Skocz do zawartości

Maxwell 1.X


xeav

Rekomendowane odpowiedzi

a fR-stage2 tez ma byc stand-alone i bedzie mozna modelowac w czasie renderingu :P a co do maxwella to calkiem ciekawy pomysl, szczegolnie do archow, ale szczerze mowiac wole gdy ja ustawiam scenke, odp gi itp. a nie automat. to taka roznica jak robic zdjecia lustrzanka i kompaktem, choc tu o dziwo kompakt daje calkiem ladne rezultaty ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 627
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Porównywanie maxwella do kompaktu jest chyba trochę... dziwne :p

Przecież masz tu także możliwośc ręcznego ustawiania przysłony, czasu naświetlania i wogóle wszystkiego.

Chodzi o to, że maxwell, w przeciwieństwie do innych rendererów, ma zawsze idealne GI, caustyki i inne takie efekty, które mają zarówno kompakty i lustrzanki :)

Chyba trudno o kompaktówkę, która ma błędne GI :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o to, że maxwell, w przeciwieństwie do innych rendererów, ma zawsze idealne GI, caustyki i inne takie efekty

 

I to jest, wbrew pozorom, PROBLEM. W wypadku, gdy priorytetem będzie dla nas klimat, atmosfera sceny, a nie jej fizyczna poprawnośc robią się schody. Nie przejdzie numer z porozrzucanymi omni z dodatnimi i ujemnymi multiplierami, które bardzo ładnie rysują kontrasty w scenie. Nie mowiąc o wykluczaniu z oświetlenia niektorych obiektów. Maxwel jest fajną zabawką, ale IMO, dość ograniczoną - własnie przez wymuszony realizm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.maxwellrender.com/whitepaper/index.htm - zerknijcie na czaszke ...

 

http://forums.cgsociety.org/showthread.php?t=291505

Software: (Other), 3ds max, mental ray, Photoshop :]

 

co do mojej opinii na temat maxwella, mogę powiedzieć że jest to genialny render do "realistycznych scen" uniemożliwający stworzenie niektórych rzeczy, które w renderach np: vray'u nie stanowią problemu. Jeśli czasy renderów benda porównywalne z obecnymi "standardami" to wydaje mi się, że w wizualizacjach będzie niezastąpiony :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużej nie ma, ale zawsze...

 

CAUSTIC.jpg

 

też ciekawe:

In this images here I wonder me only, why is at the outside walls more noise in the Maxwell 1.0 image as in the previous version?

 

- - - -

 

I jeszcze jedno: widzisz kształt 'przejarania' nad kulką bliżej środka ? jest ono inne niż te w poprzedniej wersji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oj psuje sie ten wasz maxwel psuje :P
jaki "wasz"... ;P

skoro w obrazkach są male roznice (nie chodzi o szum) to juz ktorys musi nie byc 100% physical, a skoro ktorys z nich nie jest mimo zapewnien, to zaden taki byc nie musi :D
Dokładnie, ale nie chciałem tego pisać wprost ;).

Z drugiej strony ciężko nazwać to małą różnicą, jeżeli gołym okiem widać zmianę energii niesionej przez światło.

 

Czyżby optymalizacja poszła w złą stronę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nikt nie napisał że on (1.2 etc) jest w pełni realny - tylko oparty na prawdziwym rodzaju oświetlenia a to różnica - to po pierwsze - po drugie zdanie kome'a już znamy i niech sobie pracuje na vrayu jak tam długo chce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AGmakonts & hindus

 

Żadna "święta wojna".

 

 

Ja napisałem tylko, że ten "based on the physics of real light" renderer uległ zmianie co widać na obrazkach, idąc dalej... jedna wersja posiada bardziej 'real' rodzaj oświetlania od drugiej, tylko która to?

 

Chodzi mi głównie o to, czy te wszystkie operacje optymalizacyjne zwiększające szybkości pracy silnika maxwell`a nie spowodują obniżenia jego dotychczasowej 'poprawności', szczególnie, że jak można wyczytać na stronie domowej "Maxwell... reproduce the behavior of light in a completely accurate way" będąc bardziej złośliwym: czy coś się zmieniło w 'real life' od czasu renderingu tych obrazków w starszej i nowszej wersji, że "behavior of light" troszkę się różni? ;)

 

- - - -

Na dziś tyle... jutro 2 wykłady z matmy na 07:30 :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

based on the physics of real light

powtórze sie ale co tam - oparty na prawdziwej fizyce nie znaczy idealnie pracujący - zawsze mogą być odchyły - skąd wiecie czy motto reklamowe nie zmieni się w przypadku 1.0 ? ppozatym też kocham vraya także kome luzik ;) ale już mentala i reszty nie trawie :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużej nie ma, ale zawsze...

 

CAUSTIC.jpg

 

też ciekawe:

 

 

- - - -

 

I jeszcze jedno: widzisz kształt 'przejarania' nad kulką bliżej środka ? jest ono inne niż te w poprzedniej wersji.

 

 

hmmm.... ja jestem wyznawcą Mentala, ale Maxwella też znam i muszę tu zbić ten argument.

1. Obrazek na wersji 1.0 pre-release ma mniejszy noise (cośta, ślepi?)

2. Nie różni się ten kształt przepalenia, gdyby dać wersji beta więcej czasu na liczenie to w rezultacie wyrenderowałby się taki obraz jak w wersji 1.0 pre-release.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiedze szal na punkcie maxwe... a jak przyjdzie co do czego to polowie ludzi zabraknie albo cierpliowsci albo wiedzy albo mocnego komputera :) ja tam obstaje przy mentalu :). Przypomina mi to troche prezentacje pierwszego modelu Bzyka :) nagle wszyscy zauwazyli rhino i wszyscy stweirdzili ze max blednie przy nim, a jak to pokazal czas nie sam soft a umiejetnosci sie licza w 90% .. Slowem na koniec, niemozna niewspomniec ze spod bebechow maxwela wychodza piekne renderki :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Obrazek na wersji 1.0 pre-release ma mniejszy noise (cośta, ślepi?)
Nie wszędzie.

2. Nie różni się ten kształt przepalenia [...]
Moim zdaniem tak, i dłuższy rendering tego nie zmieni.

 

- - - -

ps. nie jestem zwolennikiem ani przeciwnikiem maxwell`a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności