Maxym Napisano 23 Sierpień 2005 Napisano 23 Sierpień 2005 Witam! Pozdrawiam i życzę powodzenia Wszystkim uczestnikom Bitwy! Koncept: Myśliwiec F-14 (w trakcie lotu) w momencie trafienia pociskiem rakietowym. W tym Krytycznym momencie dla pilota jedynym "Wyjściem awaryjnym" jest katapultowanie się...To właśnie ten moment chciałbym uchwycić w pracy - w chwili gdy wybuch rozrywa tył samolotu, pilot(ci) wraz z fotelem są dopiero tuż poza zasięgiem kabiny samolotu...! Obecnie tylko zdjęcie F14, ale już pracuję nad samym kadłubem modelu, który wbrew pozorom jest dość skomplikowaną bryłą, bynajmniej w przeciwieństwie do płatów.: -------------------------------------------- FINAL RENDER ---------------------------------------------- OPIS Tuż po trafieniu rakietą, silnik F-14 staje w płomieniach. W chwili gdy wybuch rozrywa kadłub samolotu, jedynym wyjściem dla pilotów w tym krytycznym momencie jest katapultowanie się. Jednak czy zdążą, czy nie jest już za późno !!! Hardware: chipset: SIS 756 procesor: AMD Athlon3000+ 64bit (FSB 270x9 -> 2433MHz) pamięć: DUAL DDR 1024MB VGA: GF FX6600 128MB 128bit render: background - (option Camera->Motion Blur - disable) 16min. background final - (option Camera->Motion Blur - enable) 16x12min. scene - 38min. Info: background: 116914 Faces scene: 47228 Faces --- link do wersji w pełnej rozdzielczości (582kb) --- Poniżej obraz w niższej rozdzielczości i wysokiej kompresji (z przyczyn technicznych). -------------------------------------------------END------
dariusz Napisano 23 Sierpień 2005 Napisano 23 Sierpień 2005 no pomysl przedni! powodzenia rzycze i ukonczenia bitwy:) gdyby nie przesuniecie terminu, pomyslal bym ze puzno zaczynasz.:D pozdrawiam
Matchias Napisano 23 Sierpień 2005 Napisano 23 Sierpień 2005 No coś nowego. A może jakiś czołg byś wcisnął :)
KoMic Napisano 23 Sierpień 2005 Napisano 23 Sierpień 2005 pomysl spoko, tylko nie wiem jak bardzo jestes zaawansowany, bo wedlug mnie jest to straszliwie trodny temat, hehe mam ciut expa w rozwalaniu i wiem ze jest to ciezki chcleb, szczegolnie dla glowy, wymyslec pomyslec co gdzie jak i kiedy sie rozrywa, gdzie jaki nit i jak powyginac blachy aby to ialo sens, silnik, on ma mnustwo elementow, aaaa straszne, naprawde bardzo ciezko bedzie to zrobic, ale do odwaznych swiat nalezy, pozdrawiam i bede obserwowal : ]
Leleń Napisano 23 Sierpień 2005 Napisano 23 Sierpień 2005 ja tez witam i powodzenia zycze:D ciekawi mnie jak zrobisz explozje bede tu zagladal moze sie czegos naucze:) pozdr
-=fox=- Napisano 23 Sierpień 2005 Napisano 23 Sierpień 2005 F-14 ... piekny samolot ale wydaje mi sie, ze dosc trudny. Chcialem wymodelowac go na super szczegol, ale stwierdzilem, ze to nie na moje sily :-) Mam nadzieje, ze Tobie sie uda.
jp Napisano 24 Sierpień 2005 Napisano 24 Sierpień 2005 Czy to trudna pod względem modelowania pracka? Bynajmniej; zastosowanie motion bulr załatwi wiele szczegółów. Pomysł klasyczny, ale atrakcyjny. Do dzieła!
KoMic Napisano 24 Sierpień 2005 Napisano 24 Sierpień 2005 jp-->hehe ja bym nie lekcewarzyl tak bardzo modelu, tak samo jak samochod, kazdy debil potrafi go wymodelowac, ale zderzenia dwoch jeszcze nigdy nie widzialem: ]
Maxym Napisano 24 Sierpień 2005 Autor Napisano 24 Sierpień 2005 Co do terminu to fakt, gdyby nie przesunięcie to chyba wogóle bym nie startował, mam obecnie około 2 tygodnie luźniejszego czasu (później praca więc różnie może być). Poza tym myslę, że jak ukończę tylko sam model, to zawsze można się przekwalifikować na Maszyny bojowe;). Co do dokładności modelu, to postaram się nie przesadzić z siatką (chodzi o późniejsze wykorzystanie w animacji), a detal uzupełnić w miarę możliwości bumpem. --- kliknij by zobaczyć powiększenie---
Bombel Napisano 24 Sierpień 2005 Napisano 24 Sierpień 2005 To było jakieś przesunięcie terminu???:| Czekam na update'y i powodzenia życzę:)
Maxym Napisano 24 Sierpień 2005 Autor Napisano 24 Sierpień 2005 Sam kadłub już prawie gotowy, jeszcze kilka poprawek. Zastanawiam się nad teksturowaniem bryły, ale chyba jedynym wyjściem będzie utworzenie kilku kanałów mapowania, a następnie rozwinięcie siatki na płaszczyznę (trochę pracy, ale przy odpowiednim przygotowaniu łatwiej będzie malować teksturę). Aktualny stan: --- kliknij na obrazek aby zobaczyć powiększenie ---
jp Napisano 25 Sierpień 2005 Napisano 25 Sierpień 2005 KoMic - Mówiłem o modelowaniu nie zaś o efektach pirotechnicznych. Tu jest będzie największy problem...( a co do debili to na razie jestem w tej klasie bo żadnej fury nie mam na koncie;p) Maxym - widzę, że sobie radzisz z modelikiem. Będę tu zaglądał. Powodzenia.
Gość _Kreska_ Napisano 26 Sierpień 2005 Napisano 26 Sierpień 2005 dobrze Ci idzie,daj jeszcze siatke z dolu.
Maxym Napisano 26 Sierpień 2005 Autor Napisano 26 Sierpień 2005 Siatka od dołu. Jeśli dobrze pójdzie, to jeszcze dziś przedstawię siatkę po rozwinięciu, a w weekend teksturowanie... Aktualny stan: --- kliknij na obrazek aby zobaczyć powiększenie ---
Gość _Kreska_ Napisano 26 Sierpień 2005 Napisano 26 Sierpień 2005 niezle niezle, tylko tak troche "faluje" na dole no i dziwne dziury przy wlotach.
Maxym Napisano 28 Sierpień 2005 Autor Napisano 28 Sierpień 2005 Mapa nierówności gotowa. Po nałożeniu na model: --- kliknij by zobaczyć powiększenie--- Dla zainteresowanych podgląd mapy w skali 4:1 http://maxym3d.w.interia.pl/grafika/F14_poszycie_KADLUB_BUMP_low%20kopia.gif
Maxym Napisano 28 Sierpień 2005 Autor Napisano 28 Sierpień 2005 Mam prośbę do wszystkich Forumowiczów, bo już straciłem wiele cennego czasu na szukanie referek dot. wyglądu pilota. Gdyby ktoś przypadkiem posiadał jakieś fajne zdjęcie pilota samolotu bądź znał link, byłbym wdzięczny za udostępnienie. Oczywiście w umundurowaniu nowoczesnych sił zbrojnych, a nie przypadkiem I lub II wojny światowej ;) (choć mogłoby być to ciekawe). Z góry dziękuję.
wooka Napisano 28 Sierpień 2005 Napisano 28 Sierpień 2005 No bardzo fajnie to wyglada. Choc pozno dolaczyes, mam nadzieje ze zdazysz bo dobrze sie zapowiada:) Podoba mi sie ten bump. A oc do pilote to znalazlem cos takiego, moze sie przyda? http://www.f16cockpit.net/FGear/USN/Complete.jpg pozdrawiam
RA Napisano 28 Sierpień 2005 Napisano 28 Sierpień 2005 No fajnie, ale widac miejscami slaba jakosc bitmapki bump. :( pozdrawiam
Maxym Napisano 28 Sierpień 2005 Autor Napisano 28 Sierpień 2005 -Ukash- serdeczne dzięki o to właśnie mi chodziło! Co do bumpa, to obecnie ma nadany za wysoki poziom, ale docolewo ma mieć w okolicach kilku jednostek. Fak jest taki, że gdy nawet stworzymy dużą mapę bump, to i tak najlepiej będzie wychodziła w miejscach gdzie linie są dokładnie w pionie bądź w poziomie, ja niestety takiej mapy nie mogłem wykonać. Natomiast użycie w materiale parametru Blur offset powoduje za duże rozmycie mapy. Myśle, że po użyciu koloru i mapy lśnienia będzie lepiej. Pozdrawiam i dzięki za komentarze.
KoMic Napisano 28 Sierpień 2005 Napisano 28 Sierpień 2005 eeeeeeeeeee tak troche po pijaku wiec nei widze dobrze, ale wyglada fajnie,, hehe to jest F14 jak mniemam, roypoynalem to po szlwetce i tym co opisales w 1 poscie: ], pozdro,,,,, fajnie wygl: ]
Maxym Napisano 30 Sierpień 2005 Autor Napisano 30 Sierpień 2005 Doszło kilka elementów w międzyczasie zabawy nad teksturą, myślę że jutro powinna być gotowa, jednocześnie z teksturą lśnienia. Aktualny stan: --- kliknij na obrazek aby zobaczyć powiększenie ---
-=fox=- Napisano 31 Sierpień 2005 Napisano 31 Sierpień 2005 Ladny ten Twoj model. Moim zdaniem jednak krawedz nad wlotem do silnika powinna miec wiekszy spadek w kierunku kadluba, a te elementy usztywniajace na poszyciu dales za kwadratowe. Mam gdzies to tego referki, wiec jak znajde, to wrzuce.
Maxym Napisano 4 Wrzesień 2005 Autor Napisano 4 Wrzesień 2005 -=fox=- dzięki za referki, o poprawkach pomyślę, a póki co pracuję nad teksturami i materiałem poszycia samolotu oraz dalszymi elementami... Poza tym mam problem z kompem i chyba na jakiś czas z modelowaniem przeniosę się na mój domowy server (linux + wings3d i gimp), a do tego zaczęła się praca!!!
Damian Napisano 4 Wrzesień 2005 Napisano 4 Wrzesień 2005 czerwone paski z tyłu powinny być dokładnie 90stopni doosi samolotu... dysze z tyłu a krotkie.. wloty od góry nie przechodza od razu w lini prostej do miejsca gdzie są lozyska skrzydeł, najpierw jest odrobina prosto, a po wewnętrznej są wcięte a nie przylegające do kadłuba itd. itp.. mnostwo tego :P:P:P:P:D ale juz bez jajec, ladnie to wyszlo , ale samol stracil troche swojego wdzięku, coś pokaszanileś z linią burt.. :/ sorki, ale mam 3 modele z kartonu i dwa z plastiku i pare ksiązek o tym samolocie, to moj ukochany samolocik:)
RA Napisano 5 Wrzesień 2005 Napisano 5 Wrzesień 2005 Sprawdzilem, faktycznie, Damian dobrze prawi. Fan, nie ma co. :) Renderki troche ciemne. :( pozdrawiam
Maxym Napisano 15 Wrzesień 2005 Autor Napisano 15 Wrzesień 2005 Nie wiem jak będzie z czasem, ale kilka niezbędnych poprawek modelu samolotu na pewno naniosę. Póki co teraz biorę się za kabinę, a następnie za pilota...
-=fox=- Napisano 15 Wrzesień 2005 Napisano 15 Wrzesień 2005 Spoko, byc moze silniki pod skrzydlami wydaja sie za czyste, bo na niektorych zdjeciach widac, ze podczas operacji, to sa niezle brudasy...
Maxym Napisano 16 Wrzesień 2005 Autor Napisano 16 Wrzesień 2005 kabina praktycznie gotowa... ...( choć według wstępnych koncepcji, może być tylko częściowo widoczna w scenie)!
Maxym Napisano 18 Wrzesień 2005 Autor Napisano 18 Wrzesień 2005 I wziołem się za pilota...począwszy od kasku (bądź hełmu)! Cały czas szukam pomysłu na ułożenie samej sceny i wykonania tła, a jeszcze sama eksplozja i uszkodzenia, a czas ... niewiele go i strasznie nagli! Dzięki Wszystkim za uwagi, postaram się dokonać pewnych poprawek jak ułożę samą scenę, bo praktycznie nie wszystko będzie uwidocznione.
JmTm00 Napisano 19 Wrzesień 2005 Napisano 19 Wrzesień 2005 Nie no na samolotach to ja wogole sie nie znam, ale ladnie to wszystko wyglada. Podoba mi sie Twoje podejscie co do nanoszenia poprawek(po kiego wala cos robic skoro tego pozniej nie widac) Kip goin ;)
Maxym Napisano 21 Wrzesień 2005 Autor Napisano 21 Wrzesień 2005 ...i wziołem się za pilota...począwszy od kasku...skończywszy na butach... Chciałbym powiedzieć już, ale poprawnie to dopiero. Raczej kolejnego przesunięcia terminu ukończenia bitwy nie będzie i dlatego takie drastyczne postanowienia o poprawkach. Co do tych poprawek, to nie do końca jest takie proste i z tym podejściem ciężko jest walczyć, ale mam jeden konkretny argument - termin, w przeciwnym razie pewno do grudnia nanosiłbym poprawki na samego pilota (co pewno niejednemu z Was nie jest obce, zawsze coś można ulepszyć w naszym modelu, oświetleniu, kadrze itd.itp.). Przesuwamy vertex, renderujemy i patrzymy, patrzymy, patrzymy... a może jeszcze trochę inaczej...itd.itd... Chyba będę musiał na te dwa tygodnie wziąć L4.
bojar Napisano 22 Wrzesień 2005 Napisano 22 Wrzesień 2005 No przystojniak z niego :D ładny model i teksturki też niczego sobie tak dalej pozwodzenia
Maxym Napisano 23 Wrzesień 2005 Autor Napisano 23 Wrzesień 2005 A tak prezentuje się tło sceny. Drugie po lekkim retuszu myślę, że jest dobre. Nie wiem co jeszcze tutaj wprowadzić bądź zmienić, bo będzie jeszcze samolot (na ten obecny proszę nie zwracać uwagi) i pewno jakaś dodatkowa rakieta powietrze-powietrze w tle.
Maxym Napisano 26 Wrzesień 2005 Autor Napisano 26 Wrzesień 2005 Pierwsze próby eksplozji, oczywiście jeszcze z pewnymi brakami - motion blur niektórych elementów, częci boku kadłuba na wysokości eksplozji i oczywiście brak samych pilotów. Dodatkowo planuję jeszcze wprowadzić kilka małych elementów, a poza tym osobiście nie przepadam za standardowymi efektami typu enviromenta -> Fire i zastanawiam się nad zastąpieniem go czymś innym, choć nie wyszło to tak źle... --- kliknij na obrazek aby zobaczyć powiększenie ---
Quadysz Napisano 28 Wrzesień 2005 Napisano 28 Wrzesień 2005 greets szyba tak nie odpada podczas katapultowania sie (wiem bo codziennie musze sie katapultowac z samochodu hehe :P ) no i ta rakieta wyglada jakby leciala 20km/h hehe dym powinien byc prosty a tak poza tym to calkiem calkiem keep workin'
RA Napisano 28 Wrzesień 2005 Napisano 28 Wrzesień 2005 Zrobil super model i teraz niszczy. Profanacja. :)
Maxym Napisano 28 Wrzesień 2005 Autor Napisano 28 Wrzesień 2005 Model i tak z góry przeznaczony był do zniszczenia... A faktycznie, to łatwiej było go wymodelować niż teraz zniszczyć. Co do owiewki kabiny, to podczas katapultowania, jest ona odstrzeliwana od kadłuba i właśnie w taki lub podobny sposób to wygląda, natomiast co do warkocza dymnego, to w przypadku turbulencji wiatru i jego odpowiedniej długości nie będzie on prosty. Ale faktycznie chyba za bardzo przesadziłem z tą turbulencją, a poza tym w tej perspektywie, nie wygląda on jakby był długi (spróbuję jeszcze nad tym popracować). Quadysz - dzięki za uwagi, a tak przy okazji, to radziłbym jeździć samochodem bez szyby - będzie taniej...
Maxym Napisano 1 Październik 2005 Autor Napisano 1 Październik 2005 Prawie ostateczna wersja eksplozji ( chciałbym jeszcze zapalić kilka elementów, ale musze wprowadzić do sceny jeszcze pilotów, następnie motion blur i myślałem również o lekkim dof-ie ). --- kliknij na obrazek aby zobaczyć powiększenie ---
jaras Napisano 1 Październik 2005 Napisano 1 Październik 2005 naprawdę świetnie to wygląda ! wybuch, dymy i rakiety są cool. Model też ale troszkę mi brakuje metalu na tym samolocie , taki jakiś plastikowy jest. Jakbyś dodał może większego speculara i jakieś metaliczne przetarcia na kadłubie to byłby wypas ! Czy możesz opisać jak robiłeś te dymy i ogień ? pozdrawiam
dariusz Napisano 1 Październik 2005 Napisano 1 Październik 2005 a probowales dac owiewke na tle ognia??
Maxym Napisano 1 Październik 2005 Autor Napisano 1 Październik 2005 Co od owiewki to też o tym myślałem, ale jeszcze jak na razie nie próbowałem, a o materiale zapomniałem, miałem go poprawić...
KoMic Napisano 1 Październik 2005 Napisano 1 Październik 2005 brawo, bardzo ladny kawalek obrazka sprawiles: ] hehe ciut bym zmienil kadr albo ulozenie samolotu na, albo jakos zdynamizowal bym calosc, jakies blury albo cos,,, swietnie, bardzo mi sie podoba: ]
wesoledi Napisano 1 Październik 2005 Napisano 1 Październik 2005 jedyny moment krytyczny jaki tu widze toscena w ktorejsamolot zostaje trafiony, ale to jakos nie wspolgra z tytulem, moze pokaz moment odpalania katapulty, jakis dymek/ogien, jedno siedzenie juz lekko nad kabina, bo tak to nie widac by im sie spieszylo do ucieczki :)
Maxym Napisano 1 Październik 2005 Autor Napisano 1 Październik 2005 Właśnie nad tym pracuję, bo takie było początkowe założenie. Pilotów juz umieściłem w fotelach i dokładnie jeden z nich będzie znajdował się już poza kabiną, drugi natomias będzie dopiero w początkowej fazie katapultowania. Dziś też wymyśliłem trochę inny kadr, w którym na pierwszym planie byłby widoczny jeden z pilotów (z jakąś wystraszoną miną), zaś samolot i eksplozja byłyby drugoplanowe, ale niestety juz nie będę tego zmieniał (wiadomo dlaczego).
Maxym Napisano 1 Październik 2005 Autor Napisano 1 Październik 2005 Właśnie leci ostatni render, korzystając z "momentu"... Jaras: - główny (centralny) ogien wybuchu to Enviroments -> Fire uzupełniony systemami standardowych cząstek i ParticleFlow większości zastosowanym Effects -> Glow, - dymy to srawka AfterBurn'a, - reszta mniejszych elementów pali się również przy pomocy w/w AB z zastosowaniem elementu pomocniczego Explode i lekkiego Glow...
Knysha Napisano 1 Październik 2005 Napisano 1 Październik 2005 Kurde bardzo ladnie to wyglada :). Nie podoba mi sie tylko tlo - za malo detali, ale napewno to poprawisz :). Pzdr
Rekomendowane odpowiedzi