Skocz do zawartości

Postać 3D: Indianeczka (R.I.P.)


JmTm00

Rekomendowane odpowiedzi

Wiatm wszystkich....i zaczalem kulac;) Klimatem chce zblizyc sie do kreskowki. Bedzie to postac malej futurystucznej indianeczki-szamanki, Cus jakby warjacja na temat Pocachontas i Dragon balla...troszke nie moj klimat (absolutnie jednak nic do DB nie mam, zeby nie bylo) ale dlatego postanowilem zabrac sie do takiej roboty zeby udowodnic sobie ze nie sama przyjemnoscia czlowiek zyje ;) Porady a przedewszystkim krytyka baardzo mile widziane. Dzieki & Pozdrawiam.

 

oka, narazie mam tyle:

I.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 76
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Leru -> temat zmieniony, nawet o tym nie pomyslałem :|

 

Jeszcze duzo pracy przedemna a ja juz swiatla sobie ustawiam i jakies pseudo sceny (no mnie to nakreca do dalszej pracy) no ale tak jest ze bym chcial miec od razu ;) Włosy dorobione w fotoszopie niestety...Właaśnie! I tutaj mam wielką prośbe, czy ktos z Was mialby jakis pomysl na zrobienie wlosów? Zalezy mi na tym zeby byly takie jak na rysunku (czyli czarna plama) i o ile z tym nie ma problemu to potrzebuje je zrobic tak zeby byly mozliwe do animacji? Ma ktos Jakies Patenty moze? ;) z góry dzieki!

 

Oka, apdejt:

E.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda super. Skoro i tak stylizujesz to IMO włosy spokojnie możesz dać na geometrii- łatwo zrobić, łatwo zanimować i niepotrzebny dodatkowy soft a w tej konwencji pełny realizm i tak nie jest ważny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie tak to bede robil RK tylko ze jak dla mnie bólem bedzie zanimowanie tego :| Flex to raczej nie tego tu bedzie wygladal, mylalem tez przez chwile o noise i to by jak dla mnie fajnie wygladalo gdyby one tak caly czas..hm.."lewitowaly", nie zle slowo...falowaly?...no ale zostaje sprawa opoznienia a ze to beda moje pierwsze wlosy ever wiec patentu jeszcze nie mam zadnego a tak sobie pomyslalem ze fajnie by to moglo wygladac gdyby wlosy zachowywaly sie jak pod woda...tylko qrde jak?? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki mkk3a wlasnie tak to ulepie....i trza miec nadzieje ze sie da tym poruszac ;)

 

mkk3a -> He, kamien z serca bo myslalem ze juz nikt nie uzywa tej wersji ;) tak a propos to sa do tej wersji jakies fałreje bo w sumie trzebabyloby sie w koncu zaczac tego uczyc :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przyznam szczerze ... ze po pierwszym screenie ... mimo ze gladko i przyjemnie ... nie spodziewalem sie rewelacji ... ale 2gi powala ...widac ze masz w glowie plan i doskonale go realizujesz ...

 

swietny klimat ... i wszystko to o czym wspomnieli inni ...

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mkk3a -> He dzieki za info, no tak sory ze pytałem ;)) tak btw. to skriny przydatne sa...

zipper -> Dzieki, sie staram jak moge :)

 

...Zna ktos moze jakis srodek przeciw trzesacym sie rękom, bo mi na teksturach jakies zawijasy wychodza :| Update suun

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde apdejt ale taki maly bo czasu jakos zabraklo :|

Tym razem wloski w czyde sa (wiem, wiem biedne troche ale powiedzmy ze to...hm..."zarys" ;) Oczywiscie zeby nie bylo tak hop siup powstal kolejny problem :| mianowice: jezeli na plejna wrzucic maske to podczas oswietlenia tego plejna on zuca "swoj" cien a nie cien maski i to troche burakowato wyglada z kolei jak wylącze cienie dla plejna to podczas oswietlenia sceny...a pal to licho! jakos do tego dojde. Nie jestem pewny co do dlugosci wlosow, moze ma ktos jakas ciekawa mysl?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz użyć raytracowanych cieni, żeby podczas ich rzucania była maska uwzględniana.

 

Wrzuciłem taki mały tutek (wyjaśnienie, jak kto woli :) ) co możnaby zrobić bez użycia reactora.

 

Robimy boxa (tu akurat taki prostokątny). Dałem taką ilość segmentów, żeby wyszły kwadratowe poszczególne poly. Później będzie to lepiej wyglądać.

tut_01.jpg

 

Zamieniłem go na editable poly (czy tam mesh, to bez różnicy). Dałem modyfikator Vol. select i zaznaczyłem w nim vertex (będzie zaznaczał vertexy).

tut_02.jpg

 

Następnie przeszedłem do edycji gizmo zaznaczenia volume selecta i przesunąłem gizmo troszkę niżej. Zaznaczyłem w ten sposób tylko vertexy niżej. Po tym przesunąłem opcje vol. selecta troszkę niżej i zaznaczyłem soft selection.

tut_03.jpg

 

Następnie dałem modyfikator noise z takimi parametrami jak widać i włala :)

tut_04.jpg

 

ew. zaznaczenie można kontrolować mapą ze skalą szarości. Tu akurat noise, a gradientowe przejścia można kontrolować parametrami HIGH i LOW w mapie noise. Trzeba ją jeszcze przeciągnąć SURFACE FEATURES -> MAP (najlepiej dać instance, to co zmieniamy w edytorze materiałów też się zmienia w zaznaczeniu).

tut_05.jpg

 

Jeśli noise to mało, to można użyć ripple albo wave binding. Z większą ilością tych czy tych podpiętych (lub nawet mieszanie i tych i tych) można uzyskać ciekawszy efekt :)

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Simple_man -> Dzieki...yy..ee..qrde, szczerze to tak precyzyjnie to nie wiem co to jest ten szaderek:| lol. Nie wiem czy w dobra strone mysle ale to cos teksturkami zwiazane jest??

Leru -> Pytanie. Oczywiscie ze uzytek bedzie bo o cus takiego wlasnie mi chodzilo, co prawda z ruchem jakos tego nie pogodze ale przy satycznych ujeciach to jak w morde strzelil! Narazie, sprobowalem raz bo tu trzeba do szkoly isc, tu po ziemnniaki jakies i.t.p ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maly apdejt: Ten czubek na srodku glowy to nie palaczone werteksy. Jak Wam sie podoba propozycja ciala? Ja odnosze wrazenie ze troche za niskie i "kruche" w stosunku do glowy ale sam juz nie wiem czy nie utrzymac takiej stylistyki, troche jak dziecko wyglada przez to...kurde dylemat jest:| Dłonie po macoszemu straszliwie...a moze by jej tak zapodac jakas koronkowa suknie??

 

Przod.jpg

bok.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

faktycznie trochę proporcje przesadzone, ale nie za dużo. może zmniejsz głowe np. o 10% w stosunku do reszty. poza tym chyba troche za bardzo wysunięta jest do przodu.

palce zdecydowanie za długie (w ogóle cała dłoń za duża). poza tym nieco dziwnie się wyginają i teraz przypominają mi palce zombiaków z half-life'a jedynki

 

co do stroju, to koronka wg mnie raczej do indianki nie pasuje. w ogóle ta suknia jakaś dziwna. nie mowie ze zaraz mają być jakieś xxx'y :) ale coś w tym stylu bardziej by mi sie podobało: pocahontas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nielot007 -> owszem glowe moznaby zwezic, jednak baardzo niewiele ale...zaczne zwezac glowy pogrubiac szyje a jak szyje to w biuscie tez by sie przydalo a ze kobity z reguly maja szersze biodra to i na nie przyszlaby kolej...nie mowiac o uszach ze za duze...nie, nie to bym musial normalna kobite robic a nie chce bo nie o to mi chodzi. Nic nie poradze ze Ci sie nie podoba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jmtm00 -> możesz pokazać aktualną pozę indianeczki z perspektywy ? Przecie tak ją będziemy oglądać w przyszłości :)

 

IMO głowa jest ciekawie robiona, w poprzednich renderach chyba bardziej chodziło o całość niż o jej twarz. Myślę, że proporcje są w porządku (dobry przykład to chociażby Violet z "The Incredibles", głowa duża, chude ciałko, cartoonowe podejście do sprawy nastolatka).

Moja propozycja dotyczy ułożenia jej ciała lub pozycji głowy względem ciała.

W załączniku dodałem obrazek.

Po lewej jest propozycja przeniesienia głowy bardziej do tyłu. Po lewej zaś jest linia, która miałaby wyznaczyć linię jej kręgosłupa i nóg z stosunku do głowy.

 

pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm ja na Twoim miejscu nie przejmowal bym sie co tam gadaja o tych proporcjach...

ale zaproponowal bym Ci spojrzenie troszke z innej perspektywy (chyba bo tak naprawde to nie wiem czm sie kierujesz).Chodzi o to ze gdybym sam mial cos takiego modelowac to jej wyglad scisle bym zwiazal z jej charakterem. Np. okulary swiadcza o widzy , dorobne dlonie o niezaradnosci, waska talia o delikatnosci itp. moze nie sa to najlepsze przyklady ale chyba obrazuja o co mi chodzi :]

tak czy inaczaj jak do tej pory jest super

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Leru -> no tak ten kregoslup trzeba bedzie troche polamac, choc zalezy mi na tym zeby jej..hm..."pupka odstawala"

FireHunter -> tak, tak dobrze obrazujesz wiem o co Ci chodzi (mam taki przedmiot w szkole:) na tym sie skupie jak juz skoncze model

RK -> qrde a juz myslalem ze "cycki" przejda bez echa ;D fakt jak na wczesna nastolatke to ma czym oddychac, jak kulalem ten fragment poczatkowo byly mniejsze ale po "smufowaniu" wygladaly jak by miala polamane zebra (czyt. pewnie niedostatecznie sie przylozylem) Tak stopki beda ale najblizej pojutrze bo w szkole by wypadalo sie zjawic ;)...nie wiem pewnie mi sie nie uda tak szybko osiagnac efektu ale myslalem zeby byla na bosaka?

 

Perspektif wiu:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam wiesz najlepiej jak ma być- mi się podoba jak jest- może trochę za jednostajna ta kiecka (jakieś "indiańskie" wzorki ?) ale tak naprawdę nic nie wiem o scenerii w jakiej ma być więc trudno ocenić. Dawaj dalej- IMO jedna z ciekawszych prac ciągniętych w tej chwili

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RK ->Generalnie postac szykowana pod animke: bedzie sie to rozgrywalo w zimie we mgle przy pokrytej lodem rzece. Wiecej poki co nie zdradze ale klimat mam zamiar (i nadzieje) osiagnac istnie hm..senny?(w koncu tak mi sie przysnilo:D) nie, no sami wiecie czasami sny sa jakies takie "plynne" cos jest rozmazane, cos niedopowiedziane, czasami wie sie ze jest to jakas konkretna osoba ale wogole nie widzimy jej twarzy, a najfajniejsze w tym wszystkim ze nie maja pointy bo sie czlowiek musi jak na zlosc obudzic w najlepszym momencie...albo najstraszniejszym ;))

...narazie wstrzymam sie z teksurkami bo u mnie to jest tak ze costam wykulam pozniej siedze pol dnia nad teksturka a na koncu okazuje sie ze model moznaby zmienic i teksura do smieci :| szkoda mi czasu poprostu

Ps: nie pisz takich rzeczy bo czlowiek moze zaczac czuc presje ;)) ale dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności