torm Napisano 29 Marzec 2006 Napisano 29 Marzec 2006 wlasnie rozpoczynam prace nad pierwszym modelem samochodu i juz na samym starcie pojawil sie maly problem:P a mianowicie chce zmienic wielkosc obiektu zeby dalo sie ustawiac w pixelach a nie w mm jak to zrobic? narazie dolaczam blueprinty modelu:) i jeszcze tak btw. jak dodac miniaturke do watku?
MnC Napisano 29 Marzec 2006 Napisano 29 Marzec 2006 Miniaturke dodajesz chyba jako zalacznik. A co do mm/pixels to w customize-> units setup
torm Napisano 29 Marzec 2006 Autor Napisano 29 Marzec 2006 dzieki wielkie:) udalo mi sie przestawc na pixele:) ale miniaturki nadal nie mam pojecia jak wrzucic..:/
torm Napisano 29 Marzec 2006 Autor Napisano 29 Marzec 2006 zapodaje pierwszasiateczke:) wyszla beznadziejnie:P i nie mam pojecia jak to poprawic! pomocy!
MnC Napisano 29 Marzec 2006 Napisano 29 Marzec 2006 Ehem... to jest siatka bez meshsmootha ? Jezeli tak (a raczej wyglada na tak) to proponuje zaczac model od nowa redukujac jej gestosc pieciokrotnie. Poprzegladaj sobie tutoriale do samochodow i zobacz na czym to mniej-wiecej polega. Pozdrawiam.
polka dot Napisano 29 Marzec 2006 Napisano 29 Marzec 2006 przypomnialo mi sie moje pierwsze auto, audi tt :D wygladalo prawie tak samo :D http://poisoncg.com/tutorials/tutorials.html http://67.15.36.49/team/Tutorials/fiat500/fiat500.asp http://67.15.36.49/team/Tutorials/bruttus/bruttus_p1.asp http://67.15.36.49/team/Tutorials/nissan_350z/nissan_01.asp dwa pierwsze tutki naprawde dobre. good luck :D
torm Napisano 3 Kwiecień 2006 Autor Napisano 3 Kwiecień 2006 ok :) a wiec dzieki kome'owi ktory zapodal tutoriale (zwlaszcza tutorial z fiatem500 jest genialny! wielkie dzieki) udalo mi sie w koncu osiagnac cos z czego jestem zadowolony:) tak wiec wrzucam siateczke:):)
skiki Napisano 3 Kwiecień 2006 Napisano 3 Kwiecień 2006 niezle tylko gdzeiniegdzie masz trojkaty i wielokaty... popraw ;)
hkropinski Napisano 3 Kwiecień 2006 Napisano 3 Kwiecień 2006 narazie ladnie, czekam na update'y, pozdr
ReflectVision Napisano 3 Kwiecień 2006 Napisano 3 Kwiecień 2006 to co ze ma , w wielu wypadkach to nie przeszkadza i mają tak byc
hcpiter Napisano 3 Kwiecień 2006 Napisano 3 Kwiecień 2006 No teraz to wygląda, a nie tak jak pierwszy screen :) Jak narazie fajnie czekam na wiecej ! Powodzenia !
torm Napisano 4 Kwiecień 2006 Autor Napisano 4 Kwiecień 2006 dzieki za komentarze:):) no na szczescie trojkaty mi wiekszej krzywdy nie zrobily.. wiekszy problem byl w weldowaniu vertexow na co mnie nakierowal vv3k70r (wielkie thnx!) i dzieki temu moge sie pochwaic juz czyms co bryla przypomina mustanga:) zarzucam wiec siateczke po smoothie:) P.S. zaczalem juz prace nad detalami.. ale nie jest to zbyt latwe..:/ mam duzy problem z tym wlotem z przodu, prbowalem po prostu extrude do srodka.. ale wiele ksztaltow sie zalamuje i nie wyglada to najlepiej..:/ bede jeszcze kombinowal, ale jak ktos mialby jakies sugestie to jak zwykle mile widziane:) pozdrawiam
nielot007 Napisano 4 Kwiecień 2006 Napisano 4 Kwiecień 2006 Witam!! na przodzie widac taka ostra kreske ona ma tak byc?? bo mi sie wydaje ze nie a wina tego ze masz nie zweldowane vertexy :) pozdro
torm Napisano 4 Kwiecień 2006 Autor Napisano 4 Kwiecień 2006 nielot jesli chodzi Ci o to co zaznaczylem na czerwono to wlasnie tak ma byc, fakt ze vertexy nie sa zweldowane, ale wlasnie sie zastanawiam czy bedzie mi to przeszkadzalo w pozniejszym modelowaniu.. jesli tak to musze wymyslic jakis inny sposob na uzyskanie ostrej krawedzi:) czy myslicie ze zageszczenie siatki w tym miejscu wystarczy?
Chris Napisano 4 Kwiecień 2006 Napisano 4 Kwiecień 2006 ...czy myslicie ze zageszczenie siatki w tym miejscu wystarczy? Heh, pytanie... Sęk w tym, że musi wystarczyć :P Ostrych krawędzi nie załatwia się nieweldowaniem vertexów ;] A więc zdaj się chamfer i do boju :) Pzdr
torm Napisano 5 Kwiecień 2006 Autor Napisano 5 Kwiecień 2006 kreske poprawilem :) faktycznie chodzilo o weldowanie :) dzieki za pomoc:) siedzialem dzisiaj caly dzien nad modelem... ale mysle ze bylo warto bo jestem naprawde zadowolony z efektu:) teraz czekam na wasze opinie:) a oto i karoseria:) (wiem, tam z tylu troche mi sie powyginalo, musze zagescic siatke, ale padam juz na twarz ... )
Czorny Napisano 5 Kwiecień 2006 Napisano 5 Kwiecień 2006 heh calkiem nice :D a autko to sam bym chcial miec takie :P
ReflectVision Napisano 5 Kwiecień 2006 Napisano 5 Kwiecień 2006 nie spiesz sie tak bo pospiech psuje Ci model pozdro
torm Napisano 5 Kwiecień 2006 Autor Napisano 5 Kwiecień 2006 czorny - heheh ja tez;) dlatego sobie robie model zeby chociaz troche miec:P qba - no moze i troche psuje ale nie mam zamiaru siedziec nad nim pol roku.. poza tym to pierwszy model wiec traktuje go bardziej edukacyjnie:) dodalem szyby i chromowe obrecze.. wiec zarzucam screenem: i na dokladke dorzucam jeszcze grilla:
torm Napisano 6 Kwiecień 2006 Autor Napisano 6 Kwiecień 2006 widze ze watek stracil troche na zainteresowaniu ale co tam:) dorobilem jeszcze kilka detali i pobawilem sie materialami..:) jak narazie wyglada calkiem niezle.. jeszcze tylko swiatla i klamki i karoseria bedzie praktycznie skonczona:)
Ardeni Napisano 6 Kwiecień 2006 Napisano 6 Kwiecień 2006 Popraw gril i podaj rendery bez materiału i siatke bo chyba miejscami może być krzywo, ale to może ja już trace wzrok. A co do samochodu to jeśli ktoś ma do odddania w dobre ręce to się na to łapie od razu.
torm Napisano 6 Kwiecień 2006 Autor Napisano 6 Kwiecień 2006 Ardeni co dokladnie masz na mysli mowiac "popraw grill" ? mi sie podoba:P a oto renderki bez materialow:
vany84 Napisano 6 Kwiecień 2006 Napisano 6 Kwiecień 2006 calkiem przyjemnie. napisales ze to pierwszy wiec :) powodzenia w konczeniu
MnC Napisano 7 Kwiecień 2006 Napisano 7 Kwiecień 2006 Szybko sie uczysz :} A co do siatki - im rzadzej z dobrym efektem - tym lepiej ;}
javor Napisano 7 Kwiecień 2006 Napisano 7 Kwiecień 2006 ojej masz jakiegoś strasznie dużego buga na masce :P tzn ten paskudny wlot powietrza który do niczego nie pasuje siatke wywal i zrób be meshsmooth pozatym większość krawędzi masz za mocno zaokrąglone
Stachu Napisano 7 Kwiecień 2006 Napisano 7 Kwiecień 2006 ahh skubaniec ;) ja tak nie robiłem jeszcze a 5 modelem a ty już w 1 wymiatasz :D są błędy ale to normalne :) z następnym modelem żedzie tylko lepiej ;)
torm Napisano 7 Kwiecień 2006 Autor Napisano 7 Kwiecień 2006 MnC - no jak narazie to na to nie patrze specjalnie.. zageszczam gdzie sie da byle osiagnac zamierzony efekt.. moze w nastepnym modelu postaram sie bardziej:) javor - no tu trafiles w samo sedno... ten wlot powietrza jest skaszaniony na maxa..:P ale jeszcze bede nad nim pracowal.. a czemu wszyscy sa tacy przeciwni Mesh Smoothowi .. nie wiem mi tam dziala ok.. w sumie to nawet nie zageszcza siatki wiec nie ma chyba problemu..:/ chociaz moze ja sie nie znam:P a ktore krawedzie naprzyklad? bo nie bardzo czaje... stachu - no fakt.. ja sam jestem w ciezkim szoku... ale od kiedy zaczalem ten watek to tak sie wkrecilem ze siedze nad modelem 24h na dobe z drobnymi przerwami na sen:P dzisiaj naprzyklad bez przerwy siedze juz od ponad 36 godzin:P wiec efekty w miare sa;)
Touch Napisano 7 Kwiecień 2006 Napisano 7 Kwiecień 2006 torm... oszczędzaj się bo Ci łepek padnie na klawiaturę i tyle będziemy widzieli dalsze updat'y;] Dobrze Ci idzie jak na pierwszy model, większość błędów jużCi wytknięto, a jeśli chodzi o Twoją ostatnią uwagę na temat mesh smooth to baaaardzo się mylisz;] Mesh smooth zagęszcza siatkę, ale jest tam taka opcja, dzięki której ta siatka nie jest w viewport'cie wyświetlana... Pozdrawiam!
torm Napisano 7 Kwiecień 2006 Autor Napisano 7 Kwiecień 2006 ok... zarzucam pierwszym powaznym renderem:) jeszcze musze troche popracowac nad szczegolami.. ale to juz chyba bede wrzucal do finiszow:) i wielkie dzieki za wsparcie..:) zawsze jakas otucha jak ktos interesuje sie Twoja praca:) chyba odnalazlem sens zycia:P no i w sumie to nie moja pierwsza praca bo jeszcze robilem roze.. ale roza skladala sie z powykrzywianych boxow.. wiec zadna filozofia..
pecet Napisano 7 Kwiecień 2006 Napisano 7 Kwiecień 2006 heh jak widziałem twoją pierwszą siatkę tego mustanga to nienapawało to optymizmem, ale widzę że szybko się uczysz, teraz to już bardzo przypomina samochód, jak byś jeszcze troche posiedział to by było dobrze, weź zmień materiał szyb i ...te białe opony, to chyba nie od mustanga:p Jednak takim chyba największym błędem jest góra samochodu (dach i szyby) niewiem jak to określić ale tam jest coś nie tak z proporcjami i dach jest za wysoko chyba
torm Napisano 24 Kwiecień 2006 Autor Napisano 24 Kwiecień 2006 watek zostal przeniesiony do finished:P a tam dalej kontynuowany.. niepotrzebnie go tam zaczynalem ale coz.. zapraszam zainteresowanych:) http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=25966
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się