Napisano 14 Wrzesień 200618 l Odłożyłem na bok moją pierwszą grafike 3D -Allozaura i wziąłem się za coś (chyba) prostszego... jeżeli szczęście dopisze. Tym razem chciałbym stworzyć mój przybornik (wraz z zawartością), którego używam w szkole zamiast piórnika. Jest to zwykłe plastikowe pudełko po jakimś długopisie. Zaczynam od pierwszego elementu, czyli markera. Proszę o jakąkolwiek pomoc, najlepiej w łatwo przyswajalnej formie.
Napisano 14 Wrzesień 200618 l Kolory (czerwony niebieski, biały) są zbyt intensywne, wyglądają jakby świeciły. W rzeczywistości nie ma takiej możliwości.
Napisano 14 Wrzesień 200618 l koniecznie zmień całkowicie materiał stołu bo jest bardzo słaby marker jest nawet ok ale jakoś dziwnie się załamuje światło na zaczepie zakrywki, no i można by tam troche chamfera dodać na krawędzie, no i coś niedobrego dzieje się z texturką naklejki ale niewiem czy coś namieszałeś z ustawieniami czy może ona jest takiej jakości
Napisano 14 Wrzesień 200618 l mam takiego ;D Podłoże swieci sie jak psu jajca. Przydało by się coś w stylu glossiness (rozmywanie). Przydałoby się zmienić renderera i walnąć jakieś GI. Zwiększ liczbę poly na tym "trzymaku" od zakrętki - żle się cieniuje na tym dalszym markerze. Daj jakieś AA i HDR Pracuj dalej! Powodzenia i wytrwałości
Napisano 16 Wrzesień 200618 l Autor Dzięki za uwagi i pomoc. 1. przyciemniłem kolory (i przy okazji zrobiła mi się z tego plastelina :P) 2. materiał stołu inny (co niestety nie znaczy lepszy. Kiedy skończę cały przybornik popracuje nad otoczeniem) 3. Odnośnie zaczepu zatyczki- dodawałem chamfer tylko na wierzchu bo na krawędzie w rzeczywistości wyglądają tak kanciaścię. 4. jeżeli w końcowym efekcie nadal będzie kiepsko, wymienię texture. 5. podłoże już nie świeci się jak psu jajca ;) (chociaż wcześniej mi się podobało, ale co racja to racja, tak by nie mogło) 6. GI, AA, HDR Dorzucam wstępny model długopisu (wiem, że to praktycznie nic ale w niedziele cos jeszcze powstanie mam nadzieje):
Napisano 16 Wrzesień 200618 l Gwint do niczego, brak gwintu w końcówce i wkład jakoś dziwnie wystaje z tej końcówki długopisa.
Napisano 16 Wrzesień 200618 l Autor To, że gwint może być beznadziejny przyznaje, ale w końcównce gwint jest i go widac. Wkład oczywiści cofne kiedy długopis bedzie wymodelowany.
Napisano 16 Wrzesień 200618 l Drugi render lepszy (jeśli chodzi o stół przynajmniej :) ) Przydałoby się popracować nad shaderami, bo bardzo słabe. Nawet jeśli zrobiłbyś super realistyczne modele, to przez shadery i światełko nie bedzie to wyglądało dobrze.
Napisano 16 Wrzesień 200618 l Widzę że robisz postępy oby tak dalej. Moja rada jest taka abyś się przez najbliższe miesiące przyłożył przede wszystkim do modelowania, jak będziesz robił ładne modele to i sceny będą wyglądać zachwycająco.
Napisano 17 Wrzesień 200618 l Autor 1. Niestety shadery to (zaraz po taxturowaniu) moja najsłabsza strona, chociaż z dostępnych tutoriali czegoś już się nauczyłem. 2. Staram się korzystać z różnych technik modelowania ale w przypadku obecnej pracy nie mam zbytniego wyboru (tube lub cylinder, a potem Editable Mesh i najczęściej funkcja Boolean). Na szczęście kiedy przyjdzie czas na przybornik i gumkę do mazania (jej kształt w żaden sposób nie przypomina boxa ;) ) o wiele więcej uwagi poświecę modelowaniu. Długopis na dzisiejsze popołudnie wygląda tak: Brak czesci metalowych i przezroczysty plastik zbyt ciemny (
Napisano 17 Wrzesień 200618 l cOJoTS - a nie prościej zainwestować w parę porządnych książek, do 3DS jest tego w Polsce cała sterta. Kosztują trochę ale wiec że na pewno się to zwróci (to też zależy od wkładu twojej pracy).
Napisano 17 Wrzesień 200618 l Autor Właśnie w tym problem, że jest ich cała sterta, ale poszukam i coś wybiorę (propozycje tytułów mile widziane... ceny również). "3ds max 8. Ćwiczenia praktyczne" Joanny Pasek- to pierwsze co przykuwa moją uwagę. Po pierwsze bo obecnie mam maxa 8. Z tego co czytałem obija się też po tematyce, którą słabo znam i cena niezła. A oto zamkniecie etapu drugiego (tylko ta zatyczka nadal mnie drażni):
Napisano 18 Wrzesień 200618 l Pozwolisz że nawiążę jeszcze do markera - zwiększ rozdzielczość tekstur, trochę gryzą w oczy pikselozą. Keep working, dude.
Napisano 18 Wrzesień 200618 l Autor Kod kreskowy jest chyba nieuleczalny, ale na niebiesko-biało-czerwonym kształcie pomogło ;)
Napisano 18 Wrzesień 200618 l Rzeczywiscie pomogło. Z kodem kreskowym możesz troszkę oszukać - przecież nie musi być ten z markera - zeskanuj jakis inny i wpasuj do texturki w wiekszej rozdziałce. Chyba że chcesz w 100% być wierny oryginałowi. Tedziurki w cyrklu booleanem czy modelowane?
Napisano 19 Wrzesień 200618 l Ja bym to wolal w Rhino zrobic ;P Szybciej by bylo ;P Ale ogolnie to fajnie jest - zwlaszcza ten dlugopis, a cyrkiel zapowiada sie niezle :)
Napisano 19 Wrzesień 200618 l Niekoniecznie boolean. Jak zaczynałem swoją zabawę z Wingsem, robiłem tam takie otwory modelując, i siatke układałem podobnie (wings nie ma boola). Teraz nadal wole modelować niz boolować, tylko już powoli uczę się lepiej ukladać siatkę. Sorry za OFa.
Napisano 19 Wrzesień 200618 l Autor Goran- z kodem poczekam do końca pracy kiedy wszystko się wrzuci do przybornika. Wtedy cos zmyślnego się zrobi w razie kłopotów ;) Nie znam jak dotąd nic skuteczniejszego niż boolean (z kaszanieniem siatki to właśnie największy problem bo okazjonalnie to i wszystko mi się przez to sypie :/ ). Odnośnie Rhino... Rhino... ja nie znaju nic wsio :/ (nie chce palnąć czegoś głupiego... czy to chodzi o Rhinoceros?) "Sorry za OFa" Tak wiec o ile praca toczy się ślamazarnie to teraz będzie jeszcze gorzej. Klasa maturalna, te sprawy i mało czasu dla maxa :/ Na dziś tylko to:
Napisano 19 Wrzesień 200618 l Tak w Rhinoceros to sie szybciutko robi - taki cyrkielek to chwila roboty... :) Jest to program CADowki dlatego wszekie techniczne kwestie mozna w nim rozwiazac z duuuza dokladnoscia :D Co do Twojego modelu to mi sie podoba bardzo - widac ze sie starasz!
Napisano 20 Wrzesień 200618 l Autor dzięki ..:: Wiktor ::.. ;) Wczoraj napisałem że nie mam dal maxa zbyt wiele czasu... hm... sam sobie teraz zaprzeczę bo się sprężyłem i skoczyłem cyrkiel :P (sorry za światło ale na prawdę robione w pośpiechu :/): _________________________________________________________________ PS: Każdy element (marker, długopis, cyrkiel) robię w nowym pliku. Eksportuje element z jednego i importuje w drugim pliku. Wszystko ok do momentu kiedy podczas renderu okazuje się że parametry tektur są pozmieniane. Można temu jakoś zapobiec czy musze sam poprawiać błędy? _________________________________________________________________
Napisano 21 Wrzesień 200618 l Autor Ten temat zaczął już świecić pustkami. To chyba znak, że powinien być szybko skończony. Wrzucam model przybornika i ołówka: Jeszcze jakies textury i finito ;)
Napisano 21 Wrzesień 200618 l Muszę powiedzieć że całkiem ładnie ci idzie :) mimo prostych przedmiotów robisz je bardzo dokładnie powodzenia.
Napisano 21 Wrzesień 200618 l no, z dobrymi materialami beda bardzo ciekawe obiekty :> powodzonka, pzdr
Napisano 22 Wrzesień 200618 l Autor Na dzis wrzucam toto (render jakieś 30 min :/ sporo do porawy ale dopiero jutro):
Napisano 23 Wrzesień 200618 l No modele bardzo fajne, a ten cyrkiel to dość realistycznie z tym materiałem wygląda, ale reszta jeszcze do dopracowania- chodzi głównie o oświetlenie sceny, za bardzo rzuca się w oczy ten potrójny cień. Dobrze Ci idzie. Pozdr
Napisano 23 Wrzesień 200618 l Autor Dzięki za odpowiedzi ;) Pozbyłem neon i ten potrójny cień. Materiały mają kompletny update. Zostawiłem podwójny cień bo stwierdziłem, że nawet nawet ;) Niestety cyrkiel i długopis troszkę straciły na tych zmianach (to w przyborniku wbrew pozorom nie jest efektem ptasiej przemiany metabolicznej ;P ) Render to koszmar... godzina :/ Zapraszam do oceny.
Napisano 24 Wrzesień 200618 l Autor Mam wrażenie, że zaczynam prowadzic monolog... mimo wszystko ostatni update, potem chyba wrzuce do gotowych prac:
Napisano 24 Wrzesień 200618 l hej neiktorzy sie wkurza pewnie ale dzis mam fajydzien i mi sie chce wszystko komentowac, a tymbardzije ty mnie cos napisales wiec ja tobie tez. wszystkie materialy wydaja sie byc wporzo oprocz tego niebieskiego na olowku. w czym renderujesz?? wyrzuc to czarne tlo z rendera bo razi strasznie i jezeli renderujesz w vray to wogole gl nie ma. aha i jak zaczynasz i nie masz vray'a to odrazu przerzuc sie na niego, mowie ci oplaca sie ;) aha i ta biala plastelina to gumka? kiepskie :P
Napisano 24 Wrzesień 200618 l całkiem ładnie to wygląda oprócz materiału cyrkla i szumu na ciemnym materiale pudełka - karteczka mi sie najbardziej podoba
Napisano 24 Wrzesień 200618 l Autor Czuje sie troche na parterze ;P ale cóż... chcesz- masz, popracuje nad tym ;) Vray'a nie mam :/ Dzięki za opinie. PS: mi karteczka sie też podoba :D
Napisano 24 Wrzesień 200618 l no rob jak chcesz, ja ci tylko mowie jako poczatkujacy ze od poczatku mialem vray'a i jak sie niektorzy mecza z mentalami i innymi to bleh. vray jest prostu w uzyciu wszystko jest tam jasne. nie iwem czy to do mnie byulo w kazdym razie "kiepskie" bylo w odniesieniu do gumki a wszystko inne mi sie podoba. pozdrawiam
Napisano 25 Wrzesień 200618 l Autor Zainwestuje w vray'a. O parterze chodziło mi o to, ze mam już dośc godzinnych renderów i dlatego informacja "pracuj dalej" mnie dobiła. Dam rade XD
Napisano 25 Wrzesień 200618 l Nie poddawaj się. A co do Vraya to ozzyslip ma rację, lapiej od razu się na niego przerzuć, bo im dalej tym gorzej ;-)
Napisano 26 Wrzesień 200618 l Autor Wstyd sie przyznac ale dopiero teraz przyjżałem sie dokładnie regulaminowi, konkretnie nazewnictwu tematów. Nie ma tam nic takiego jak "Model 3D:...". Tak więc musze zminic temat czy ta nazwa jest uznawana? Zresztą mój wątek nie jest pierwszym "modelem 3d" w WIPie.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto