Skocz do zawartości

Praca Licencjacka, Projekty i Pytania


Bruneq

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Nie linczujcie mnie za ten temat...ale dostalem zadanie na prace lic zeby zrobic wlasnie cos z game artu!Pomysł juz mam..ale tylko na scenariusz, brak pomysłu na modele itp!lecz nie o to tutaj chodzi. Mam do Was 3 prosby!!

 

1. Opiszcie głowne zasady Modelowania w maxie modeli do gier!bo wiem ze rządzą sie troche własnymi prawami niz HiPoly modeling

 

2. Jakbyscie mogli to jakies stronki z tutkami co i jak odnosnie texturek! Rózne te Speculare,bumpy,disple . Jak robic i do czego to słuzy!

 

3. Adresy stronek do KONCEPT ARTu nalepiej free! bo przeceiz nikogo nie bede ddręczył zeby mi narysował pojazd lub postac skoro moge sam to zrobic czerpiąc inspiracje z innych konceptów!

 

Bede zobowiązany!!Bo jetem juz po wędrówce na googlach i znalazłem pare tutków odnosnie mapowania, robienia texturek na pistolety....ale nic wiecej!:(

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 54
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Jasne ze pomozemy :)

 

co do pierwszego pytania to koniecznie sprawdz wątek "q/a with Ben Mathis" wejdz na jego strone i posciagaj jego tutki odnosnie modelowania i oblukaj co on tam robi :)

 

Co do konceptow to nie ma lepszego miejsca jezeli o nie chodzi jak www.conceptart.org :)

 

 

a i zachecam do zadawania pytan Benowi ;) 2ga taka okazja moze sie nie trafic, a jak dlugo pytan nie bedzie trzeba bedzie zamknac watek i podziekowac Benowi ze zechciał wziąć w tym udzial :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WoW...chłopaki...szybko troche!:) Bylem na Jego stronce...ale powiem ze niektore tutki tam nie działaja!;\ tzn nie chca sie sciagac!

Matti Stronke znam..i to dost dobrze i mowie ze tutoriale na temat modelowania i unwrapowania mam pzrerobione! ale chodzi mi o takie zyciowe sprawy

KLICEK Jestes wielkim Modem..dziexx za stronke!:) Zaraz jak mi sie uda wrzuce 1szy moj model LP....tylko bez smiechu!:)

 

 

dziad ma 1600 poly caly! nie wiem co jeszzce napisac... ;)

edit: Matti Zwracam honor....tam nie patrzylem!:) ogladalem tylko działy modeling i texturing!FORGIVE ME!

Edytowane przez Bruneq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bedziemy pomoagac :) no nie chlopaki?? :)

taa jasne........ joke :D

 

Zaraz jak mi sie uda wrzuce 1szy moj model LP....tylko bez smiechu!:)

nie wiem jak inni ale ja czekam z zapartym tchem a dlugo tak nie wytrzymam :D

 

zawsze mozesz ponekac ludzi na gg, ja tak czesto robie :D joke (again)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ledytr - niech sproobuje mnie na gg ponekac... plaga bicia i katownia w jednym... :)

 

co do obrazka - dobrze kombinujesz - ale jeszcze dluga droga :)

 

np. lepiej rozkladaj akcenty z iloscia trojkatow - masz duzoo na lufach a kadlub wyglada jak wyciosany z kartofla... moze np. lufy troche odchudz z triangli o dodaj trochedo bryly/innych

 

posasaas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ledytr - niech sproobuje mnie na gg ponekac... plaga bicia i katownia w jednym... :)

 

NIe obiecuj bo zaczne! ;);)

co do obrazka - dobrze kombinujesz - ale jeszcze dluga droga :)

 

np. lepiej rozkladaj akcenty z iloscia trojkatow - masz duzoo na lufach a kadlub wyglada jak wyciosany z kartofla... moze np. lufy troche odchudz z triangli o dodaj trochedo bryly/innych

 

tzn ze zrobic je bardziej kanciate sie znaczy?;)hmm..niewpadłbym na tego kartofla!:P Wiem ze pracy duzo przedemna!ale na szczescie jutrop tablet mi przysla!...ale tablet sam nie robi!;(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz zamiar zrobic gre na prace licencjacka?? o_O Na magisterke moze, doktorat to jeszcze bym zrozumial ale na licencjat??

Masz cos z samobojcy w sobie. I to te wieksza czesc siebie aby pchac sie na licencjat w robienie gry nie znajac chocazby takich pojec ja normal, spec diff, mapowanie czy modelling chociazby teoretyczny. O praktycznym nie wspomne bo to lata pracy, ale jezeli planujesz napisac kod, zrobic modele, UVW, textury rigg i animacje i mase innych rzeczy sam albo z udzielm paru innych osob nie majacych o tym pojecia to powodzenia. Powiedz jeszcze ze na czerwiec lipiec to juz wogole bedzie beka.

Mozesz miec na mnie focha czy cos, wisi mi to, ale zdaj sobie sprawe ze nierealne jako okreslenie tego jest conajmniej poblazliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WOW!WoW [email protected]!! gdzies ty wyczytał ze mam zrobic gre? jeszcze mi moze zaraz powesz ze chce ja wydac i zgarniac kokosy? Pliizzz..... focha nie mam..ale wQwia mnie jak ktos nie czyta postow a swoje tworie głosi!:\\\\

 

Edit: nie no..nie moge sie powstrzymac....a za chwile powesz ze skoro sie pytam o podstawy tutaj to znaczy ze wczoraj sciagnolem maxa i nei wiem jak sie wstawia Qlke!?...to ze nie robilem wczesniej nic co ma mniej niz 6000 poly nie znaczy ze NIC nie umiem!wiec DARUJ SOBIE!! bo brzydką atmosfere wprowadzasz!!!A czas to ja mam do października!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ledytr - niech sproobuje mnie na gg ponekac... plaga bicia i katownia w jednym... :)

hyhy, pewnei wlasnie wszystkie nooby planują zmasowany atak na twoją skrzynke odbiocza w gg :D:D

 

WOW!WoW...

hehe FOCH :D

 

co do modelu to nie wiem bo nie moge rozpoznac przodu :D

nei no dobrze jest ale dluga przed toba droga młody brunku aczkolwiek silną moc w tobie wyczuwam :D lol

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jest czołg...wiec po co mu przód!!;)joke taki!! dodam ze nie robie modeli do Half Life'a 3ki tylko to maja byc modele pod gre strategiczną!

 

i nei FOCH..bo Pan mi kazał mu przebaczyc!

A i nie mam ochoty z prostackimi sprawami nekac na gg....umiem o siebie zadbac!

 

ledyr: I'm Your Paddawan..learn Me Master!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra...juz zeby nie bylo niedomowien...ma to byc filmik z "gry" strategicznej....czyli jakies tamm poletko kilka czołgów, pare żołniezy itp....filmik tylko wiecej tam wydaje mi sie bedize AfterEffekta niz Maxa....ale modele musze zrobic bo mi potrzebne do paru scenek!Ja nie jestem od programowania tylko od grafiki...a to 6 modeli to zdąrze przez ten rok!!;)

 

referki?...hmm....to byla mysl techniczna po uruchomieniu maxa! dlatego szkam jakis konceptów...bo najgorzej to miec pomysł na modele!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć... Fajny temat, kiedyś chciałem coś takiego na parckę magisterską zrobić... Ale poległem ;) Mam nadzieję że będziesz miał więcej szczęścia

 

Tu jest wątek o mojej pracy:

http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=22111

 

Mogę też wysłać ci to co udało mi się spłodzić (jakieś 18 stron) W sumie to jest crap i dlatego właśnie odpuściłem bo crap wyszedł ;) Ale może jakieś ciekawe info z tamtąd wyciągniesz. Wygłosiłem tą pracę ostatecznie na seminarium i dostałem za nią 5 więc chyba tragicznie nie było... Tak czy siak - jak chcesz to odzywaj się na PM albo gg, wyślę ci pliki.

 

pozdrawiam

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A Jednak sa na swiecie dobre osoby!!! THX A LOT!!!

 

 

 

WrrWrr....czemu nikt nie pisze nic tu??dobre i złe słowa mile widziane!!!!!

 

 

 

 

bedzie miesiac jak nie dawalem nic nowego...ale z racji ze nei komentujecie to nie dawaem!:P...ale potrzebuje kilka uwag! ...powiedzcie czy jest dobrze czy nie!PLZ

siatarobalagk1.th.jpg

 

Ma to 1550 poly...jeszcze nie skonczony ale juz bliski finału!:) wrzucam bez SmoothingGroops...bo jeszcze mam symmetry ktore wywale jak bedize wszystko ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo tak ma wygladac!....koncept jest wlasnie taki ze filmik bedize sie opieral na filmie!tak uzggodnilem z promotorem, i tak juz zostanie!:)i chodzi mi o ocenianie modelu a nie konceptu...bo koncept jest w wiekszosci z filmu

PLZ PLZ PLZ PLZ PLZ KOmentujcie!!Qrde...juz wole miec zle komentarze niz ich brak!:\\\\

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wiec modelik jest ql :) ma bardzo malo poly no i to jest jego plus bo chyba o to Ci chodzilo :)

 

No i naprawde jest podobny do tych potworkow z starszipa :)

 

jeszcze co do modelu staraj sie robic smoothing grupsy powinny pomoc uzyskac fajne efekty wygladzenia, a tam gdzie jest to potrzebne ostrych krawedzi:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Marioza

moim zdaniem takich modeli nie ma co komentwac, tym bardziej ze jak napisales nie jest początkującym, komentwac mozna zacząc wtedy jak zapodasz texturki, wtedy bedzie mozna pocmokac lub nie, krótko mówiąc nie ma co się rozwodzić nad jednym modelem typowo low poly, skoro to ma być większy projekt, ewentulnie zapodaj cos wiecej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model mozna jeszcze zoptymalizowac w okolicach zaglowia, czy whatever.

Mozna model edytowac po dodaniu unwrapa, ale w 9 przypadkach na 10 grozi to poprawa unwrapa ( modyfikacja unwrapa nie rowna sie namalowanej txt, to 2 roznie, oddzielne sprawy).

Oddalem teoretycznego inzyniera w te sobote. Czekam na poprawki i dziaram praktyka do konca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powodzenia na obronie! I Dzieki Por@szek za komenta...troche sie go balem ale nie jest tak zle! Model dzisaij poprawilem...tzn wywalilem conieco i z 1550 zostalo mi 1441 bez naruszenia glownej bryly i dodaniu nowych edge'ow na zgieciach konczynek!

3/4 tez go dzisiaj zmapowalem!Jutro skoncze jak Czas pozwoli i mazanie texturek!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ech....nie widac bo jak to sie mawia w moich kregach "Nastał dzień i nastała noc...i nastała sesja...i żywi pozazdrościli umarłym!" ...dlatego brak postepow!:( ale juz neidlugo biore sie ostro do roboty! bo roboty od cholery a czas nie taki dlugi!;\

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Usta za ostre, przegiales teraz w druga strone z nimi.

Oczy za ostro wchodza, ma sie wrazanie jakby go ktos trzymal bez chleba i wody przez pol roku.

Broda troche kanciata zewnetrzne vertexy w okolicach brodyprzesunalbym o 1/2 albo 1/3 w gore do szczeki. ( juz padam i nie chce mi sie ps'a odpalac, ale jak nie zrozumiesz to wciagu weekenda mazne).

Juz stad ( mimo fatalnej jakosci screena) widze,ze szyja za dluga i chyba glowa troche za mala w stosunku do ciala.

Generalnie widze postepy, a te uwagi co napisalem to w sumie detal.

Keep it up.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Moje PIERWSZE wieksze mapowanie i texturowanie! echh...cała noc...ale mi sie podoba!:) ale ja juz chyba straciłem obiektywizm! nie patrzymy na głowke...bo tam textura tylko testowa jest!:)

Edytowane przez Bruneq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Marioza

no sęk w tym ze na tej główce ta textura najlepjej wygląda co nie znaczy ze jest juz super , reszta jakos płasko wygląda, nie wiem czy model ma miec normal mapy, jelsi nie a tak podjzewam to jednak musisz wymalwac to tak aby nadac wraznei bryłowatosci na texturze tym bardziej ze jest to model typowo low poly więc jest to wskazne, w przypadku modlei powiedzmy 7000 i wiecj trisów nie zawsze sie stosuje taki zabieg bo model jest "wyokraglony" i nie ma co przeginac z dodatkowym stosotwniem tego na texturze, przyklad to chocby hl2 , takze w skrocie trza przycieniowac pancerzyk na klacie nadac mu troche wpuklosci przez swiatlo na brzuch cos pomyslec tez nie zaszkodzi ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie mogę powiedzieć że praca idzie w dobrym kierunku :] jest postęp,

jednak spróbuj dodać postaci więcej kształtu i naturalności bo wygląda trochę jak te postacie z legotechniks :P, kieruj się użytecznością np jak on zdejmie ten pancerz w miarę szybko? jakieś suwaki paski wiązania by się przydały bo teraz robi wrażenie jakby on się z tym urodził :]

btw: ktoś wcześniej robił takie prace licencjackie? bo to fajny pomysł :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

mario...planuje normalki...jak wyjdzie to sie okaze!:)Dzix za komenty...przydaje to sie!:)

 

 

edit:

 

tutaj pol drogi za mna....nie wiem czy wroce do texturek....no moze!ale nei moge zostac przy 1 postaci przeceiz!!teraz jeszcze spec i wypalenie dobrej normalki!!

 

echh...nad rekami nei posiedzialem i efekt rozmazanej textury jest...tyle ze to nei wina mapowania tylko zmeczniea!:)) poprostu kiepska texturka! i tak wogole to bym inaczej rozlorzyl teraz uvw...no ale az tak zle nie jest!....oby!:)

Edytowane przez Bruneq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam po dlugiej prerwie...prace jednak trwaja! mam juz gotowy scenariusz i pare modeli!:) Pytanie mam teraz do was.....jak zrobic siatke ogrodzeniowa??bo mi potrzebne do scenki!...jakby ktos mial jakis tutek albo pomysł...to poprosze!wiem ze na 90% jest to robione textura i mapą Opacity...ale jakby ktos blizej mogl pokazac...bo nie mam czasu przeprowadzac testow!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprosciej to wyciac oczko siatki, tak aby bylo oczko bez tla, czyli jakis narzedziem do zaznaczania. Wklejasz na texture i wylaczasz warstwe background i zapisujesz jako png -> tutaj masz pliczek -> http://www.abandonedland.net/siatka.tga Texta ma alphe takze spokojnie mozesz ja uzyc, tylko w materiale skopuj diffuse do opacity, a w opacity zaznacz alpha channel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o_O A co to jest ŁDZ ??

Jezeli masz na mysli lodz, to nie , jestem z bydgoszczy a szkola to tylko nazwa, ja konczylem wydzial zamiejscowy w bydgoszczy. Ale czasami bywam w lodzi ... "przelotem" ;)

A co do browara, cos ty, po co, trzeba sobie pomagac co nie :)

Moze bedziesz mial kiedys okzaje sie zreflektowac i mnie pomoc, jak to niektorzy juz mieli okazje :)

Powodzenia i jakby co to wal albo na forum, albo na mejla albo gygy.

3dsie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności