Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

No więc pojawiam się w blasku chwały :P. To mój pierwszy temat na tym forum, więc licze na waszą wyrozumiałość. Krótki wstęp: pamiętam jak na playu jedynce zarywałem nocki grając w Silent Hill. Jednak czasy się zmieniły, Play jeden odszedł w zapomnienie, więc przeżuciłem się na PC. Tu skończyłem wszystkie wydane dotąd części SH. Dosyć niedawno (?) odkryłem 3dsmaxa i postanowiłem (zainspirowany Silentem)- stworzę coś co będzie dotyczyć Silenta. Jak Postanowiłem tak robie:

silentlp8.th.jpg

 

Jest to całkowity wstęp, tak aby było wiadomo o co chodzi. Będzie to "przejście" jednego wymiaru w drugi. Ściany także przejdąw siatke, a za nią postaram się stworzyć coś na pozór "żyjących" ścian. Życzcie mi powodzenia XD. Czekam na pierwsze komentsy!

  • Odpowiedzi 74
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Hmm... jak myślicie, część "normalna" powinna być, em sterylna czy może już z małymi znakami nienormalności, tj. ślady krwi, czy na przykład wózek inwalidzki stojący z boku? ^^ Zmontowałem w pare minut jakąś teksturke na te "żyjące" ściany (nigdy więcej nie będe robił tekstur flaków, dalej mnie mdli....XD), voila:

 

flakicopyfi3.th.jpg

 

Apropos przejścia. Powinno przechodzić dosłownie w jedno drugie, czy może na przykład jakąś taką... nie wiem jak to napisać, może dwa światy powinny być przedzielone wyraźną barierą? Jeżeli przejście ma być płynne: mam mały problem z mapą opacity. Gdyż, kiedy przejście jest "płynne", wtedy wygląda to po prostu nie ciekawie :P ale jeszcze się z tym pobawie.

 

 

EDIT:

Hmm... jak na razie brak odpowiedzi, co nie powstrzyma mnie przed kontunuacją ^^. Poszedłem za poradą Vorka- przejście jest bardziej płynne. Mówcie co myślicie. Niewiele dzisiaj zrobiłem, teraz pracuje nad modelem wózeczka inwalidzkiego. Jakie światło powinny dawać lampy? Zupełnie białe czy z jakimś zabarwieniem?

silentft8.th.jpg

To jest render próbny jeszcze bez świateł, tylko glow przy lampkach 8).

Napisano

flaki bleeeeeeeee...

 

Co do przejścia, może zrób ostre, ale nieregularne takie jakby fraktale... nie wiem jak to powiedzieć, najlepiej by były takie jak w silent hillu kiedy ta kolesiówa (główna bohaterka) została zabita i zaraz potem wstała, po czym z jej rany wylała się dziwna ciecz która podziurawiła w taki dziwny sposób podłogę, pod którą była Ciemność :D w miare jasno?

Napisano

Sorki za późny updejt. Odcięło mnie od internetu, ale nie próżnowałem:

silent40pn2.th.jpg

 

Oto pierwsze kroki z wózkiem inwalidzkim. Narazie tylko koło, ale co tam XD:

wheelsx8.th.jpg

A jak kogoś interesuje: na tym obrazku się wzoruje

gmpl6pu9.th.jpg

 

Acha, chciałbym na ścianach uzyskać efekt rozmycia. Jak to zrobić? Dałem śccianom noise animowany i daję 50 klatkę, klikam render ale blur się nie renderuje! Damn! Pomocy XD

TouchThis=> ja też mam taką nadzieje, ale VRay nie obsługuje opacity maps. Ale użyje mental raya o ile uda mi się nim scene oświetlić :P

Napisano

suuuper silent hill:D może mini bitwe zrobicie hehe:P

ps. chesz zrobić takie "odłażące" płaty na ścianach??

a i mam gdzieś chyba materiał "flaków" czy czegoś takiego:P jak coś pisz na gg :P

Napisano

Uau, ale szybka reakcja!! Chyba musze ściany trochę wyższe zrobić, bo to wygląda na szesze niż dłuższe ;) dajcie jakieś linki do tutków o oświetlaniu w mental ray-u. albo jakąś porade jak w mental rayu drastycznie "odświelić", wiecie chyba o co chodzi...

Piotrek=> przez oldskul co rozumiesz? scanline? brak GI? czy jedno i drugie?? XD

Radzisz=> w jakim sensie "odłażące"? zreztą z tego kadru niwiele na ścianach widać, chyba musze go zmienić :((

Napisano

W ogóle wszystko - modele (na razie nie ma ich dużo), tekstury, shadery (raczej przypadkowe), render, swiatło. Generalnie to wszystko składa się na wygląd tej scenki. Mam świadomość, że to jest WIP i może się zmienić, jednak jeśli dalej będziesz w tym kierunku brnął, to pozostanie z tego oldschool.

 

Inna sprawa, że nigdy nie widziałem Silent Hill, więc nie wiem - może tak ma wyglądać, ale dla mnie, jako postronnego obserwatora, nie znającego się na temacie, ta scenka zapowiada się kiepsko.

 

Jeśli idzie o konkrety - bump na ścianie, podłoga, sufit (czy cokolwiek to jest) model lampy (brak grubości, zupełnie jak z papieru), kadr.

Napisano

daruj sobie na razie tekstury...

 

zrób flaki z modeli - a NIE. nie nie, najpierw koncept! bez tego nawet nie startuj

jak już narysujesz/posklejasz coś dobrego - to zacznij lowpoly testy robić. ustalisz kadr, to zrób dobre modele i dodawaj detali tam, gdzie będą widoczne.

...a dopiero potem textury

 

wiem, "własne metody", ale taka improwizacja rzadko daje dobry skutek. naprawdę

no bo popatrz - nie mamy Ci jak coś poradzić, nie widać etapów (do czego dążysz, co już zrobiłeś). ja siedzę zwykle kilka wieczorów nad konceptem, bo inaczej parę tygodni pracy może pójść na marne

Napisano

Przede wszystkim dzięki. Krytyka jest mobilizująca, więc postaram się poprawić to co się nie podoba. Koncept tu, ale mówie od razu, że się uśmiejecie z jego prostoty. Po prostu nie potrafie w paincie oddać tego co chciałbym uzyskać; potrafiłbym to zrobić na kartce papieru, ale nie mam skanera :(

konceptjh9.th.jpg

Piotrek=>http://youtube.com/watch?v=wzv3Co0YbaA

tu masz takie delikatne wyobrażenie jak Silent Hill wygląda (oglądaj koniecznie z muzyką!!).

Zastanawiam się nad zmianą położenia kamery, bo to rzeczywiście wygląda konwencjonalnie. Kolejna sprawa: potrzebuje brudu :D, tj. tekstur z brudem, grzybami itd. pomocy!

Napisano

Dzieki Avenger, fajne stronki na pewno znajde cos dla siebie :* Aktualnie zajmuję się modelem wózka i jakoś topornie mi to idzie. Na razie tylko kółka i ramy, na których osadze krzesełko. Jeszcze mnie duuużo pracy czeka =]

wheelib6.th.jpg

Jako że jest to WIP to chyba moge pokazać ;p

Radzisz => dzięki, wszystko super. problemik: nie mam VRaya, a wersja free nie wchodzi w rachubę, więc będe musiał zrobić własne materiały w Mental Rayu. Ciekawe, co z tego wydjdzie :PP

[EDIT]

Avenger => jak wyobrażasz sobie model flaków? jakaś pokrzywiona ściana, ze zwisającymi odrostami, dziurami, zaropiała i wogle okropna :/

Radisz=>mam juz vraya, wiec materialy na pewno mi się przydadzą :D

Napisano

Spoko! Klimat SH to moj klimat :D. Pracka ciekawa, a tekturka sciany wzglada troche jak fotos z lady w sklepie miesnym niedaleko mojej stancji ;D. Sledze watek i bede go komentowal. Jedyne co dodam to radze podrajcowac wozek, znaczy sie troche to rozpieprzyc, dodac sladow uzytkowania.Pozdro i powodzonka

Napisano

hej! sorki za brak updatow, ale dorwalem VRaya i staram sie wymienic materialy i oswietlenie na te VRayowe i mi to duzo czasu zabiera, bo z VRayem obcuje od tygodnia :P dzieki za zainteresowanie tematem, czekajcie na updaty!

 

[EDIT]

jak mowilem, tak zrobilem: oto update. teraz renderem jest VRay i od razu mam do was prosbe, a wlasciwie dwie: prosze o tutki do VRaya, oraz pomocna dlon i powiedzcie jak pozbyc sie tych dwoch bialych kwadratow odbijajacych sie od posadzki? argh! doprowadza mnie to do szalu :(

silentvraywx0.th.jpg

gosh! mecze sie ze scianami z miesa, ktorych teraz nie widac :/

Napisano

zmniejszenie refleksyjności podłogi powinno pomóc. ja bym nie robił tego wszystkiego takiego sterylnego, daj jakieś mapki zacieków i brudu na lampy i kurz na podłogę.

Napisano

chyba macie racje :/ za czysto tu! nalezy wiec wprowadzic trochu brudu i smrodu :* juz sie za to biore, dodam zacieki na scianach, postaram sie podloge zrobic nierowna, tj. tu czysta, tu brudna... i chyba pozbede sie odbic w niej, bo jakos to tu nie pasuje.

Napisano

sorki, ze post pod postem, ale jak ktos subskrybuje to chociaz zauwazy ze cos nowego :* skonczylem z modelem wozka. sorki, ze to tak dlugo trwalo, ale chwilowo zajmuje sie tworzeniem tutkow do maxa i uczeniem sie vrayka. jakbym mial okreslic wozek- to taki mid-poly :D, ale nie jest to najwazniejsze w scenie, nie? jeszcze go oteksturuje, dam materialy i bedzie spoko, chyba... mowcie co myszlicie plis!

z przodu:

chairfrontag2.th.jpg

z boku:

chairsideiq1.th.jpg

i zblizenie na "organella" wozka XD:

chairdetailmh4.th.jpg

pozbylem sie odbic w podlodze, ale max mi sie wywalil i juz nie mialem cierpliwosci renderowania tego raz jeszcze. moze dam kolejny update wieczorem :)

Napisano

hmm... poprawiłem trochę wózek i dałem mu materiały jakieś, wiem że super nie są, ale chyba stykną, gdyż wózek nie jest najważniejszy...

wozekfinalap1.th.jpg

teraz zajmuję się wstawianiem wózeczka do scen i testami z DOF, więc być może dam jeszcze jeden update jeszcze dziś ;]

Napisano

ZiBi_PL => myślę, że tak. chyba że uda mi się je troche, hmm... zakrwawić? robie tak dlatego, gdyż wózek będzie tylko częścią całości i niw będzie widoczny z bliska, a co za tym idzie detale na nim także nie będą widoczne. zresztą- na referce opony były białe :D odzyłam stronę w tył :PP

teraz daje jeszcze próbke rendera sceny z wózkiem. wyszło mi troche za jasno :/ wózek wsunę trochę w cień potem i będzie fajniej. od razu też przepraszam za sufit, sam nie wiem co się z nim dzieje ;/

silentvraysg6.th.jpg

używam vraya, przy lapach dwóch pierwszych jest vray light. ale te "żywe" ściany są zupełnie niewidzoczne... może mały hint jak je doświetlić, byłbym wdzięczny :D jak już mówiłem, na końcu korytarza dojdą drzwi, łańcuchy pod sufitem i smugi krwi na ziemi. życzcie powodzenia :*

Napisano

a czemu tu są ..kafelki? nie lepiej byłoby walnąc jakąs standartową krate ? :D i czemu tło jest brązowe? to powinno byc bardziej rudawe (RDZA, KREW... :D)

IMO to powinno byc coś w tym stylu jesli chodzi o kolory:

http://web.gameguru.ru/wallpapers/wallpapers/silent_hill_3/silent_hill_3_large_1_1024.jpg

http://www.arcadiaclub.com/img/recensioni/silent_hill_4_3.JPG

http://www.armchairempire.com/images/previews/multi-platform/silent-hill-4-room/silent-hill-4-room.jpg

no chyba ze napisałes cos wczesniej na ten temat to wtedy sry :D

pzdr

 

ps. całikiem fajny wózek :)

 

PS 2 powodzenia :)

Napisano

ledyr => kafelki są w scenie, gdyż nadają jej "normalnej" części takiego "sterylnego" wyglądu. nie martw się, mam je zamiar jeszcze stosownie ubrudzić- spełnie wszystkie twoje chore wizje ;] a silenty skonczylem wszystkie, wiec tematyke mam w jednym palcu :P a i gdzie widzisz brązowe tło? tło jest czarne...

ZiBi_PL => dzięki :*

a dzisiaj kolejny update. próbuje doświetlić jakoś ładnie te żywe ściany. podwiesiłem pod sufitem łańcuszki ładne, a moim spontanicznym pomysłem było przyczepienie łańcuchów także do wózka (który został troche przeskalowany, gdyż coś nie grało z proporcjami drzwi-wózek-ściany-lampy). mi się podoba ;] na końcu korytarza są drzwi, zza nich będzie wystawać ręka (chyba), na ziemi dojdą smugi krwi. no i musze poprawić sufit. ech.. a myślałem, że już blisko do końca XD

silentvraylk8.th.jpg

Napisano

hmm.. znowu post pod postem. nie lubię tego robić, ale trudno. Dodałem krwi do sceny, myślę że to będzie ostatni próbny render, więc komentujcie jak sie coś nie podoba. Nie wiem, czy nie zrezygnować czasem z krwi na ścianach, bo to już lekka przesada mi się zdaje... mi się podoba, ale może dlatego, że to moja pierwsza "poważna" praca ;p zrezygnowałem z "dziurawego" sufitu. do kafelków dodałem VRay displace.

silentvraybn6.th.jpg

Napisano

fajna krew na podłodze :) na ścianach troche mniej fajna..

ładny wózek..brakuje jakiegoś trupa:D

acha , jest nienaturalnie czarno na suficie

pozdro

Napisano

Co myślicie? Czego jeszcze brakuje, bo chce ostateczny render robić ;]

silentvraywt1.jpg

Zle mam ustawione lancuchy przyczepione do wozka, troche lewituja, to widze. Jakieś inne błędy widzicie? Co się jeszcze nie podoba i trzeba poprawić?? Comment!

Napisano

łańcuchy podwieszone pod sufitem wyglądają jakbyś je na chama wleił w paincie :] tzn nie dają cienia. Ogólnie wygląda dobrze, ale ja bym jeszcze zmienił ten gradient :/ masz go w proceduralce czy tekstura?

 

@edit

dodałbym jeszcze taką smugę krwi wskazującą na to że ktoś siłą wyciągnął człowieka z wózka i taszczył go w kierunku drzwi :)

 

@edit nr 2

jak już na "czystej" części masz krew na podłodze, to na ścianach też dodaj.

Napisano

Jakby kogoś interesowało: ślady krwi to Mix w diffuse, mapa z Photoshopa zrobiona w parę minut: filtr Render/Clouds. Potem parę razy wyostrzenie i już mam grayscale mapkę ^^ już kończę scenkę, w poniedziałek po południu będzie finalny render (chyba)

Napisano

Moim zdaniem to te jarzeniówki stanowczo za wielkie. Pozatym jedna mogła by się nie palić albo być rozwalona. To samo lampy Któraś powinna zwisać tak jakby zaraz miała zlećeć z sufitu. na podłodze przydały by się też jakieś śmieci czy cuś bo trochę pustawo jest. Wózek powinien być ubrudzony od krwi. A jakaś delikatna mgiełka unosząca się parę cm nad podłogą na pewno by nie zaszkodziła.

 

Życzę powodzenia w dalszej pracy i czekam na finalny render.

Napisano

Ja bym olała DOF-a na razie bo jakośmi tu nie pasuje. Powalcz za to z detalami, detale detale jak mówisz. gazety, sznury, śmieci, jakaś kratka oparta o ścianę, jakaś rura pod sufitem i na ścianie, jakiś kosz może stary, gaśnica, taka czerwona stara puszka z napisem H na ścianie(taka szafka, wiecie o co chodzi:D hydrant:d) pełno pomysłów, a każdy tylko prosi aby się wwalić w pustą przestrzeń:D

Napisano

uułłaaa...bez dofa znacznie lepiej wygląda :] sam detal wiosny nie czyni i ja na Twoim miejscu zmieniłbym przedewszystkim kadr bo tak oklepane podejscie niszczey najlepsze nawet rendery, oświetlenie tez jakieś takie trochie z czapy jak dla mnie....walcz walcz bo klimat silent hill nie zasługuje na takie rzeczy ;)

Napisano

Popracuj nad ujęciem bo jest nudne, moze troche z dołu i z prawej, pobaw się tez fov'em kamery. i zeby wiecej wózka widac bylo

 

Pozdro

Napisano

DOF tu zbędny faktycznie...

może lekkie rozjaśnienie czerni "w zamian"? takie wielkie lampy, a słabo widać efekt oświetlania kurzu

 

btw. zobacz na miniaturkę - łatwiej Ci będzie błędy w kompozycji dostrzec

 

myślę, że powinieneś wyostrzyć (zaznaczyć) krawędzie niektórych przedmiotów - wóżka, łańcucha... jakieś białe światło. hm, straci praca na realizmie, ale będzie widać główny element

 

jeszcze małe czepnięcie na koniec ;) kraty na podłodze wyglądają jak szmata przyczepiona do wózka

Napisano

A mnie sie najlepiej podoba wozek jest Wyjebitny w kosmos :D:D lancuchy troche nie teges ,ale scenka fajna ;] kojarzy mi sie z reklama wozkow, z tym dofem :D:D

PS:Mnie sie podoba DOF fajnie wyostrza ten wozoek ;]

ile poly ma sam wozek??

Napisano

(...)na Twoim miejscu zmieniłbym przedewszystkim kadr bo tak oklepane podejscie niszczey najlepsze nawet rendery(...)

Nie mam pomysłu na kadr... Na samym początku myślałem, żeby "położyć" kamerę na drugim wózku, ale:

a)dwa wózki nie będzie już tak fajnie..

b)będzie widać moje "piękne" tekstury ;)

Postaram się zrobić jakiś fristajl i położyć kamerkę na suficie, czy ścianie, czy coś ;)

Ta scenka przypomina mi moj pokoj bez sprzatania przez pol roku:P

Spoko, podobnie jak u mnie ;]

(...)może lekkie rozjaśnienie czerni "w zamian"? takie wielkie lampy, a słabo widać efekt oświetlania kurzu

Masz na myśli dodanie światła wolumetrycznego? A co do wyostrzania krawędzi- nie ma mowy ;)

A mnie sie najlepiej podoba wozek jest Wyjebitny w kosmos (...)

Dzięki, dowartościowałeś mnie. Szczerze? Mi też się wózek podoba, wiem, że jestem strasznie skromny...

(...)ile poly ma sam wozek??

Wózeczek to dokładnie 14504 poly

Napisano

krwi!!! krwi!!! brakuje xD ale tak serio :) popatrz na podlodze pelno jej. Ktos chyba zakleil sciany specialna tasma od lakiernika samochodowego zeby nie pobabrac xP

Napisano

Hmm... krwi mówisz? Patrz na to:

silentvraybn6.th.jpg

Zdaje mi się, że krew na ścianach i ewentualnie suficie jest "delikatną" przesadą XP

..:: 3D XTREME ::.. -> więc może zarzuć jakimś pomysłem, aby "wpadło w oko, tak jak powinno..."?

Napisano

zmien temat watku... drzwi i wozek (po drobnym jeszcze tuningu) moze zostac, reszte wywal. w szczegolnosci te krowie zeberka za planem z opacity-kratkami. pzdr, pracuj dalej, masz umiejetnosci wiec je wykorzystaj =]

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności