Napisano 12 Listopad 200519 l Wiatm wszystkich....i zaczalem kulac;) Klimatem chce zblizyc sie do kreskowki. Bedzie to postac malej futurystucznej indianeczki-szamanki, Cus jakby warjacja na temat Pocachontas i Dragon balla...troszke nie moj klimat (absolutnie jednak nic do DB nie mam, zeby nie bylo) ale dlatego postanowilem zabrac sie do takiej roboty zeby udowodnic sobie ze nie sama przyjemnoscia czlowiek zyje ;) Porady a przedewszystkim krytyka baardzo mile widziane. Dzieki & Pozdrawiam. oka, narazie mam tyle:
Napisano 12 Listopad 200519 l heh jak narazie to moge powiedziec ze zycze powodzenia i skonczenia pracki :)
Napisano 12 Listopad 200519 l Autor Raczej zostane przy konwencji Czy de ale zalozenie mam takie zeby to wygladalo jak zrobiona z plastelinki laleczka...
Napisano 12 Listopad 200519 l jmtm00 -> zapoznaj się z regulaminem http://max3d.pl/forum/forumdisplay.php?f=43 i zmień temat wątku
Napisano 12 Listopad 200519 l Autor Leru -> temat zmieniony, nawet o tym nie pomyslałem :| Jeszcze duzo pracy przedemna a ja juz swiatla sobie ustawiam i jakies pseudo sceny (no mnie to nakreca do dalszej pracy) no ale tak jest ze bym chcial miec od razu ;) Włosy dorobione w fotoszopie niestety...Właaśnie! I tutaj mam wielką prośbe, czy ktos z Was mialby jakis pomysl na zrobienie wlosów? Zalezy mi na tym zeby byly takie jak na rysunku (czyli czarna plama) i o ile z tym nie ma problemu to potrzebuje je zrobic tak zeby byly mozliwe do animacji? Ma ktos Jakies Patenty moze? ;) z góry dzieki! Oka, apdejt:
Napisano 12 Listopad 200519 l może daj materiał 100% self-illumination koloru czarnego na coś co kształtem będzie przypominać włosy :) btw. świetna pokazówka :)
Napisano 12 Listopad 200519 l bardzo fajna pokazówka gra swiatlo-cien na 5. i fajny skin nawet czekam niecierpliwie. w czym robisz?. edit: soft sie nie liczy, wazne jest jego urzycie , co chyba potrafisz:P pozdro:)
Napisano 12 Listopad 200519 l Autor dzieki za slowa uznania to motywuje :) Baldack -> niestety z braku softu jest to max 5.0 :|
Napisano 13 Listopad 200519 l Wygląda super. Skoro i tak stylizujesz to IMO włosy spokojnie możesz dać na geometrii- łatwo zrobić, łatwo zanimować i niepotrzebny dodatkowy soft a w tej konwencji pełny realizm i tak nie jest ważny.
Napisano 13 Listopad 200519 l Autor Dokladnie tak to bede robil RK tylko ze jak dla mnie bólem bedzie zanimowanie tego :| Flex to raczej nie tego tu bedzie wygladal, mylalem tez przez chwile o noise i to by jak dla mnie fajnie wygladalo gdyby one tak caly czas..hm.."lewitowaly", nie zle slowo...falowaly?...no ale zostaje sprawa opoznienia a ze to beda moje pierwsze wlosy ever wiec patentu jeszcze nie mam zadnego a tak sobie pomyslalem ze fajnie by to moglo wygladac gdyby wlosy zachowywaly sie jak pod woda...tylko qrde jak?? :)
Napisano 13 Listopad 200519 l w tych dwoch obrazkach włosy to po prostu teksturka na ileśtam polygonów: http://re1v.free.fr/img/PinkSugarBis.jpg oraz http://re1v.free.fr/img/Lune-c2.jpg wiec mysle, ze jak robisz cartoonowy styl, to na pewnoe otrzymasz jakiś dobry efekt. PS. nie martw sie - ja też korzystam z wersji 5.0 :D
Napisano 13 Listopad 200519 l Autor Dzieki mkk3a wlasnie tak to ulepie....i trza miec nadzieje ze sie da tym poruszac ;) mkk3a -> He, kamien z serca bo myslalem ze juz nikt nie uzywa tej wersji ;) tak a propos to sa do tej wersji jakies fałreje bo w sumie trzebabyloby sie w koncu zaczac tego uczyc :D
Napisano 13 Listopad 200519 l są v-raye ja korzystałem z instalki o nazwie 3DS Max 5 plugin - Chaosgroup - Vray Advanced v1.45.20, ale nie powiem skąd mam bo zaraz Leru przyjdzie i da mi bana powołując sie na odpowiedni punkt regulaminu :]
Napisano 13 Listopad 200519 l przyznam szczerze ... ze po pierwszym screenie ... mimo ze gladko i przyjemnie ... nie spodziewalem sie rewelacji ... ale 2gi powala ...widac ze masz w glowie plan i doskonale go realizujesz ... swietny klimat ... i wszystko to o czym wspomnieli inni ... pozdrawiam
Napisano 13 Listopad 200519 l Autor mkk3a -> He dzieki za info, no tak sory ze pytałem ;)) tak btw. to skriny przydatne sa... zipper -> Dzieki, sie staram jak moge :) ...Zna ktos moze jakis srodek przeciw trzesacym sie rękom, bo mi na teksturach jakies zawijasy wychodza :| Update suun
Napisano 13 Listopad 200519 l Tu już moja wiedza na temat Maxa się kończy- nie cierpię go więc nic nie doradzę- za to model wygląda uroczo.
Napisano 13 Listopad 200519 l Autor Kurde apdejt ale taki maly bo czasu jakos zabraklo :| Tym razem wloski w czyde sa (wiem, wiem biedne troche ale powiedzmy ze to...hm..."zarys" ;) Oczywiscie zeby nie bylo tak hop siup powstal kolejny problem :| mianowice: jezeli na plejna wrzucic maske to podczas oswietlenia tego plejna on zuca "swoj" cien a nie cien maski i to troche burakowato wyglada z kolei jak wylącze cienie dla plejna to podczas oswietlenia sceny...a pal to licho! jakos do tego dojde. Nie jestem pewny co do dlugosci wlosow, moze ma ktos jakas ciekawa mysl?
Napisano 13 Listopad 200519 l Musisz użyć raytracowanych cieni, żeby podczas ich rzucania była maska uwzględniana. Wrzuciłem taki mały tutek (wyjaśnienie, jak kto woli :) ) co możnaby zrobić bez użycia reactora. Robimy boxa (tu akurat taki prostokątny). Dałem taką ilość segmentów, żeby wyszły kwadratowe poszczególne poly. Później będzie to lepiej wyglądać. Zamieniłem go na editable poly (czy tam mesh, to bez różnicy). Dałem modyfikator Vol. select i zaznaczyłem w nim vertex (będzie zaznaczał vertexy). Następnie przeszedłem do edycji gizmo zaznaczenia volume selecta i przesunąłem gizmo troszkę niżej. Zaznaczyłem w ten sposób tylko vertexy niżej. Po tym przesunąłem opcje vol. selecta troszkę niżej i zaznaczyłem soft selection. Następnie dałem modyfikator noise z takimi parametrami jak widać i włala :) ew. zaznaczenie można kontrolować mapą ze skalą szarości. Tu akurat noise, a gradientowe przejścia można kontrolować parametrami HIGH i LOW w mapie noise. Trzeba ją jeszcze przeciągnąć SURFACE FEATURES -> MAP (najlepiej dać instance, to co zmieniamy w edytorze materiałów też się zmienia w zaznaczeniu). Jeśli noise to mało, to można użyć ripple albo wave binding. Z większą ilością tych czy tych podpiętych (lub nawet mieszanie i tych i tych) można uzyskać ciekawszy efekt :) pozdrawiam
Napisano 14 Listopad 200519 l Autor O ja cie piernicze!!! 330 rano ja spac nie moge, wstaje odpalam kompa i forum i sobie mysle "e tak na chwilke tylko" a tu taki tutek :O ! Kurde, dzieki Leru jak niewiem co! 3dsMax.exe...
Napisano 14 Listopad 200519 l swietna pokazowka, bardzo mi sie podoba swiatelko, super klimat zlapales :) ile swiatelek w scenie itd itp?:> pozdrawiam
Napisano 14 Listopad 200519 l Autor Pionier ->Dzieki, "pokazowka" zrobiona z samego modelu glowki + wloski i tlo w fotoszopie, co do swiatla...cale dwie sztuki omni :) +render w scanline bo nie mam nic innego :|
Napisano 15 Listopad 200519 l a ja poproszę , jesli można o ustawienia shaderka dla skóry :) No i oczywiście świetna gra świateł, tylko pogratulować wyczućia !!!
Napisano 15 Listopad 200519 l jmtm00 -> spoko, zrobiłeś jakiś z tego użytek ? :) Jak tak to z chęcią popatrzę (i pewnie nie tylko ja)
Napisano 15 Listopad 200519 l Autor Simple_man -> Dzieki...yy..ee..qrde, szczerze to tak precyzyjnie to nie wiem co to jest ten szaderek:| lol. Nie wiem czy w dobra strone mysle ale to cos teksturkami zwiazane jest?? Leru -> Pytanie. Oczywiscie ze uzytek bedzie bo o cus takiego wlasnie mi chodzilo, co prawda z ruchem jakos tego nie pogodze ale przy satycznych ujeciach to jak w morde strzelil! Narazie, sprobowalem raz bo tu trzeba do szkoly isc, tu po ziemnniaki jakies i.t.p ;)
Napisano 15 Listopad 200519 l Chodzi kurna o to jakie masz ustawienia dla tego materiału w edytorku materiałów.
Napisano 15 Listopad 200519 l Autor Simple_man -> aaa...Zwykly Blin, spec cos kolo 30 glossines 20 o ile dobrze pamietam...nadrabiane w duuzej czesci mapa speculara ofkoz :))
Napisano 15 Listopad 200519 l Strasznie podoba mi sie koncept jest dosc orginalny, jak narazie wykonanie proste ale efektowne. pozdrawiam i zycze powodzenia z projektem.
Napisano 15 Listopad 200519 l Autor FireHunter -> Dzieki, niestety ale bardziej skomplikowane to nie bedzie bo i nie o to mi chodzi. Chciałbym zrobic "cos z niczego"...w cos trzeba wierzyc, nie ;)
Napisano 15 Listopad 200519 l Autor Maly apdejt: Ten czubek na srodku glowy to nie palaczone werteksy. Jak Wam sie podoba propozycja ciala? Ja odnosze wrazenie ze troche za niskie i "kruche" w stosunku do glowy ale sam juz nie wiem czy nie utrzymac takiej stylistyki, troche jak dziecko wyglada przez to...kurde dylemat jest:| Dłonie po macoszemu straszliwie...a moze by jej tak zapodac jakas koronkowa suknie??
Napisano 15 Listopad 200519 l faktycznie trochę proporcje przesadzone, ale nie za dużo. może zmniejsz głowe np. o 10% w stosunku do reszty. poza tym chyba troche za bardzo wysunięta jest do przodu. palce zdecydowanie za długie (w ogóle cała dłoń za duża). poza tym nieco dziwnie się wyginają i teraz przypominają mi palce zombiaków z half-life'a jedynki co do stroju, to koronka wg mnie raczej do indianki nie pasuje. w ogóle ta suknia jakaś dziwna. nie mowie ze zaraz mają być jakieś xxx'y :) ale coś w tym stylu bardziej by mi sie podobało: pocahontas
Napisano 15 Listopad 200519 l Mi to bardziej na "cyganeczke" wyglada ;) Ale sssuper! Tylko nad proporcjami jeszcze popracuj.
Napisano 15 Listopad 200519 l a mi sie nie podoba :) hmmm glowa to juz wedlug mnie porazka (nie maksymalna ale zawsze...) ten widok z boku pokazuje jaka ma dluuuga glowe szyja tez paskudna i. .......... pozdro
Napisano 15 Listopad 200519 l Autor nielot007 -> owszem glowe moznaby zwezic, jednak baardzo niewiele ale...zaczne zwezac glowy pogrubiac szyje a jak szyje to w biuscie tez by sie przydalo a ze kobity z reguly maja szersze biodra to i na nie przyszlaby kolej...nie mowiac o uszach ze za duze...nie, nie to bym musial normalna kobite robic a nie chce bo nie o to mi chodzi. Nic nie poradze ze Ci sie nie podoba
Napisano 15 Listopad 200519 l jmtm00 -> możesz pokazać aktualną pozę indianeczki z perspektywy ? Przecie tak ją będziemy oglądać w przyszłości :) IMO głowa jest ciekawie robiona, w poprzednich renderach chyba bardziej chodziło o całość niż o jej twarz. Myślę, że proporcje są w porządku (dobry przykład to chociażby Violet z "The Incredibles", głowa duża, chude ciałko, cartoonowe podejście do sprawy nastolatka). Moja propozycja dotyczy ułożenia jej ciała lub pozycji głowy względem ciała. W załączniku dodałem obrazek. Po lewej jest propozycja przeniesienia głowy bardziej do tyłu. Po lewej zaś jest linia, która miałaby wyznaczyć linię jej kręgosłupa i nóg z stosunku do głowy. pozdrawiam :)
Napisano 16 Listopad 200519 l hmm ja na Twoim miejscu nie przejmowal bym sie co tam gadaja o tych proporcjach... ale zaproponowal bym Ci spojrzenie troszke z innej perspektywy (chyba bo tak naprawde to nie wiem czm sie kierujesz).Chodzi o to ze gdybym sam mial cos takiego modelowac to jej wyglad scisle bym zwiazal z jej charakterem. Np. okulary swiadcza o widzy , dorobne dlonie o niezaradnosci, waska talia o delikatnosci itp. moze nie sa to najlepsze przyklady ale chyba obrazuja o co mi chodzi :] tak czy inaczaj jak do tej pory jest super
Napisano 16 Listopad 200519 l Przy tak wąskiej talii pociągnąłbym ją w górę i - mówiąc wprost- zmniejszył cycki bo psują efekt "niewinności" który tworzyła buzia. Jakieś stópki ?
Napisano 16 Listopad 200519 l Autor Leru -> no tak ten kregoslup trzeba bedzie troche polamac, choc zalezy mi na tym zeby jej..hm..."pupka odstawala" FireHunter -> tak, tak dobrze obrazujesz wiem o co Ci chodzi (mam taki przedmiot w szkole:) na tym sie skupie jak juz skoncze model RK -> qrde a juz myslalem ze "cycki" przejda bez echa ;D fakt jak na wczesna nastolatke to ma czym oddychac, jak kulalem ten fragment poczatkowo byly mniejsze ale po "smufowaniu" wygladaly jak by miala polamane zebra (czyt. pewnie niedostatecznie sie przylozylem) Tak stopki beda ale najblizej pojutrze bo w szkole by wypadalo sie zjawic ;)...nie wiem pewnie mi sie nie uda tak szybko osiagnac efektu ale myslalem zeby byla na bosaka? Perspektif wiu:
Napisano 16 Listopad 200519 l Sam wiesz najlepiej jak ma być- mi się podoba jak jest- może trochę za jednostajna ta kiecka (jakieś "indiańskie" wzorki ?) ale tak naprawdę nic nie wiem o scenerii w jakiej ma być więc trudno ocenić. Dawaj dalej- IMO jedna z ciekawszych prac ciągniętych w tej chwili
Napisano 16 Listopad 200519 l Autor RK ->Generalnie postac szykowana pod animke: bedzie sie to rozgrywalo w zimie we mgle przy pokrytej lodem rzece. Wiecej poki co nie zdradze ale klimat mam zamiar (i nadzieje) osiagnac istnie hm..senny?(w koncu tak mi sie przysnilo:D) nie, no sami wiecie czasami sny sa jakies takie "plynne" cos jest rozmazane, cos niedopowiedziane, czasami wie sie ze jest to jakas konkretna osoba ale wogole nie widzimy jej twarzy, a najfajniejsze w tym wszystkim ze nie maja pointy bo sie czlowiek musi jak na zlosc obudzic w najlepszym momencie...albo najstraszniejszym ;)) ...narazie wstrzymam sie z teksurkami bo u mnie to jest tak ze costam wykulam pozniej siedze pol dnia nad teksturka a na koncu okazuje sie ze model moznaby zmienic i teksura do smieci :| szkoda mi czasu poprostu Ps: nie pisz takich rzeczy bo czlowiek moze zaczac czuc presje ;)) ale dzieki
Napisano 18 Listopad 200519 l Autor Oka, malutka proba mimiki. Troche od ogona robie to wszystko ale cus trzeba ;)Nie wiem dlaczego tam na oku tak cienie migaja, nie wnikam :| http://republika.pl/jmtm/test.avi
Napisano 18 Listopad 200519 l fajne proprcje z boku bardzo, z przodu natomiast cos mi nie pasuje ale nie umiem powiedziec co ;(
Napisano 19 Listopad 200519 l Autor kome -> Dzieki, tak z przodu troche glowa jak u "egipcjanki" tak slyszalem... a tak btw. to zna sie ktos na jakis bardziej popularnych kodekach?
Napisano 22 Listopad 200519 l Autor Kurde jak tu znalezc czas :((( Walka z Blend szejpami: usmiech mi sie pokiełbasił troszke ;)
Napisano 25 Listopad 200519 l Autor Baldack -> oj nie nie, nie brudna, po prostu mape speculara probowałem poprawic i sie takie crapy porobiły. Jednym slowem od nowa trzeba bedzie :|
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto