Jump to content

czacha


arcade

Recommended Posts

elo

dzisiaj miałem dzień wolny, więc postanowiłem zrobić jakiś modelik na szybko. Ponieważ ostatnio nie mam zbyt wielu okazji pomodelować organicznie wybrałem model czachy jako ćwiczonko. Trochę ponad 1k trisów 1024 x 1024 mapki (diffuse, normal, spec). Całość zajeła mi coś koło 8 - 10 godzin. Całość w maxie, normalki w ZB (dziękówa dla Klicka i Mario), tekstury to photoshop.

 

 

wipkoniec1uw9.jpg

 

 

render z wyostrzeniem:

 

wipkoniec3ma1.jpg

 

i jeszcze siateczka:

 

 

wipkoniec2ya7.jpg

 

 

mam nadzieję że się podoba, mimo widocznych błędów spowodowanych pośpiechem :/

 

pozdro 600 ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 24
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

troche rozmazana gdzie niegdzie, a pozatym czemu na teksturce nie ma zaschnietej krwii, wydłuzonych siekaczy, zdeformowanych kształtów... :D

i najwazniejsze - czemu on sie usmiecha?! :D

no ale oczywiście reszta ok! :)

pzdr

Link to comment
Share on other sites

Błędy:

-widać seamy

-tekstura jest tu i ówdzie porozciągana

-imo nos jest za gęsto zrobiony

-zęby by lepiej wyglądały jakby były połączone z czaszką

Mimo tych niedociągnięć (i faktu, że to speed) to czacha jest przyjemna w odbiorze (czyli cel został osiągnięty :) )

Link to comment
Share on other sites

Powiem tylko jedno, stac Cie na wiecej.

 

hyhy, zawsze to powtarzacie :P

 

No nic, tłumaczenie że to speed to żadne tłumaczenie bo miał to być model skończony, nadający sie do wrzucenia w roli wypełniacza do PF... Widzę że jednak bez zmian się nie obejdzie :) Nie traktowałem tego jako speeda, chciałem zrobić dobry model w jeden dzień (trza pracować nad wydajnością).

 

Dzięki z comentsy ze wszystkimi właściwie się zgadzam, dawajcie tego więcej :)

Link to comment
Share on other sites

ekhem...czy jak robiles ta czache to miales jakiekolwiek referencje? bo ludzka czaszka to raczej nie jest...(ogolny ksztalt, proporcje, osadzenie zebow)

 

co do textury na poczatku myslalem ze to txt 128^2 z ladnie osadzonym detalem na alphie...no ale niestety pomylilem sie 10x :/ jestem przekonany ze jabys z txt zrobil 512^2 albo nawet 256 to nic bys nie stracil...moze poza sztucznym peknieciem z tylu

 

co do trisow to sa bardzo nierowno rozlozone...niewiadomo po co dales tyle na szczeke z przodu skoro caly tyl glowy wyglada jakby mial polycount o polowe mneijszy...to samo zeby...lepiej byloporzadna txt zrobic z normalem na zakrzywionym plane'ye (jakies 12 faceow max)

 

optymalizacja tak samo lezy w okolicach oczodolow , nosa oraz skroni...polowe mozna wywalic...

 

ogolem jakby to mialo 50% parametrow ktore podales powiedzialbym ze dosc a tak to powiem ze mozesz lepiej ;] a co do tempa to zapewniam ze nikt ci na zrobienie podobnej czaszki nie da calego dnia w pracy :>

 

ps. jestem dzis wku4@#$@ i moze zbyt krytyczny ;]

Link to comment
Share on other sites

nom, z tym się zgadzam.

 

Szczególnie jeżeli chodzi o część czołową - czoło wydaje się za niskie, wygląda przez to trochę jak małpa :D

 

modelowałem na referkach, ale chyba nie wziełem pod uwagę tego że na fotach mam perspektywę, a modeluję w rzutach front, left - przez to wyszło zniekształcenie... do tego doszło jeszcze to, że chciałem model zrobić dość masywny, tak jakby należał kiedyś do jakieś twardego gościa. Dlatego poroźciągałem trochę referki w shopie.

 

No, takie tam tłumaczenia - z tym brakiem anatomii to racja i zgodziłem się z tym zarzutem już wcześniej, postaram się pomęczyć jeszcze w wolnej chwili...

Link to comment
Share on other sites

ja sie na kształtach czaszek ludzkich nie znam wiec sie nie wypowiem na ten temat ale co do mapowania i tekstury to mam wrazenie jakby zeby były lekko rozciagniete

 

Gratuluje wytrwałosci, mi by sie nie chciało poprawiać :D:D

Link to comment
Share on other sites

Co do ogólniej bryły to się raczej się nie przyczepię bo jak wiadomo czaszka czaszce nierówna :) ale:

-skoro poprawiłeś już czachę to i mapowanie można by było troszkę zmienić (najbardziej rzucą się mi w oczy: seam na czole, w oczodołach i rozciągnięta tekstura na kości policzkowej oraz czubku głowy)

-spróbowałeś zarysować zęby (i bardzo dobrze :) ) ale nadal zęby imo za bardzo wrzynają się w żuchwę a te zarysy „koron” nad górnymi zębami są za duże

Pewnie znasz ten adres ale jeśli ni to może się przydać:

http://www.glendale.edu/skull/index.htm

Link to comment
Share on other sites

Guest Marioza

no teraz czacha wyglada duzo lepjej, mozna by jej cos tam jeszcze na texturze maznąć, na ale w koncu to speed, mnie tam sie podoba, w grze jeszcze chyba lepszej nie widziałem :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy