Napisano 29 Marzec 200618 l wlasnie rozpoczynam prace nad pierwszym modelem samochodu i juz na samym starcie pojawil sie maly problem:P a mianowicie chce zmienic wielkosc obiektu zeby dalo sie ustawiac w pixelach a nie w mm jak to zrobic? narazie dolaczam blueprinty modelu:) i jeszcze tak btw. jak dodac miniaturke do watku?
Napisano 29 Marzec 200618 l Miniaturke dodajesz chyba jako zalacznik. A co do mm/pixels to w customize-> units setup
Napisano 29 Marzec 200618 l Autor dzieki wielkie:) udalo mi sie przestawc na pixele:) ale miniaturki nadal nie mam pojecia jak wrzucic..:/
Napisano 29 Marzec 200618 l Autor zapodaje pierwszasiateczke:) wyszla beznadziejnie:P i nie mam pojecia jak to poprawic! pomocy!
Napisano 29 Marzec 200618 l Ehem... to jest siatka bez meshsmootha ? Jezeli tak (a raczej wyglada na tak) to proponuje zaczac model od nowa redukujac jej gestosc pieciokrotnie. Poprzegladaj sobie tutoriale do samochodow i zobacz na czym to mniej-wiecej polega. Pozdrawiam.
Napisano 29 Marzec 200618 l przypomnialo mi sie moje pierwsze auto, audi tt :D wygladalo prawie tak samo :D http://poisoncg.com/tutorials/tutorials.html http://67.15.36.49/team/Tutorials/fiat500/fiat500.asp http://67.15.36.49/team/Tutorials/bruttus/bruttus_p1.asp http://67.15.36.49/team/Tutorials/nissan_350z/nissan_01.asp dwa pierwsze tutki naprawde dobre. good luck :D
Napisano 3 Kwiecień 200618 l Autor ok :) a wiec dzieki kome'owi ktory zapodal tutoriale (zwlaszcza tutorial z fiatem500 jest genialny! wielkie dzieki) udalo mi sie w koncu osiagnac cos z czego jestem zadowolony:) tak wiec wrzucam siateczke:):)
Napisano 3 Kwiecień 200618 l No teraz to wygląda, a nie tak jak pierwszy screen :) Jak narazie fajnie czekam na wiecej ! Powodzenia !
Napisano 4 Kwiecień 200618 l Autor dzieki za komentarze:):) no na szczescie trojkaty mi wiekszej krzywdy nie zrobily.. wiekszy problem byl w weldowaniu vertexow na co mnie nakierowal vv3k70r (wielkie thnx!) i dzieki temu moge sie pochwaic juz czyms co bryla przypomina mustanga:) zarzucam wiec siateczke po smoothie:) P.S. zaczalem juz prace nad detalami.. ale nie jest to zbyt latwe..:/ mam duzy problem z tym wlotem z przodu, prbowalem po prostu extrude do srodka.. ale wiele ksztaltow sie zalamuje i nie wyglada to najlepiej..:/ bede jeszcze kombinowal, ale jak ktos mialby jakies sugestie to jak zwykle mile widziane:) pozdrawiam
Napisano 4 Kwiecień 200618 l Witam!! na przodzie widac taka ostra kreske ona ma tak byc?? bo mi sie wydaje ze nie a wina tego ze masz nie zweldowane vertexy :) pozdro
Napisano 4 Kwiecień 200618 l Autor nielot jesli chodzi Ci o to co zaznaczylem na czerwono to wlasnie tak ma byc, fakt ze vertexy nie sa zweldowane, ale wlasnie sie zastanawiam czy bedzie mi to przeszkadzalo w pozniejszym modelowaniu.. jesli tak to musze wymyslic jakis inny sposob na uzyskanie ostrej krawedzi:) czy myslicie ze zageszczenie siatki w tym miejscu wystarczy?
Napisano 4 Kwiecień 200618 l ...czy myslicie ze zageszczenie siatki w tym miejscu wystarczy? Heh, pytanie... Sęk w tym, że musi wystarczyć :P Ostrych krawędzi nie załatwia się nieweldowaniem vertexów ;] A więc zdaj się chamfer i do boju :) Pzdr
Napisano 5 Kwiecień 200618 l Autor kreske poprawilem :) faktycznie chodzilo o weldowanie :) dzieki za pomoc:) siedzialem dzisiaj caly dzien nad modelem... ale mysle ze bylo warto bo jestem naprawde zadowolony z efektu:) teraz czekam na wasze opinie:) a oto i karoseria:) (wiem, tam z tylu troche mi sie powyginalo, musze zagescic siatke, ale padam juz na twarz ... )
Napisano 5 Kwiecień 200618 l Autor czorny - heheh ja tez;) dlatego sobie robie model zeby chociaz troche miec:P qba - no moze i troche psuje ale nie mam zamiaru siedziec nad nim pol roku.. poza tym to pierwszy model wiec traktuje go bardziej edukacyjnie:) dodalem szyby i chromowe obrecze.. wiec zarzucam screenem: i na dokladke dorzucam jeszcze grilla:
Napisano 6 Kwiecień 200618 l Autor widze ze watek stracil troche na zainteresowaniu ale co tam:) dorobilem jeszcze kilka detali i pobawilem sie materialami..:) jak narazie wyglada calkiem niezle.. jeszcze tylko swiatla i klamki i karoseria bedzie praktycznie skonczona:)
Napisano 6 Kwiecień 200618 l Popraw gril i podaj rendery bez materiału i siatke bo chyba miejscami może być krzywo, ale to może ja już trace wzrok. A co do samochodu to jeśli ktoś ma do odddania w dobre ręce to się na to łapie od razu.
Napisano 6 Kwiecień 200618 l Autor Ardeni co dokladnie masz na mysli mowiac "popraw grill" ? mi sie podoba:P a oto renderki bez materialow:
Napisano 6 Kwiecień 200618 l calkiem przyjemnie. napisales ze to pierwszy wiec :) powodzenia w konczeniu
Napisano 7 Kwiecień 200618 l Szybko sie uczysz :} A co do siatki - im rzadzej z dobrym efektem - tym lepiej ;}
Napisano 7 Kwiecień 200618 l ojej masz jakiegoś strasznie dużego buga na masce :P tzn ten paskudny wlot powietrza który do niczego nie pasuje siatke wywal i zrób be meshsmooth pozatym większość krawędzi masz za mocno zaokrąglone
Napisano 7 Kwiecień 200618 l ahh skubaniec ;) ja tak nie robiłem jeszcze a 5 modelem a ty już w 1 wymiatasz :D są błędy ale to normalne :) z następnym modelem żedzie tylko lepiej ;)
Napisano 7 Kwiecień 200618 l Autor MnC - no jak narazie to na to nie patrze specjalnie.. zageszczam gdzie sie da byle osiagnac zamierzony efekt.. moze w nastepnym modelu postaram sie bardziej:) javor - no tu trafiles w samo sedno... ten wlot powietrza jest skaszaniony na maxa..:P ale jeszcze bede nad nim pracowal.. a czemu wszyscy sa tacy przeciwni Mesh Smoothowi .. nie wiem mi tam dziala ok.. w sumie to nawet nie zageszcza siatki wiec nie ma chyba problemu..:/ chociaz moze ja sie nie znam:P a ktore krawedzie naprzyklad? bo nie bardzo czaje... stachu - no fakt.. ja sam jestem w ciezkim szoku... ale od kiedy zaczalem ten watek to tak sie wkrecilem ze siedze nad modelem 24h na dobe z drobnymi przerwami na sen:P dzisiaj naprzyklad bez przerwy siedze juz od ponad 36 godzin:P wiec efekty w miare sa;)
Napisano 7 Kwiecień 200618 l torm... oszczędzaj się bo Ci łepek padnie na klawiaturę i tyle będziemy widzieli dalsze updat'y;] Dobrze Ci idzie jak na pierwszy model, większość błędów jużCi wytknięto, a jeśli chodzi o Twoją ostatnią uwagę na temat mesh smooth to baaaardzo się mylisz;] Mesh smooth zagęszcza siatkę, ale jest tam taka opcja, dzięki której ta siatka nie jest w viewport'cie wyświetlana... Pozdrawiam!
Napisano 7 Kwiecień 200618 l Autor ok... zarzucam pierwszym powaznym renderem:) jeszcze musze troche popracowac nad szczegolami.. ale to juz chyba bede wrzucal do finiszow:) i wielkie dzieki za wsparcie..:) zawsze jakas otucha jak ktos interesuje sie Twoja praca:) chyba odnalazlem sens zycia:P no i w sumie to nie moja pierwsza praca bo jeszcze robilem roze.. ale roza skladala sie z powykrzywianych boxow.. wiec zadna filozofia..
Napisano 7 Kwiecień 200618 l heh jak widziałem twoją pierwszą siatkę tego mustanga to nienapawało to optymizmem, ale widzę że szybko się uczysz, teraz to już bardzo przypomina samochód, jak byś jeszcze troche posiedział to by było dobrze, weź zmień materiał szyb i ...te białe opony, to chyba nie od mustanga:p Jednak takim chyba największym błędem jest góra samochodu (dach i szyby) niewiem jak to określić ale tam jest coś nie tak z proporcjami i dach jest za wysoko chyba
Napisano 24 Kwiecień 200618 l Autor watek zostal przeniesiony do finished:P a tam dalej kontynuowany.. niepotrzebnie go tam zaczynalem ale coz.. zapraszam zainteresowanych:) http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=25966
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto