Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

  • Odpowiedzi 31
  • Wyświetleń 4,9k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

Wiesz... najciekawsze jest to, ze ja dopiero będe go musiał zaadaptowac do wzoru jaki został mi zadany. Na razie jest to całkowicie autorski gargulec. mam zamiar zrobić z jego udziałem pewna większą scenę, jaka mi kiełkowała w głowie od dłuższego czasu. :)

EDIT: siata o którą prosiłeś. :)

gargulecsiataui3.jpg

Napisano

Fajny wyraz...oczu i nosa. Jeszcze do poprawienia ryjek, bo coś w nim nie tak. Ząbki bym zaostrzył - chyba, że jest roślinożercą?:D

 

Najs, śledzić będę:)

Napisano
  • Autor

Update: poprawiona zmarzczka na czole, ucho, zęby, policzki (trochę) i nos...

Teraz się renderuje wersja granitowa, w której zmniejszyłem mapowanie: granit będzie drobniejszy o 20%

 

gargulec2xa5.jpg

gargulecnx9.jpg

I jeszcze rzut z boku...

 

gargulecleftgt4.jpg

Napisano

model przyjemny (o ile takie cos mozna nazwac "przyjemnym" :)), ale nad mapowaniem jeszcze popracujesz rozumiem? :] widac bledy gdzie niegdzie; tekstura jest zbyt rozmazana w niektorych miejscach; (pouczam tak, a sam bym pewnie lepiej nie zrobil ;))

Napisano
  • Autor

To na razie nie jest mapowane w ogóle, tzn. dałem roboczo mapowanie box o jednakowych ściankach (sześcian).

Jak skończę modelować to dam unwrap i potem normalnie teksturka i jazda.

Napisano

widze ze idzie to w dobrym kierunku, ladny bedzie :) moze te usta za bardzo na szyji.. ale :)

Napisano

Szczerze mówiąc, sprawia wrażenie trochę nieprzemyślanego gargulca :)

 

Ryjek nie pasuje imo do oczów i reszty twarzy.

Napisano
  • Autor

Piotrek, a czy możesz sprecyzować, co konkretnie nie pasuje? I może zdefiniuj "ryjek"?

EDIT: update partii szyjnych... al już widze, ze jeszcze nad tym mostkiem trzeba będzie posiedzieć... No, ale póki co wygląda to tak:

 

gargulec2wt4.jpg

Napisano
  • Autor

Na razie biorę się za resztę ciała...

Wiesz... jak sie naoglądasz modelu, to potem juz się gubisz w proporcjach i trzeba trochę odczekać... ale do pyska jeszce wrócę. :)

Anyway dzięki. :)

Napisano

Ryjek czyli usta, zęby i żuchwa.

 

Cięzko tak wskazać, co konkretnie nie pasuje. Może broda przydałaby mu się?

 

Ale generalnie model fajny.

Napisano
To na razie nie jest mapowane w ogóle, tzn. dałem roboczo mapowanie box o jednakowych ściankach (sześcian).

Jak skończę modelować to dam unwrap i potem normalnie teksturka i jazda.

jedno szczescie :P balem sie ze tak zostanie :>; czekam na updaty

pzdr

Napisano
  • Autor

Masz rację. Może nie broda, bo to juz koza wyjdzie, ale jakiś wyraźniejszy podbródek... Co do ust to faktycznie wymagaja podrasowania, ale potrzebuje czasu żeby to przetrawic i przeanalizować co jak i gdzie... Vector twierdzi, ze moze by te usta zmniejszyć... i chyba ma rację, ale potrzebuje jeszcze troche czasu by sobie wyobrazic jak to zrobić oraz jak potem popoprawiac okolice kącika ust oraz fałdów skórnych w tym miejscu...

Póki co podrasowalem nieco kość policzkową, odcinek policzka między platkiem noisa a kościa policzkowa uniosłem w górę, rozszerzyłem nieco górna szczękę na tej wysokości, oraz rozbudowalem kark...

 

PS: Thud: mówisz, masz... :)

 

gargulec2mh1.jpg

Napisano

ekstra ekstra, chcialbym sie do czegos przyczepic zeby Ci nie slodzic no ale poki co nic takiego nie widze co by moglo podlegac krytyce :], te usta zmienisz i bedzie git no i moze troszke ucho "podrasujesz"?? :)

Napisano
  • Autor

Next update: poprawilem brodę, pogrubiłem szczękę, zwęzilem wargi i unioslem je w minie ukazującej kły. uwydatniłem fałdę skórną między nosem a kącikiem ust, ale zastanawiam się, czy aby nie przesadzilem.

Podkreśliłem też okolicę skroni, dorobiłem uchu chrząstki, stylizowane na nietoperze skrzydła. Jeszcze będę je dopieszczał, na razie są symboliczne.

 

Thud: czepiaj się ile wlezie.

co do rozmiaru ust, to próbowałem, ale efekt był strasznie głupi i zrezygnowałem. W końcu oma byc szyderczy i agresywny zarazem uśmiech...?

 

gargulec2vo9.jpg

Napisano

uszy odrazu lepiej sie prezentuja, obojczyk troche kwadratowy ale pewnie jeszcze poprawisz, robisz na podstawie jakiegos konkretnego konceptu czy z glowy?

Napisano
  • Autor

Na poczatku miałem zadany koncept, ale i tak referki sobie narysowalem sam a potem już tylko z głowy.

Oczywiście, obojczyk jeszcze bedę dopieszczał, ale najpierw dorobię klatę i ramiona, żeby mieć nieco więcej punktów odniesienia.

Next update: szczęka mniej kwadratowa i jednak nieco cieńsza, za to krawędź pelniejsza, okrąglejsza.

 

gargulec2xl4.jpg

Napisano
  • Autor

Z rogami? Bosko? Chyba szatańsko... :)

Nawiasem mówiąc zwróćcie uwagę na to, że powszechny wizerunek Szatana jest dziwnie zbliżony do starożytnego wizerunku Bachusa, boga wina i imprez, mającego wygląd satyra... :)

 

A oto wersja wcześniejszego renderu, ale tym razem z teksturką... oczywiście roboczą. :)

 

gargulecgu9.jpg

Napisano

Miejscami bym go przybrudził i dałbym mu materiał z piaskowca. marmur jakos nie pasuje. Nie do twarzy mu z tym.

I nie był on narazony na warunki artmosferyczne, jest taki czysty.

, ale ogólnie miły modelik.

Pozdro

Napisano
  • Autor

Meeen, to jeszcze nie jest docelowa tekstura, tylko robocza, nałożona boxem... Poza tym on będzie z granitu a nie z marmuru.

EDIT: zaczątek torsu:

 

gargulec2vn0.jpg

Napisano

bardzo fajne :) tors też . zastanawia mnie tylko czy nie jest to jeszcze za duża szczegółowość jak na rzeźbę kamienną.

powodzenia ;)

Napisano

model fajowy, ale ten marmur do niczego... po co psuć taki model taką slabą teksturką... moze cos bardziej organicznego? pozdr

Napisano
  • Autor

Ej, ile razy mam powtarzac, ze to granit? Pojęcia o geologii nie macie, ani o minerałach...

A poza tym mnie się podoba i to wystarczy... a że nałożony roboczo, to tylko chwilowa niedogodność.

gargulecdu380yiz3.jpg

 

A dla opornych na wiedzę:

GRANIT:

http://www.terralastic.de/farbtafel/granit-gr.jpg

 

MARMUR:

http://images.google.pl/imgres?imgurl=http://www.grafkom.pl/images/marmur_rosso.jpg&imgrefurl=http://www.grafkom.pl/arkusze.htm&h=591&w=420&sz=18&hl=pl&start=86&tbnid=xneidEyQtQaelM:&tbnh=135&tbnw=96&prev=/images%3Fq%3Dmarmur%26start%3D72%26ndsp%3D18%26svnum%3D10%26hl%3Dpl%26lr%3D%26client%3Dfirefox-a%26rls%3Dorg.mozilla:pl-PL:official_s%26sa%3DN

 

Oczywiście są i marmury przypominajace nieco granit, ale bez przesady...

Napisano

nie zapomnij go na koncu zerodowac i pokruszyc :) bo juz wyglada fajnie tylko ze jest fabrycznei nowy, a trzeba mu tam i owdzie cos ulamac, w koncu to gargulec...

Napisano
  • Autor

Jasne, będzie zerodowany, uzyję zresztą do tego m.in. displace. :)

A swoją droga wolę najpierw zrobic model "fabryczny", żeby mieć jego kopię i go kruszyć do woli gdzie tylko zechcę... :)

Poza tym gdzieniegdzie będzie omszały i z zaciekami, wypłowiałuy od slońca i deszczu... :)

Napisano
  • Autor

Update... chwilowo nie ruszyłem tego za bardzo z miejsca, ale puściłem na noc render i... wyszła animka obrotu popiersia (13,7MB).

Można ją zassać stąd:

 

http://rapidshare.de/files/26926559/gargulec.avi.html

 

Oczywiście w modelu jest jeszcze sporo blędów, choćby na linii spawu symmetry, ale nie chciało mi sie tych drobiazgów poprawiać... i tak będę to jeszcze rzeźbił...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.