Napisano 6 Listopad 200519 l a fR-stage2 tez ma byc stand-alone i bedzie mozna modelowac w czasie renderingu :P a co do maxwella to calkiem ciekawy pomysl, szczegolnie do archow, ale szczerze mowiac wole gdy ja ustawiam scenke, odp gi itp. a nie automat. to taka roznica jak robic zdjecia lustrzanka i kompaktem, choc tu o dziwo kompakt daje calkiem ladne rezultaty ;)
Napisano 6 Listopad 200519 l Porównywanie maxwella do kompaktu jest chyba trochę... dziwne :p Przecież masz tu także możliwośc ręcznego ustawiania przysłony, czasu naświetlania i wogóle wszystkiego. Chodzi o to, że maxwell, w przeciwieństwie do innych rendererów, ma zawsze idealne GI, caustyki i inne takie efekty, które mają zarówno kompakty i lustrzanki :) Chyba trudno o kompaktówkę, która ma błędne GI :]
Napisano 6 Listopad 200519 l jednym słowem Maxwell ruless :) Vraya też lubie nie powiem - ale mental fr i reszta to gnioty :) bijcie :)
Napisano 6 Listopad 200519 l Chodzi o to, że maxwell, w przeciwieństwie do innych rendererów, ma zawsze idealne GI, caustyki i inne takie efekty I to jest, wbrew pozorom, PROBLEM. W wypadku, gdy priorytetem będzie dla nas klimat, atmosfera sceny, a nie jej fizyczna poprawnośc robią się schody. Nie przejdzie numer z porozrzucanymi omni z dodatnimi i ujemnymi multiplierami, które bardzo ładnie rysują kontrasty w scenie. Nie mowiąc o wykluczaniu z oświetlenia niektorych obiektów. Maxwel jest fajną zabawką, ale IMO, dość ograniczoną - własnie przez wymuszony realizm.
Napisano 6 Listopad 200519 l http://www.maxwellrender.com/whitepaper/index.htm - zerknijcie na czaszke ... http://forums.cgsociety.org/showthread.php?t=291505 Software: (Other), 3ds max, mental ray, Photoshop :] co do mojej opinii na temat maxwella, mogę powiedzieć że jest to genialny render do "realistycznych scen" uniemożliwający stworzenie niektórych rzeczy, które w renderach np: vray'u nie stanowią problemu. Jeśli czasy renderów benda porównywalne z obecnymi "standardami" to wydaje mi się, że w wizualizacjach będzie niezastąpiony :).
Napisano 6 Listopad 200519 l W wypadku, gdy priorytetem będzie dla nas klimat, atmosfera sceny, a nie jej fizyczna poprawnośc robią się schody. klik - właśnie dlatego napisałem to, co napisałem.
Napisano 6 Listopad 200519 l mental fr i reszta to gnioty :)...teraz to przesadziłeś bijcie :) sam chciałeś: | ;) - - - - Co do Maxwell`a to dla mnie jego największą wadą jest zupełny brak elastyczności.
Napisano 6 Listopad 200519 l no ja powiem tak, od vraya nie odejde ale lubie maxwellkiem churtowo robić studyjne renderki do pfolio
Napisano 6 Listopad 200519 l final tej czaski to chyba mental, o co chodzi :) ale ciecze to z tych co widzialem to maxwell ma straszne, albo autorzy prac sie nie znaja albo fizyka maxwella to sciema :P
Napisano 6 Listopad 200519 l ukazaly sie nowe testy rendera :) lollll http://www.maxwellrender.com/forum/viewtopic.php?t=8079 :D:D:D:D:D
Napisano 6 Listopad 200519 l no faktycznie ale skromny ten update-> tylko jeden obrazek wiec nie robi to roznicy ;d
Napisano 6 Listopad 200519 l nie 2 nowe testy :) no jaki jeden jak sa 2 nowe Jeden Victora drugi Toma !!!!!!!
Napisano 6 Listopad 200519 l Odnośnie większej prędkości nowej wersji... z tego co można wyczytać i zobaczyć na forum maxwell`a widać, że odbywa się to kosztem jakości :/
Napisano 6 Listopad 200519 l Dużej nie ma, ale zawsze... też ciekawe: In this images here I wonder me only, why is at the outside walls more noise in the Maxwell 1.0 image as in the previous version? - - - - I jeszcze jedno: widzisz kształt 'przejarania' nad kulką bliżej środka ? jest ono inne niż te w poprzedniej wersji.
Napisano 7 Listopad 200519 l co nie znaczy że jest gorzej - a tymi kułkami to nei wiem co ty mi pokazujesz.
Napisano 7 Listopad 200519 l Ale dziwne jest to, że między jedną, a drugą wersją są różnice ( i nie chodzi o noise) ... chyżby jedna była bardziej 'based on the physics of real light' niż druga...?
Napisano 7 Listopad 200519 l oj psuje sie ten wasz maxwel psuje :P a zeczywiscie w nowym jest szum po ciemnej stronie a we wczesniejszym nie ma :P przyjrzec sie
Napisano 7 Listopad 200519 l nie no wiesz to nie o to chodzi, ale skoro w obrazkach są male roznice (nie chodzi o szum) to juz ktorys musi nie byc 100% physical, a skoro ktorys z nich nie jest mimo zapewnien, to zaden taki byc nie musi :D ide sie uczyc, do jutra y o
Napisano 7 Listopad 200519 l oj psuje sie ten wasz maxwel psuje :P jaki "wasz"... ;P skoro w obrazkach są male roznice (nie chodzi o szum) to juz ktorys musi nie byc 100% physical, a skoro ktorys z nich nie jest mimo zapewnien, to zaden taki byc nie musi :DDokładnie, ale nie chciałem tego pisać wprost ;). Z drugiej strony ciężko nazwać to małą różnicą, jeżeli gołym okiem widać zmianę energii niesionej przez światło. Czyżby optymalizacja poszła w złą stronę?
Napisano 7 Listopad 200519 l A może poszła w stronę dobrą. Może werja beta była troszeczkę "niedopracowana".
Napisano 7 Listopad 200519 l nikt nie napisał że on (1.2 etc) jest w pełni realny - tylko oparty na prawdziwym rodzaju oświetlenia a to różnica - to po pierwsze - po drugie zdanie kome'a już znamy i niech sobie pracuje na vrayu jak tam długo chce.
Napisano 7 Listopad 200519 l no właśnie ie wazne na czym się pracuje wazne ze wychodzą fajne rendery, niektóre wypowiedzi wskazują na rozpoczynająca się jakąś świętą wojne ludźmi przechodzącymi na nową wiare
Napisano 7 Listopad 200519 l tak samo wjezdzam wam na maxwela jak wy mi na vraya :P dobra zamykam morde i w ciszy ogladam wasze postepy :) pis & loft ;>
Napisano 7 Listopad 200519 l AGmakonts & hindus Żadna "święta wojna". Ja napisałem tylko, że ten "based on the physics of real light" renderer uległ zmianie co widać na obrazkach, idąc dalej... jedna wersja posiada bardziej 'real' rodzaj oświetlania od drugiej, tylko która to? Chodzi mi głównie o to, czy te wszystkie operacje optymalizacyjne zwiększające szybkości pracy silnika maxwell`a nie spowodują obniżenia jego dotychczasowej 'poprawności', szczególnie, że jak można wyczytać na stronie domowej "Maxwell... reproduce the behavior of light in a completely accurate way" będąc bardziej złośliwym: czy coś się zmieniło w 'real life' od czasu renderingu tych obrazków w starszej i nowszej wersji, że "behavior of light" troszkę się różni? ;) - - - - Na dziś tyle... jutro 2 wykłady z matmy na 07:30 :/
Napisano 8 Listopad 200519 l ano czekać, czekać ja sie już nie moge doczekac, w końcu szybciej będzie liczył bo teraz to mnię czasami kur**** bierze jak musze na prosty interior bez shaderów pare H czekać
Napisano 8 Listopad 200519 l based on the physics of real light powtórze sie ale co tam - oparty na prawdziwej fizyce nie znaczy idealnie pracujący - zawsze mogą być odchyły - skąd wiecie czy motto reklamowe nie zmieni się w przypadku 1.0 ? ppozatym też kocham vraya także kome luzik ;) ale już mentala i reszty nie trawie :P
Napisano 8 Listopad 200519 l Dużej nie ma, ale zawsze... też ciekawe: - - - - I jeszcze jedno: widzisz kształt 'przejarania' nad kulką bliżej środka ? jest ono inne niż te w poprzedniej wersji. hmmm.... ja jestem wyznawcą Mentala, ale Maxwella też znam i muszę tu zbić ten argument. 1. Obrazek na wersji 1.0 pre-release ma mniejszy noise (cośta, ślepi?) 2. Nie różni się ten kształt przepalenia, gdyby dać wersji beta więcej czasu na liczenie to w rezultacie wyrenderowałby się taki obraz jak w wersji 1.0 pre-release.
Napisano 8 Listopad 200519 l o i to jest to :) noise też robi swoje jeśl iidzie o postrzeganei rendera :] razor krata piwa ci sie należy.
Napisano 8 Listopad 200519 l dla mnie nowy maxwell bedzie super i tyle jesli komus to sie niue podba czy ... to nie wie co traci :D P.S. hindus no a jak :)
Napisano 8 Listopad 200519 l wiedze szal na punkcie maxwe... a jak przyjdzie co do czego to polowie ludzi zabraknie albo cierpliowsci albo wiedzy albo mocnego komputera :) ja tam obstaje przy mentalu :). Przypomina mi to troche prezentacje pierwszego modelu Bzyka :) nagle wszyscy zauwazyli rhino i wszyscy stweirdzili ze max blednie przy nim, a jak to pokazal czas nie sam soft a umiejetnosci sie licza w 90% .. Slowem na koniec, niemozna niewspomniec ze spod bebechow maxwela wychodza piekne renderki :).
Napisano 8 Listopad 200519 l Autor TrojkaT proszę Cię, wrzuć lik zamiast img, to waży 1.33 mb! btw. jaki rendertime? -edit- dobra to teraz zapisz do jpg i wrzuć na imagehack
Napisano 8 Listopad 200519 l 1. Obrazek na wersji 1.0 pre-release ma mniejszy noise (cośta, ślepi?) Nie wszędzie. 2. Nie różni się ten kształt przepalenia [...] Moim zdaniem tak, i dłuższy rendering tego nie zmieni. - - - - ps. nie jestem zwolennikiem ani przeciwnikiem maxwell`a.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto