KoNe0 Napisano 28 Maj 2006 Napisano 28 Maj 2006 Witam. Odrazu zaznaczam, że nie znalazłem topik'u o takiej tematyce więc zakładam. Ostatnio próbuje się nauczyć robić postacie low poly (organika to zupełnie nowa szkoła dla mnie), ale jest to bardzo ciężkie. Mam parę pytań. Jakich używacie technik, pluginów, narzędzi? Jakie są zasady robienia takich modeli (np. jak rozłożyć siatke w stawach, czy ubranie robić na oddzielnym meshu, gdzie wpakować więcej a gdzie mniej szczegółów) ? Robienie to standardowymi narzędziami jest bardzo czasochłonne. Znacie może jakieś tutoriale, ebook'i czy inne pomocne w tym? Ja przeszukałem dużo stron i nic nie znalazłem (wszystko jest stare, teraz low poly to już nie 1000, a 5000). Podzielcie się swoją wiedzą. Jak macie jakieś siatki z postaciami minimum 2000 poly to też proszę zamieszczać. Za garść porad też będe wdzięczny. Pomóżcie noob'owi... :).
xeav Napisano 28 Maj 2006 Napisano 28 Maj 2006 Mam parę pytań. Jakich używacie technik, pluginów, narzędzi? to zależy jakiego softu używasz
kozioo Napisano 28 Maj 2006 Napisano 28 Maj 2006 Soft nie ma znaczenia. Tak naprawde chodzi o myszke. Wszyscy to wiedza:>
_michal Napisano 28 Maj 2006 Napisano 28 Maj 2006 Polymodeling bez żadnych pluginów. W XSI. http://www.secondreality.ch/tutorials/tutorials.html To jest tutorial do maxa, z tym że nie do lowpoly, ale zasady są te same.
KoNe0 Napisano 28 Maj 2006 Autor Napisano 28 Maj 2006 Używam 3Ds Max'a. Empeck - dzięki, poczytam i oblukam. Tylko, że mnie bardziej interesują techniczne szczegóły, tak by nikt się nie przyczepił o żadeń zmarnowany polygon, a efekt końcowy był dobry. To może dla przykładu rzuce tutaj mój model, w którym jest kupa błędów (nieskończony), podobno nie da się już go "odratować", a jak zaczynam od nowa, to jest gorzej niż poprzednio, może przez to, że robie to złą metodą. Właśnie to mnie interesuje, opiszcie jak robicie postacie, albo rzućcie chociaż siatke. Edit: A jednak to powyższe tutki już widziałem wcześniej ;). W sumie to nie o to mi chodzi, ale thx anyway.
Woznkt Napisano 28 Maj 2006 Napisano 28 Maj 2006 Jak dla mnie to obczaj to http://www.poopinmymouth.com/tutorial/tutorial.htm i obrazki są i filmy można ściągnąć. Ben MAthis po prostu rządzi A co do modelowania organicznego to chodzi głównie o to żeby to modelować w sposób organicnzy właśnie. Tak żeby rączka nie była walcem, a mięśniami, ścięgnami i kośćmi które je tworzą. Jak sobie modelujesz ludzika, to weź sobie zmacaj czasem rękę, czasem nogę i zobacz jak się na tobie układa siatka. To pomaga :D pozdro
_michal Napisano 28 Maj 2006 Napisano 28 Maj 2006 Anatomia się kłania. Jak chcesz modelować ludzi to musisz wiedzieć jak kości się układają, jak na nich leżą mięśnie itd. A te tutoriale do których dałem linka, są jednymi z najlepszych jakie widziałem.
vv3k70r Napisano 28 Maj 2006 Napisano 28 Maj 2006 Robienie to standardowymi narzędziami jest bardzo czasochłonne. no, a niestandartowymi to robi sie niby samo? a tak dla ulatwienia-w miejscach stawow poumieszcaj sobie helpery, pociagnij miedzy nimi linie i alignuj ich wierzchilki do heleprow (po rpostu zbudiuj skzielet, jak umiesz to uzyj bipa jako podkladki) i za kazdym razem jak pojedziesz z siatka przez te stawy to sprawdzaj czy ona sie na pewno dobrze tam krzywi, jesli stawy beda na miejscu, kosci na miejscu, miesnie na meijscu, flaki na wierzchu-to zrobiles trupa :) ale to jzu dobry poczatek
KoNe0 Napisano 28 Maj 2006 Autor Napisano 28 Maj 2006 Yyy, jednak racja, widziałem tylko pierwszy, czytam te dalsze - przyda się. Woznkt - to też się przyda. Dzięki wielkie wam :]. no, a niestandartowymi to robi sie niby samo? Nie robi samo, ale ja bym wymiękł gdy trzeba by było wymodelować coś co ma 5000 Poly bez meshsmooth'a. Cieakawi mnie jakich używacie technik, bo mi zawsze to dużo czasu zjada. Jestem pewien, że robie coś źle ;/. Thx za porade co do stawów. Btw. dajcie jakieś przykładowe meshe swoje, nie wierze, że nie macie...
_michal Napisano 28 Maj 2006 Napisano 28 Maj 2006 Polecam też używanie skrótów klawiszowych zamiast przycisków. Bardzo to przyspiesza pracę.
SzU Napisano 28 Maj 2006 Napisano 28 Maj 2006 dziwna siatka, za duzo face ow nie potrzebnych, ludzik rzeczywiscie z walca robione ma konczyny, za waski w barach... na blueprintach rob moze... no i anatomie tluc, moze porysuj troche...
kozioo Napisano 28 Maj 2006 Napisano 28 Maj 2006 Nie robi samo, ale ja bym wymiękł gdy trzeba by było wymodelować coś co ma 5000 Poly bez meshsmooth'a. przy 5000 byś wymiękł? To troche źle. Do modeli lowpoly nie używa się meshsmooth ani żadnych jego odpowiedników. Uogolniając - muisz te 5000poly zrobic ręcznie.
ftorek Napisano 28 Maj 2006 Napisano 28 Maj 2006 zajzyj do paru watkow tutaj w game-arcie (w bitwie tez :) - szczegolnie chris walken (respekta mario :D pzo
vv3k70r Napisano 28 Maj 2006 Napisano 28 Maj 2006 jesli nei masz cierpliwosci, to masz questa: udaj sie w najwyzsze gory swiata, tam od malych zoltych ludzikow o smeisznym wygladzie nauczysz sie cierpliwosci xD
Przybysz Napisano 28 Maj 2006 Napisano 28 Maj 2006 Ogólnie to Low poly jest dla ludzi cierpliwych. Jakoś kojarzy mi sie to ze składaniem kartonowych lub plastikowych modeli. Tu każdy trójkąt, każdy vertex ustawia sie ręcznie i każdy musi być przemyślany. Nie ma żadnych ekstrapolacji i innych meshsmoothów. Tu komputer, plugin czy aplikacja nie zrobi nic za ciebie (mowa o modelowaniu bo w mapowaniu uvw owszem). Ja ogólnie to stosuje 2 metody. 1) Robie boxa, tne i extruduje poligony, przesuwam vertexy. 2) Extruduje krawędzie i jade paskami wzdłuż mięśni i ogólnie elementów, które mają szczególne anatomiczne kształty. Potem reszte poligonów "rozpinam" na tak powstałych paskach oczywiście dzieląc je z głową. 3) Technika mieszana (1) i (2) [Edit do postu niżej] Niby najlepiej jest najpierw zrobić samą sylwetke postaci, bez szczegułów a potem sie w nie zagłebiać. Zwłaszcza przydatne gdy ma sie okreslone limity. Wtedy nie zmarnujesz za duzo na jednym i nie braknie na drugi element wiec zaoszczedzi to późniejszych korekt. Tu dobrze spisuje sie metoda (1). Niestety nie zawsze sie to sprawdza i daje zadowalajace efekty. Jak mam bluprinta to ładuje go na plane'a w viewporcie i jade metodą (2) lub (3). [Edit2 do postu niżej] Soft Selection używam gdy siatka jest już dość poważnie zagęszczona lub wymodelowane są jakieś szczegóły a nadal czuje, że coś jest nie tak z ogólnym zarysem sylwetki lub proporcjami.
KoNe0 Napisano 28 Maj 2006 Autor Napisano 28 Maj 2006 No siedziałem nad tym bardzo długo :>, za długo. Dlatego założyłem ten topic. Dobra po tym co przeczytałem, zmotywowany chyba wezme się za to od nowa z przygotowanymi blueprintami. Jedno pytanko Jak robic postać, to trzeba jechać powoli z każdym szczegółem, i ruszać kolejną część jak poprzednia jest już skończona, czy najpierw zrobic ogolny prosty zarys, i dopiero szczegóły dodwać? Właśnie ciekawi mnie jak wy robicie modele, nie chce znowu nadaremno tracić czasu, gdy okaże się, że jednak robie złą metodą :L. Edit: O dzięki przybysz za info. Takie coś mi wlasnie jest potrzebne, jakich metod inni używaja. Ja robiem przybliżoną do 1. Btw. używa ktoś czasem soft selection przy np. robienia fałdów i wybrzuszeń czy relaxowania na modelu (mówie oczywiście o low poly)?
ognisty Napisano 28 Maj 2006 Napisano 28 Maj 2006 jeżeli chodzi o mnie to ostatnio wlasnie zrobilem jedna postac ok 2,5k tri, wszystko zaczelo sie od plana 1x1 i 'rozciągania' go shiftem w różne strony dobrze jest robic jedna strone i ja mirrorowac(instance)/symetrowac coby mieć podgląd i przyśpieszyć prace - ale to już chyba wiadomo SS (:>) nie używam, extrudów bardzo rzadko ogolnie jak postac jest odziana to z miesniami nie ma problemu, gorzej jak cos jest 'gołe' wtedy zaczynaja się schody i anatomie trza znać
Por@szek Napisano 28 Maj 2006 Napisano 28 Maj 2006 Moja rada?? Tutoriale i praca,praca, praca. A ja nie umiem tez modelowac. Kto mnie nauczy XD
ftorek Napisano 28 Maj 2006 Napisano 28 Maj 2006 hyhy - porasz - moge dac ci prywatne korepetycje - jak mnie przez tydzien przenocujesz na tej swojej wyspie :D pozdroa
zaki79 Napisano 31 Maj 2006 Napisano 31 Maj 2006 KoNeO - jeśli znasz angielski to na CGtalk jest bardzo rozwinięty topic o modelowaniu lowpoly -wiele osób zapodaje tam ciekawe linki. Swoją drogą ktoś już tu podawał linka do strony Bena Mathisa -tam są przecież świetne tutki video co i jak modelować, na co zwracać uwagę itp. Każdy liczący się "modelarz" spędził setki, tysiące godzin na opanowaniu różnych technik, każdy robi to troszkę inaczej. Nie ma czegoś takiego jak uniwersalny przepis na wymodelowanie dobrej postaci. Poznasz zasady, podstawy, które możesz znaleźć w tutkach i metodą prób i błędów sam dojdziesz do tego co i jak... powodzenia !!
KoNe0 Napisano 31 Maj 2006 Autor Napisano 31 Maj 2006 Ok. Na CGTalk zajrzę. Dzięki wszystkim. Analizuje te tutki i eksperymentuje póki co, jak ukończe moją postać to wrzuce do oceny :).
madman1987 Napisano 31 Maj 2006 Napisano 31 Maj 2006 chmmm, powiem tak- uczysz sie cwiczac, poczytac mozna wiele i to sporo daje, ale to nie sprawi, ze twoja kolejna postac bedzie idealna- tak sie nie da ;] soft, toolsy, plugi, kazdy ma swoje patenty jak to ktos napisal i musisz wypracowac swoje zaleznie od softu, jedna wazna rzecz- staraj sie zachowac topologie siatki przydatne plugi to psdexporter i texporter, ja przynajmniej z nich kozystalem, a co do tego ze soft malo znaczy nie zgadzam sie, przezucam sie z maxa na maye i mam ladne kwiatki :) powodzonka
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się