vito Napisano 25 Listopad 2005 Napisano 25 Listopad 2005 Witam Czy jest możliwość w maxie pomiaru natężenia światła na obiekcie, tzn czy jest jakaś możliwość próbkowania natężenia swiatła w wybranych miejscach (w kandelach/metr kwadratowy) na oświetlonym (zrenderowanym) modelu ?
Shogun 3D Napisano 25 Listopad 2005 Napisano 25 Listopad 2005 pogadaj z Vorkiem, on jest specem od swiatłomierzy. A przynajmniej od posługiwaniu sie nimi w avatarach... :D
gregorjan Napisano 25 Listopad 2005 Napisano 25 Listopad 2005 nic mi o tym nie wiadomo Podpinam się pod tym;) A co do ustawiania natężeń światła to w standart typu omni można kontrolować tylko muliplier/contrast itp. V-ray i standardowe oświetlenie mają dodatkowe opcje w F10. Z tego co wiem większość robi to metodą prób i błędów:)
razor Napisano 25 Listopad 2005 Napisano 25 Listopad 2005 Jedyny znany mi sposób jest do wykonania 'okrężną' drogą. Jeżeli użyjesz w scenie światła typu photometric to zaznacz "target" , wtedy po wybraniu "tergetu" w scenie, wyświetlana jest informacja o natężeniu światła w punkcie targetu. Wielki minus tego rozwiązania to to że target musisz ustawić na obiekcie na którym chcesz dokonać pomiaru, a jedyny plus to taki że chyba nie ma innej metody.
marcoos Napisano 25 Listopad 2005 Napisano 25 Listopad 2005 mozna zmierzyć natęzenie na powierzchni obiektu (w luxach) gdy się używa radiosity
Marcin Napisano 25 Listopad 2005 Napisano 25 Listopad 2005 vray to zabawka a nie plugin specjalistyczny ;] do takich rzeczy są specjalne softy (kiedys dawalem linka do jednego z producentów) do pomiaru natężenia swiatła
Shogun 3D Napisano 25 Listopad 2005 Napisano 25 Listopad 2005 A może z innej beczki: po co ci to? Może da radę inaczej?
vito Napisano 25 Listopad 2005 Autor Napisano 25 Listopad 2005 po co ci to? Może da radę inaczej? Potrzebuję oświetlić budynek z zewnątrz ściśle okreslonymi wartościami luminancji w wartościach podanych cd/m. Dlatego potrzbuję po zrenderowaniu modelu oświetlonego budynku zmierzyć jaka jest wartość naświetlenia na dole a jaka na górze elewacji. Potrzeby byłby do tego jakiś próbnik który pozwoli to zmierzyć, czy jest wogóle coś takiego w maxie?
polka dot Napisano 25 Listopad 2005 Napisano 25 Listopad 2005 o ile się nie mylę to światła typu ies mają pole w które wpisujesz cd/m jako multiplier.
Marcin Napisano 25 Listopad 2005 Napisano 25 Listopad 2005 tak ale co z pomiarem swiatła w pomieszczeniu ? ;] z resztą silniki GI nie dadzą ci tego co profesjonalne programy do takich rzeczy
Vorek Napisano 25 Listopad 2005 Napisano 25 Listopad 2005 Po zrenderowaniu obrazek jest bitmapą, każdy pixel posiada informację o kolorze w RGB i ewentualnie kanał alpha. Nie ma takiej możliwości żeby po renderze zbadać próbnikiem natężenie światła w cd. Informacje o natężeniu światła są przechowywane tylko w mapach hdri ale nie na takiej samej zasadzie o którą tobie chodzi. Zostaje CI więc sprawdzanie tego w scenie. W światłach photometric możesz dokładnie ustalić natężenie w cd a do średnich wartości w pomieszczeniu są chyba jakieś wzorki (dokładnie nie wiem, specjaliści niech się wypowiedzą :) ) Albo właśnie tak jak Marcin pisze, poszukaj jakiegoś specjalego programu do tego celu. Pozdrawiam
Bacry Napisano 25 Listopad 2005 Napisano 25 Listopad 2005 mapy hdri nie przechowują informacji o cd/m są to zwyczajnie pliki graficzne tylko o dużo większej głębi kolorów niż standardowe 24 bity jpg:D
Vorek Napisano 25 Listopad 2005 Napisano 25 Listopad 2005 Własnie to miałem na myśli, może za mało precyzyjnie napisałem :)
pionix Napisano 25 Listopad 2005 Napisano 25 Listopad 2005 Są dwa sposoby pomiaru światła w MAXie. Oba wymagają zastosowania radiosity i świateł fotometrycznych do obliczenia dystrybucji światła. 1. Jest do tego przystosowane narzędzie: rendering > advanced lighting > ligting analysis 2. Poprzez renderowanie z włączoną opcją „Pseudo Color Exposure Control” w panelu Exposure Control przykład działania: http://www.art-huma.com.pl/zasysanie/mieszkanie.jpg http://www.art-huma.com.pl/zasysanie/mieszkanie_illuminacja.jpg
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się