Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Na początku chciałem zaznaczyc, że to moje trzecie podejscie do tej bitwy, ale już zacząłem ten temat i z niego się nie wycofam (mam koncepty itd, tam to było zaklepywanie tematów i na siły wymyslanie reszty, po przemysleniu, dawid i goliat po prostu mnie przerósł xD)

 

Chcę tutaj połączyc pare idei by stworzyc cos ciekawego :

 

Legendę o Merlinie, która mówi (jedna z wersji), że został on zamknięty(uwięziony) przez pania jeziora w środku drzewa, w którym musiał życ.

 

Merlina jako najlepszego maga ever made.

 

I praczetowskie podejscie do magów: im mag lepszy tym ma bardziej narypane w głowie i tym mniej przejmuje sie 'rzeczywistością' jako taką.

 

"Z zewnątrz wyglądała (chatka) na jakieś dwa pokoje z aneksem kuchennym. Wewnątrz była dwu piętrową kamienicą. Co prawda o piętrach jako takich nie możana było mówic, albowiem w tym domku nic nie było nigdy na swoim miejscu. Zwykły śmiertelnik jakimi przeważnie byli goście merlina gubili się tam zaraz po wejściu, a prawa fizyki zdawały się omijac ten dom z daleka. Nie istniało tu pojęcie ścian ani sufitu, schody wiły się wszędzie do różych drzwi na różnych płaszczyznach, gdzie niegdzie wisiały same drzwi, lub fotele. Kuchnia zdawała się byc oddzielnym organizmem, który sam gotował, sprzątał, nakrywał i czasem zjadał. Merlin zdawał nic sobie nie robic z panującego wokół chaosu, wrecz przeciwnie - orientował się w nim wyśmienicie i nie stanowiło to dla niego żadnego problemu"

 

Poprosilem też Leru'a by skasował / zamknął topic z davidem i goliatem....

 

no i poniewaz mam juz koncept narysowany (brak skanera boli) to będę równiutko jechał do przodu ; )

 

mer1hh5.jpg

 

I tutaj jeszcze Głowa Merlina, która ulegnie procesowi postarzenia i zbrodzenia (dodania brody) w rzeczywistym renderze będzie jakieś 5x mniejsza wiec nie przykładałem się tak bardzo (bo nie ma sensu i czasu xD).

 

mer4xy2.jpg

  • Odpowiedzi 54
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

mer5lw7.jpgmer5lw7.jpg

 

here cams de apdejt xD, oświetlenie planuję praktycznie tylko ze świeczek i z podłogi w górę lekko czerwone. Będą 2 okna z niebieskimi spotami. Tutaj jest tak by było widac jakies kolorki i całą scenę.

 

dywanik odstaje od podłogi - do poprawy, cieni nie będzie takich ostrych, a tło prawdopodobnie bedzie prawie-czarne (i tak przykryje je masa detalu xD)

Napisano

Imho to powinieneś zrobić coś w stylu drzwi wysoko nad podłogą, albo schody na ścianie, ale dotykające jej tą powierzchnią która normalnie jest na dole, skoro napisałeś że prawa fizyki często ten domek omijają... Jak zrobiłeś tą zaj****tą framugę do drzwi? Spline + loft czy innym sposobem (jeśli tak to jakim :P) ?

 

 

PS

Mój 300 post, gratz please :P

Napisano

mer6wg4.jpg

 

się rozkrencam, teraz moja ulubiona częśc (zaraz przed teksturingiem) czyli robienie detali i wypełnianie sceny ! :>

 

Legenda do konceptu :

 

1 - latające talerze z kuchni (te drzwi bardziej z tylu)

2 - okna na inne światy (będą tam inne 3D przestrzenie, oraz będą jednocześnie źródłem kontrastowego, niebieskawego światła)

3 - roślinki, coby wprowadzic zielony, również dla kontrasu, poza tym z roślinkami zawsze wygląda ładniej, czyż nie :D ?

4 - miotła i szufelka sprzątają schody.

5 - stół alchemii, coś sie tam będzie pichcic

6 - kominek/piecyk, element metalowy + światło :>

7 - kryształowa kula która będzie sobie odbijac to i owo.

8 - biórko-którego-prawie-nie-będzie-widac xD

9 - z grzybka będą wisiały wieszaki, a na wieszakach szaty Merlina, taka garderoba.

10 - nocna rózowa czapeczka Merlina do snu z wielkim futsiastym pomponem

11 - szmatki wycierają kurz z biblioteczki

12 - świece (jak wspomniałem wyżej oswietlenie główne zostanie wyłączone, świeczki + kominek + okna + to czerwone z dołu powinny dac rade)

13 - stolik gier (szachownica, jakies karty, może jakiś chochlik grający z drógim , zależy od czasu :>)

14 - fotel z Merlinem - nieodłączny pakiet

merlin będzie miał fajke w ustach, szlafroczek i czapke w gwiazdy i księżyce, książke w dloniach, obok niego w powietrzu zawieszona jeszcze dymiąca filiżanka herbaty, kobok zaraz lampka oliwna/świeca do czytania.

 

na wycieraczce bedzie napisane 'merlin's place' a na tabliczce na której obecnie widnieje 'WC' będzie Camelot.

 

Koncepcje do rozważenia na puźniej :

na 3cim planie myslę o wodospadzie i mnóstwie regałow z książkami, ewentualnie jakimś małym obserwatorium astronomicznym oczywiscie nie wszystko będzie doświetlone, ale chciałbym pokazac że coś poza tymi ostatnimi drzwiamy jeszcze tam jest wydobywając tym samym głębię.

 

Zastanawiam się też nad neonem w formie strzałki przy tych kręconych schodach na górę z jakimś dziwnym napisem ala 'to the future', albo 'to underworld' ale nie wiem czy to nie zepsuje klimatu pracki wiec nad tym sie zastanowie jak będę miał wszystko ...

 

Wydaje się w cholere duzo do zrobienia a czasu coraz mniej :DDDDD, ale skończyc skoncze nawet jesli juz po bitwie....

 

pomysły ? sugestie ? czujcie sie jak u siebie :DDD

Napisano

9 - z grzybka będą wisiały wieszaki, a na wieszakach szaty Merlina, taka garderoba.

 

Źle mi się skojarzył ten grzybek... %-D

 

A jak byś widział Merlina (plus jego fotel) na suficie, odwróconego do góry nogami? Filiżanka oczywiście też odwrócona, co by było mniej praw fizyki :P

Napisano

Bardzo lubię takie zatłoczone sceny, w których dużo się dzieje i dopiero po chwili patrzenia odkrywa się wszystkie elementy.

Trzymam kciuki:)

Napisano

mer8lm1.jpg

 

eh eh 2 dni w pelcy, zrobiłem w miare to samo co było ;/ (mam juz kopie zapasowe tym razem wiec nic sie nie powinno stac zlego x_x)

 

wersja górna by było widac, a dolna będzie jeszcze ciemniejsza (tło ciemniejsze) i więcej świeczek.

Napisano

KacperSpala -> masz jakieś plany odnośnie tła ? Teraz jest to gradient i od razu mi brakuje tła. Choćby drobnego kształtu czy wzoru. Piszę to, bo nie wiem czy tak ma zostać czy nie więc żebym w przyszłości nie zapomniał :)

 

Dobrze, że jedziesz z koksem do przodu! Tak trzymaj!

Napisano

Zazdroszczę Ci tego typu wyobraźni- ja zawsze mam problem z tworzeniem rozbudowanych scen. Wygląda świetnie a zapowiada się jeszcze lepiej.

Napisano

Dziękuję RK, ja mam pomysłów dżyliardy a to nie jest w brew pozorom takie dobre - b.żadko udaje mi się na coś konkretnego zdecydowac, poza tym więkrzosc pomysłów jeszcze nie na mojego skilla niestety, ale dążę do tego, by móc je realizowac kroczek po kroczku :)

Napisano

A co myślisz o dodaniu stolika nocnego z butelką coli, tak dla kontrastu? heh, moze z colą przesadziłem, ale stolik mógłby być, w takiej pozycji że jak się budzisz to go masz przed oczami :)

Napisano

wiesz, nie chcę zaśmiecac powierzchni dywanu, bo jeszcze merlina muszę zmiescic ;) na dywanie prawdopodobnie dam jakieś myszki, albo spiacego kota, zobaczymy jeszcze, wszystko zależne jest od czasu, a stoliczków będę miał dosyc, bo aż 3. Do gier, do pisania i alchemika.

 

Co do różnorodności - jak napisałem wczejsniej deski na schodach zostaną wygięte, a w drzwiach zrobie jeszcze jakies gałęzie, poza tym będą miec inne tekstury troche, wiec różnica będzie zauważalna ; )

 

Dziękuje za komentarze, kolejny update koło 21/22.

Napisano

mer15ot1.jpg

 

okeeeeeeeee sei sei sei !

 

Chciałbym aby biblioteczka, stolik, biurko i łuzko było w tym samym stylu. Byłbym wdzięczy za jakies dobre referki meblów w takim stylu starszym jak mieli w barokowych dworkach w sensie drewniane, obłe i z dużą ilością detali.

z góry dziękuję ; ) (miejmy nadzieje, że sie nie przelicze).

Napisano

mer160001ki7.jpg

 

okeee.... potrzebuje waszej pomocy x_X . WTF są te żółte kropki ? Probowalem z nimi walczyc na rózne sposoby,ale ni wafla nie chcą zejsc. Jakies pomysły?

 

Renderuje w Fprime, ale tam nie ma zbyt zaawansowanych opcji ; p (włacz GI, wyłącz GI, i % wartosc, tyle)

Napisano

mer17yo7.jpg

 

okeeeee sei sei sei !

 

scenka pcha sie do przodu jestem w fazie zamieniania mebli na 'stylowe', kolejnym krokiem bedzie dodanie świeczek i troche pierdół do 3ciego planu, następnie dodanie merlina na fotelu, a potem Detali, których tutaj jeszcze brak. To zakończy proces modelowania, i rozpocznie UVkowanie, i shading.

 

do przodu ;)

Napisano

Ania - zdecydowanie za ciemno.

polecam jakieś dodatkowe, "magiczne" źródła światła lub półprzepuszczalne ściany, nie będę wnikał gdzie ten domek się znajduje

Gość _Kreska_
Napisano

bardziej podoba mi się wersja z posta #34 , te przyszłe ksiązki jakoś mi nie leżą, no nie wiem, moze jak dasz tekstury bedzie ok. Ale i tak jest git, nieźle pokręcone to wszystko ;)

Napisano

Oświetlenie 1 najlepsze . Dodaj może jakieś miksturki i inne fikuśne buteleczki z kolorowymi płynami :) i garnuszek czarownicy :P

 

piekna pracka będzie p0zdro

Napisano

OMFG !

 

Przeprowadzka do warszawy, studia, troche pracy, W GŁOWIE SIE NIE MIESCI. Dopiero teraz znalazłem jakis czas żeby pogrzebac. Oczywiscie nie ma praktycznie mowy, zebym skończył to na czas. Ale będę kontunuował, bo ja ZAWSZE dokańczam swoje robótki :). Koniec modelingu i wstępnego oswietlenia. Teraz najgorsze co może spotkac grafika 3D - UVkowanie @_@. A potem najprzyjemniejsze - texturowanie.

 

908.556 polygonów robi swoje i chodzi wolno jak żuF. Bez GI, 15 świateł w scenie. C&C welcome.

 

mer_18.jpg

Komprecha zeżarła troche jakości...

 

A tu wersja z wyexludowanym tłem ze świateł głównych, by wydobyc przod, bo zwrocono mi uwage, że tło jest jasniejsze od centrum.

 

mer_19.jpg

Napisano

Cieszę sie ze wznowiłesz projekt, ja też się nie wyrobię. Ale będę konczył i tak. Trzymam kciuki. :)

Mam drobną uwagę, scenka jest trochę za ciemna. Może na środku wstaw jakąs fontannę. Taką świecącą. Co na pewno doda, odrobinę tajemnicości. ;)

Napisano

ciemno jak zwykle i tekst o kalibracji monitorów tu nic nie da bo nie tędy droga. Chaos, nie ma jakiegoś konkretnego kadru, jakiegoś akcentu świetlnego czy kompozycyjnego., mocnego punktu na którym oko mogło by "zawisnąć". Centralna kompozycja, nieprzemyślane oświetlenie, brak podziału na plany. Pracuj nad ujęciem i światłem.

 

Pozdrawiam




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności