Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 209
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

no zgadza sie z tym kolorem. Niebo wygla duzo lepiej!. Zostaw ustawienie kamery tak jak jest a scenografie zrob tak jak na tym zdjeciu co Ci dalem wczesniej. Dodaj ulice i zmien kolor piasku, no i ten dym w tle i bedzie PIEKNIE !!!! .....jak tak zrobisz.

O to zdjecie mi chodzi !!

 

 

war_basraflee,0.jpg

Napisano

Dobra, może zmienie to otoczenie... Ale dalej nie wiem co zrobić z oświetleniem. Jak daje omni to:

jak jest nisko nad autem to hmmv jest ładnie oświetlony, a otoczenie do d**y

jak wysoko to auto źle a otoczenie bosko:]

Jak sobie z tym poradzic?

Napisano

albo weź exclude i wyłącz oświetlanie niektórych obiektów, czyli coś jak powiedział Bartq, z tym żeby światło na górze oświetlało tylko otoczenie a światło na dole tylko wóz :)

Napisano

Zostaje jednak przy GI. Jak sobie porównałem rendery z GI i te ze zwykłym omni, to te z omni są jekieś takie płaskie i bez wyrazu. A oto mała zmiana otoczenia. W tle dodam jeszcze szyby naftowe (może nawet płonące:]) i jakies kamyki, krzaczki.

Napisano

Tak przeglądam ten temat i naprawdę widać, że się starasz...coraz lepiej ;)

Z płonącymi szybami naftowymi mogłoby być fajnie (polecam plugin Afteburn...)

No i ustawienie świateł...próbuj jeszcze inaczej je ustawić...(pod samochodem źle wygląda)

 

Pozdr

Napisano

Znalazłem taką fotke. Co myślicie o mniej więcej takim ustawieniu kamery i całej reszty (auto było by tylko troche dalej niz jest teraz). Musiałbym troche wszystko przyciemnic o dodac ogien, i zrobic lagodne przejscie miedzy droga a piaskiem.

Napisano

hmm, myślę, że jakbyś dał auto w takim ujęciu jak na zdjęciu (ale rymy :D) to... jak to powiedzieć :| nie byłoby już wtedy głównym \"bohaterem\" :P a na ujęciu z bliska lepiej widać szczegóły, a przecież chyba chodzi ci o pokazanie auta a nie szybów naftowych :] więc moim zdaniem lepiej by było, gdybyś został przy tym ustawieniu kamery co teraz (albo nawet ciut niżej :))

trzymaj się [piwo]

P.S. podziwiam cię za wytrwałość, niejeden już by się poddał gdyby miał tyle poprawiania co ty :) ale te wszystkie komentarze są po to, żeby ci pomóc w osiągnięciu jak najlepszego efektu, bo przecież chyba ci na tym zależy :)

Napisano

No to update. Mała zmiana ustawienia kamery, przyciemniłem i dodałem ogień. Ogień jest robiony przez standartowe \"fire effect\" + spherical gizmo, więc nie jest wybitny. Jak wam sie to podoba?

Napisano

No ogień..beee...( tak napawdę to płonąca ropa nie wydostaje się ze szczytu wieży wietyniczej...dawno by się stopiła...wydostaje się z takiej \"rury\" tuż nad ziemią; jak znajdę czas to poszukam ci jakiegoś zdjęcia płonącego szybu...)

 

Pozdr

Napisano

Czegos takiego ta ja nie zrobie w 3d [rotfl2]

Oto nowe otoczenie. Małe zmiany w materialach i lepszy ogien. Już bez wiezy wiertniczej.

A co do dymu to popatrzcie na zdjęcie, które zamieścilem kilka postów wyżej. Tam nie ma dymu:/ I teraz nie wiem co z tym zrobic.

 

Napisano

ParticleIllusion też może być...może nawet lepiej by ci wyszło...Mam jego 3 wesję i jestem zachwycony jego możliwościami spox.

Koniecznie zrób coś z tym ogniem...

 

PS. Jakoś nie mogę znaleźć zdjęcia z płonącymi szybami...:(

 

Pozdr

Napisano

No to update. Teraz połączyłem auto z ciemnością i ogniem. Nadal z tym fire effect maxowskim. Powiedzcie mi skąd \'downloadnąć\' ten program do robienia ognia w 2d. PLZ

Napisano

@ Falcrum - chodzi mi o to zdjęcie, które dałem jako propozycje nowego otoczenia (ciężarówki na tle dużego ognia)

 

A oto scena z ogniemi jeszcze z dymem. Tym razem 800x600.

Piszcie, co zmienić (domyślam sie ze ogien :]), głównie chodzi mi o modele i materiały.

Napisano

Ogień proponuję albo narysować np. w photoshopie, albo po prostu wyciąć z jakiegoś zdjęcia. W 3d bardzo trudno jest zrobić realistyczne płomienie oraz gęsty dym. Ewentualnie mógłbyś się posłużyć afterburnem (świetny plugin). Poza tym jest on stanowczo za ciemny.

 

Jeśli chodzi o obrazek to wydaje mi się, że brakuje mu kontrastu. Hamer zlewa ci się z pustynią oraz z drogą. A szkoda, gdyż stworzyłeś naprawdę bardzo ładny i szczegółowy model. Zróżnicuj trochę kolory. Nie pasuje mi również ustawienie kamery. Aktualnie Twój pojazd zajmuje calutki ekran, co w moim przekonaniu nie wygląda za dobrze.

Napisano

Jak obiecałem...(sorry, że tak późno...), masz 2 zdjęcia z płonącymi szybami (może ci pomogą...)

 

PS. Koniecznie przesiądź się na inny sposób robienia ognia...(AfterBurn, Paticle Illusion, Matix3D Paticle Studio...)

Napisano

Powoli zbliżam się do końca pracy i kresu mojego zdrowia psychicznego. Mam już szczerze dość tej pracy:] Prawdopodobnie tak będzie wyglądał ostateczny render, chyba, że ktoś pokaże mi plik, który można by przerobić na niebo. Ja nie potrafie zrobić ognia. Przez 2,5 godziny męczyłem particleillusion, żeby się przekonać, że wersja którą mam robi obrazki w 256x256. Nie musze mówić, jak się wtedy czułem :mad:

Może jeszcze dożuce jakies rendery na białym tle z innych ujęć kamery.

Napisano

ehh, nie dziwię ci się, że już masz dość tej pracy :) ale muszę ci powiedzieć, że to tło jest niezbyt dobre... więc skoro nie masz już siły to daj ujęcie z góry, żeby było widać tylko model i podłoże, bez tła... będziesz miał spokój a jednocześnie efekt będzie chyba lepszy :)

trzymaj się [piwo]

Napisano

NIE PODDAWAJ SIE!!!! Pracka mi sie podoba (model), tylko to otoczenie (pewnie i tak masz juz go dosyc:)) ale zrob chociaz bardziej realistyczna droge. Wiecej piachu na biezniku i jakies slady z piasku za nim. Z ta droga to chodzi mi oto ze to wyglada jakby samochod stal a jezdnia sie poruszala:).

 

Dasz rade to skonczyc.

 

Pozdro[piwo]

Napisano

Wiem, że masz już dość tej pracy. Nie dziwię ci się, bo sam przeżywam to samo (od miesiąca :D). Ale nie poddawaj się.

 

Jeśli chodzi o twoją referencję to zauważ, że na niej kluczowym obiektem (postacią) jest żołnierz. Domyślam się jednak, że traktujesz tą fotkę jedynie jako pomoc. Jeśli tak to radziłbym przesunąć twojego hummera trochę w prawo. Nie zaszkodziło by mu również trochę brudu na karoserii. Na zdjęciu fajnie prezentuje się terenowy bieżnik oraz sznur na masce, ale domyślam się, że do modelu auta nie chcesz już wracać. Dobrze by jedynie było jakbyś dał mu skręcone koła. Jeśli chodzi o pustynię to kolorystyka ze zdjęcia troszkę bardziej mi odpowiada, ale jest to kwestia gustu. Zauważ jedynie, że ziemia jest tam znacznie bardziej chropowata i ma więcej szczegółów ([rotfl2]). Z szosy zrezygnowałbym zupełnie. Jest ona zbędna. Pokazujesz wóz terenowy, który drogi omija szerokimi łukami (czytaj: lepiej wygląda w terenie).

Nie udało ci się za bardzo pokazać tej ogromnej przestrzeni pustyni (i znów ci się nie dziwię, bo sam tego nie potrafię). Na zdjęciu bardzo podobają mi się płonące w oddali szyby naftowe. Tworzą one bardzo fajny klimat a u ciebie niestety ich niema. Jeśli chodzi o ten nieszczęsny dym to zauważ, że na zdjęciu przypomina on gęste chmury, które tworzą lekko surrealistyczną atmosferę obrazka. U ciebie są to słupy dymu, które wydobywają się z za horyzontu i u samej góry gęstnieją tworząc jakieś niby sklepienie. Na fotce dym bardzo ładnie sunie tuż nad powierzchnią pustyni tworząc ładne pasma na niebie. Jeśli chodzi o sam render to radziłbym użyć mapy Hdri a nie standardowego światełka, które tworzy zbyt regularne cienie.

 

Takie jest moje zdanie i oczywiście mogę się mylić. Model pojazdu jest świetny i trochę szkoda by było gdybyś dał go w niedopracowane tło. Myślę że fotka jest bardzo fajna i że powinieneś bardziej się jej trzymać. Powodzenia i nie poddawaj się.

Czekam na kolejne updaty.

[soczek]

Napisano

Masz ewidentny problem z particlami. Po pierwsze, powinieneś to zrobić cząsteczkami typu face (czy jakoś tak) są one zawsze ustwaione przodem w kierunku kamery. Po drugie popracuj nad ich wielkością. Jeżeli nie za bardzo wychodzi w samych czasteczkach, to nałóż mapę typu particleage (pamięć to mam niesamowitą). Tam wybierz mapę gradient i przekopiuj do pozostałych slotów. Oczywiście mapę \"wiekową\" nałuż na opacity. Dzięki temu będziesz mógł lepiej kontrolować wielkość i przenikliwość w zależności od wieku cząsteczki. Potem taką samą mapę na difuse. I dorób sobie zmianę koloru tak jak masz na prezentowanych obrazkach. Bo to ciągle wygląda jak tornado. Polecam ci również w mapach gradientu noisa typu turbulence.

Powodzenia

Napisano

@ Batou: Jak będe mial jakiegos afterburne\'a to zrobie płomienie. Otoczenie próbowałem uszczegółowić, ale za cholere mi to nie wychodzi. I nie wiem jak oddać ogrom pustyni.

 

@Bacry, tu nie ma żadnych particli:D

 

Kozioo

Napisano

Dym jest narysowany w photoshopie. Pędzlem z 15% kryciem i wet edges. Od dzisiaj mam stale lącze, więc może sciągne afterburne\'a. Cociażby demo...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności