Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam

 

Czy jest możliwość w maxie pomiaru natężenia światła na obiekcie, tzn czy jest jakaś możliwość próbkowania natężenia swiatła w wybranych miejscach (w kandelach/metr kwadratowy) na oświetlonym (zrenderowanym) modelu ?

  • Odpowiedzi 15
  • Wyświetleń 1,6k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

pogadaj z Vorkiem, on jest specem od swiatłomierzy. A przynajmniej od posługiwaniu sie nimi w avatarach... :D

Napisano
nic mi o tym nie wiadomo

Podpinam się pod tym;)

A co do ustawiania natężeń światła to w standart typu omni można kontrolować tylko muliplier/contrast itp.

V-ray i standardowe oświetlenie mają dodatkowe opcje w F10.

Z tego co wiem większość robi to metodą prób i błędów:)

Napisano

Jedyny znany mi sposób jest do wykonania 'okrężną' drogą.

Jeżeli użyjesz w scenie światła typu photometric to zaznacz "target" , wtedy po wybraniu "tergetu" w scenie, wyświetlana jest informacja o natężeniu światła w punkcie targetu. Wielki minus tego rozwiązania to to że target musisz ustawić na obiekcie na którym chcesz dokonać pomiaru, a jedyny plus to taki że chyba nie ma innej metody.

Napisano

mozna zmierzyć natęzenie na powierzchni obiektu (w luxach) gdy się używa radiosity

Napisano

vray to zabawka a nie plugin specjalistyczny ;] do takich rzeczy są specjalne softy (kiedys dawalem linka do jednego z producentów) do pomiaru natężenia swiatła

Napisano
  • Autor
po co ci to? Może da radę inaczej?

Potrzebuję oświetlić budynek z zewnątrz ściśle okreslonymi wartościami luminancji w wartościach podanych cd/m.

Dlatego potrzbuję po zrenderowaniu modelu oświetlonego budynku zmierzyć jaka jest wartość naświetlenia na dole a jaka na górze elewacji.

Potrzeby byłby do tego jakiś próbnik który pozwoli to zmierzyć, czy jest wogóle coś takiego w maxie?

Napisano

tak ale co z pomiarem swiatła w pomieszczeniu ? ;] z resztą silniki GI nie dadzą ci tego co profesjonalne programy do takich rzeczy

Napisano

Po zrenderowaniu obrazek jest bitmapą, każdy pixel posiada informację o kolorze w RGB i ewentualnie kanał alpha. Nie ma takiej możliwości żeby po renderze zbadać próbnikiem natężenie światła w cd. Informacje o natężeniu światła są przechowywane tylko w mapach hdri ale nie na takiej samej zasadzie o którą tobie chodzi. Zostaje CI więc sprawdzanie tego w scenie. W światłach photometric możesz dokładnie ustalić natężenie w cd a do średnich wartości w pomieszczeniu są chyba jakieś wzorki (dokładnie nie wiem, specjaliści niech się wypowiedzą :) ) Albo właśnie tak jak Marcin pisze, poszukaj jakiegoś specjalego programu do tego celu.

 

Pozdrawiam

Napisano

mapy hdri nie przechowują informacji o cd/m są to zwyczajnie pliki graficzne tylko o dużo większej głębi kolorów niż standardowe 24 bity jpg:D

Napisano

Własnie to miałem na myśli, może za mało precyzyjnie napisałem :)

Napisano

Są dwa sposoby pomiaru światła w MAXie. Oba wymagają zastosowania radiosity i świateł fotometrycznych do obliczenia dystrybucji światła.

 

1. Jest do tego przystosowane narzędzie: rendering > advanced lighting > ligting analysis

2. Poprzez renderowanie z włączoną opcją „Pseudo Color Exposure Control” w panelu Exposure Control

 

przykład działania:

http://www.art-huma.com.pl/zasysanie/mieszkanie.jpg

http://www.art-huma.com.pl/zasysanie/mieszkanie_illuminacja.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności