Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

wlasnie rozpoczynam prace nad pierwszym modelem samochodu i juz na samym starcie pojawil sie maly problem:P a mianowicie chce zmienic wielkosc obiektu zeby dalo sie ustawiac w pixelach a nie w mm jak to zrobic? narazie dolaczam blueprinty modelu:) i jeszcze tak btw. jak dodac miniaturke do watku?1969FordMustang.png

  • Odpowiedzi 30
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Ehem... to jest siatka bez meshsmootha ? Jezeli tak (a raczej wyglada na tak) to proponuje zaczac model od nowa redukujac jej gestosc pieciokrotnie. Poprzegladaj sobie tutoriale do samochodow i zobacz na czym to mniej-wiecej polega.

 

Pozdrawiam.

Napisano

ok :) a wiec dzieki kome'owi ktory zapodal tutoriale (zwlaszcza tutorial z fiatem500 jest genialny! wielkie dzieki) udalo mi sie w koncu osiagnac cos z czego jestem zadowolony:) tak wiec wrzucam siateczke:):)

 

mustang_siatka_09ed8.jpg

 

mustang_siatka1_ca56b.jpg

Napisano

dzieki za komentarze:):) no na szczescie trojkaty mi wiekszej krzywdy nie zrobily.. wiekszy problem byl w weldowaniu vertexow na co mnie nakierowal vv3k70r (wielkie thnx!) i dzieki temu moge sie pochwaic juz czyms co bryla przypomina mustanga:) zarzucam wiec siateczke po smoothie:)

 

siatka_c3d37.jpg

 

siatka1_77ce6.jpg

 

P.S. zaczalem juz prace nad detalami.. ale nie jest to zbyt latwe..:/ mam duzy problem z tym wlotem z przodu, prbowalem po prostu extrude do srodka.. ale wiele ksztaltow sie zalamuje i nie wyglada to najlepiej..:/ bede jeszcze kombinowal, ale jak ktos mialby jakies sugestie to jak zwykle mile widziane:) pozdrawiam

Napisano

nielot jesli chodzi Ci o to co zaznaczylem na czerwono to wlasnie tak ma byc, fakt ze vertexy nie sa zweldowane, ale wlasnie sie zastanawiam czy bedzie mi to przeszkadzalo w pozniejszym modelowaniu.. jesli tak to musze wymyslic jakis inny sposob na uzyskanie ostrej krawedzi:) czy myslicie ze zageszczenie siatki w tym miejscu wystarczy?

 

siatka_f9b72.jpg

Napisano
...czy myslicie ze zageszczenie siatki w tym miejscu wystarczy?

 

Heh, pytanie... Sęk w tym, że musi wystarczyć :P Ostrych krawędzi nie załatwia się nieweldowaniem vertexów ;] A więc zdaj się chamfer i do boju :)

 

Pzdr

Napisano

kreske poprawilem :) faktycznie chodzilo o weldowanie :) dzieki za pomoc:) siedzialem dzisiaj caly dzien nad modelem... ale mysle ze bylo warto bo jestem naprawde zadowolony z efektu:) teraz czekam na wasze opinie:) a oto i karoseria:)

 

mustang_6f823.jpg

 

mustang1_7e82e.jpg

 

(wiem, tam z tylu troche mi sie powyginalo, musze zagescic siatke, ale padam juz na twarz ... )

Napisano

czorny - heheh ja tez;) dlatego sobie robie model zeby chociaz troche miec:P

qba - no moze i troche psuje ale nie mam zamiaru siedziec nad nim pol roku.. poza tym to pierwszy model wiec traktuje go bardziej edukacyjnie:)

 

dodalem szyby i chromowe obrecze.. wiec zarzucam screenem:

mustang_0bb6b.jpg

 

i na dokladke dorzucam jeszcze grilla:

grill_df03b.jpg

Napisano

widze ze watek stracil troche na zainteresowaniu ale co tam:) dorobilem jeszcze kilka detali i pobawilem sie materialami..:) jak narazie wyglada calkiem niezle.. jeszcze tylko swiatla i klamki i karoseria bedzie praktycznie skonczona:)

 

mustang_73ccd.jpg

Napisano

Popraw gril i podaj rendery bez materiału i siatke bo chyba miejscami może być krzywo, ale to może ja już trace wzrok. A co do samochodu to jeśli ktoś ma do odddania w dobre ręce to się na to łapie od razu.

Napisano

ojej masz jakiegoś strasznie dużego buga na masce :P tzn ten paskudny wlot powietrza który do niczego nie pasuje

siatke wywal i zrób be meshsmooth

pozatym większość krawędzi masz za mocno zaokrąglone

Napisano

ahh skubaniec ;) ja tak nie robiłem jeszcze a 5 modelem a ty już w 1 wymiatasz :D są błędy ale to normalne :) z następnym modelem żedzie tylko lepiej ;)

Napisano

MnC - no jak narazie to na to nie patrze specjalnie.. zageszczam gdzie sie da byle osiagnac zamierzony efekt.. moze w nastepnym modelu postaram sie bardziej:)

 

javor - no tu trafiles w samo sedno... ten wlot powietrza jest skaszaniony na maxa..:P ale jeszcze bede nad nim pracowal.. a czemu wszyscy sa tacy przeciwni Mesh Smoothowi .. nie wiem mi tam dziala ok.. w sumie to nawet nie zageszcza siatki wiec nie ma chyba problemu..:/ chociaz moze ja sie nie znam:P a ktore krawedzie naprzyklad? bo nie bardzo czaje...

 

stachu - no fakt.. ja sam jestem w ciezkim szoku... ale od kiedy zaczalem ten watek to tak sie wkrecilem ze siedze nad modelem 24h na dobe z drobnymi przerwami na sen:P dzisiaj naprzyklad bez przerwy siedze juz od ponad 36 godzin:P wiec efekty w miare sa;)

Napisano

torm... oszczędzaj się bo Ci łepek padnie na klawiaturę i tyle będziemy widzieli dalsze updat'y;] Dobrze Ci idzie jak na pierwszy model, większość błędów jużCi wytknięto, a jeśli chodzi o Twoją ostatnią uwagę na temat mesh smooth to baaaardzo się mylisz;] Mesh smooth zagęszcza siatkę, ale jest tam taka opcja, dzięki której ta siatka nie jest w viewport'cie wyświetlana...

Pozdrawiam!

Napisano

ok... zarzucam pierwszym powaznym renderem:) jeszcze musze troche popracowac nad szczegolami.. ale to juz chyba bede wrzucal do finiszow:) i wielkie dzieki za wsparcie..:) zawsze jakas otucha jak ktos interesuje sie Twoja praca:) chyba odnalazlem sens zycia:P no i w sumie to nie moja pierwsza praca bo jeszcze robilem roze.. ale roza skladala sie z powykrzywianych boxow.. wiec zadna filozofia..

 

mustang6_93a62.jpg

 

mustang5_cfe1b.jpg

Napisano

heh jak widziałem twoją pierwszą siatkę tego mustanga to nienapawało to optymizmem, ale widzę że szybko się uczysz, teraz to już bardzo przypomina samochód, jak byś jeszcze troche posiedział to by było dobrze, weź zmień materiał szyb i ...te białe opony, to chyba nie od mustanga:p Jednak takim chyba największym błędem jest góra samochodu (dach i szyby) niewiem jak to określić ale tam jest coś nie tak z proporcjami i dach jest za wysoko chyba

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności