Napisano 1 Październik 200519 l Witam, oto taki mały domek czy szopa jak kto woli :D Jest to mój pierwszy model low-poly i niestety ma aż ok. 1200 poly :/ Przyokazji mam pytanie, czy jak robie taką chate do gry to musi mieć ona UV mape ? Bo ja tutaj otexturowałem to normalnie bez UV.
Napisano 1 Październik 200519 l Model wygląda przyjemnie, ale: - 1200 poly na coś takiego to straszni dużo, - uv mapa musi być, ale chyba nie do konca rozumiem pytania, bo mapa uv przeciez zawsze istnieje z kazdym modelem. Brak modyfikatora 'unvrap uvw' nie oznacza, że model nie ma swojej mapy uv. Po prostu modyfikatory takie jak 'uvw map' upraszczają mapowanie prostych elementów.
Napisano 1 Październik 200519 l 1) domek , taki sredni no.. trudno powiedziec, 2) :| . lol, zeby to "wlozyc" do gry musi byc: -model.3ds -textura.tga > muszisz zrobic mapowanie i muszisz zrobic texture, wiesz, zeby miec plik, ktory potem sie nalozy na model. poczytaj troche o tym,,,,
Napisano 1 Październik 200519 l Autor kurt spoko spoko więc z tego co mówicie wynika że muszę zrobić texturke UV.A nie wiem czy z Lightwave da sie wyexportować do 3ds ale to sie zobaczy jeszcze. A nad ilością poly to popracuje i napewno niebawem nowe modele sie pojawią :D
Napisano 2 Październik 200519 l Obiekt wsadzany do gry nie musi byc *.3ds. Tekstura nie musi byc w *.tga. No chyba, ze Kurt robi gry w jakims gamemakerze i takie sa tam wymogi... Wszystko zalezy od engine gry (ale mapowanie UV mysi byc i w kazdym oteksturowanym modelu jest)... To co napisal Kurt jest glupota.
Napisano 2 Październik 200519 l Co do tego 1200 poly to naprawde za duzo ... mozna by bylo to o hoo hooo zmniejszyc :) zapodaj foty z 4 stron + od spodu dla pwenosci :P to zaraz ci powiedza gdzie co i jak ... bo z jednego to ci wszystkich bledow nie pokaza ... choc i na nim mozna sporo wylapac :)
Napisano 2 Październik 200519 l Ale zes sie spec od optymalizacji zrobil kakrotek :] Normalnie K13 Rulez
Napisano 3 Październik 200519 l mistrzu nie szpamuj nam tu :] .... wizz zapodaj screeny z innych stron to mistrz poraszek ci powie gdzie co i jak :)
Napisano 3 Październik 200519 l kopmpletnie niemoge zrozumiec siatki jaką wymajstrowałes:)ale ze to jest twoj pierwszy model w low poly to Ci sie to wybacza:) Nastepnym razem zrobisz ten sam model w 120 poly:) pozdrawiam, ps - Kurta niesłuchaj:)
Napisano 3 Październik 200519 l Rzeczywiście nawaliłeś trisów bo ja jak przeliczyłem sobie ten domek uwzględniając że po drugiej stronie nie ma okien i drzwi to by mi wyszło 354 trisów więc pod względem modelowania jesteś sporo do tyłu. Zresztą spójrz na swoją siatkę i zobacz ile punktów masz na płaskiej płaszczyźnie (np. dach) i zastanów się po co one są. Pozbądź się ich szybko. Tak samo belki. Skoro i tak tilujesz teksturę i używasz uvw map to niepotrzeba ich dzielić tylko walisz je przez całość. Tekstury masz mdłe i nie widać podziału desek na ścianach. Gonty na dachu powinny być większe. Powodzenia w modyfikacji.
Napisano 3 Październik 200519 l zeby to "wlozyc" do gry musi byc: -model.3ds -textura.tga :O ..(10 znakow)..
Napisano 3 Październik 200519 l :O ..(10 znakow).. Okej to ja teraz leze i kwicze ze smiechu. eMPeck masz u mnie mistrza na dzisiejsza noc :] Byle tak dalej to ja stawiam pifo :]
Napisano 4 Październik 200519 l znow sie czepiacie. napisalem jak poczatkujacemu, zeby wiedzial. jak jest generalnie, ehhh
Napisano 4 Październik 200519 l Napisałeś mu źle. Początkującemu to może tylko zaszkodzić. O ile tga jest istotnie używanym formatem, to 3ds już nie, wręcz się do game-art nie nadaje ze względu na to że jest to przestarzały format jeszcze z czasów dosowego 3dstudio 4 i ma mnóstwo ograniczeń, nie mówiąc o zbędnych rzeczach które też się w nim zapisują. Jeżeli byś napisał że do textur się wykorzystuje między innymi tga to bym słowa nie powiedział, nie słyszałeś o na przykład dds, albo o tym że niektóre silniki potrafią wczytać bmp, jpg, png - tego nie napisałeś. A do exportu to nie wiesz że przeważnie się używa natywnych formatów? Przecież masz na koncie 17 gier. NIe wiesz że niemal każdy engine ma swoje exportery? Jak na przykład Quakowy .md3 i wiele innych? A jeżeli już używamy tradycyjnych formatów 3d to nie słyszałeś o formacie .ase (Unreal2 go używa), .x , .obj , .xsi? Jeżeli to byś napisał to by nikt słowem się nie odezwał. A Ty napisałeś bzdury o 3dsie i się dziwisz że Cię ludzie skreślają.
Napisano 4 Październik 200519 l EMPeck, a mowiles ze czasu nie masz a tutaj takie tlumaczenia... jest git i jedziemy dalej ... do lasu
Napisano 4 Październik 200519 l Bo nie mam, ale nie lubię jak ktoś kit wciska. Kiedy to piwo stawiasz?
Napisano 4 Październik 200519 l :| empeck, wiem jedno : jak ktos zaczyna z 3d\low poly to go kij obchodzi jakie silniki isnieja, che tylko nauczyc sie pracki na poziomie robic ,.,,,--->nadal marudziszzzzzzzzz
Napisano 4 Październik 200519 l Skoro go nie interesują silniki to po co mu mówisz o 3dsach i targach, skoro on i tak chce tylko wyrenderować obrazek?
Napisano 4 Październik 200519 l lol :) kurt ty bys sie nauczyl sluchac i nie piepszyc glupot jak czegos pewny nie jestes :) 100% za Empeckiem :)
Napisano 4 Październik 200519 l Jeszcze raz ja - wizz, przepraszam za bałagan w Twoim wątku, pracuj dalej, postuj i się nie zniechęcaj
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto