Shogun 3D Napisano 17 Wrzesień 2006 Share Napisano 17 Wrzesień 2006 Chorwacka firma Sitni Sati poinformowała o planach wprowadzenia na rynek nowego plugina o nazwie FumeFX. Wtyczka jest przeznaczona do współpracy ze środowiskiem 3ds max, a jej zadanie polega na umożliwieniu tworzenia realistycznych efektów związanych z ogniem i dymem oraz symulowaniu ich wpływu na całą scenę. Symulacja ma charakter fizyczny, a więc pod uwagę brane są wszystkie siły biorące w nich udział i rzeczywiste aspekty zjawisk, takie jak grawitacja, temperatura, ciśnienie, układ obiektów, prędkość oraz wszelkie zewnętrze czynniki mające wpływ na przebieg zdarzeń. FumeFX ma mieć bardzo prosty i intuicyjny interfejs, ma też pozwalać na szybkie osiągnięcie ciekawych efektów, nie ograniczając jednocześnie sporej swobody użytkownika. Wtyczka ma się pojawić na rynku pod koniec bieżącego roku, co ciekawe jednak producent już miesiąc temu chwalił się wykorzystaniem jej przy pracach nad filmem "Superman: Powrót". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Master Kiełbaster Napisano 17 Wrzesień 2006 Share Napisano 17 Wrzesień 2006 Jakieś linki do filmików? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrek Napisano 17 Wrzesień 2006 Share Napisano 17 Wrzesień 2006 To są dopiero plany wprowadzenia, więc filmików może jeszcze nie ma :p [edit] Ciekawe, jak długo się to wszystko liczy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Destroyer Napisano 17 Wrzesień 2006 Share Napisano 17 Wrzesień 2006 check this ;P klik goglów nie mata ;) 3 sekundy szukania u mnie 15 bo mam neta wolnego ;)) pozdro filmiki krótkie ale jakie wypaśne ;)) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacob B Napisano 17 Wrzesień 2006 Share Napisano 17 Wrzesień 2006 Symulacja ma charakter fizyczny, a więc pod uwagę brane są wszystkie siły biorące w nich udział i rzeczywiste aspekty zjawisk, takie jak grawitacja, temperatura, ciśnienie, układ obiektów, prędkość oraz wszelkie zewnętrze czynniki mające wpływ na przebieg zdarzeń. to wszystko juz jest w mayi od kilku lat;);) ogien na tych filmikach jest cienki... duzo ladniejszy i bardziej realistyczny wychodzi fluidami:P dym tylko robi ogromne wrazenie :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
streaker Napisano 17 Wrzesień 2006 Share Napisano 17 Wrzesień 2006 Tak po prawdzie, to to żaden news, bo widziałem to już dość dawno, jak przeczytałem pierwsze zdanie, to pomyślałem, że właśnie go pokazali , a u tu takie rozczarowanie... :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leru Napisano 17 Wrzesień 2006 Share Napisano 17 Wrzesień 2006 ohohohooooooo!! pyszne :D przepyszne wręcz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vorek Napisano 17 Wrzesień 2006 Share Napisano 17 Wrzesień 2006 ano pyszne, pyszne :) z aurą nie poszło chaosom, miejmy nadzieję że tym się uda :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RA Napisano 17 Wrzesień 2006 Share Napisano 17 Wrzesień 2006 Tylko czekać aż Autodesk ich kupi i będziemy mieli ogień w podstawce. :D Bardzo fajne efekty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Master Kiełbaster Napisano 17 Wrzesień 2006 Share Napisano 17 Wrzesień 2006 I tak z maxwellem nie będzie działać :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kannu Napisano 17 Wrzesień 2006 Share Napisano 17 Wrzesień 2006 serwus :) filmików nie widziałem jeszcze , natomiast po mojich bojach z Leonem, sytemami sierści i rendererami nasuwa sie pytanie : z jakimi rendererami to będzie współpracowało ??? pozdrawiam :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leru Napisano 17 Wrzesień 2006 Share Napisano 17 Wrzesień 2006 kannu -> FumeFX has been designed with flexibility as a primary goal so that it can fit into virtually any pipeline. Miejmy nadzieję, że w stwierdzeniu "any pipeline" znalazło się też miejsce dla rendererów :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Destroyer Napisano 17 Wrzesień 2006 Share Napisano 17 Wrzesień 2006 a w praktyce to pewnie z żadnym ;)) no moze ze swoim własnym ;)) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrek Napisano 17 Wrzesień 2006 Share Napisano 17 Wrzesień 2006 Z mentalem powinien współpracować. Reszta się nie liczy na rynku... :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
brumugun Napisano 17 Wrzesień 2006 Share Napisano 17 Wrzesień 2006 Dym kopie tyłek, świetnie wygląda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kannu Napisano 18 Wrzesień 2006 Share Napisano 18 Wrzesień 2006 serwus :) no juz widziałem - wyglada to pięęęknie . Przypomnam tylko ( jak zawsze w takich sytuacjach), że graficy to taki sam target jak gospodynie domowe itp - i my też jesteśmy kuszeni/okłamywani reklamami. Na takich filmikach jest zwykle wszystko możliwe, a potem d... :( Fajność tych symulacji zbliża sie do czegoś , co mnie wbiło w fotel kiedyś - symulacje cieczy ze scanlinestudio (chyba niemieckie) pozdrawiam :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shogun 3D Napisano 18 Wrzesień 2006 Autor Share Napisano 18 Wrzesień 2006 Kaanu, faktycznie Scanline studio wbija w fotel, ale pamiętaj, ze to jest dopiero WIP. Poza tym tutaj dym jest po prostu czaderski... :) Tylko na ile to jest tylko reklama a na ile faktyczna możliwośc programu, to zweryfikuje sie dopiero w praktyce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Knysha Napisano 18 Wrzesień 2006 Share Napisano 18 Wrzesień 2006 Wow, dym naprawde rzadzi :o Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
STANEK Napisano 30 Styczeń 2007 Share Napisano 30 Styczeń 2007 Rowniez jak poprzednicy powiem ze wgniata w fotel realistyka. Wspolpraca z pluginem jest rowniez bezproblemowa - nawet na slabych komputerach przy zmniejszonych detalach ognia i dymy pracuje to wszystko w miare szybko i skladnie. Oczywiscie jezeli chcemy osiagnac super realistyczne efekty bedzie trzeba nauczyc sie cierpliwosci :D. Ponizej zamieszczam malutki plik wideo z plonacym teapotem i mala szczegolowoscia ognia i dymu - i tak wyglada ladnie. Pozdrawiam. http://www.mragowo.mm.pl/~stanek3d/ogien5.avi ps: przepraszam za brak polskich liter - chwilowo nie ma mnie w domu i nie mam dostepu do polsko jezycznego kompa :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się