Skocz do zawartości

Predator

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich i chyle czolka mistrzom i wicemistrzam maxa...

Wiecm mam pytanko od jakiej ksiazki zaczac nauke 3d studio maxa

ostanio probowlame heh po uprzednim przegladnieciu maxa cos zrobic jakis tutorial a to sie lapalem za glowe to za samochcod heheheh no i wsyzslo z tego tyle ze w ostatecznosci mialem chcec rozwalenia czegos z nerwow :) no ale powaga jaka ksiazka bedzie dobra cos z pozycji heliona mozecie mi polecic ?

3d studio max 4 biblia warta ta ksiazka jest swojej ceny???? no i gdzies po jakim czasie mozna sie zabrac za modelowanie przykladowo czlwieka samochodu i innych roznych rzecz :P

dzieki i pozdrowionka dla wszysktich .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 671
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

hej

nie zebym bym przeciwikiem ksiazek ale uwazam ze doskonale mozna sobie poradzic bez nich - na pierwszym miejscu stawialbym video tutoriale - to chyba najbardziej mi pomaga w nauce maxa - bardzo wazne jest obserwowanie jak pracuja najlepsi ;> kiedys byly tu na max3d.pl 2 wypasione video tutoriale - jeden o modelowaniu calyj postaci 2 - samej glowy . nie wiem gdzie sie podzialy - najlepiej skorzystaj z google ;> co do techniki polecam na poczatek subdivision surface ( lub jak kto woli box modeling - nie lubie tej nazwy - to tak jakby celem tej techniki bylo wymodelowanie boxa ;> ) to chyba najprzyjemniejsza metoda - chociaz ostatnio poznaje splajny i jestem mocno zachwycony ;>> To chyba tyle odemnie..

 

EDIT :

http://sv1.3dbuzz.com/vbforum/uunr_vtmlist.php?c=2 tu masz pare - pewnie działają , nie sprawdzalem ;>

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuje, zebys zaczal od czegos latwiejszego, niz samochod. Zrob jakis kubeczek, olowek, talerz - cos oblego, bo na razie uzywales chyba samych boxow.

 

Moze mniej efektowne, ale z pewnoscia nauczysz sie wielu rzeczy, poznasz techniki i pulapki, jakie sie za nimi kryja.

 

Naprawde polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie to samochod jest jak na moje mozliwosci troche za trudny ale chcialbym jakas scene 3d wymodelowac. Troche znam sie na maxsie ale nie az tak zebym wymodelowal samochod. Prosze o pomoc od czego zaczesc modelowac jakas scene 3d?? Jakimi technokami sie modeluje sceny 3d??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli docelowo jesteś zawzięty na wymodelowanie np. samochodu, to poszukaj tutków na temat polymodelingu, ewentualnie spline\'ów (choć ostrzegam, że to trudniejsze) i przerób je dokładnie starając się wszystko zrozumieć. Jeśli coś będzie nie jasne, pytaj, bo braki w tych podstawach zemszczą się później.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie ten link: http://max3d.pl/forum/viewthread.php?tid=1507

też by się przydało obadać, a szczególnie linię:

 

-pisz posty tak aby ich temat zapowiadał tresc/pytanie zawarte wewnatrz

 

Z takim tematem, to i tak długo sie uchowałeś...

 

Linki do stron z tutorialami też tam masz, więc przeszukaj je trochę, zamiast oczekiwać linków do konkretnych tutków - wykaż trochę własnej inicjatywy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość harvester

Witojcie,

 

no tak to w gruncie rzeczu to jestem tutaj nowy i szczerze powiedziawszy dopiero od kiklu dni "bawie" sie maxem i szczerze powiedziawszy przeraża mnie jego ogrom. Naprawde nie mam pojecia od czego zacząć. Wysmysliłem w końcu ze wezme sobie model jakis zrobie no i bach tu pierwszy problem - jak? Oczywiscie patrzylem podstawy a takze mam kilka książek ale niestety takich w których jest sam praktycznie teoria bez przykladow. Co mi po tym ze przeczytam o ustawieniu swiatel jak nie ma NA PRZYKLADACH tego pokazanego. To samo tyczy sie modeli. Ciekawe sa te materiały w dziale podstawy i moze bym sie z nich czegos nauczyl gdyby nie to ze max 3d 5 mi nie chce działac wiec mam ylko 6-tke i jak czytam o jakiejs opcji to czesto w 6-tce znajduje sie gdzie indziej i juz nie wiem jak tam trafic :( Wiec prosze pomożcie mi jakos bo barzdo bym chcial robic takie wysiepane grafiki jak Wy....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witaj harvester.

na początek polecam tutoriale, to najlepza forma nauki nowego programu, może je znaleźc mędzy innymi na tej stronie. masz w głównym menu. wykonuj je pokolei, aż stwierdzisz, że ROZUMIESZ wszystkie i umiesz rozwiązywać podobneproblemy co w nich zawarte. Wtedy wybierz sobie jakiś obiekt do modelowania i próbuj go modelować, jak nie wyjdzie to jeszcze raz.

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość harvester

Dzięki ;-)

Na pewno bede jeszcze pytal Was o rozne rzeczy (pewnie prawie o wszystko :P) Poki co znalazlem video tutorial do maxa 6-tki ale jakie demo chyba bo ino 4-5 lekcji :/

 

Jeszcze raz dzieki i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość RAFAL238

Witam.

Jestem bardzo poczatkujcym i praktycznie nie wiele wiem ale chce stwożyć niebo i ziemie a w niej dopiero obiekty jak to zrobić prosze o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jestsem początkującym w grafice 3D. Próbowałem kilku programów: Lightwave[8] 3ds MAX 7, Rhinoceros. Najbardziej podoba mi się 3ds MAX 7 i chciałbym prosić o wszelką pomoc do tego programu. Jak zacząć, oraz pewne podstawy... Z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.3ds max6 zakupilem wczoraj z ciekawosci i... i tu zaczyna sie problem kompletnie nie rozumiem jak modelowac w tym programie(i w kazdym innym :) ) moze laskawie ktos nie wysmiewajac sie cos podpowedzial.Czytalem tutoriale ale nic mi do tej pory nie wyszlo,zreszta w tutkach nie pisze co i jak, i gdzie i sa najczesciej do staszych max'ow.Prosze o nie usuwanie posta(kazd kiedys zaczynal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na początek pobaw sie ze zwykłymi pudełkami, spruboj robić różne figury, różnej wielkości. pobaw sie oknami żebyś wiedział jak sie w nich poruszać.

 

A aby zacząć modelować musisz np. do pudełka(box) dadać modyfikator "Mesh edit"(nie pomyl z mesh smooth czy mesh select). Zeby dodać taki modyfikator zaznacz to pudełko, przejdź do zakładki "modyfy" i z rozwijanej listy na górze wybierz właśnie edit mesh. Teraz masz juz przypisany modyfikator do boxa. Kliknij na"+" i teraz masz do wyboru: vertex, face,poly,edge. vertex to punkty, edges to końce, poly to poligony. i teraz możesz boxa modyfikowac za pomocą tych punktów...

 

Mam nadzieje ze oto ci chodziło;]

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

choć na sam poczatek przydalby sie jakis podreczniczek - zeby wiedziec co gdzie jest, jak sie obraca, zeby nie bylo pytan typu "moge poruszac tylko w jednej osi!! CO SIE DZIEJE??!" :D potem przerobienie tutka nie nastrecza wielu klopotow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki wielkie za odzew nie spodziewalem sie :):):):):) że ktos bedzie chcial pomodz zoltodziobowi :):):):)

 

 

dlasze pytania co to sa "tutoriale" ????????

czy program o ktorym piszecie kupuje sie czy sie go gdzies sciaga jako free ware ??????

 

 

jeszcze raz dziekuje za wpisy obiecuje byc pilny , narazie pisze mgr ;(;( a dzis bylo strasznie goraco :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tutoriale: interntetowe kursy pokazujące krok po kroku jak okiełznac niektóre funkcje programu: http://www.max3d.pl/show.php?id=tutoriale

free ware są tylko triale, za resztę słono płacisz. możesz jednak skorzystac z Wingsa albo Blendera darmowych programów 3D.

 

3dmax jest najlepszy

 

a co to 3DMAX?? ja znam 3ds max ewwentulanie http://www.max3d.pl :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności