Camel Napisano 30 Kwiecień 2009 Napisano 30 Kwiecień 2009 ze szczecina nie wkurzaj mnie, bo pytam seryjnie skąd, a bo chcę to koniecznie wiedzieć...
satrab Napisano 30 Kwiecień 2009 Napisano 30 Kwiecień 2009 chyba zzztąd Trawa to czysty Gimp i robiona raczej na szybko;] 1
zdeno Napisano 30 Kwiecień 2009 Napisano 30 Kwiecień 2009 no przecież napisałem że pochodzi z pluginu "szczecina" do robienia futra, włosów i innych takich, do trawy też można zastosować coś jak vrayfur. a tak "SERYJNIE" to trawa w maxwellu bierze się "stądsamąd" co w scanline mentalray vray i innych. z displacementu, z płaskich textur albo wklejana w postprodukcji, jak ktoś ma maszynę potwora z 8Gb RAM to może sobie wymodelować i scatterem porozrzucać źdźbełka
Camel Napisano 2 Maj 2009 Napisano 2 Maj 2009 aha... żle Cię zrozumiałem bo sam jestem ze Szczecina. Przepraszam.. Ale interesująco mi to wyjaśniłeś..
zdeno Napisano 8 Maj 2009 Napisano 8 Maj 2009 nie będę zakładał nowego wątku http://www.maxwellrender.com/version2/noise_comparison.html wrzuciłem też do MAM NEWSA niech niemaxwellowcy też popatrzą
Master Kiełbaster Napisano 9 Maj 2009 Napisano 9 Maj 2009 na porównaniu nr 4 widać znaczne różnice w shadingu. chyba zaczęli stosować machlojki rodem z mentalraya
modulor33 Napisano 9 Maj 2009 Napisano 9 Maj 2009 Dunablaster - trawka kombinowana z różnych własnych zdjęć. Pokrywanie takich powierzchni texturą z displacement to imho rodzaj masochizmu ;]]
zdeno Napisano 9 Maj 2009 Napisano 9 Maj 2009 dzięki największemu Architektowi, ze zaczęli stosować machlojki. Oby ich jak najwięcej aby przyspieszyć tą krowę. Bo można osiwieć przez te czasy.
zdeno Napisano 27 Czerwiec 2009 Napisano 27 Czerwiec 2009 i zwiększ tile bo teraz to krzesło wygląda jak podstawka pod komórkę, trochę odbicia za bogate i lakierowane. może trochę podbij ROUGHNESS
Noe Napisano 17 Sierpień 2009 Napisano 17 Sierpień 2009 robie tak scenke w maxwellu to render probny po 12 h renderingu:)
zdeno Napisano 18 Sierpień 2009 Napisano 18 Sierpień 2009 coś za dużo energii w scenie - obniż saturację kolorów i pamiętaj aby żadna ze składowych RGB nie sięgała wyżej niż 230-235 bo powstają nierealne kolorowanki całych pomieszczeń dużo (wszystkie?) materiały mocno odblaskowe, w tej wersji renderera to się nigdy nie odziarni z powodu kaustyki z odbić. ale scenka mocno ciekawa i oryginalna ... czekam na dalsze postępy może na cele testowe pozbądź się tego DOFa to będzie można lepiej ocenić materiały. podsumowując jestem na tak ;)
Camel Napisano 21 Sierpień 2009 Napisano 21 Sierpień 2009 Akurat ja testuję w ramach nauki Maxwella. Mam pytanie. Mając Core 2 Quad @ 3,15 GHz wyrenderowanie tego w ok. 4h z ziarnem wciąż tu sterczącym to norma przy takiej resolce?
zdeno Napisano 21 Sierpień 2009 Napisano 21 Sierpień 2009 masz źle ustawione materiały, odbijają za dużo światła, przez co energia w scenie krąży w kółko bezustannie , ten sam efekt powinien się pojawić już po 1,5 h. z drugiej strony przy takiej ilości "kaustycznych" obiektów ziarno przy tej rodziałce może NIGDY nie zniknąć, o wiele lepsze rezultaty uzyskasz renderując przez 4 godziny o dwa razy większą rozdziałkę i potem zmniejszyć w fotosklepie , paradoksalnie tak jest w wiele lepiej i w tym samym czasie. Jakoś nie mam siły jeszcze raz tego tłumaczyć , gdzieś o tym już pisałem w tym wątku. może lepiej poczekać na V2 maxwella zamiast teraz się katować tymi czasami renderu, bez min. 8 rdzeni to nie ma co zaczynać testów , bo one trwają najdłużej.
Camel Napisano 23 Sierpień 2009 Napisano 23 Sierpień 2009 Moja kolejna nauczka Maxwella. Podoba sie wam? Aberracja, vignetting, ziarenko rgb z fotosklepa. A poza tym czy to odpowiednie miejsce na pokazywanie moich testów w ramach nauki? :)
Noe Napisano 23 Sierpień 2009 Napisano 23 Sierpień 2009 dzieki za pomoc zdeno! jestes git! dunabalster: smoki wyrabiste, ale powinies poracowac nad odbiciami sa jednorodne, u mnie zreszta tez:]
zdeno Napisano 26 Sierpień 2009 Napisano 26 Sierpień 2009 Smoki git, trawka git. Trochę DOF za duży i trawka rozmyta w renderze, ale i tak brawo
Camel Napisano 26 Sierpień 2009 Napisano 26 Sierpień 2009 dziękuję za krytykę. niestety trawka się bardzo powtarza. może będzie kolejny update :p
zdeno Napisano 26 Sierpień 2009 Napisano 26 Sierpień 2009 no nie ma to tamto ... nerwy mi puściły i pojechałem jak bo burej suce, to był mój najostrzejszy komentarz odkąd zapuściłem korzeń w to forum ;) na drugi raz postaram się powstrzymać z takim mieszaniem z błotem :D
Camel Napisano 27 Sierpień 2009 Napisano 27 Sierpień 2009 zdeno nie złościłem się na Ciebie :D:D:D oby nerwy Cię nie puszczały :)
zdeno Napisano 17 Listopad 2009 Napisano 17 Listopad 2009 no kaustykę widzę , ale gdzie są ryby ? to wnętrze basenu ? jeżeli tak to nie widać kompletnie wody, a wnosząc po glonach na ścianach i podłodze to niedawno tu była!
zdeno Napisano 9 Luty 2010 Napisano 9 Luty 2010 w jakiej to rozdziałce szło ? trochę komprasja zabija detale i mało widać, może lepiej wytnij kawałek tych patyczków i pokaż jak sobie poradził z detalami. Poza tym jak już wszyscy wiemy maxwell nie ma problemów z GI ;) tak też czekam z niecierpliwością na testy z materiałami. obiekt mega ;) Twój ?
andy12 Napisano 11 Luty 2010 Napisano 11 Luty 2010 Zdeno - budynek jest mój modeluje go już jakiś czas.Rozdzielczość Rendera to 1719x1900 moja maszyna to Quad 2.50Ghz 4GB ram-u
zdeno Napisano 12 Luty 2010 Napisano 12 Luty 2010 no obiekt wyczesany ;) widać ogrom pracy, ale jako architekt ;) muszę zwrócić uwagę, że okna powinny siedzieć trochę głębiej w ścianie, no chyba że to w klimacie tropikalnym i ścianki chudziutkie bez ocieplenia . ale w maxwellu w zasadzie cała praca to ustawianie materiałów tak też dużo rzeźni jeszcze przed Tobą, no chyba, że już się z tym mocowałeś. przy okazji to i ja wrzucę testa, renderowałem sobie scenkę aby potem potestować obcinanie hdrki , ale coś nie mogę tego rozmóżdżyć w fotoszopie.
zdeno Napisano 12 Sierpień 2010 Napisano 12 Sierpień 2010 ma ktoś może jakiegoś fajnego linka jak prasować te .hdrki ? śmigam suwaczkami w tą i z powrotem i zamiast jakiś przyjaznych zmian w jasnościach pixeli rypią mi się kolory.
tomik8on69 Napisano 18 Sierpień 2010 Napisano 18 Sierpień 2010 ja natomiast zapytam o maxwellowy displace , kiedy renderuje pokazuje mi szachownice na modelach tzn siatkę ( i tutaj zdeno możesz zrobić maaxwell wire ) i czytałem manuala , kombinowałem z wartościami samplingu , zmieniałem zagęszczenie siatki ale nie pomaga jedyne co mogę zrobić to zagęścić siatkę tak aby nie było jej widać ( wtf? , no na renderze kratki będą bardzo małe ) . a takie rzeczy dostaje na ręcznikach , i dywanie dziwne ... kiedyś już renderowałem poprawnie displace ( da się na pewno ) ale zapomniałem jak do tego doszedłem , help me !!! http://img192.imageshack.us/img192/2609/019n.png
zdeno Napisano 18 Sierpień 2010 Napisano 18 Sierpień 2010 ( i tutaj zdeno możesz zrobić maaxwell wire ) tego nie pojąłem , widać coś wcześniej napisałem ale teraz skleroza nie pozwala mi dopasować Twojej wypowiedzi do zaistniałych faktów. co do displacementa, problem ten pojawia się podobno przy meshach które mają różnej wielkości polygony. Wygląda to na jakiś bug, ale na forum maxwella pisali o tym userzy. zagęszczanie siatki nie za bardzo pomoże. Jedynie zmniejszy krateczkę tak jak pisałeś. nie spotkałem się osobiście z tym problemem, ale możesz potestować. w tym dywanie możesz odjąć od siebie obrzeże dywanu od jego zasadniczej części, aby każdy był osobnym elementem i strzelić testa. Prawdopodobnie każda z części będzie miała podobnej wielkości fejsy. Może też przeszkadzać co innego, ale na początku próbowałbym z tym.
tomik8on69 Napisano 18 Sierpień 2010 Napisano 18 Sierpień 2010 jak robiłeś ink paint to można by wykorzystać tę kraty z błędu displace na wireframe ___ może chodzi tu o rodzaj tekstury , dywany mają teksture o zagęszczonej fakturze więc to co innego niż cegła
zdeno Napisano 19 Sierpień 2010 Napisano 19 Sierpień 2010 aha ;) materiał do pokazywania wireframe jednak robi się trochę inaczej. myślałem o jakości tekstury displacementu, ale to raczej nie od tego, bo szachownica podążałaby za mapowaniem a nie za meshem.
zdeno Napisano 1 Styczeń 2011 Napisano 1 Styczeń 2011 (edytowane) Edytowane 1 Styczeń 2011 przez zdeno
Gość Chrupek3D Napisano 22 Styczeń 2011 Napisano 22 Styczeń 2011 (edytowane) sofe sobie cwicze... Z tego co zdazylem sie zorientowac, materialy z Maxwella 1.7 srednio pasuja do 2.5. Wlasnie taki material przerobilem na potrzeby tej sofy ;) i jako tako wyglada, chyba? Z aperture mam jeszcze problemy, srednio to rozmontowalem i trzeba bedzie nad tym posiedziec, bo to mocna rzecz. Edytowane 22 Styczeń 2011 przez Chrupek3D
velopl Napisano 22 Styczeń 2011 Napisano 22 Styczeń 2011 Hmm tak jakos na moj gust to strasznie nieostro ta sofa wyszla. A moze to po prostu rozdzielczosc calego obrazka.
Gość Chrupek3D Napisano 22 Styczeń 2011 Napisano 22 Styczeń 2011 (edytowane) bawilem sie aperture i moze dlatego... wydaje mi sie tez troche za swiecaca. Sprobuje jeszcze raz ostrzej wyliczyc i dam dofa w innym programie. no nie wiem czy lepiej. Edytowane 22 Styczeń 2011 przez Chrupek3D
zdeno Napisano 11 Czerwiec 2011 Napisano 11 Czerwiec 2011 ostatnio nie schodzę z acada to w ramach przerwy relaksacyjnej zapuściłem starą scenkę aby się policzyła w tle. pure tonemappig&simulens pure tonemapping and simulens
SimonM Napisano 15 Czerwiec 2011 Napisano 15 Czerwiec 2011 Niezłe - szczególnie ostatnie. Coś ostatnio ucichło w dziale Maxwell'a ;)
zdeno Napisano 19 Czerwiec 2011 Napisano 19 Czerwiec 2011 dzięki za komenty myślę, że maxwell sam sobie winien, że nie posłuchał woli ludu i pozostał w swojej niszy. Niszy perfekcjonistów i paranoików z mega jakością bez żadnej drogi na skróty, ale zawsze to w jakimś stopniu strzał w stopę. Do pracy z tym renderem trzeba mieć naprawdę solidne zaplecze sprzętowe z 48 rdzeniami na każde skinienie aby to miało sens. Tak też pewnie wątek będzie powoli wygasał. Ja czasami coś tam sobie testowo wypalę bo nie trzeba tracić czasu na render setup jak w vrayu tak też całą robotę odwala komp, ale czekanie nockę na render testowy to trochę porażka.
SimonM Napisano 21 Czerwiec 2011 Napisano 21 Czerwiec 2011 Mam nadzieję, że Maxwell jeszcze namiesza w świecie 3d. Od zawsze mu kibicuję ;)
zdeno Napisano 27 Czerwiec 2011 Napisano 27 Czerwiec 2011 wrzuciłem już ten obrazek to Light COntest ale i tu w kącik maxwella też wkleję. fizyczne światło volumetryczne w maxwellu
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się