Skocz do zawartości

Maxwell - testy - rendery testowe


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 979
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Walnąłem dwa obrazki na odczepne, to mogę dalej klepać mętne i przydługawe teksty.. :)

Zdeno wykoanłem testy w Photoshopie i zwracam po części honor to nawet nie „RAW”, ale rozpasanie mega-totalne z tym co można tam wyprawiać.. jakiś Kaligula-raw, jednakże z drugiej strony wykonałem „płaski strzał” w Maxwellu na testowym obrazie ze światłem o temperaturze 3000K i w żaden sposób nie mogłem już postawić obrazka na nogi co do równowagi barwnej całości przy wykorzystaniu Maxwell Actions… więc konkluzja jest taka że to coś jak RAW, ale nie RAW, a moim zdaniem najlepiej nie używać lub używać cholernie świadomie. Jak wiadomo „płaskie strzały” są sensowne z punktu widzenia czasu renderingu. Może jednak coś przeoczyłem, bo testom towarzyszyła odraza.

Napisano

Sposób na balans bieli w Maxwellu… to gwałt na niebie i słońcu, jak widać można ze słońca zrobić księżyc.. ale to generalnie efekt nudy..

nocx.jpg

Napisano

fajne ;) nieźle się nudzisz Spyra.

 

a jak to robione ?z poziomu gołego renderera ? z poziomu plugina do photoshopa czy bardziej brutalnie gwałciłeś ? (balans kolorów w fotosklepie)

Napisano (edytowane)

Goły renderer jak najbardziej. Post-produkcja delikatna tylko faktura na „księżycu” i zachmurzenie wokół. Jednak trzeba powiedzieć, że jest masa zmiennych w Physical Sky do opanowania, bowiem wpływ poszczególnych parametrów zależy od miejsca słońca na nieboskłonie itd. Dla nocy głównie działał ozon ustawiony na 1,2 zamiast standardowego 0,4 ale zmieniłem też inne parametry. Tu efekt przy zachowaniu ustawień i zdjęciu ozonu do zera plus obniżenie temperatury słońca.. do 7777K z 8777K.dzienx.jpg

Edytowane przez Spyra
Napisano

Tomik, a gdzie baba, wszyscy tu czekają na babę w lustrze.. może być przymglona dla podrasowania wyobraźni…;)

Ja nie tworzyłem ostatnich obrazków ku pięknu, ale raczej wskazaniu źródłowych możliwości Maxwella i unikaniu post-produkcji w aspekcie grubszych parametrów oświetleniowych.

Napisano

:) oczywiście post ,

ustawienia pochodzą sprzed kilku miesięcy , render sprzed tygodnia . w maxwellu można zmieniać energię świateł dzięki czemu ilość wygenerowanych obrazów jest dowolna.

 

obecnie robię testy pod nowy render - będą nowe materiały , nowe światło + dodatkowa kamera a także element niespodzianka o którym mówiłem wcześniej :)

 

PS: dwa ostatnie obrazki są innym renderem względem wcześniejszych.

.nowy materiał na klamkach , inne światło + inna kamera

Napisano

Witam. Poniżej przedstawiam render Nissan'a z Maxwell'a. Model został oświetlony za pomocą obrazu + reflection, refraction + illumination tym samym obrazem z intensywnością ok. 150. Moglibyście poradzić jakie ustawienia pozamieniać, aby wyszło bardziej realistycznie? Z góry wielki dzięki :)

 

Nissan350-2.jpg

Napisano

No właśnie tak patrzę panowie, że zachwalacie narzędzie, które zapewnia niedościgniony fotorealizm dzięki fizycznym obliczeniom, i że inne renderery nie wyciągną takich detali. A i tak się to wszystko rozbija o osobę która z narzędzia korzysta.

Napisano

Zainstalowałem Maxwella, żeby sprawdzić czy się da na moim kompie w ogóle cokolwiek w nim policzyć. No i jestem mile zaskoczony. Jakaś prosta stara scenka z działu Light Contest i dwa szybkie wieczorne.

test3.png

test2.png

Napisano

Wczoraj chciałem wrzucić ale miałem kłopoty z załączeniem pliku:), działa zajeb... tzn fajnie, trochę mi zwiesiło kompa przy pliku z rhino, ale chyba mam za mało ramu. Scenka to wycinek skarpy jakieś 120 na 120 metrów. Jest parametr określający liczbę źdźbeł na metr kwadratowy- miałem bodajże 2000 (flat ,4 pionts), i trochę się zawiesiło (może wina ramu mam 16gb), ale mniejsze połacie (tak 20x20) śmigają u mnie aż miło (na tych 16gb + i73930k -bez kręcenia). Pozdrawiam

Napisano (edytowane)

ledman: Maxwell Image? Teoretycznie chodzi o to że zależy jak nie masz renderingu sieciowego, a liczysz tą samą scenę na dwóch róźnych komputerach (procesorach na nich) z innym ziarnem losowości MLT dla kazdego z komputerów, to następnie obrazy MXI zapisujesz a potem możesz je połączyć w celu osiągnięcia wyższego SL. Nie wiem, czy to coś daje ale niby ma dać rezultat obliczeniowy z "dwóch" procesorów, przyjmując że jest jeden na maszynkę.

 

Jest źródło ale nie sądzę żeby było ono zweryfikowane i zgodne z prawdą, ponieważ to jest już tylko odczucie autora postu na jednym z forów. Wyjaśnił że nie osiągnął tym sposobem za bardzo lepszego rezultatu. Wtedy mu ktoś odpowiedział, że zblendował oba obrazy w sofcie do compositioningu (mysle ze PS tez moze byc) i w ten sposób uzyskał oczywiście lepszy wynik.

 

Więc - może coś to scalanie MXI daje a może to tylko legenda, ale myślę że można spróbować chociażby na tej samej stacji na wpół prostą scenę dwa razy na róźnym seedzie . Może sam to sprawdzę .

Edytowane przez Camel

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności