Predator Napisano 16 Wrzesień 2003 Napisano 16 Wrzesień 2003 Witam wszystkich i chyle czolka mistrzom i wicemistrzam maxa... Wiecm mam pytanko od jakiej ksiazki zaczac nauke 3d studio maxa ostanio probowlame heh po uprzednim przegladnieciu maxa cos zrobic jakis tutorial a to sie lapalem za glowe to za samochcod heheheh no i wsyzslo z tego tyle ze w ostatecznosci mialem chcec rozwalenia czegos z nerwow :) no ale powaga jaka ksiazka bedzie dobra cos z pozycji heliona mozecie mi polecic ? 3d studio max 4 biblia warta ta ksiazka jest swojej ceny???? no i gdzies po jakim czasie mozna sie zabrac za modelowanie przykladowo czlwieka samochodu i innych roznych rzecz :P dzieki i pozdrowionka dla wszysktich .
Nezz Napisano 16 Wrzesień 2003 Napisano 16 Wrzesień 2003 hej nie zebym bym przeciwikiem ksiazek ale uwazam ze doskonale mozna sobie poradzic bez nich - na pierwszym miejscu stawialbym video tutoriale - to chyba najbardziej mi pomaga w nauce maxa - bardzo wazne jest obserwowanie jak pracuja najlepsi ;> kiedys byly tu na max3d.pl 2 wypasione video tutoriale - jeden o modelowaniu calyj postaci 2 - samej glowy . nie wiem gdzie sie podzialy - najlepiej skorzystaj z google ;> co do techniki polecam na poczatek subdivision surface ( lub jak kto woli box modeling - nie lubie tej nazwy - to tak jakby celem tej techniki bylo wymodelowanie boxa ;> ) to chyba najprzyjemniejsza metoda - chociaz ostatnio poznaje splajny i jestem mocno zachwycony ;>> To chyba tyle odemnie.. EDIT : http://sv1.3dbuzz.com/vbforum/uunr_vtmlist.php?c=2 tu masz pare - pewnie działają , nie sprawdzalem ;>
Toudajew Napisano 30 Listopad 2003 Napisano 30 Listopad 2003 Witam !! Chcialbym zrobic samochod lub jakies wnetrze budynku tylko nie wiem od czego zaczasc?? Prosze o pomoc. Z gory dzieki
dr Ug Napisano 30 Listopad 2003 Napisano 30 Listopad 2003 O, wczesniej chciales tylko budynek, teraz samochod i wnetrze. A co juz potrafisz zrobic?
Toudajew Napisano 1 Grudzień 2003 Napisano 1 Grudzień 2003 W sumie to ja jusz zrobilem swoj pokoj ale go nie dokonczylem. http://badziewmr2.w.interia.pl/2.jpg http://badziewmr2.w.interia.pl/3.jpg Chcialbym zrobic cos innego niz swoj pokoj.
dr Ug Napisano 1 Grudzień 2003 Napisano 1 Grudzień 2003 Proponuje, zebys zaczal od czegos latwiejszego, niz samochod. Zrob jakis kubeczek, olowek, talerz - cos oblego, bo na razie uzywales chyba samych boxow. Moze mniej efektowne, ale z pewnoscia nauczysz sie wielu rzeczy, poznasz techniki i pulapki, jakie sie za nimi kryja. Naprawde polecam.
Toudajew Napisano 1 Grudzień 2003 Napisano 1 Grudzień 2003 W sumie to samochod jest jak na moje mozliwosci troche za trudny ale chcialbym jakas scene 3d wymodelowac. Troche znam sie na maxsie ale nie az tak zebym wymodelowal samochod. Prosze o pomoc od czego zaczesc modelowac jakas scene 3d?? Jakimi technokami sie modeluje sceny 3d??
Nezz Napisano 1 Grudzień 2003 Napisano 1 Grudzień 2003 http://max3d.pl/ masz tam tutoriale , zagladales kiedys ? ..
Toudajew Napisano 1 Grudzień 2003 Napisano 1 Grudzień 2003 Tak zagladalem!! A jakiego tutka bys mi polecil dla poczatkujacych??
VGT Napisano 1 Grudzień 2003 Napisano 1 Grudzień 2003 Jeżeli docelowo jesteś zawzięty na wymodelowanie np. samochodu, to poszukaj tutków na temat polymodelingu, ewentualnie spline\'ów (choć ostrzegam, że to trudniejsze) i przerób je dokładnie starając się wszystko zrozumieć. Jeśli coś będzie nie jasne, pytaj, bo braki w tych podstawach zemszczą się później.
dr Ug Napisano 1 Grudzień 2003 Napisano 1 Grudzień 2003 Wiesz co, przede wszystkim przeczytaj to: http://www.max3d.pl/forum/viewthread.php?tid=7785 Na razie udaje, ze jestem cierpliwy....
Toudajew Napisano 1 Grudzień 2003 Napisano 1 Grudzień 2003 Wlasnie mam problem z kad wziasc te tutoriale??
VGT Napisano 1 Grudzień 2003 Napisano 1 Grudzień 2003 W zasadzie ten link: http://max3d.pl/forum/viewthread.php?tid=1507 też by się przydało obadać, a szczególnie linię: -pisz posty tak aby ich temat zapowiadał tresc/pytanie zawarte wewnatrz Z takim tematem, to i tak długo sie uchowałeś... Linki do stron z tutorialami też tam masz, więc przeszukaj je trochę, zamiast oczekiwać linków do konkretnych tutków - wykaż trochę własnej inicjatywy.
dr Ug Napisano 1 Grudzień 2003 Napisano 1 Grudzień 2003 Nie Ty pierwszy i niestety pewnie nie ostatni. Pytan o tutoriale bylo tysiace i nie zostaly bez odpowiedzi. Rusz wiec choc troche glowa i PRZYNAJMNIEJ przeszukaj to forum.
xMark Napisano 1 Grudzień 2003 Napisano 1 Grudzień 2003 zrob se tutki z www.max3d.pl np. baterie, pileczke golfowa, stary dom, scene podwodna, samolot w 15 min. te sa w miare proste :D powodzenia
wiggles Napisano 1 Grudzień 2003 Napisano 1 Grudzień 2003 a jezeli nie tutki to jest mnostwo ksiazek ktore sa takze bardzo pomocne ...albo metoda prob i bledow.. na twoim miejscu pocwiczylbym jeszcze troche a dopiero pozniej bral sie za cos trudniejszego
Gość harvester Napisano 7 Listopad 2004 Napisano 7 Listopad 2004 Witojcie, no tak to w gruncie rzeczu to jestem tutaj nowy i szczerze powiedziawszy dopiero od kiklu dni "bawie" sie maxem i szczerze powiedziawszy przeraża mnie jego ogrom. Naprawde nie mam pojecia od czego zacząć. Wysmysliłem w końcu ze wezme sobie model jakis zrobie no i bach tu pierwszy problem - jak? Oczywiscie patrzylem podstawy a takze mam kilka książek ale niestety takich w których jest sam praktycznie teoria bez przykladow. Co mi po tym ze przeczytam o ustawieniu swiatel jak nie ma NA PRZYKLADACH tego pokazanego. To samo tyczy sie modeli. Ciekawe sa te materiały w dziale podstawy i moze bym sie z nich czegos nauczyl gdyby nie to ze max 3d 5 mi nie chce działac wiec mam ylko 6-tke i jak czytam o jakiejs opcji to czesto w 6-tce znajduje sie gdzie indziej i juz nie wiem jak tam trafic :( Wiec prosze pomożcie mi jakos bo barzdo bym chcial robic takie wysiepane grafiki jak Wy....
Salvator Napisano 7 Listopad 2004 Napisano 7 Listopad 2004 witaj harvester. na początek polecam tutoriale, to najlepza forma nauki nowego programu, może je znaleźc mędzy innymi na tej stronie. masz w głównym menu. wykonuj je pokolei, aż stwierdzisz, że ROZUMIESZ wszystkie i umiesz rozwiązywać podobneproblemy co w nich zawarte. Wtedy wybierz sobie jakiś obiekt do modelowania i próbuj go modelować, jak nie wyjdzie to jeszcze raz. pozdro
M'actep Napisano 7 Listopad 2004 Napisano 7 Listopad 2004 tak tak tutoriale. Kupiłem sobie książke heliona i po przeczytaniu stwierdziłem ze wywalilem 5 dych w bloto. Poczytaj tutoriale max3d bosa naprawde dobre
Gość harvester Napisano 8 Listopad 2004 Napisano 8 Listopad 2004 Dzięki ;-) Na pewno bede jeszcze pytal Was o rozne rzeczy (pewnie prawie o wszystko :P) Poki co znalazlem video tutorial do maxa 6-tki ale jakie demo chyba bo ino 4-5 lekcji :/ Jeszcze raz dzieki i pozdrawiam
Gość RAFAL238 Napisano 6 Grudzień 2004 Napisano 6 Grudzień 2004 Witam. Jestem bardzo poczatkujcym i praktycznie nie wiele wiem ale chce stwożyć niebo i ziemie a w niej dopiero obiekty jak to zrobić prosze o pomoc.
Piotr Dobosz Napisano 6 Grudzień 2004 Napisano 6 Grudzień 2004 rafal238 sory ale wiesz co? musze odeslac Cie do tutkow na max3d przerob je sobie i bedziesz wiedzial, powarznie nie to ze mi sie nie chce tylko to nie ma sensu przerob najpierw te tutki i zrobisz wszystko co bedziesz chcial na poczatek:)
Yezior Napisano 14 Grudzień 2004 Napisano 14 Grudzień 2004 Witam. Jestsem początkującym w grafice 3D. Próbowałem kilku programów: Lightwave[8] 3ds MAX 7, Rhinoceros. Najbardziej podoba mi się 3ds MAX 7 i chciałbym prosić o wszelką pomoc do tego programu. Jak zacząć, oraz pewne podstawy... Z góry dziękuję.
Piotr Dobosz Napisano 14 Grudzień 2004 Napisano 14 Grudzień 2004 kup sobie ksiazke ,, projekty i rozwiazania max 5'' to moja rada i wszystko bedzie oki:) na poczatek:)
Salvator Napisano 14 Grudzień 2004 Napisano 14 Grudzień 2004 na początek, tutoriale, dużo totoriali :)
Yezior Napisano 14 Grudzień 2004 Napisano 14 Grudzień 2004 a nie da sie normalnie ? narazie chce zobaczyc, czy bede potrafil i czy mi sie spodoba... Jezeli bedzie fajnie, to zakupie sobie ksiazke... Dzieki za odp...
sanki Napisano 14 Grudzień 2004 Napisano 14 Grudzień 2004 no to z pewna niesmialoscia powiem "F1", w helpie maksa jest masa porad.
Piotr Dobosz Napisano 14 Grudzień 2004 Napisano 14 Grudzień 2004 w trial wersji nie ma helpa? to sciagnij sobie ze strony discreet. pozdrawiam
rafal111 Napisano 18 Grudzień 2004 Napisano 18 Grudzień 2004 Witam.3ds max6 zakupilem wczoraj z ciekawosci i... i tu zaczyna sie problem kompletnie nie rozumiem jak modelowac w tym programie(i w kazdym innym :) ) moze laskawie ktos nie wysmiewajac sie cos podpowedzial.Czytalem tutoriale ale nic mi do tej pory nie wyszlo,zreszta w tutkach nie pisze co i jak, i gdzie i sa najczesciej do staszych max'ow.Prosze o nie usuwanie posta(kazd kiedys zaczynal.
Łukasz Burnet Napisano 18 Grudzień 2004 Napisano 18 Grudzień 2004 proponuje zaczac od przerobienia tutoriali ktore sa w maxie, czy tez max3d pozdrawiam
rafal111 Napisano 18 Grudzień 2004 Napisano 18 Grudzień 2004 wlasnie nie wiem czy sie za nie brac.Sugerujesz ze to tutki dla poczatkujacych??Sprawdze rano bo dzisiaj juz nie mam sily //:)
rowr Napisano 18 Grudzień 2004 Napisano 18 Grudzień 2004 na poczatek tutki z helpa bo sa proste przejzyste i prowadza krok po kroku i mozna zalapac podstawowe opcje :)
Willow Napisano 18 Grudzień 2004 Napisano 18 Grudzień 2004 na początek pobaw sie ze zwykłymi pudełkami, spruboj robić różne figury, różnej wielkości. pobaw sie oknami żebyś wiedział jak sie w nich poruszać. A aby zacząć modelować musisz np. do pudełka(box) dadać modyfikator "Mesh edit"(nie pomyl z mesh smooth czy mesh select). Zeby dodać taki modyfikator zaznacz to pudełko, przejdź do zakładki "modyfy" i z rozwijanej listy na górze wybierz właśnie edit mesh. Teraz masz juz przypisany modyfikator do boxa. Kliknij na"+" i teraz masz do wyboru: vertex, face,poly,edge. vertex to punkty, edges to końce, poly to poligony. i teraz możesz boxa modyfikowac za pomocą tych punktów... Mam nadzieje ze oto ci chodziło;] Pozdrawiam
ChaoSMakeR Napisano 18 Grudzień 2004 Napisano 18 Grudzień 2004 jedyne tutki w ktorych masz napisane co gdzie klknac ..... F1
blood_brother Napisano 18 Grudzień 2004 Napisano 18 Grudzień 2004 na http://www.3dbuzz.com sa dobre videotutki do wielu aplikacji w tym do maxa
rafal111 Napisano 19 Grudzień 2004 Napisano 19 Grudzień 2004 zieki wam wszystkim mysle ze powoli cos zaczyna mi wychodzic aczkolwiek dluga droga przede mna.Narazie
*Paulos* Napisano 29 Maj 2005 Napisano 29 Maj 2005 Witajcie! jestem kompletnie zielony, ale chcialbym robic grafiki 3d np. samolotow, dział ... itp. odczego zacząć?????? jaki program??????? jak to wykonywać????? jeśli kogoś nie rozsmieszy moj post to prosze o wpisy lub kontakt na mial [email protected]
xeav Napisano 29 Maj 2005 Napisano 29 Maj 2005 polecam 3ds max- najwięcej tutoriali, a zacznij od jego zainstalowania;) http://www.discreet.com - trial 30 d
danilo2 Napisano 29 Maj 2005 Napisano 29 Maj 2005 kontakt na mial to chyba nowy rodzaj komunikatora ;) kojarzy mi się z kotem a tak na serio to 3ds max jest najlepszy a tutoriale do niego są dla przykładu na tej stronie w dziale "tutoriale" :)
3dsmaxman Napisano 29 Maj 2005 Napisano 29 Maj 2005 choć na sam poczatek przydalby sie jakis podreczniczek - zeby wiedziec co gdzie jest, jak sie obraca, zeby nie bylo pytan typu "moge poruszac tylko w jednej osi!! CO SIE DZIEJE??!" :D potem przerobienie tutka nie nastrecza wielu klopotow
JunioR Napisano 29 Maj 2005 Napisano 29 Maj 2005 na poczatek duzo czytaj i ogladaj tutoriali, zadawaj mądre pytania, wytrwałość w dązeniu do celu ! :)
Marvey Napisano 29 Maj 2005 Napisano 29 Maj 2005 ale mu doradziliście tylko 3dsmax?? z fajnych są jeszcze maya i rhinoceros choć rzeczywiście max jest prosty (przynajmniej w porównaniu z innymi)
danilo2 Napisano 29 Maj 2005 Napisano 29 Maj 2005 na rhino nie zrobisz tyle co w maxie a maya nie tylko jest trudniejsza do nauki ale też potrafi tyle co max (z pluginami)
ChaoSMakeR Napisano 29 Maj 2005 Napisano 29 Maj 2005 i znowu sie zacznie dyskusja na temat tego, ktory program jest lepszy :D:D:D
siwy Napisano 29 Maj 2005 Napisano 29 Maj 2005 taka dyskusja nie ma sensu bo i tak 3dmax jest najlepszy .hehehe :-)
*Paulos* Napisano 29 Maj 2005 Napisano 29 Maj 2005 Dzieki wielkie za odzew nie spodziewalem sie :):):):):) że ktos bedzie chcial pomodz zoltodziobowi :):):):) dlasze pytania co to sa "tutoriale" ???????? czy program o ktorym piszecie kupuje sie czy sie go gdzies sciaga jako free ware ?????? jeszcze raz dziekuje za wpisy obiecuje byc pilny , narazie pisze mgr ;(;( a dzis bylo strasznie goraco :)
tweety Napisano 29 Maj 2005 Napisano 29 Maj 2005 tutoriale: interntetowe kursy pokazujące krok po kroku jak okiełznac niektóre funkcje programu: http://www.max3d.pl/show.php?id=tutoriale free ware są tylko triale, za resztę słono płacisz. możesz jednak skorzystac z Wingsa albo Blendera darmowych programów 3D. 3dmax jest najlepszy a co to 3DMAX?? ja znam 3ds max ewwentulanie http://www.max3d.pl :P
Rekomendowane odpowiedzi