Bruneq Napisano 5 Grudzień 2006 Napisano 5 Grudzień 2006 Witam! Nie linczujcie mnie za ten temat...ale dostalem zadanie na prace lic zeby zrobic wlasnie cos z game artu!Pomysł juz mam..ale tylko na scenariusz, brak pomysłu na modele itp!lecz nie o to tutaj chodzi. Mam do Was 3 prosby!! 1. Opiszcie głowne zasady Modelowania w maxie modeli do gier!bo wiem ze rządzą sie troche własnymi prawami niz HiPoly modeling 2. Jakbyscie mogli to jakies stronki z tutkami co i jak odnosnie texturek! Rózne te Speculare,bumpy,disple . Jak robic i do czego to słuzy! 3. Adresy stronek do KONCEPT ARTu nalepiej free! bo przeceiz nikogo nie bede ddręczył zeby mi narysował pojazd lub postac skoro moge sam to zrobic czerpiąc inspiracje z innych konceptów! Bede zobowiązany!!Bo jetem juz po wędrówce na googlach i znalazłem pare tutków odnosnie mapowania, robienia texturek na pistolety....ale nic wiecej!:( 1
ftorek Napisano 5 Grudzień 2006 Napisano 5 Grudzień 2006 ahhh - ben mathis sie klania.... a pozatym - poprzegladaj watki ktoore tutaj juz sa... np. speed modeling a pozatym - chwal sie wynikami - bedziemy pomoagac :) no nie chlopaki?? :) poas
Matti Napisano 5 Grudzień 2006 Napisano 5 Grudzień 2006 http://www.3dtotal.com-> free stuf-> tutorials->complete projects-> tutek o modelowaniu postaci low poly. czy dobry nie wiem, ale dosc obszerny;) milej lektury:)
KLICEK Napisano 5 Grudzień 2006 Napisano 5 Grudzień 2006 Jasne ze pomozemy :) co do pierwszego pytania to koniecznie sprawdz wątek "q/a with Ben Mathis" wejdz na jego strone i posciagaj jego tutki odnosnie modelowania i oblukaj co on tam robi :) Co do konceptow to nie ma lepszego miejsca jezeli o nie chodzi jak www.conceptart.org :) a i zachecam do zadawania pytan Benowi ;) 2ga taka okazja moze sie nie trafic, a jak dlugo pytan nie bedzie trzeba bedzie zamknac watek i podziekowac Benowi ze zechciał wziąć w tym udzial :)
Bruneq Napisano 5 Grudzień 2006 Autor Napisano 5 Grudzień 2006 (edytowane) WoW...chłopaki...szybko troche!:) Bylem na Jego stronce...ale powiem ze niektore tutki tam nie działaja!;\ tzn nie chca sie sciagac! Matti Stronke znam..i to dost dobrze i mowie ze tutoriale na temat modelowania i unwrapowania mam pzrerobione! ale chodzi mi o takie zyciowe sprawy KLICEK Jestes wielkim Modem..dziexx za stronke!:) Zaraz jak mi sie uda wrzuce 1szy moj model LP....tylko bez smiechu!:) dziad ma 1600 poly caly! nie wiem co jeszzce napisac... ;) edit: Matti Zwracam honor....tam nie patrzylem!:) ogladalem tylko działy modeling i texturing!FORGIVE ME! Edytowane 27 Sierpień 2009 przez Bruneq
Matti Napisano 5 Grudzień 2006 Napisano 5 Grudzień 2006 a jesli znasz to sorry:) ten tutek omawia caly proces powstawania postaci od konceptu przez modeling po textury i rigging. pozdro:) Edit: no ja mysle!! wybaczam ci ten jeden raz;)
ledyr Napisano 5 Grudzień 2006 Napisano 5 Grudzień 2006 bedziemy pomoagac :) no nie chlopaki?? :) taa jasne........ joke :D Zaraz jak mi sie uda wrzuce 1szy moj model LP....tylko bez smiechu!:) nie wiem jak inni ale ja czekam z zapartym tchem a dlugo tak nie wytrzymam :D zawsze mozesz ponekac ludzi na gg, ja tak czesto robie :D joke (again)
ftorek Napisano 5 Grudzień 2006 Napisano 5 Grudzień 2006 ledytr - niech sproobuje mnie na gg ponekac... plaga bicia i katownia w jednym... :) co do obrazka - dobrze kombinujesz - ale jeszcze dluga droga :) np. lepiej rozkladaj akcenty z iloscia trojkatow - masz duzoo na lufach a kadlub wyglada jak wyciosany z kartofla... moze np. lufy troche odchudz z triangli o dodaj trochedo bryly/innych posasaas
Bruneq Napisano 5 Grudzień 2006 Autor Napisano 5 Grudzień 2006 ledytr - niech sproobuje mnie na gg ponekac... plaga bicia i katownia w jednym... :) NIe obiecuj bo zaczne! ;);) co do obrazka - dobrze kombinujesz - ale jeszcze dluga droga :) np. lepiej rozkladaj akcenty z iloscia trojkatow - masz duzoo na lufach a kadlub wyglada jak wyciosany z kartofla... moze np. lufy troche odchudz z triangli o dodaj trochedo bryly/innych tzn ze zrobic je bardziej kanciate sie znaczy?;)hmm..niewpadłbym na tego kartofla!:P Wiem ze pracy duzo przedemna!ale na szczescie jutrop tablet mi przysla!...ale tablet sam nie robi!;(
Por@szek Napisano 5 Grudzień 2006 Napisano 5 Grudzień 2006 Masz zamiar zrobic gre na prace licencjacka?? o_O Na magisterke moze, doktorat to jeszcze bym zrozumial ale na licencjat?? Masz cos z samobojcy w sobie. I to te wieksza czesc siebie aby pchac sie na licencjat w robienie gry nie znajac chocazby takich pojec ja normal, spec diff, mapowanie czy modelling chociazby teoretyczny. O praktycznym nie wspomne bo to lata pracy, ale jezeli planujesz napisac kod, zrobic modele, UVW, textury rigg i animacje i mase innych rzeczy sam albo z udzielm paru innych osob nie majacych o tym pojecia to powodzenia. Powiedz jeszcze ze na czerwiec lipiec to juz wogole bedzie beka. Mozesz miec na mnie focha czy cos, wisi mi to, ale zdaj sobie sprawe ze nierealne jako okreslenie tego jest conajmniej poblazliwe.
Bruneq Napisano 5 Grudzień 2006 Autor Napisano 5 Grudzień 2006 WOW!WoW [email protected]!! gdzies ty wyczytał ze mam zrobic gre? jeszcze mi moze zaraz powesz ze chce ja wydac i zgarniac kokosy? Pliizzz..... focha nie mam..ale wQwia mnie jak ktos nie czyta postow a swoje tworie głosi!:\\\\ Edit: nie no..nie moge sie powstrzymac....a za chwile powesz ze skoro sie pytam o podstawy tutaj to znaczy ze wczoraj sciagnolem maxa i nei wiem jak sie wstawia Qlke!?...to ze nie robilem wczesniej nic co ma mniej niz 6000 poly nie znaczy ze NIC nie umiem!wiec DARUJ SOBIE!! bo brzydką atmosfere wprowadzasz!!!A czas to ja mam do października!
ledyr Napisano 5 Grudzień 2006 Napisano 5 Grudzień 2006 ledytr - niech sproobuje mnie na gg ponekac... plaga bicia i katownia w jednym... :) hyhy, pewnei wlasnie wszystkie nooby planują zmasowany atak na twoją skrzynke odbiocza w gg :D:D WOW!WoW... hehe FOCH :D co do modelu to nie wiem bo nie moge rozpoznac przodu :D nei no dobrze jest ale dluga przed toba droga młody brunku aczkolwiek silną moc w tobie wyczuwam :D lol
Bruneq Napisano 5 Grudzień 2006 Autor Napisano 5 Grudzień 2006 to jest czołg...wiec po co mu przód!!;)joke taki!! dodam ze nie robie modeli do Half Life'a 3ki tylko to maja byc modele pod gre strategiczną! i nei FOCH..bo Pan mi kazał mu przebaczyc! A i nie mam ochoty z prostackimi sprawami nekac na gg....umiem o siebie zadbac! ledyr: I'm Your Paddawan..learn Me Master!
Por@szek Napisano 6 Grudzień 2006 Napisano 6 Grudzień 2006 Sry, moje niedoczytanie, ale polaczenie pytan o modelling i textury ze stwierdzeniem ze masz pomysl na scenariusz w jednym kierunku mysli mi nasunely. Sry jeszcze raz ;) Keep it up. A co do czlogu, moze najpierw jakies referki? Bedzie latwiej.
Bruneq Napisano 6 Grudzień 2006 Autor Napisano 6 Grudzień 2006 dobra...juz zeby nie bylo niedomowien...ma to byc filmik z "gry" strategicznej....czyli jakies tamm poletko kilka czołgów, pare żołniezy itp....filmik tylko wiecej tam wydaje mi sie bedize AfterEffekta niz Maxa....ale modele musze zrobic bo mi potrzebne do paru scenek!Ja nie jestem od programowania tylko od grafiki...a to 6 modeli to zdąrze przez ten rok!!;) referki?...hmm....to byla mysl techniczna po uruchomieniu maxa! dlatego szkam jakis konceptów...bo najgorzej to miec pomysł na modele!
Bruneq Napisano 12 Grudzień 2006 Autor Napisano 12 Grudzień 2006 (edytowane) OK! wiec teraz czas na besztanie.....moja PIERWSZA postawc i nie tylko LoPoly!!C&C R welcome! Postac wzorowana na StarWarsach troche! Edytowane 27 Sierpień 2009 przez Bruneq
arcade Napisano 12 Grudzień 2006 Napisano 12 Grudzień 2006 Cześć... Fajny temat, kiedyś chciałem coś takiego na parckę magisterską zrobić... Ale poległem ;) Mam nadzieję że będziesz miał więcej szczęścia Tu jest wątek o mojej pracy: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=22111 Mogę też wysłać ci to co udało mi się spłodzić (jakieś 18 stron) W sumie to jest crap i dlatego właśnie odpuściłem bo crap wyszedł ;) Ale może jakieś ciekawe info z tamtąd wyciągniesz. Wygłosiłem tą pracę ostatecznie na seminarium i dostałem za nią 5 więc chyba tragicznie nie było... Tak czy siak - jak chcesz to odzywaj się na PM albo gg, wyślę ci pliki. pozdrawiam 1
Bruneq Napisano 12 Grudzień 2006 Autor Napisano 12 Grudzień 2006 A Jednak sa na swiecie dobre osoby!!! THX A LOT!!! WrrWrr....czemu nikt nie pisze nic tu??dobre i złe słowa mile widziane!!!!! bedzie miesiac jak nie dawalem nic nowego...ale z racji ze nei komentujecie to nie dawaem!:P...ale potrzebuje kilka uwag! ...powiedzcie czy jest dobrze czy nie!PLZ Ma to 1550 poly...jeszcze nie skonczony ale juz bliski finału!:) wrzucam bez SmoothingGroops...bo jeszcze mam symmetry ktore wywale jak bedize wszystko ok
Bruneq Napisano 13 Styczeń 2007 Autor Napisano 13 Styczeń 2007 bo tak ma wygladac!....koncept jest wlasnie taki ze filmik bedize sie opieral na filmie!tak uzggodnilem z promotorem, i tak juz zostanie!:)i chodzi mi o ocenianie modelu a nie konceptu...bo koncept jest w wiekszosci z filmu PLZ PLZ PLZ PLZ PLZ KOmentujcie!!Qrde...juz wole miec zle komentarze niz ich brak!:\\\\
KLICEK Napisano 14 Styczeń 2007 Napisano 14 Styczeń 2007 No wiec modelik jest ql :) ma bardzo malo poly no i to jest jego plus bo chyba o to Ci chodzilo :) No i naprawde jest podobny do tych potworkow z starszipa :) jeszcze co do modelu staraj sie robic smoothing grupsy powinny pomoc uzyskac fajne efekty wygladzenia, a tam gdzie jest to potrzebne ostrych krawedzi:)
Gość Marioza Napisano 14 Styczeń 2007 Napisano 14 Styczeń 2007 moim zdaniem takich modeli nie ma co komentwac, tym bardziej ze jak napisales nie jest początkującym, komentwac mozna zacząc wtedy jak zapodasz texturki, wtedy bedzie mozna pocmokac lub nie, krótko mówiąc nie ma co się rozwodzić nad jednym modelem typowo low poly, skoro to ma być większy projekt, ewentulnie zapodaj cos wiecej
madman1987 Napisano 14 Styczeń 2007 Napisano 14 Styczeń 2007 no i mario don znowu prawde napisal, amen :]
Bruneq Napisano 14 Styczeń 2007 Autor Napisano 14 Styczeń 2007 ok mario...racje to ty maswz!:) tylko tez ja chce wiedziec czy oplaca sie robic te texturki!:) bo jak model denny bedize to po co sie meczyc! Dzieki za komenty...nareszcei!!:)
KLICEK Napisano 14 Styczeń 2007 Napisano 14 Styczeń 2007 w gamearcie wiekszosc modeli jest do tylka, to texturka daje zycie modelowi i dzieki niemu mozemy powiedziec czy model jest ql czy nie:) No wiadomo ze bryla musi byc ok ! :)
Bruneq Napisano 14 Styczeń 2007 Autor Napisano 14 Styczeń 2007 tylko ze tu wychodzi moje lamerstwo...bo dowiedzialem sie osattnio ze mozna edytowac siatke po dodaniu Unwrap'a! ....ech...niewazne..nOOB jestem i nie wstydze sie przyznac!
Por@szek Napisano 15 Styczeń 2007 Napisano 15 Styczeń 2007 Model mozna jeszcze zoptymalizowac w okolicach zaglowia, czy whatever. Mozna model edytowac po dodaniu unwrapa, ale w 9 przypadkach na 10 grozi to poprawa unwrapa ( modyfikacja unwrapa nie rowna sie namalowanej txt, to 2 roznie, oddzielne sprawy). Oddalem teoretycznego inzyniera w te sobote. Czekam na poprawki i dziaram praktyka do konca.
Bruneq Napisano 16 Styczeń 2007 Autor Napisano 16 Styczeń 2007 Powodzenia na obronie! I Dzieki Por@szek za komenta...troche sie go balem ale nie jest tak zle! Model dzisaij poprawilem...tzn wywalilem conieco i z 1550 zostalo mi 1441 bez naruszenia glownej bryly i dodaniu nowych edge'ow na zgieciach konczynek! 3/4 tez go dzisiaj zmapowalem!Jutro skoncze jak Czas pozwoli i mazanie texturek!
Por@szek Napisano 21 Styczeń 2007 Napisano 21 Styczeń 2007 Cos nie widac updatow. Nie dostalem rzadnych poprawek do mojej inzynierki. Musze wiec ja tylko znormalizowac i skonczyc praktycznego. Narazie idzie jak krew z nosa :P Za bardzo sie w detal bawie.
Bruneq Napisano 21 Styczeń 2007 Autor Napisano 21 Styczeń 2007 ech....nie widac bo jak to sie mawia w moich kregach "Nastał dzień i nastała noc...i nastała sesja...i żywi pozazdrościli umarłym!" ...dlatego brak postepow!:( ale juz neidlugo biore sie ostro do roboty! bo roboty od cholery a czas nie taki dlugi!;\
Bruneq Napisano 26 Styczeń 2007 Autor Napisano 26 Styczeń 2007 (edytowane) powiedzcie co poprawic zanim wezme sie za tapetowanie!;) nie zwracamy uwagi na czaszke bo tam bedize jeszcze kask...czy cos takiego!:) Edytowane 27 Sierpień 2009 przez Bruneq
giorgione Napisano 27 Styczeń 2007 Napisano 27 Styczeń 2007 wyszła Ci dość duża przerwa pomiędzy nosem a ustami - proponowałbym to zmniejszyć. No i troszkę taka bez wyrazu ta twarzyczka :/
mariusz90 Napisano 27 Styczeń 2007 Napisano 27 Styczeń 2007 Nie tylko bez wyrazu, ale i bez anatomii ;)
Bruneq Napisano 27 Styczeń 2007 Autor Napisano 27 Styczeń 2007 Baczus rozwin stwierdzenie "bez anatomi" .... bo tego to akurat nei rozumiem! giorgione Dzieki..nie spostrzeglem tego! juz poprawione!
Por@szek Napisano 29 Styczeń 2007 Napisano 29 Styczeń 2007 Kufa. Drugi raz to bede pisal, grrr. Co do anatamiii : oraz . Co do poprawek w topologii siatki, te czerwone mozesz wywalic. :) Pozdrawiam.
Bruneq Napisano 29 Styczeń 2007 Autor Napisano 29 Styczeń 2007 dziex poraszek bo bez ciebie to bym sie tu nic nei doowiedzial!:\ Poprawione!:) teraz czas na cialko do tej postaci!
Por@szek Napisano 9 Luty 2007 Napisano 9 Luty 2007 Usta za ostre, przegiales teraz w druga strone z nimi. Oczy za ostro wchodza, ma sie wrazanie jakby go ktos trzymal bez chleba i wody przez pol roku. Broda troche kanciata zewnetrzne vertexy w okolicach brodyprzesunalbym o 1/2 albo 1/3 w gore do szczeki. ( juz padam i nie chce mi sie ps'a odpalac, ale jak nie zrozumiesz to wciagu weekenda mazne). Juz stad ( mimo fatalnej jakosci screena) widze,ze szyja za dluga i chyba glowa troche za mala w stosunku do ciala. Generalnie widze postepy, a te uwagi co napisalem to w sumie detal. Keep it up.
Bruneq Napisano 16 Luty 2007 Autor Napisano 16 Luty 2007 (edytowane) Moje PIERWSZE wieksze mapowanie i texturowanie! echh...cała noc...ale mi sie podoba!:) ale ja juz chyba straciłem obiektywizm! nie patrzymy na głowke...bo tam textura tylko testowa jest!:) Edytowane 27 Sierpień 2009 przez Bruneq
Gość Marioza Napisano 16 Luty 2007 Napisano 16 Luty 2007 no sęk w tym ze na tej główce ta textura najlepjej wygląda co nie znaczy ze jest juz super , reszta jakos płasko wygląda, nie wiem czy model ma miec normal mapy, jelsi nie a tak podjzewam to jednak musisz wymalwac to tak aby nadac wraznei bryłowatosci na texturze tym bardziej ze jest to model typowo low poly więc jest to wskazne, w przypadku modlei powiedzmy 7000 i wiecj trisów nie zawsze sie stosuje taki zabieg bo model jest "wyokraglony" i nie ma co przeginac z dodatkowym stosotwniem tego na texturze, przyklad to chocby hl2 , takze w skrocie trza przycieniowac pancerzyk na klacie nadac mu troche wpuklosci przez swiatlo na brzuch cos pomyslec tez nie zaszkodzi ;)
Kruku Napisano 16 Luty 2007 Napisano 16 Luty 2007 Ogólnie mogę powiedzieć że praca idzie w dobrym kierunku :] jest postęp, jednak spróbuj dodać postaci więcej kształtu i naturalności bo wygląda trochę jak te postacie z legotechniks :P, kieruj się użytecznością np jak on zdejmie ten pancerz w miarę szybko? jakieś suwaki paski wiązania by się przydały bo teraz robi wrażenie jakby on się z tym urodził :] btw: ktoś wcześniej robił takie prace licencjackie? bo to fajny pomysł :>
Bruneq Napisano 16 Luty 2007 Autor Napisano 16 Luty 2007 (edytowane) mario...planuje normalki...jak wyjdzie to sie okaze!:)Dzix za komenty...przydaje to sie!:) edit: tutaj pol drogi za mna....nie wiem czy wroce do texturek....no moze!ale nei moge zostac przy 1 postaci przeceiz!!teraz jeszcze spec i wypalenie dobrej normalki!! echh...nad rekami nei posiedzialem i efekt rozmazanej textury jest...tyle ze to nei wina mapowania tylko zmeczniea!:)) poprostu kiepska texturka! i tak wogole to bym inaczej rozlorzyl teraz uvw...no ale az tak zle nie jest!....oby!:) Edytowane 27 Sierpień 2009 przez Bruneq
Por@szek Napisano 17 Luty 2007 Napisano 17 Luty 2007 Daj moze jakis jasniejszy ten mundur co by bylo cos widac, jakies zielone moro, albo biale.
peterr Napisano 17 Luty 2007 Napisano 17 Luty 2007 ta kamizela czy coś ma brzydki kolorek:P twarz ma ładną! pozdro i pracuj pracuj:P
Bruneq Napisano 19 Marzec 2007 Autor Napisano 19 Marzec 2007 witam po dlugiej prerwie...prace jednak trwaja! mam juz gotowy scenariusz i pare modeli!:) Pytanie mam teraz do was.....jak zrobic siatke ogrodzeniowa??bo mi potrzebne do scenki!...jakby ktos mial jakis tutek albo pomysł...to poprosze!wiem ze na 90% jest to robione textura i mapą Opacity...ale jakby ktos blizej mogl pokazac...bo nie mam czasu przeprowadzac testow!
Por@szek Napisano 19 Marzec 2007 Napisano 19 Marzec 2007 Najprosciej to wyciac oczko siatki, tak aby bylo oczko bez tla, czyli jakis narzedziem do zaznaczania. Wklejasz na texture i wylaczasz warstwe background i zapisujesz jako png -> tutaj masz pliczek -> http://www.abandonedland.net/siatka.tga Texta ma alphe takze spokojnie mozesz ja uzyc, tylko w materiale skopuj diffuse do opacity, a w opacity zaznacz alpha channel.
Bruneq Napisano 19 Marzec 2007 Autor Napisano 19 Marzec 2007 Porasz...z tego co widzialem to ty z ŁDZ jestes?...to musze ci kiedys browar postawic! i to DUZY!:)
Por@szek Napisano 21 Marzec 2007 Napisano 21 Marzec 2007 o_O A co to jest ŁDZ ?? Jezeli masz na mysli lodz, to nie , jestem z bydgoszczy a szkola to tylko nazwa, ja konczylem wydzial zamiejscowy w bydgoszczy. Ale czasami bywam w lodzi ... "przelotem" ;) A co do browara, cos ty, po co, trzeba sobie pomagac co nie :) Moze bedziesz mial kiedys okzaje sie zreflektowac i mnie pomoc, jak to niektorzy juz mieli okazje :) Powodzenia i jakby co to wal albo na forum, albo na mejla albo gygy. 3dsie.
Bruneq Napisano 21 Marzec 2007 Autor Napisano 21 Marzec 2007 no wlasnie ta nazwa szkoly mnie zmylila!:) Spoko...wrazie jakis problemow odezwe sie, jak narazie mam jeden problem..brak ochoty!:);)
bapi23 Napisano 27 Maj 2008 Napisano 27 Maj 2008 (edytowane) A w czym będziesz ten film renderował? Też myślę nad pracą tyle że inżynierską Edytowane 27 Maj 2008 przez bapi23
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się