Jump to content
Maxym

Moment krytyczny:"Wyjście awaryjne"

Recommended Posts

Witam! Pozdrawiam i życzę powodzenia Wszystkim uczestnikom Bitwy!

 

Koncept: Myśliwiec F-14 (w trakcie lotu) w momencie trafienia pociskiem rakietowym. W tym Krytycznym momencie dla pilota jedynym "Wyjściem awaryjnym" jest katapultowanie się...To właśnie ten moment chciałbym uchwycić w pracy - w chwili gdy wybuch rozrywa tył samolotu, pilot(ci) wraz z fotelem są dopiero tuż poza zasięgiem kabiny samolotu...!

 

Obecnie tylko zdjęcie F14, ale już pracuję nad samym kadłubem modelu, który wbrew pozorom jest dość skomplikowaną bryłą, bynajmniej w przeciwieństwie do płatów.:

 

 

-------------------------------------------- FINAL RENDER ----------------------------------------------

 

OPIS

Tuż po trafieniu rakietą, silnik F-14 staje w płomieniach. W chwili gdy wybuch rozrywa kadłub samolotu, jedynym wyjściem dla pilotów w tym krytycznym momencie jest katapultowanie się. Jednak czy zdążą, czy nie jest już za późno !!!

 

Hardware:

chipset: SIS 756

procesor: AMD Athlon3000+ 64bit (FSB 270x9 -> 2433MHz)

pamięć: DUAL DDR 1024MB

VGA: GF FX6600 128MB 128bit

 

render:

background - (option Camera->Motion Blur - disable) 16min.

background final - (option Camera->Motion Blur - enable) 16x12min.

scene - 38min.

Info:

background: 116914 Faces

scene: 47228 Faces

 

--- link do wersji w pełnej rozdzielczości (582kb) ---

 

f14_16_10_final_mini.jpg

 

Poniżej obraz w niższej rozdzielczości i wysokiej kompresji (z przyczyn technicznych).

 

-------------------------------------------------END------

Share this post


Link to post
Share on other sites

no pomysl przedni!

powodzenia rzycze i ukonczenia bitwy:)

gdyby nie przesuniecie terminu, pomyslal bym ze puzno zaczynasz.:D

 

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

pomysl spoko, tylko nie wiem jak bardzo jestes zaawansowany, bo wedlug mnie jest to straszliwie trodny temat, hehe mam ciut expa w rozwalaniu i wiem ze jest to ciezki chcleb, szczegolnie dla glowy, wymyslec pomyslec co gdzie jak i kiedy sie rozrywa, gdzie jaki nit i jak powyginac blachy aby to ialo sens, silnik, on ma mnustwo elementow, aaaa straszne, naprawde bardzo ciezko bedzie to zrobic, ale do odwaznych swiat nalezy, pozdrawiam i bede obserwowal : ]

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja tez witam i powodzenia zycze:D ciekawi mnie jak zrobisz explozje bede tu zagladal moze sie czegos naucze:) pozdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

F-14 ... piekny samolot ale wydaje mi sie, ze dosc trudny. Chcialem wymodelowac go na super szczegol, ale stwierdzilem, ze to nie na moje sily :-) Mam nadzieje, ze Tobie sie uda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy to trudna pod względem modelowania pracka? Bynajmniej; zastosowanie motion bulr załatwi wiele szczegółów.

Pomysł klasyczny, ale atrakcyjny.

Do dzieła!

Share this post


Link to post
Share on other sites

jp-->hehe ja bym nie lekcewarzyl tak bardzo modelu, tak samo jak samochod, kazdy debil potrafi go wymodelowac, ale zderzenia dwoch jeszcze nigdy nie widzialem: ]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do terminu to fakt, gdyby nie przesunięcie to chyba wogóle bym nie startował, mam obecnie około 2 tygodnie luźniejszego czasu (później praca więc różnie może być). Poza tym myslę, że jak ukończę tylko sam model, to zawsze można się przekwalifikować na Maszyny bojowe;). Co do dokładności modelu, to postaram się nie przesadzić z siatką (chodzi o późniejsze wykorzystanie w animacji), a detal uzupełnić w miarę możliwości bumpem.

 

KADLUB02_mini.GIF

--- kliknij by zobaczyć powiększenie---

Share this post


Link to post
Share on other sites

To było jakieś przesunięcie terminu???:|

Czekam na update'y i powodzenia życzę:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sam kadłub już prawie gotowy, jeszcze kilka poprawek. Zastanawiam się nad teksturowaniem bryły, ale chyba jedynym wyjściem będzie utworzenie kilku kanałów mapowania, a następnie rozwinięcie siatki na płaszczyznę (trochę pracy, ale przy odpowiednim przygotowaniu łatwiej będzie malować teksturę).

 

Aktualny stan:

KADLUB03_mini.gif

--- kliknij na obrazek aby zobaczyć powiększenie ---

Share this post


Link to post
Share on other sites

KoMic - Mówiłem o modelowaniu nie zaś o efektach pirotechnicznych. Tu jest będzie największy problem...( a co do debili to na razie jestem w tej klasie bo żadnej fury nie mam na koncie;p)

Maxym - widzę, że sobie radzisz z modelikiem. Będę tu zaglądał.

Powodzenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest _Kreska_

dobrze Ci idzie,daj jeszcze siatke z dolu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siatka od dołu. Jeśli dobrze pójdzie, to jeszcze dziś przedstawię siatkę po rozwinięciu, a w weekend teksturowanie...

 

Aktualny stan:

KADLUB04_mini.gif

--- kliknij na obrazek aby zobaczyć powiększenie ---

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest _Kreska_

niezle niezle, tylko tak troche "faluje" na dole no i dziwne dziury przy wlotach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam prośbę do wszystkich Forumowiczów, bo już straciłem wiele cennego czasu na szukanie referek dot. wyglądu pilota. Gdyby ktoś przypadkiem posiadał jakieś fajne zdjęcie pilota samolotu bądź znał link, byłbym wdzięczny za udostępnienie. Oczywiście w umundurowaniu nowoczesnych sił zbrojnych, a nie przypadkiem I lub II wojny światowej ;) (choć mogłoby być to ciekawe).

Z góry dziękuję.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No fajnie, ale widac miejscami slaba jakosc bitmapki bump. :(

 

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

-Ukash- serdeczne dzięki o to właśnie mi chodziło!

 

Co do bumpa, to obecnie ma nadany za wysoki poziom, ale docolewo ma mieć w okolicach kilku jednostek. Fak jest taki, że gdy nawet stworzymy dużą mapę bump, to i tak najlepiej będzie wychodziła w miejscach gdzie linie są dokładnie w pionie bądź w poziomie, ja niestety takiej mapy nie mogłem wykonać. Natomiast użycie w materiale parametru Blur offset powoduje za duże rozmycie mapy. Myśle, że po użyciu koloru i mapy lśnienia będzie lepiej.

Pozdrawiam i dzięki za komentarze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

eeeeeeeeeee tak troche po pijaku wiec nei widze dobrze, ale wyglada fajnie,, hehe to jest F14 jak mniemam, roypoynalem to po szlwetce i tym co opisales w 1 poscie: ], pozdro,,,,, fajnie wygl: ]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doszło kilka elementów w międzyczasie zabawy nad teksturą, myślę że jutro powinna być gotowa, jednocześnie z teksturą lśnienia.

 

Aktualny stan:

KADLUB07_mini.jpg

--- kliknij na obrazek aby zobaczyć powiększenie ---

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ladny ten Twoj model. Moim zdaniem jednak krawedz nad wlotem do silnika powinna miec wiekszy spadek w kierunku kadluba, a te elementy usztywniajace na poszyciu dales za kwadratowe. Mam gdzies to tego referki, wiec jak znajde, to wrzuce.

Share this post


Link to post
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy