Jump to content

Scena 3D: Stinkfist


SoAd

Recommended Posts

  • Replies 14
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

W klipe wszystko jest pokryte takim fajnym pyłem, zwłaszcza dobrze widać to na postaciach, u Ciebie jest za gladko i za czysto. Obraz w tv wygląda jak wklejony w szopie, jest chyba za wyraźny i brakuje poświaty.

Podoba mi się model kolesia - świetny. Kolorystyka, zgodna jak najbardziej z oryginałem też na plus.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Owszem. Robisz unwrap całości i nakładasz tam, gdzie trzeba drobniuteńkie szarawe ziarno jako osobna warstwa tekstury. Tekstura typu composite się kłania.

Określenie tego, gdzie dokładnie nałożyć pył zrobiłbym rzucając na całą scenę roboczo jedno górne równoległe światło. Zrób potem render unwrapa jako normalmapy, wówczas będziesz wdział, co, gdzie i jak jest oswietlone. Potem wystarczy zrobić z tego b&w, nałożyc filtr jakiegos drobniusiego ziarna, albo nawet bez ziarna. Ziarno proponuuję dać tylko do bumpa dla tej warstwy. Nie wiem, jaką tam masz skalę, ale spróbuj z bumpem = 1. Potem dopasuj właściwości pyłu, czyli speculary itp. :) Wyrenderowany obraz na użytek normalmapy nie uwzględnia o ile wiem cienia rzucanego przez model sam na siebie. Po zrobieniu renderu przyjrzyj się więc, gdzie pada cień i odpowiednio namaluj w szopiku kanał alpha dla pyłu.

Powodzenia. I dziękuję, zabiłeś mi ćwieka, ale rozgryzłem problem. :) Masz za to u mnie plusa. :)

Link to comment
Share on other sites




×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy