Napisano 25 Wrzesień 200519 l Wiadomo, że należy używać polygony o czterech bokach, kątach, czy jak to, tam kto nazwie. Ale dlaczego nie użyć 5-kąta, czy trójkąta jeśli w siatce po MS nie widać jakiś dziwactw w tym miejscu? Kiedy można użyć tych osobliwych rozwiązań w postaci trójkąta, czy o rany 5-kąta, a kiedy należy zawsze ale to zawsze używać polygonów o czterch ściankach?
Napisano 25 Wrzesień 200519 l hmm, ja tam się czasem nawet i siedmiokątów nie boję ;) ważny jest efekt po działaniu MSa... i tyle pozdrawiam
Napisano 25 Wrzesień 200519 l hmm, ja tam się czasem nawet i siedmiokątów nie boję ;) ważny jest efekt po działaniu MSa... i tyle pozdrawiam Święte słowa imo :) W organice uzywa sie trojkatow i pięciokątow do uzyskania efektow np. dolkow, lub ciaglych polaczej z jednej faldki w 2ga, oraz przy kacikach ust niekiedy sie stawia odwrocona 4kę albo 5piątke robi to fajne wgiecie :)
Napisano 25 Wrzesień 200519 l 5-cio katy i 3 katy nawet jesli pozornie nie powoduja bledow w modelu i tak moga wyjsc na jaw poprzez znieksztalcanie odbic. Zaobserwowac to zjawisko mozna glownie w modelach aut albo innych nie organicznych gdzie wystepuje material z reflectem.
Napisano 26 Wrzesień 200519 l tylko przy lowpoly, po dodaniu ms i tak wyjdzie ładnie (oczywiście w granicach rozsądku)
Napisano 26 Wrzesień 200519 l Wszystko zależy od modelu, sytuacji, czy model jest animowany czy nie itp. Jak już koledzy napisali :) Jeżeli efekt Cię zadowala to mozesz używać n-gonów do woli (patrzcie na prace Stevena Stahlberga :) ) Co do lowpoly to już faktycznie inna historia. Pozdrawiam
Napisano 26 Wrzesień 200519 l Autor Czyli jeśli ma być coś Lowpoly to tylko czworo-kąty i chyba trójkąty, bo bez nich nie da się czasami obyć? No ale po MS siatka przy trójkątach, czy pięciokątach też dziwnie się zakrzywia, zaokrągla. Czy to będzie jakoś przeszkadzało po oświetleniu, nadaniu textur? Z tego co tutaj czytam to chyba jednak tak (reflect). A co będize gdy w polygon o 4 veretexach przyjmuje kształt trójkąta, jak to traktować?
Napisano 26 Wrzesień 200519 l Lowpoly modelujesz jak chcesz, trisy, quady, ngony. Przy (bądź przed) exporcie do silnika i tak wszystko się konwertuje na trójkąty. Wygodnie jest mieć quady przy animacji, są najbardziej przewidywalne.
Napisano 26 Wrzesień 200519 l Prosty acz troche naciagniety przyklad. Ciezko teraz wymyslec jak to pokazac ale tutaj widac co sie dzieje jak mamy n-gon (n=/4)
Napisano 26 Wrzesień 200519 l Prosty acz troche naciagniety przyklad. Ciezko teraz wymyslec jak to pokazac ale tutaj widac co sie dzieje jak mamy n-gon (n=/4) wlasnie mialem zapodac przyklad apropos tego reflecta ale widze ze juz nie trzeba:) Generalnie tak sie dzieje ale nie zawsze - po prostu najlepiej zrobic sobie probnego renderka i wtedy bedzie widac czy cos sie kaszani czy nie. pozdrawiam
Napisano 26 Wrzesień 200519 l najlepiej to obejzec wire pod ms i juz co nieco widac, ale dobrze tez puscic lakier z reflectem i hdri i od razu widac czy jest krzywo, chociaz niektorzy kiedys checkera uzywali itd itp
Napisano 27 Wrzesień 200519 l tylko u ciebie illy to oszustwo. jak dodałeś podziały na kuli to automatycznie wypłaszczyłeś poligon, który wcześniej był obliczany przez interpolacje sąsiednich wektorów.
Napisano 27 Wrzesień 200519 l Nie, zrobilem cut'a wiec nie ingerowa lam w siatke Przecielem po prostu kilka poly na pol. Tak wlasnie dzialaja trojkaty
Napisano 27 Wrzesień 200519 l oj illy Bacry ma racje przedzieliles poligona w samym srodku i tak wsyzstkie naokolo teraz masz tam kawalek plaski i dlatego tak sds zadzialal a nie inaczej a nie ze to wina ze sa trojkaty. ciezko by bylo zrobic model z samych 4rokatow a jak sie wie jak dziala taki SDS to mozna je spokojnie stosowac ale wiadomo najlepsza siatka pod SDS to 4rokaty niema co ukrywac
Napisano 27 Wrzesień 200519 l Bzuku, sam polygon nie jest plaski, ale to tez potwierdza teze ze trojkaty nie dizalaja dobrze na siatke, u mnie to wszystko jest mikro, ale im wieksza powierzchnia tym gorzej. Jesli ktos teraz robi jakis model i mu trojkat wyszedl to niech wrzuci skrina i pokaze. Wiadomo ze czasami trojkaty daja dobre efekty ale trzeba wiedziec kiedy mozna ich uzywac. Czyt: duzo testowania i pare modeli za soba
Napisano 27 Wrzesień 200519 l nie wiem po co ta dyskusja wiadomo ciezko jest zrobic model bez trojkatow wrecz sa potrzebne, i tak jak pisze illy jesli ktos wie jak ich uzywac to nie ma problemu ale trzeba trenowac i robic modele..... ale cos mi sie nie chce wiezyc ze przecielenie 4rokatnego polygona aby byly 2 trojkaty zmienia odbicia hdri. illy-->bacry ma racje tam gdzie dodales edges to napewno jest plasko ale ty tez dobrze mowisz ze on nie jest plaski bo nie jest ale jest napewno plaszczy niz ten po prawej czyli bez dodanych edgow. czyli krotko mowiac ingerowales w siatke ps. jak gadam bzdury to poprawcie mnie :) pozdro
Napisano 27 Wrzesień 200519 l Podzial kwadratu na dwa trojkaty "psuje" siatke. Psuje w cudzyslowiu, gdyz zalezy to od sytuacji...
Napisano 28 Wrzesień 200519 l Autor Trójkąty rzeczywiście są potrzebne ale co z tymi pięciokątami i większymi. Czy ich używanie to nie błąd? Wszędzie piszą, gadają, że nie wolno użwac nic poza trójkątami jeśłi trzeba i 4-kątami, żadnych 5, 6, 7 itp.
Napisano 28 Wrzesień 200519 l N-gon, jak napisalem wczesniej musi zostac "pociety" na trojkaty skladowe. A jak wiadomo trojkat miesza w siatce. Ale jak wspomnialy tutaj osoby bardziej doswiadczone ode mnie: uzywanie N-gonow i trojkatow jest w niektorych sytuacjach jezeli nie konieczne to przynajmniej zalecane. pozdrawiam
Napisano 29 Wrzesień 200519 l Od samochodów specem nie jestem, toteż nie będę się wypowiadał, ale w organice czasem jest niezbędne zastosowanie pięciokąta. Już tutaj wszyscy moi poprzednicy pisali, że to zależy od kontekstu i zastosowania. Podam przykład: jeśli robisz np. cylinder, to jego spód i werzch mogą mieć dowolną ilość boków, na dobrą sprawę wiadomo, że im jest ich więcej, tym lepszy render (choć krawędzie i tak będą kanciaste), ale jednak będzie to wieeelobok i nic nie ma prawa się kaszanić.