Skocz do zawartości

Domek


wizz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, oto taki mały domek czy szopa jak kto woli :D

Jest to mój pierwszy model low-poly i niestety ma aż ok. 1200 poly :/

Przyokazji mam pytanie, czy jak robie taką chate do gry to musi mieć ona UV mape ? Bo ja tutaj otexturowałem to normalnie bez UV.

 

dom3wt.th.jpg

 

siatka5cd.th.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 22
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Model wygląda przyjemnie, ale:

- 1200 poly na coś takiego to straszni dużo,

- uv mapa musi być, ale chyba nie do konca rozumiem pytania, bo mapa uv przeciez zawsze istnieje z kazdym modelem. Brak modyfikatora 'unvrap uvw' nie oznacza, że model nie ma swojej mapy uv. Po prostu modyfikatory takie jak 'uvw map' upraszczają mapowanie prostych elementów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurt spoko spoko więc z tego co mówicie wynika że muszę zrobić texturke UV.A nie wiem czy z Lightwave da sie wyexportować do 3ds ale to sie zobaczy jeszcze. A nad ilością poly to popracuje i napewno niebawem nowe modele sie pojawią :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obiekt wsadzany do gry nie musi byc *.3ds. Tekstura nie musi byc w *.tga. No chyba, ze Kurt robi gry w jakims gamemakerze i takie sa tam wymogi...

 

Wszystko zalezy od engine gry (ale mapowanie UV mysi byc i w kazdym oteksturowanym modelu jest)... To co napisal Kurt jest glupota.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście nawaliłeś trisów bo ja jak przeliczyłem sobie ten domek uwzględniając że po drugiej stronie nie ma okien i drzwi to by mi wyszło 354 trisów więc pod względem modelowania jesteś sporo do tyłu. Zresztą spójrz na swoją siatkę i zobacz ile punktów masz na płaskiej płaszczyźnie (np. dach) i zastanów się po co one są. Pozbądź się ich szybko. Tak samo belki. Skoro i tak tilujesz teksturę i używasz uvw map to niepotrzeba ich dzielić tylko walisz je przez całość. Tekstury masz mdłe i nie widać podziału desek na ścianach. Gonty na dachu powinny być większe.

Powodzenia w modyfikacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałeś mu źle. Początkującemu to może tylko zaszkodzić. O ile tga jest istotnie używanym formatem, to 3ds już nie, wręcz się do game-art nie nadaje ze względu na to że jest to przestarzały format jeszcze z czasów dosowego 3dstudio 4 i ma mnóstwo ograniczeń, nie mówiąc o zbędnych rzeczach które też się w nim zapisują.

 

Jeżeli byś napisał że do textur się wykorzystuje między innymi tga to bym słowa nie powiedział, nie słyszałeś o na przykład dds, albo o tym że niektóre silniki potrafią wczytać bmp, jpg, png - tego nie napisałeś.

 

A do exportu to nie wiesz że przeważnie się używa natywnych formatów? Przecież masz na koncie 17 gier. NIe wiesz że niemal każdy engine ma swoje exportery? Jak na przykład Quakowy .md3 i wiele innych? A jeżeli już używamy tradycyjnych formatów 3d to nie słyszałeś o formacie .ase (Unreal2 go używa), .x , .obj , .xsi? Jeżeli to byś napisał to by nikt słowem się nie odezwał. A Ty napisałeś bzdury o 3dsie i się dziwisz że Cię ludzie skreślają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności