Skocz do zawartości

Scena 3D: Stinkfist


SoAd

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 14
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

W klipe wszystko jest pokryte takim fajnym pyłem, zwłaszcza dobrze widać to na postaciach, u Ciebie jest za gladko i za czysto. Obraz w tv wygląda jak wklejony w szopie, jest chyba za wyraźny i brakuje poświaty.

Podoba mi się model kolesia - świetny. Kolorystyka, zgodna jak najbardziej z oryginałem też na plus.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem. Robisz unwrap całości i nakładasz tam, gdzie trzeba drobniuteńkie szarawe ziarno jako osobna warstwa tekstury. Tekstura typu composite się kłania.

Określenie tego, gdzie dokładnie nałożyć pył zrobiłbym rzucając na całą scenę roboczo jedno górne równoległe światło. Zrób potem render unwrapa jako normalmapy, wówczas będziesz wdział, co, gdzie i jak jest oswietlone. Potem wystarczy zrobić z tego b&w, nałożyc filtr jakiegos drobniusiego ziarna, albo nawet bez ziarna. Ziarno proponuuję dać tylko do bumpa dla tej warstwy. Nie wiem, jaką tam masz skalę, ale spróbuj z bumpem = 1. Potem dopasuj właściwości pyłu, czyli speculary itp. :) Wyrenderowany obraz na użytek normalmapy nie uwzględnia o ile wiem cienia rzucanego przez model sam na siebie. Po zrobieniu renderu przyjrzyj się więc, gdzie pada cień i odpowiednio namaluj w szopiku kanał alpha dla pyłu.

Powodzenia. I dziękuję, zabiłeś mi ćwieka, ale rozgryzłem problem. :) Masz za to u mnie plusa. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności