, przy zetknięciu wody z betonową ścianą. Chyba, że zrobię reaktorem ;) Coś mi się też ze światłami skopało...

 

 

Nabrzeze04_winXP01_max6-bra.jpg

Napisano

Płaska tafla tez moze byc, jednak czy nie mozna by dać lekkiego NOISE na odbicie?

W tutorialu "Jak zrobić jaskinie - Cave tutorial" jest przedstawiony ciekawy sposob na lekko wzburzona wode. Moglbys to wykozystac. Napewno lepiej by to wygladalol.

Okna na gornej nadbudowce powinny byc wglebione, a u ciebie wystaja.

Brakuje mi tu paru lin. I gorna nadbudowke jeszcze trzeba bardziej wyposarzyc w szczegoly.

Ogolnie dla mnie bomba. Lubie wszystko co nie ma kolek na tym forum :D

Napisano

Bardzo ciekawa praca.. zgadzam sie z pozostalymi, ze talfa wody nigdy nie jest az tak gladka . Wykorzystaj sposob tworzenia wody z "Cave tutorial" - o ktorym juz Ka21k wspominal. Troszke flary na lampach niapasuja i moim zdaniem swiatlo z lamp jest zbyt ostre. Zauwaz ze niebo nie jest jeszcze czarne, a to znaczy ze nie jest jeszcze calkowicie ciemno. I taka juz ciekawotka.. czy ta latarnia napewno stoi kolo portu ?? :D Bo z tego co sobie przypominam jak tam bylem to latarnia ta stoi w miejscowosci Rozewie i nie ma tam jakiegokolwiek wiekszego portu :)

Ale to tylko ciekawostka.. POzdrawiam :-)

Napisano

Stateczek ladny tylko jakis taki zbyt czysty, tekstury kuleja (szczegolnie dolna czesc latarni morskiej wyglada strasznie, flary na tych lampach rzeczywiscie ci nie wyszly aa no i jak zauwazyl uncle to jakos tak "nisko osadzony" ten statek (czyzby tuningowany??? :DD) pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności