Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano
[..]

-teraz modeluje w oknie perspective i w tym oknie bardzo trudno zrobic prościutką siatkę

[..]

Nie prawda, trzeba tylko poćwiczyć.
  • Odpowiedzi 121
  • Wyświetleń 8,8k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

hm, nie jest odpowiedzią kwestia perspektywy to siatka nie widok jest priorytetem więc dobieraj widoki tak żeby to ona była poprawna a perspektywa na koniec w renderach - inaczej nigdy niedojdzieszdo sedna.

Napisano

najlepiej byś zrobył jakbyś to skasował to nie jest podobne to tyoty cielic'y całe to pokrzywione

Napisano
  • Autor

UPDATE

 

tcprzod37ut.jpg

 

tcprzodsiatka36vx.jpg

 

Zrobiłem lusterka i światła.

Czy światła są dobre? (bo mi się trochę niepodobają, a siedziałem nad nimi prawie 2h :(

Napisano

1światła są źle

2nadkole kzywo

3lusterka wydają mi sie za małe

4przód masz cały pokrzywiomy

5źle siatka ułożona

Napisano
  • Autor

Narzie jestem wstanie poprawić tylko 1 i 3 punkt.

Ale 2 nie rozumiem, gdzie dokładnie jest krzywo??

Napisano

ale krzywo, i siatka za gesta. wes najpierw usun niepotrzebne linie ( a jest ich naprawde duzo ) pozniej wyrownaj ta siatke i wtedy dodawaj nastepne szczegoly. bedziesz mial duzo latwiej.

Napisano
  • Autor

Niestety złamałem rękę i przez jakiś tydzień lub dwa nie będzie żadnego update'a :(

Napisano

Aaa, przeciez tu jest blad na bledzie :(

Tak wogole to szyba nie powinna byc czescia karoserii:)

Napisano
  • Autor

Dzięki, Baton, spróbuję poprawić (chodzi ci o to, żeby szyba wchodziła pod maskę, jeśli tak to będę musiał porozłączać verteksy i przesunąć szybę troszkę w dół i pod maskę) ?

Napisano
  • Autor

UPDATE

 

tcprzod40dd.jpg

 

tctyl43cs.jpg

 

Heh, z ręką w gipsie też można robić grafe :)

Zmiany:

- zrobiłem światła

- poprawiłem lusterka

 

Przedniej szyby nie będę poprawiał.

Teraz zaczynam poprawiać zderzaki z przodu i z tyłu.

Kurczę, chyba za trudne ato sobie wziąłem (szczególnie jeśli chodzi o zderzaki i świała)

Napisano

hi,

uuuuuuuuuuu strasznie krzywe, strasznie, strasznie, strasznie... karoseria modelowana recznie, bez profili, tzn. takich widocznych lokow, owali,,,, to musi byc matematycznie stetylne,a ty mamy plasteline;). popracuj nad technika

Napisano

A więc teraz skoro już potrafisz modelować zrób to samo, albo inny samopchód od początku i powoli, bardzo powoli, męcz każdą część aż będzie idealna, tu widać że już podstawowe metody znasz wiec zacznij cos nowego serio polecam gorąco. Pozdr. :D

Napisano
  • Autor

Ja mam taki plan:

- skończę to auto (przy okazji wzrośnie u mnie jakość modelingu)

- potem będę robił następne, które będzie lepsze

- aż zrobie ok. 6 aut i już będę prawie na waszym poziomie

 

PS czy światła są teraz dobre?

Napisano
  • Autor

UPDATE

 

tcprzod50hx.jpg

 

tctyl51hp.jpg

 

Ogłaszam, że z karoserią już się nie będę bawił, bo dla mnie jest b. dobra i jestem z niej bardzo zadowolony.

Teraz muszę zrobić jeszcze tylko koła, wycieraczki i materiały.

Na początku chciałem zrobić też wnętrze lecz komputer na to nie pozwala (za słaby jest).

 

(jeśli będę miał trochę czasu to spróbuję wyprostować siatkę koło świateł i szyb)

Napisano

tctyl51hp9yl.jpg

Za płasko koło lampy, i za ostra krawędź, między lampą, a klapa bagażnika

1,2,4 widać wierzchołki (pewnie masz węzeł 5 krawendziowy)

zielone faluje, rejestracja, dolna krawedź, ciut do góry. na lusterku jakoś szkiełko za blisko krawędzi,

po za tym z przodu:

-faluje na dolnych "spoilerach"

-krzywa szyba przednia

-jakoś powiginane szyby boczne

 

przydało by sie troszke chamferów na krawędziach

 

A po za tym ładnie.. pracuj, pracuj.. czekam na kolejne updejty :D

Napisano

nie no jeżeli to ma być bardzo dobra karoseria to chyba nigdy nie widziałeś auta, chyba że plastusia robisz

lepiej robić model kilka miechów dobry niż jak najszybciej bele co

do czego ci te wycieraczki takie szczegóły nie będą pasować do tego kisielu

to jest tylko krytyka nie bierz tego ostrego tonu do siebie, tylko weź sobie wszystkie wcześniejsze komentarze przemyśl

bo ty w tym modelu nic nie poprawiłeś od początku prac nad nim ;)

pozdrawiam i życzę ci wytrwałości (bo to jest najważniejsze w modelingu)

Napisano
  • Autor

ehhh... nienawidzę robić kół.

 

kolo10oa.jpg

 

Zrobiłem coś takiego, ale wiem, że jest do niczego :(

Znacie jakieś dobre tutki na temat opon i felg? (albo powiedzcie sami jak zrobić dobrą oponę i felgę) ?

Napisano

nawet na max3d jest tutorial o oponie itd, ja powiem tak: spojrz na swoje kolo. Czy przypomina ci prawdzile kolo lub inne z referencji? pozdr

Napisano
  • Autor

Dobra przerobiłem parę tutków i oto efekt

 

kolo26um.jpg

 

Wiem, że to koło słabe jest ale chyba tak to już zostawię.

Napisano

Witam

 

To koło mi przypomina kółko z zabawki. Bieżnik jest całkowicie skopany.Felga też mi się nie podoba. Pełno błędów. Wiem, że modelowanie koła nie jest zbyt piękne ale posiedź trochę nad referkami opon i felg. A najlepiej by było gdybyś znał typ opon jakie są w samochodzie i znalazł specyfikacje w internecie. Mając dokładne zdjęcie opony można zaszaleć z dokładnością :)

Napisano
  • Autor

Dziękuję dareg za bardzo dobry tutorial, ale zostawie felge taką jaką mam (może trochę poprawie), ponieważ kkomputer już mi powoli "wysiada", a ta felga z twojego tutka ma dużo poly.

(już teraz jak włączam tę scenę z moim autkiem i jednym kołem to muszę czekac prawie 2 min zanim się scena załaduje + około 3 min ładowanie 3dsmaxa)

Napisano
  • Autor

Mały update koła

 

kolo30ie.jpg

 

heh, myślałem, że robienie kół jest bardzo trudne, a w 10 min poprawiłem tę felgę (poprawiłbym jeszcze, ale komputer jest za słaby i nic z tego) :(

Napisano

weź chłopie się w garść nie zwalaj na kompa .. wiesz jak to zrób

DELETE OBJECT 'OPONA' i od nowa bo mówienie teraz to tak zostawię następna będzie lepsza to jest zwykła olewka

co to jest 10 minut o których mówisz

dawaj dawaj opona jeszcze raz (zresztą felgę też bym zrobił od nowa jeżeli już umiesz robić)

a pomyśl ile odciążysz kompa usuwając tyle poly ;)

co do tutka na temat alusa to chyba najbardziej szczegółowy jest tu http://www.3dnuts.com/tutorials/mod_rim.shtml

Napisano

moze gdyby ta felga miala troche bardziej ostre krawedzie by lepiej wygladala. a co do opony. zmien ta co masz i zrob nowa. na http://max3d.pl/ jest dobry tutek. ja wedlug niego zawsze robie.

Napisano
  • Autor

Jeśli chodzi o oponę to robiłem ją z tutka z max3d (nazywał się chyba MODELOWANIE OPONY GOODYEAR EAGLE F1) o ten tutek ci chodziło 7demon?

Napisano
  • Autor

heh, 7demon ten tutek co mi podałeś to jest ten sam co mi hkropinski dał :)

(już go przerabiam (update będzie dopiero jutro bo nie mam już siły)) :)

Napisano
  • Autor

UPDATE (już blisko koniec :))

 

tcproba11fh.jpg

 

tcproba120ak.jpg

 

Jeszcze muszę zrobić rury wydechowe i poprawić lakier.

 

PS zna ktoś dobre tutki na temat realistycznego lakieru auta w mental ray'u?

Napisano
  • Autor

Wiesz, cfaniak ja mam trochę inną wersję celicy (nie ma spojlera, i zderzaki i grille są inne)

PS ten pierwszy twój link to celica po tuningu, a ja jej nie ztuniongowałem

Napisano

mniejsza a tymi spoilerami i grillem ale chodzi mi o sama linie nadwozia i krzywizny

Napisano

patry Ty naprawde nie widzisz tych błędów? jakieś niepotrzebne wybrzuszenia, krzywizny... nawet słupek przedniej szyby jest krzywy:/ (pomijając to, że bieżnik jest od terenówki:)) nawet hiperrealistyczny lakier by mu nie pomógł.

pozdrawiam i zycze powodzenia:)

Napisano

oj coś nic nie poprawiasz .. felga jaka była taka jest nadal

ja widzę buga jeszcze koło reflektora .. choć tu same bugi :)

i pokaż cożeś za oponkę zrobił

Napisano

Kurcze fajny ten model celiki jest, ale chłopak wogóle się nie stara.

Ja bym proponował dowiedziec się czegoś na temat Mesh Smoth.

Moim zdaniem robi to na odwal...

Napisano
  • Autor

Mam pytanko, który lakier wydaje się wam najlepszy?

 

tcproba11fh.jpg

 

tcproba21df.jpg

 

tcproba38ic.jpg

Napisano

Jeśli już to środkowy, ale i tak jeszcze bym sporo nad nim popracował ;)

 

Pozdro

Napisano
Moim zdaniem robi to na odwal...
Nooo, nie tylko twoim zdaniem. patry, czlowieku na co ci lakier, jak ta fura ma wiecej bledow niz... niz... no nie mam do czego porownac... Ukoncz to jak najszybciej i zacznij nowy projekt, wiecej sie nauczysz, bo tego juz na pewno nie naprawisz...

 

***EDIT***

...jesli w ogole masz zamiar sie czegos nauczyc, bo do rad nie stosujesz sie w ogole

Napisano

Zarowno lakier jak i scene sa slabe, model rowniez. Dlaczego patry jak my ci mowimy co masz zle, co mozesz poprawic, co trzeba zmienic, ty nic z tym nie robisz. zamiast cos poprawic ty robisz juz nastepne czesci i kolejne bledy.

Napisano

Wyrzuc te oswietlenie wstaw skylight dorzuc HDRI do modelu, to poratuje troche...zrenderuj Mentalem tylko włącz FinalGather na 100 sampli do nie będzie tak długo liczyc... jeśli wiesz o czym mówie?

>>To taka małą wskazówka

Napisano
  • Autor

UPDATE

 

toyotaprzod18kt.jpg

 

toyotatyl11bt.jpg

 

Teraz tylko poprawię trochę lakier, włącze GI i FG, dam skylighta i render w większej rozdzielczości.

Wiem, że jest jeszcze masa błędów itp. ale założyłem sobie, że ta celica będzie lepsza od mojego poprzedniego auta, udało mi się tego dokonać i jestem bardzo zadowolony :)

Napisano

Ja bym tego nie nazwal wogóle autem :/ sorki ale lakier (jezeli wogóle to mozna nazwac lakierem) jest beznadziejny ja na twoim miejscu troszke tutków porobil a nie za auto sie bral....

Napisano

Darkness nie trzeba tak ostro. jak patry chce to niech robi i samochody, trudno ze wychodza mu tak a nie inaczej, ale moglby chociaz posluchac tego co my mu mowimy.

Napisano
  • Autor

Zmieniłem oświetlenie, włączyłem GI i FG

 

toyotaprzod27ml.jpg

 

Teraz pozostaje mi tylko zrobić rendery w większej rozdzielczości i do FW moje autko powędruje :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności