Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Odłożyłem na bok moją pierwszą grafike 3D -Allozaura i wziąłem się za coś (chyba) prostszego... jeżeli szczęście dopisze. Tym razem chciałbym stworzyć mój przybornik (wraz z zawartością), którego używam w szkole zamiast piórnika. Jest to zwykłe plastikowe pudełko po jakimś długopisie. Zaczynam od pierwszego elementu, czyli markera. Proszę o jakąkolwiek pomoc, najlepiej w łatwo przyswajalnej formie.

 

 

mark1.jpg

  • Odpowiedzi 38
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

koniecznie zmień całkowicie materiał stołu bo jest bardzo słaby

marker jest nawet ok ale jakoś dziwnie się załamuje światło na zaczepie zakrywki, no i można by tam troche chamfera dodać na krawędzie,

no i coś niedobrego dzieje się z texturką naklejki ale niewiem czy coś namieszałeś z ustawieniami czy może ona jest takiej jakości

Napisano

mam takiego ;D

 

Podłoże swieci sie jak psu jajca. Przydało by się coś w stylu glossiness (rozmywanie). Przydałoby się zmienić renderera i walnąć jakieś GI. Zwiększ liczbę poly na tym "trzymaku" od zakrętki - żle się cieniuje na tym dalszym markerze. Daj jakieś AA i HDR

 

Pracuj dalej! Powodzenia i wytrwałości

Napisano

Dzięki za uwagi i pomoc.

 

1. przyciemniłem kolory (i przy okazji zrobiła mi się z tego plastelina :P)

2. materiał stołu inny (co niestety nie znaczy lepszy. Kiedy skończę cały przybornik popracuje nad otoczeniem)

3. Odnośnie zaczepu zatyczki- dodawałem chamfer tylko na wierzchu bo na krawędzie w rzeczywistości wyglądają tak kanciaścię.

4. jeżeli w końcowym efekcie nadal będzie kiepsko, wymienię texture.

5. podłoże już nie świeci się jak psu jajca ;) (chociaż wcześniej mi się podobało, ale co racja to racja, tak by nie mogło)

6. GI, AA, HDR

 

 

mark2.jpg

 

 

Dorzucam wstępny model długopisu (wiem, że to praktycznie nic ale w niedziele cos jeszcze powstanie mam nadzieje):

 

pen1.jpg

Napisano

To, że gwint może być beznadziejny przyznaje, ale w końcównce gwint jest i go widac. Wkład oczywiści cofne kiedy długopis bedzie wymodelowany.

Napisano

Drugi render lepszy (jeśli chodzi o stół przynajmniej :) )

Przydałoby się popracować nad shaderami, bo bardzo słabe.

Nawet jeśli zrobiłbyś super realistyczne modele, to przez shadery i światełko nie bedzie to wyglądało dobrze.

Napisano

Widzę że robisz postępy oby tak dalej. Moja rada jest taka abyś się przez najbliższe miesiące przyłożył przede wszystkim do modelowania, jak będziesz robił ładne modele to i sceny będą wyglądać zachwycająco.

Napisano

1. Niestety shadery to (zaraz po taxturowaniu) moja najsłabsza strona, chociaż z dostępnych tutoriali czegoś już się nauczyłem.

 

2. Staram się korzystać z różnych technik modelowania ale w przypadku obecnej pracy nie mam zbytniego wyboru (tube lub cylinder, a potem Editable Mesh i najczęściej funkcja Boolean). Na szczęście kiedy przyjdzie czas na przybornik i gumkę do mazania (jej kształt w żaden sposób nie przypomina boxa ;) ) o wiele więcej uwagi poświecę modelowaniu.

 

Długopis na dzisiejsze popołudnie wygląda tak:

 

 

pen2.jpg

 

Brak czesci metalowych i przezroczysty plastik zbyt ciemny (

Napisano

cOJoTS - a nie prościej zainwestować w parę porządnych książek, do 3DS jest tego w Polsce cała sterta. Kosztują trochę ale wiec że na pewno się to zwróci (to też zależy od wkładu twojej pracy).

Napisano

Właśnie w tym problem, że jest ich cała sterta, ale poszukam i coś wybiorę (propozycje tytułów mile widziane... ceny również). "3ds max 8. Ćwiczenia praktyczne" Joanny Pasek- to pierwsze co przykuwa moją uwagę. Po pierwsze bo obecnie mam maxa 8. Z tego co czytałem obija się też po tematyce, którą słabo znam i cena niezła.

 

A oto zamkniecie etapu drugiego (tylko ta zatyczka nadal mnie drażni):

 

pen3.jpg

Napisano

Rzeczywiscie pomogło. Z kodem kreskowym możesz troszkę oszukać - przecież nie musi być ten z markera - zeskanuj jakis inny i wpasuj do texturki w wiekszej rozdziałce. Chyba że chcesz w 100% być wierny oryginałowi. Tedziurki w cyrklu booleanem czy modelowane?

Napisano

Niekoniecznie boolean. Jak zaczynałem swoją zabawę z Wingsem, robiłem tam takie otwory modelując, i siatke układałem podobnie (wings nie ma boola). Teraz nadal wole modelować niz boolować, tylko już powoli uczę się lepiej ukladać siatkę. Sorry za OFa.

Napisano

Goran- z kodem poczekam do końca pracy kiedy wszystko się wrzuci do przybornika. Wtedy cos zmyślnego się zrobi w razie kłopotów ;)

 

Nie znam jak dotąd nic skuteczniejszego niż boolean (z kaszanieniem siatki to właśnie największy problem bo okazjonalnie to i wszystko mi się przez to sypie :/ ). Odnośnie Rhino... Rhino... ja nie znaju nic wsio :/ (nie chce palnąć czegoś głupiego... czy to chodzi o Rhinoceros?)

 

"Sorry za OFa"

 

Tak wiec o ile praca toczy się ślamazarnie to teraz będzie jeszcze gorzej. Klasa maturalna, te sprawy i mało czasu dla maxa :/ Na dziś tylko to:

 

cyr2.jpg

Napisano

Tak w Rhinoceros to sie szybciutko robi - taki cyrkielek to chwila roboty... :) Jest to program CADowki dlatego wszekie techniczne kwestie mozna w nim rozwiazac z duuuza dokladnoscia :D

 

Co do Twojego modelu to mi sie podoba bardzo - widac ze sie starasz!

Napisano

dzięki ..:: Wiktor ::.. ;)

 

Wczoraj napisałem że nie mam dal maxa zbyt wiele czasu... hm... sam sobie teraz zaprzeczę bo się sprężyłem i skoczyłem cyrkiel :P (sorry za światło ale na prawdę robione w pośpiechu :/):

 

 

 

cyr3.jpg

 

_________________________________________________________________

 

PS: Każdy element (marker, długopis, cyrkiel) robię w nowym pliku. Eksportuje element z jednego i importuje w drugim pliku. Wszystko ok do momentu kiedy podczas renderu okazuje się że parametry tektur są pozmieniane. Można temu jakoś zapobiec czy musze sam poprawiać błędy?

 

_________________________________________________________________

Napisano

Ten temat zaczął już świecić pustkami. To chyba znak, że powinien być szybko skończony. Wrzucam model przybornika i ołówka:

 

przyb1.jpg

 

pencil1.jpg

 

Jeszcze jakies textury i finito ;)

Napisano

No modele bardzo fajne, a ten cyrkiel to dość realistycznie z tym materiałem wygląda, ale reszta jeszcze do dopracowania- chodzi głównie o oświetlenie sceny, za bardzo rzuca się w oczy ten potrójny cień. Dobrze Ci idzie. Pozdr

Napisano

Dzięki za odpowiedzi ;) Pozbyłem neon i ten potrójny cień. Materiały mają kompletny update. Zostawiłem podwójny cień bo stwierdziłem, że nawet nawet ;) Niestety cyrkiel i długopis troszkę straciły na tych zmianach (to w przyborniku wbrew pozorom nie jest efektem ptasiej przemiany metabolicznej ;P ) Render to koszmar... godzina :/ Zapraszam do oceny.

 

 

7e049f7e-przyb3_jpg.jpg

Napisano

hej neiktorzy sie wkurza pewnie ale dzis mam fajydzien i mi sie chce wszystko komentowac, a tymbardzije ty mnie cos napisales wiec ja tobie tez. wszystkie materialy wydaja sie byc wporzo oprocz tego niebieskiego na olowku. w czym renderujesz?? wyrzuc to czarne tlo z rendera bo razi strasznie i jezeli renderujesz w vray to wogole gl nie ma. aha i jak zaczynasz i nie masz vray'a to odrazu przerzuc sie na niego, mowie ci oplaca sie ;) aha i ta biala plastelina to gumka? kiepskie :P

Napisano

Czuje sie troche na parterze ;P ale cóż... chcesz- masz, popracuje nad tym ;) Vray'a nie mam :/ Dzięki za opinie.

 

 

PS: mi karteczka sie też podoba :D

Napisano

no rob jak chcesz, ja ci tylko mowie jako poczatkujacy ze od poczatku mialem vray'a i jak sie niektorzy mecza z mentalami i innymi to bleh. vray jest prostu w uzyciu wszystko jest tam jasne. nie iwem czy to do mnie byulo w kazdym razie "kiepskie" bylo w odniesieniu do gumki a wszystko inne mi sie podoba. pozdrawiam

Napisano

Zainwestuje w vray'a. O parterze chodziło mi o to, ze mam już dośc godzinnych renderów i dlatego informacja "pracuj dalej" mnie dobiła. Dam rade XD

Napisano

Wstyd sie przyznac ale dopiero teraz przyjżałem sie dokładnie regulaminowi, konkretnie nazewnictwu tematów. Nie ma tam nic takiego jak "Model 3D:...". Tak więc musze zminic temat czy ta nazwa jest uznawana? Zresztą mój wątek nie jest pierwszym "modelem 3d" w WIPie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności