satanicus1991 Napisano 4 Październik 2006 Napisano 4 Październik 2006 No więc pojawiam się w blasku chwały :P. To mój pierwszy temat na tym forum, więc licze na waszą wyrozumiałość. Krótki wstęp: pamiętam jak na playu jedynce zarywałem nocki grając w Silent Hill. Jednak czasy się zmieniły, Play jeden odszedł w zapomnienie, więc przeżuciłem się na PC. Tu skończyłem wszystkie wydane dotąd części SH. Dosyć niedawno (?) odkryłem 3dsmaxa i postanowiłem (zainspirowany Silentem)- stworzę coś co będzie dotyczyć Silenta. Jak Postanowiłem tak robie: Jest to całkowity wstęp, tak aby było wiadomo o co chodzi. Będzie to "przejście" jednego wymiaru w drugi. Ściany także przejdąw siatke, a za nią postaram się stworzyć coś na pozór "żyjących" ścian. Życzcie mi powodzenia XD. Czekam na pierwsze komentsy!
Vorek Napisano 4 Październik 2006 Napisano 4 Październik 2006 Narazie niewiele można powiedzieć ale napewno przejscie powinno być bardziej płynne. Powodzenia :)
Leleń Napisano 4 Październik 2006 Napisano 4 Październik 2006 widze ze z tych samych referek korzystamy http://www.max3d.pl/forum/showpost.php?p=421623&postcount=44 ;) ciesze sie ze jest tak wielu fanow SH^^ powodzonka i pzdr.
satanicus1991 Napisano 4 Październik 2006 Autor Napisano 4 Październik 2006 Hmm... jak myślicie, część "normalna" powinna być, em sterylna czy może już z małymi znakami nienormalności, tj. ślady krwi, czy na przykład wózek inwalidzki stojący z boku? ^^ Zmontowałem w pare minut jakąś teksturke na te "żyjące" ściany (nigdy więcej nie będe robił tekstur flaków, dalej mnie mdli....XD), voila: Apropos przejścia. Powinno przechodzić dosłownie w jedno drugie, czy może na przykład jakąś taką... nie wiem jak to napisać, może dwa światy powinny być przedzielone wyraźną barierą? Jeżeli przejście ma być płynne: mam mały problem z mapą opacity. Gdyż, kiedy przejście jest "płynne", wtedy wygląda to po prostu nie ciekawie :P ale jeszcze się z tym pobawie. EDIT: Hmm... jak na razie brak odpowiedzi, co nie powstrzyma mnie przed kontunuacją ^^. Poszedłem za poradą Vorka- przejście jest bardziej płynne. Mówcie co myślicie. Niewiele dzisiaj zrobiłem, teraz pracuje nad modelem wózeczka inwalidzkiego. Jakie światło powinny dawać lampy? Zupełnie białe czy z jakimś zabarwieniem? To jest render próbny jeszcze bez świateł, tylko glow przy lampkach 8).
maczuga Napisano 5 Październik 2006 Napisano 5 Październik 2006 flaki bleeeeeeeee... Co do przejścia, może zrób ostre, ale nieregularne takie jakby fraktale... nie wiem jak to powiedzieć, najlepiej by były takie jak w silent hillu kiedy ta kolesiówa (główna bohaterka) została zabita i zaraz potem wstała, po czym z jej rany wylała się dziwna ciecz która podziurawiła w taki dziwny sposób podłogę, pod którą była Ciemność :D w miare jasno?
TouchThis Napisano 5 Październik 2006 Napisano 5 Październik 2006 nawet fajne, mam nadzieje że finalny render poleci w vray czy podobnie pięknym renderze :)
satanicus1991 Napisano 16 Październik 2006 Autor Napisano 16 Październik 2006 Sorki za późny updejt. Odcięło mnie od internetu, ale nie próżnowałem: Oto pierwsze kroki z wózkiem inwalidzkim. Narazie tylko koło, ale co tam XD: A jak kogoś interesuje: na tym obrazku się wzoruje Acha, chciałbym na ścianach uzyskać efekt rozmycia. Jak to zrobić? Dałem śccianom noise animowany i daję 50 klatkę, klikam render ale blur się nie renderuje! Damn! Pomocy XD TouchThis=> ja też mam taką nadzieje, ale VRay nie obsługuje opacity maps. Ale użyje mental raya o ile uda mi się nim scene oświetlić :P
piotrek Napisano 16 Październik 2006 Napisano 16 Październik 2006 Jakos oldschoolem powiało na tym renderku ;]
peterr Napisano 16 Październik 2006 Napisano 16 Październik 2006 suuuper silent hill:D może mini bitwe zrobicie hehe:P ps. chesz zrobić takie "odłażące" płaty na ścianach?? a i mam gdzieś chyba materiał "flaków" czy czegoś takiego:P jak coś pisz na gg :P
satanicus1991 Napisano 16 Październik 2006 Autor Napisano 16 Październik 2006 Uau, ale szybka reakcja!! Chyba musze ściany trochę wyższe zrobić, bo to wygląda na szesze niż dłuższe ;) dajcie jakieś linki do tutków o oświetlaniu w mental ray-u. albo jakąś porade jak w mental rayu drastycznie "odświelić", wiecie chyba o co chodzi... Piotrek=> przez oldskul co rozumiesz? scanline? brak GI? czy jedno i drugie?? XD Radzisz=> w jakim sensie "odłażące"? zreztą z tego kadru niwiele na ścianach widać, chyba musze go zmienić :((
peterr Napisano 16 Październik 2006 Napisano 16 Październik 2006 chodzi mi o odłażące płaty farby podczas zmiany e no jakby otoczenia z normalnej farby na ściany pokryte krwią itp.. dałem jako blend mape dent'a.. a tu materiały krwi i takie tam http://www.vray-materials.de/materials/Organic,%20slimy%20flesh%20stuff%20=D_by_Banshee4834.zip http://www.vray-materials.de/materials/Organic,%20slimy%20flesh%20stuff%20=D_by_Banshee4834.zip
piotrek Napisano 16 Październik 2006 Napisano 16 Październik 2006 W ogóle wszystko - modele (na razie nie ma ich dużo), tekstury, shadery (raczej przypadkowe), render, swiatło. Generalnie to wszystko składa się na wygląd tej scenki. Mam świadomość, że to jest WIP i może się zmienić, jednak jeśli dalej będziesz w tym kierunku brnął, to pozostanie z tego oldschool. Inna sprawa, że nigdy nie widziałem Silent Hill, więc nie wiem - może tak ma wyglądać, ale dla mnie, jako postronnego obserwatora, nie znającego się na temacie, ta scenka zapowiada się kiepsko. Jeśli idzie o konkrety - bump na ścianie, podłoga, sufit (czy cokolwiek to jest) model lampy (brak grubości, zupełnie jak z papieru), kadr.
muody Napisano 16 Październik 2006 Napisano 16 Październik 2006 daruj sobie na razie tekstury... zrób flaki z modeli - a NIE. nie nie, najpierw koncept! bez tego nawet nie startuj jak już narysujesz/posklejasz coś dobrego - to zacznij lowpoly testy robić. ustalisz kadr, to zrób dobre modele i dodawaj detali tam, gdzie będą widoczne. ...a dopiero potem textury wiem, "własne metody", ale taka improwizacja rzadko daje dobry skutek. naprawdę no bo popatrz - nie mamy Ci jak coś poradzić, nie widać etapów (do czego dążysz, co już zrobiłeś). ja siedzę zwykle kilka wieczorów nad konceptem, bo inaczej parę tygodni pracy może pójść na marne
satanicus1991 Napisano 17 Październik 2006 Autor Napisano 17 Październik 2006 Przede wszystkim dzięki. Krytyka jest mobilizująca, więc postaram się poprawić to co się nie podoba. Koncept tu, ale mówie od razu, że się uśmiejecie z jego prostoty. Po prostu nie potrafie w paincie oddać tego co chciałbym uzyskać; potrafiłbym to zrobić na kartce papieru, ale nie mam skanera :( Piotrek=>http://youtube.com/watch?v=wzv3Co0YbaA tu masz takie delikatne wyobrażenie jak Silent Hill wygląda (oglądaj koniecznie z muzyką!!). Zastanawiam się nad zmianą położenia kamery, bo to rzeczywiście wygląda konwencjonalnie. Kolejna sprawa: potrzebuje brudu :D, tj. tekstur z brudem, grzybami itd. pomocy!
muody Napisano 18 Październik 2006 Napisano 18 Październik 2006 wózek zDOFujesz, rozumiem? jeśli ma się on jakoś bardziej wpisywać w obraz, to radzę go lekko po przekątnej przesunąć, bliżej środka tekstury: posortowane - http://www.cgtextures.com/ wyszukiwarka - http://yotophoto.com/ i spam, czyli dużo ale różna jakość - http://imageafter.com/
satanicus1991 Napisano 18 Październik 2006 Autor Napisano 18 Październik 2006 Dzieki Avenger, fajne stronki na pewno znajde cos dla siebie :* Aktualnie zajmuję się modelem wózka i jakoś topornie mi to idzie. Na razie tylko kółka i ramy, na których osadze krzesełko. Jeszcze mnie duuużo pracy czeka =] Jako że jest to WIP to chyba moge pokazać ;p Radzisz => dzięki, wszystko super. problemik: nie mam VRaya, a wersja free nie wchodzi w rachubę, więc będe musiał zrobić własne materiały w Mental Rayu. Ciekawe, co z tego wydjdzie :PP [EDIT] Avenger => jak wyobrażasz sobie model flaków? jakaś pokrzywiona ściana, ze zwisającymi odrostami, dziurami, zaropiała i wogle okropna :/ Radisz=>mam juz vraya, wiec materialy na pewno mi się przydadzą :D
MaJKel_zmc Napisano 23 Październik 2006 Napisano 23 Październik 2006 Spoko! Klimat SH to moj klimat :D. Pracka ciekawa, a tekturka sciany wzglada troche jak fotos z lady w sklepie miesnym niedaleko mojej stancji ;D. Sledze watek i bede go komentowal. Jedyne co dodam to radze podrajcowac wozek, znaczy sie troche to rozpieprzyc, dodac sladow uzytkowania.Pozdro i powodzonka
Arxis Napisano 23 Październik 2006 Napisano 23 Październik 2006 fajnie się zapowiada, ciekaw jestem końcowego efektu. czy wózek nie ma za szerokich opon?
satanicus1991 Napisano 24 Październik 2006 Autor Napisano 24 Październik 2006 hej! sorki za brak updatow, ale dorwalem VRaya i staram sie wymienic materialy i oswietlenie na te VRayowe i mi to duzo czasu zabiera, bo z VRayem obcuje od tygodnia :P dzieki za zainteresowanie tematem, czekajcie na updaty! [EDIT] jak mowilem, tak zrobilem: oto update. teraz renderem jest VRay i od razu mam do was prosbe, a wlasciwie dwie: prosze o tutki do VRaya, oraz pomocna dlon i powiedzcie jak pozbyc sie tych dwoch bialych kwadratow odbijajacych sie od posadzki? argh! doprowadza mnie to do szalu :( gosh! mecze sie ze scianami z miesa, ktorych teraz nie widac :/
Arxis Napisano 25 Październik 2006 Napisano 25 Październik 2006 zmniejszenie refleksyjności podłogi powinno pomóc. ja bym nie robił tego wszystkiego takiego sterylnego, daj jakieś mapki zacieków i brudu na lampy i kurz na podłogę.
peterr Napisano 25 Październik 2006 Napisano 25 Październik 2006 coraz lepiej:) tylko za czysto i za dużo odbić yo
satanicus1991 Napisano 25 Październik 2006 Autor Napisano 25 Październik 2006 chyba macie racje :/ za czysto tu! nalezy wiec wprowadzic trochu brudu i smrodu :* juz sie za to biore, dodam zacieki na scianach, postaram sie podloge zrobic nierowna, tj. tu czysta, tu brudna... i chyba pozbede sie odbic w niej, bo jakos to tu nie pasuje.
satanicus1991 Napisano 27 Październik 2006 Autor Napisano 27 Październik 2006 sorki, ze post pod postem, ale jak ktos subskrybuje to chociaz zauwazy ze cos nowego :* skonczylem z modelem wozka. sorki, ze to tak dlugo trwalo, ale chwilowo zajmuje sie tworzeniem tutkow do maxa i uczeniem sie vrayka. jakbym mial okreslic wozek- to taki mid-poly :D, ale nie jest to najwazniejsze w scenie, nie? jeszcze go oteksturuje, dam materialy i bedzie spoko, chyba... mowcie co myszlicie plis! z przodu: z boku: i zblizenie na "organella" wozka XD: pozbylem sie odbic w podlodze, ale max mi sie wywalil i juz nie mialem cierpliwosci renderowania tego raz jeszcze. moze dam kolejny update wieczorem :)
hcpiter Napisano 27 Październik 2006 Napisano 27 Październik 2006 wiecej poly przydało by sie dla tego modelu :] nie jest zle ale mogło by byc lepiej
peterr Napisano 27 Październik 2006 Napisano 27 Październik 2006 Ładnie ,do poprawy małe kółka i siedzisko :)
satanicus1991 Napisano 31 Październik 2006 Autor Napisano 31 Październik 2006 hmm... poprawiłem trochę wózek i dałem mu materiały jakieś, wiem że super nie są, ale chyba stykną, gdyż wózek nie jest najważniejszy... teraz zajmuję się wstawianiem wózeczka do scen i testami z DOF, więc być może dam jeszcze jeden update jeszcze dziś ;]
satanicus1991 Napisano 31 Październik 2006 Autor Napisano 31 Październik 2006 ZiBi_PL => myślę, że tak. chyba że uda mi się je troche, hmm... zakrwawić? robie tak dlatego, gdyż wózek będzie tylko częścią całości i niw będzie widoczny z bliska, a co za tym idzie detale na nim także nie będą widoczne. zresztą- na referce opony były białe :D odzyłam stronę w tył :PP teraz daje jeszcze próbke rendera sceny z wózkiem. wyszło mi troche za jasno :/ wózek wsunę trochę w cień potem i będzie fajniej. od razu też przepraszam za sufit, sam nie wiem co się z nim dzieje ;/ używam vraya, przy lapach dwóch pierwszych jest vray light. ale te "żywe" ściany są zupełnie niewidzoczne... może mały hint jak je doświetlić, byłbym wdzięczny :D jak już mówiłem, na końcu korytarza dojdą drzwi, łańcuchy pod sufitem i smugi krwi na ziemi. życzcie powodzenia :*
ledyr Napisano 1 Listopad 2006 Napisano 1 Listopad 2006 a czemu tu są ..kafelki? nie lepiej byłoby walnąc jakąs standartową krate ? :D i czemu tło jest brązowe? to powinno byc bardziej rudawe (RDZA, KREW... :D) IMO to powinno byc coś w tym stylu jesli chodzi o kolory: http://web.gameguru.ru/wallpapers/wallpapers/silent_hill_3/silent_hill_3_large_1_1024.jpg http://www.arcadiaclub.com/img/recensioni/silent_hill_4_3.JPG http://www.armchairempire.com/images/previews/multi-platform/silent-hill-4-room/silent-hill-4-room.jpg no chyba ze napisałes cos wczesniej na ten temat to wtedy sry :D pzdr ps. całikiem fajny wózek :) PS 2 powodzenia :)
ZiBi_PL Napisano 1 Listopad 2006 Napisano 1 Listopad 2006 No powoli ta praca nabiera sensownego krztaltu :)
satanicus1991 Napisano 1 Listopad 2006 Autor Napisano 1 Listopad 2006 ledyr => kafelki są w scenie, gdyż nadają jej "normalnej" części takiego "sterylnego" wyglądu. nie martw się, mam je zamiar jeszcze stosownie ubrudzić- spełnie wszystkie twoje chore wizje ;] a silenty skonczylem wszystkie, wiec tematyke mam w jednym palcu :P a i gdzie widzisz brązowe tło? tło jest czarne... ZiBi_PL => dzięki :* a dzisiaj kolejny update. próbuje doświetlić jakoś ładnie te żywe ściany. podwiesiłem pod sufitem łańcuszki ładne, a moim spontanicznym pomysłem było przyczepienie łańcuchów także do wózka (który został troche przeskalowany, gdyż coś nie grało z proporcjami drzwi-wózek-ściany-lampy). mi się podoba ;] na końcu korytarza są drzwi, zza nich będzie wystawać ręka (chyba), na ziemi dojdą smugi krwi. no i musze poprawić sufit. ech.. a myślałem, że już blisko do końca XD
satanicus1991 Napisano 3 Listopad 2006 Autor Napisano 3 Listopad 2006 hmm.. znowu post pod postem. nie lubię tego robić, ale trudno. Dodałem krwi do sceny, myślę że to będzie ostatni próbny render, więc komentujcie jak sie coś nie podoba. Nie wiem, czy nie zrezygnować czasem z krwi na ścianach, bo to już lekka przesada mi się zdaje... mi się podoba, ale może dlatego, że to moja pierwsza "poważna" praca ;p zrezygnowałem z "dziurawego" sufitu. do kafelków dodałem VRay displace.
peterr Napisano 3 Listopad 2006 Napisano 3 Listopad 2006 fajna krew na podłodze :) na ścianach troche mniej fajna.. ładny wózek..brakuje jakiegoś trupa:D acha , jest nienaturalnie czarno na suficie pozdro
satanicus1991 Napisano 5 Listopad 2006 Autor Napisano 5 Listopad 2006 Co myślicie? Czego jeszcze brakuje, bo chce ostateczny render robić ;] Zle mam ustawione lancuchy przyczepione do wozka, troche lewituja, to widze. Jakieś inne błędy widzicie? Co się jeszcze nie podoba i trzeba poprawić?? Comment!
maczuga Napisano 5 Listopad 2006 Napisano 5 Listopad 2006 łańcuchy podwieszone pod sufitem wyglądają jakbyś je na chama wleił w paincie :] tzn nie dają cienia. Ogólnie wygląda dobrze, ale ja bym jeszcze zmienił ten gradient :/ masz go w proceduralce czy tekstura? @edit dodałbym jeszcze taką smugę krwi wskazującą na to że ktoś siłą wyciągnął człowieka z wózka i taszczył go w kierunku drzwi :) @edit nr 2 jak już na "czystej" części masz krew na podłodze, to na ścianach też dodaj.
satanicus1991 Napisano 18 Listopad 2006 Autor Napisano 18 Listopad 2006 Jakby kogoś interesowało: ślady krwi to Mix w diffuse, mapa z Photoshopa zrobiona w parę minut: filtr Render/Clouds. Potem parę razy wyostrzenie i już mam grayscale mapkę ^^ już kończę scenkę, w poniedziałek po południu będzie finalny render (chyba)
mariusz90 Napisano 19 Listopad 2006 Napisano 19 Listopad 2006 Moim zdaniem to te jarzeniówki stanowczo za wielkie. Pozatym jedna mogła by się nie palić albo być rozwalona. To samo lampy Któraś powinna zwisać tak jakby zaraz miała zlećeć z sufitu. na podłodze przydały by się też jakieś śmieci czy cuś bo trochę pustawo jest. Wózek powinien być ubrudzony od krwi. A jakaś delikatna mgiełka unosząca się parę cm nad podłogą na pewno by nie zaszkodziła. Życzę powodzenia w dalszej pracy i czekam na finalny render.
satanicus1991 Napisano 19 Listopad 2006 Autor Napisano 19 Listopad 2006 Najnowsza wersja, tym razem z DOFem: okej, pododaje jeszcze jakieś śmieci: butelki, puszki, kartki, gazety... może byk? pozdroofka
Orangegraphics Napisano 19 Listopad 2006 Napisano 19 Listopad 2006 Ja bym olała DOF-a na razie bo jakośmi tu nie pasuje. Powalcz za to z detalami, detale detale jak mówisz. gazety, sznury, śmieci, jakaś kratka oparta o ścianę, jakaś rura pod sufitem i na ścianie, jakiś kosz może stary, gaśnica, taka czerwona stara puszka z napisem H na ścianie(taka szafka, wiecie o co chodzi:D hydrant:d) pełno pomysłów, a każdy tylko prosi aby się wwalić w pustą przestrzeń:D
JmTm00 Napisano 20 Listopad 2006 Napisano 20 Listopad 2006 uułłaaa...bez dofa znacznie lepiej wygląda :] sam detal wiosny nie czyni i ja na Twoim miejscu zmieniłbym przedewszystkim kadr bo tak oklepane podejscie niszczey najlepsze nawet rendery, oświetlenie tez jakieś takie trochie z czapy jak dla mnie....walcz walcz bo klimat silent hill nie zasługuje na takie rzeczy ;)
Gen.Baton Napisano 20 Listopad 2006 Napisano 20 Listopad 2006 Ta scenka przypomina mi moj pokoj bez sprzatania przez pol roku:P
SoAd Napisano 20 Listopad 2006 Napisano 20 Listopad 2006 Popracuj nad ujęciem bo jest nudne, moze troche z dołu i z prawej, pobaw się tez fov'em kamery. i zeby wiecej wózka widac bylo Pozdro
muody Napisano 20 Listopad 2006 Napisano 20 Listopad 2006 DOF tu zbędny faktycznie... może lekkie rozjaśnienie czerni "w zamian"? takie wielkie lampy, a słabo widać efekt oświetlania kurzu btw. zobacz na miniaturkę - łatwiej Ci będzie błędy w kompozycji dostrzec myślę, że powinieneś wyostrzyć (zaznaczyć) krawędzie niektórych przedmiotów - wóżka, łańcucha... jakieś białe światło. hm, straci praca na realizmie, ale będzie widać główny element jeszcze małe czepnięcie na koniec ;) kraty na podłodze wyglądają jak szmata przyczepiona do wózka
odnetniN Napisano 20 Listopad 2006 Napisano 20 Listopad 2006 A mnie sie najlepiej podoba wozek jest Wyjebitny w kosmos :D:D lancuchy troche nie teges ,ale scenka fajna ;] kojarzy mi sie z reklama wozkow, z tym dofem :D:D PS:Mnie sie podoba DOF fajnie wyostrza ten wozoek ;] ile poly ma sam wozek??
satanicus1991 Napisano 21 Listopad 2006 Autor Napisano 21 Listopad 2006 (...)na Twoim miejscu zmieniłbym przedewszystkim kadr bo tak oklepane podejscie niszczey najlepsze nawet rendery(...) Nie mam pomysłu na kadr... Na samym początku myślałem, żeby "położyć" kamerę na drugim wózku, ale: a)dwa wózki nie będzie już tak fajnie.. b)będzie widać moje "piękne" tekstury ;) Postaram się zrobić jakiś fristajl i położyć kamerkę na suficie, czy ścianie, czy coś ;) Ta scenka przypomina mi moj pokoj bez sprzatania przez pol roku:P Spoko, podobnie jak u mnie ;] (...)może lekkie rozjaśnienie czerni "w zamian"? takie wielkie lampy, a słabo widać efekt oświetlania kurzu Masz na myśli dodanie światła wolumetrycznego? A co do wyostrzania krawędzi- nie ma mowy ;) A mnie sie najlepiej podoba wozek jest Wyjebitny w kosmos (...) Dzięki, dowartościowałeś mnie. Szczerze? Mi też się wózek podoba, wiem, że jestem strasznie skromny... (...)ile poly ma sam wozek?? Wózeczek to dokładnie 14504 poly
..:: WIKTOR ::.. Napisano 21 Listopad 2006 Napisano 21 Listopad 2006 Mam nadzieje, ze inwalidzi tego nie ogladaja... Sam projekt ciekawy - robi sie klimatycznie, ale czegos tam jeszcze brakuje... Nie wpada w oko tak jak powinno...
carlosss Napisano 21 Listopad 2006 Napisano 21 Listopad 2006 krwi!!! krwi!!! brakuje xD ale tak serio :) popatrz na podlodze pelno jej. Ktos chyba zakleil sciany specialna tasma od lakiernika samochodowego zeby nie pobabrac xP
satanicus1991 Napisano 22 Listopad 2006 Autor Napisano 22 Listopad 2006 Hmm... krwi mówisz? Patrz na to: Zdaje mi się, że krew na ścianach i ewentualnie suficie jest "delikatną" przesadą XP ..:: 3D XTREME ::.. -> więc może zarzuć jakimś pomysłem, aby "wpadło w oko, tak jak powinno..."?
..:: WIKTOR ::.. Napisano 22 Listopad 2006 Napisano 22 Listopad 2006 No ja sie na scenkach nie znam ;P Ja tylko mowie jaki jest moje wrazenie patrzac na to co zrobiles :) Ale na szczescie sie starasz i wiem ze znajde "to cos" :)
Leleń Napisano 22 Listopad 2006 Napisano 22 Listopad 2006 zmien temat watku... drzwi i wozek (po drobnym jeszcze tuningu) moze zostac, reszte wywal. w szczegolnosci te krowie zeberka za planem z opacity-kratkami. pzdr, pracuj dalej, masz umiejetnosci wiec je wykorzystaj =]
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się