Jump to content

Recommended Posts

LEPER:D nie szukaj ksiazek bo one Ci nie pomoga, sam mam 4ksiazki o modelowaniu w domu, i chyba zadna mi nie pomoglo w jakims duzym stopniu w modelowaniu.... zapraszam na tutki na max3d (a szczegolnie niedlugo jak wszystkie beda miec tn sam design;)), przeszukaj forum, tutki znajdziesz tez na 3dtotal, kingdom, 3dlinks i google.pl... a jesli naprawde chcesz jakies ksiazki do modelowania a jestes naprawde poczatkujacy to mozesz kupic ksiazke heliona ostatnio byla w newsach. pozdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.

Chciałbym zacząć swoją przygodę z grafika 3D.

Na początek pragnę stworzyć taką literkę 3D, jak np. jest tutaj: http://www.gotfrag.com/ (ta gwiazdka niebieska po prawej).

Pytanie moje następujące: od czego zacząć? może jakiś tutorial?

 

Pozdrawiam

infinity

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na początek musisz wybrać odpowiedni soft, w którym będziesz tworzył grafikę. Do wyboru masz począwszy od darmowych np. Blender, Wings, poprzez komercyjne, drogie programy tj. Max, czy skończywszy na takich hi-endowych cudeńkach jak Maya czy Houdini. Wybór sprowadza się do zastanowienia co chcesz konkretnie robić z tą grafiką, ile masz kasy itd.

Później już ylko samemu próbować i czytać tutoriale (np. te zamieszczone na max3d).

 

I jeśli jeszcze nie umiesaz, to na początek naucz się angielskiego, przyniajmniej na tyle, aby rozumieć niektóre tutoriale.

 

Nie zadawaj takich pytań więcej, bo już nie raz pojawaiły się takowe - wystarczy poszukać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zalezy jaki masz soft:)

jak maxa to(jest kilka sposobow) np. tworzysz cylinder zaznaczasz odpowiednie polygony(ktore maja byc ramionami) dajesz extrude i gotowe mozesz tez dac na krawedzie chamfer aby byly one zaokraglone...

lub robisz to spline'ami odpowiednio forumujac ksztalt z lini jaki ci pasuje i dajac modyfikator extrude :)

ale zapewne nie wiesz oczym gadam :D

wiec tu masz zbior tutkow po polsku

http://www.max3d.pl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jak w temacie. Bardzo chciałbym nauczyć sięmodelować w 3Ds max. Tyle że nie wiem od czego mam zacząć - jakie tutoriale polecacie, książki. Help !

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, help muszisz koniecznie przeczytać - zwłaszcza działy dot. nawigacji, interface'u i modelowania.

I, na miłość boską, korzystaj z wyszukiwarki na forum, bo wiele razy był ten temat poruszany.

 

 

**

thorgal - a czemu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

W takim razie podajcie przykładowy temat związany z moim problemem :/ Po prostu nie wiem co wipsać w szukajce. Wyświetla mi tyle stron że nie wiadomo za którą się złapać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jestem początkującym i chciałbym się nauczyc na lepszym i zaawansowanym poziomie obsługi Max'a . Prosiłbym byście podali jakieś może jakieś linki gdzie dobrze nauczył Max' a .

Z góry dzięki. :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. wątek przyklejony do ktorych zawsze zaglada sie na poczatku jest zaraz nad twoim (wyraznie nazwany "Przed poproszeniem o pomoc poszukaj tutaj...", czemu tam nie zajzales ? wszystko jest napisane, są tutoriale, kursy i inne

http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=9028

 

2. prosze, poszukaj zanim zadasz pytanie , zawsze tak jest ale nikt do teog sie nei stosuje

 

odpowiedz znalazl bys szybciej sam niz zmarnowany czas na tworzenie takiego wątku ktory nie jeden raz (ba, nawet juz pewnie setki) byl poruszany

 

troche wlasnej inicjatywy bo szukac to ty sie musisz nauczyc sam niestety, a od tego najlepiej zaczac przygode z 3D

 

ps, przeczytaj regulamin forum, w szczegolnosci regulamin dot. zadawania pytan

 

a wątek zamykam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem następujący:

Celem mojej pracy jest wymodelowanie trampka:

tramp1.jpg

 

Niestety jestem początkujący w modelowaniu i nie bardzo wiem od czego zacząc. Pracuje w 3dsmax. Zacząlem od modelowania podeszwy z box'a ale reszty nie jestem w stanie w żaden sposób zrobić. Próbowałem coś NURBS'ami ale nie kumam zupełnie zasady działania. No i jeszcze ZBrush zostaje, którego tez nie bardzo umiem obslugiwac...

 

Co proponujecie? Od czego zacząc? [oczywiście poza nauką :) to zrobie w kierunku który zaproponujecie]

Share this post


Link to post
Share on other sites

polymodelling

możesz zacząć od wymodelowania w poly obręczy z gumy od podeszwy. potem materiał od gumy w górę. język tak samo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mozna by z tego zrobic trampka ale wg mnei za bardzo zagesciles siatke jak na poczatek. polecam sie zaznajomienie z box modelingiem, stworz prosta bryłe, dopasuja ja do ksztaltu przypominającego trampka i stopniwo przycinajaca zageszczaj i modeluj siatke. jak chcesz z tego co pokazales zrobic to mozez gorna krawedz zchamferowac i pozniej sama gore extrude.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zacząłem od początku i zrobiłem coś takiego:

 

podeszwa.jpg

 

podeszwa_siatka.jpg

 

Odpuściłem sobie narazie wyginanie podeszwy, bo to tylko komplikuje sprawe a moge na końcu sobie chyba to zrobić. Czy to jest dobry kierunek? Co dalej?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za szybko wchodzisz w detal, wymodeluj najpierw ogólną formę buta, taki szkic można powiedzieć, potem będzie Ci łatwiej dodawać szczegóły bo będziesz już miał dobrze uformowaną siatkę. Taie pytanie "I co dalej ?" nie ma za bardzo sensu, nikt Cię nie poprowadzi polygon po polygonie, przerób kilka tutków "modelarskich" poznaj techniki a napewno będzie Ci łatwiej.

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nom robie i robie i nawet mi sie podoba tylko mam jeden problem. Dlaczego po renderze są takie ciemne plamki? Domyslam sie, że coś nie tak z modelem i trzeba coś poprzestawiać, ale nie mam pojęcia co.

 

siatka2.jpg

 

trampek.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

qba : nie wiem dokładnie o co Tobie chodzi. wim co to mniej wiecej meshSmooth i zamierzam oczywiście go użyć, ale wydawało mi sie, że jeśli są krzaki na ekranie bez meshSmootha to po użyciu bedzie już w ogóle masakra.

 

jednak nałożyłem meshSmooth i wszystko już było ok. potem modelowalem dalej i zrobiło mi się wiecej syfu z siatką. po nałożeniu meshSmootha.. to samo.

 

pewnie to jakiś kompletny banał ale po prostu no nie moge kontynuowac roboty.

 

trampostre.jpg

 

trampmiekkie.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nom więc udało mi sie samemu naprawić te czarne polygony, ale nie sądziłem, że takie bedzie rozwiązanie.

 

Wziąłem te polygony, które są "uszkodzone" i pozamieniałem kierunki tworzenia trojkatow z tych poly. Nie wiem na ile obrazowo to opisałem słowami więc wstawie screenshota:

 

siatka3.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy