Skocz do zawartości

Obiekt 3D: no-name 5.1


Fargate

Rekomendowane odpowiedzi

pierwsze podejscie do modelowania glosnikow. wrzucam do wip'a (chcialbym cos w koncu skaczyc)

model to oczywiscie pelen freestyle - tak sobie robilem:)

 

modelowanie 3h

zmontowanie calej ''sceny'' cos ok. 45min

 

nie sugerujcie sie czasem renderingu (bylo 6h - zasnolem i przez to nie potwierdzilem bledu w Vray'u:) dlatego wpisalem troszeczke powyzej 2h (bo gdzies tak sie robilo)

 

a teraz do kometowania przystap! :)))

 

pozdro!

 

edit: jak by ktoś nie wiedzial to w zalaczniku jest ostatni postep pracy :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 41
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

eee no to tak:

render kiepski ... materiały też

wykonanie modeli może być ale to co wymodelowałeś to jakaś paranoja :P

widze że kompletnie nie masz pojęcia po co są te czarne paski kleju na membranach i co one kryją :) muszą one dochdzić do kpułki bo inaczej były by kompetnie bezcelowe :P pozatym takie niby spore i porządne kolumny a gośników wysokotonowych im brak :/

a co to jest to prostokątne ?? jeśli wykres częstotliwości to nie powinien on tak wyglądać bo reprezentuje on tragiczne parametry tego zestawu :P

i jeszcze strasznie namotałeś z mocowaniem tych głośników :)

wiem że to niby freestyle ale troche przegiełeś :P

podsumowując: niepotrzebnie się śpieszyłeś i powinieneś się wzorować na jakichś istniejących kolumnah

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Javor skoro, tak mocno krytykujesz to sam powinienes byc bez bledow, a tu takie

...przegiełeś...kolumnah

Pani od polskiego by zabila:)

...javor wszystko dobrze ujal...

No ty tez bys oberwal, jak takich bledow mozna nie spostrzec:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

javor - dzieki za ostroa krytyke, potrafisz czlowieka zmobilizowac do pracy :)

AGmakonts - z tego co sie orietuje to znasz sie na rzeczy, napewno zastosuje sie do twoich rad. thx

 

tak wiec juz szukam referek i zabieram sie za modelowanie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wiec kosmetyczne poprawki wprowadzone.

-kopułka jet bardziej splaszczona (moze tego za bardzo nie widac ale jest zrobione)

-odchudzone jat tez mocowanie glosnika.

-minimalnie zmienione materialy.

-reszta (cewka, magnesy itp.) zrobiona prowizorycznie (bo jak go wsadze w jakieś pudło to i tak tego nie bedzie widac)

 

zapomniale dodac. w scenie nie ma żadnego źródła swiatła :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eee no to tak:

render kiepski ... materiały też

wykonanie modeli może być ale to co wymodelowałeś to jakaś paranoja :P

widze że kompletnie nie masz pojęcia po co są te czarne paski kleju na membranach i co one kryją :)

 

Kolega javor chyba nie jest świadom tego, że na wyższej półce w sklepie leżą głośniki z niewidocznymi paskami kleju na membranach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a mi się wydaje że kopułka nadal ma zły kształt :| sprubój ja przerobić tak żeby między samą kopułką a jej kołnierzem był kąt 90 stopni - wydaje mi się że powinno wtedy lepiej wyglądać

i tak jak napisał chevti: za mocno się wszystko błyszczy

pozatym ładnie wyszedł ten klej :) modelowany czy texturka z bumpem lub displace ??

 

niestrzelaj: ty chyba nie jesteś świadomy tego co mówisz :P niewidoczny klej a pod nim niewidoczny drut na membranie :) hehe tak zrozumiałem co napisałeś:) wyobraź sobie że czasem druty do cewki lecą po membranie (jak tu) czasem po resorze dolnym a czasem prosto do cewki między membraną a resorem dolnym i wyobraź sobie że nie zależy to od ceny głośnika tylko od konstrukcji danego modelu :) np w subwooferach bardzo żadko puszcza się je po membranie bo stwarza to problemy przy dużych jej amplitudach, natomiast w średniotonówkach to normalka ... a tak ogólnie to ostatnio się już po membranie niepuszcza nawet w tych najtańczych :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

brzeg powinien być równoległy do membrany oczywiście bo jest do niej przyklejony

teraz mi się wydaje że główny problem tej kopułki to materiał który psuje efekt - wygląda jak hmmm ... guma ??? a powinien raczej jak plastik

pokombinuj z inną wartością glosiness i zwiększ sampling

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

posiedziałem nad ta kopułka (material w dlszym ciagu nie jest taki jaki powinien byc) musze poszukac jakiegos tutka odnosnie plastku.

pozatym dalej kosmetyka i render moze byc troszeczke ciemny (napiszcie czy tak jest dobrze czy rozjasnic)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic się za bardzo nie błyszczy, stożek fazowy nie ma niewłaściwego kształtu itd. Czy Wy wiecznie musicie marudzić i to w stosunku do rzeczy, które są jak najbardziej w porządku? Temu za bardzo błyszczące, temu wygląda jak guma itd. To, że głośniczek w Waszych wieżyczkach Sony wygląda inaczej nie znaczy, że on jest wzorem. Pomóżcie mu zrobić dobry model, dobrze oteksturowany zamiast dywagować na temat np. koloru kleju (uwaga dotycząca miejsca gdzie powinien znajdować się klej była jak najbardziej pomocna i trafna). Niedługo dojdzie do sytuacji kiedy ktoś powie, że kolor membrany jest niewłaściwy bo on takiego nie widział. :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

calosc chce zrobic mniej wiecej tak jak jest w oryginale.

sredni - guma na ciemno, membrana + kopulka cala biala.

tweeter - nad nim sie nie zastanawialem ale chyba cos ceramicznego (?) i bedzie ciemny.

kabelek - wedzialem ze o czyms zapomnialem... :)

 

pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności