Jump to content
max_1989

[Houdini] KLASA HOUDINIEG'o

Recommended Posts

hudybt3.jpg

 

Witam, od dluzszego czasu możemy dostrzec nowy soft na rynku jakim jest houdini daje on ogromne możliwosci, aczkolwiek ilość tutoriali do niego nie jest powalająca. W tym właśnie celu powstał ten wątek, będziemy tutaj rozwiązywac problemy poczynając na podstawowych a kończąc na bardziej zawiłych.

 

 

Raz na jakis czas będzie rozpoczynana nowa LEKCJA, aby nie powodowac zamieszania prosimy o nie pytanie podczas kolejnej lekcji o poprzednie, w razie jakis problemów można sie skontaktowac z jakims uczestnikiem wątku, bądz stworzyc swój własny.

 

Darmową wersje houdiniego można pobrać z http://www.sidefx.com/ po uprzednim zarejestrowaniu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

boxowakometayk3.jpg

 

Pierwsza lekcja ma za zadanie pokazanie kilku mam nadzieje prostych rzeczy, tworzymy boksika z otwieraną klapką, i wylatującą kometą. Obrazek wszystko wyjaśnia.

 

CELE:

- pokazanie głównych funkcji

- pokazanie jak oswietlic, wyrenderowac scene

 

CEL GŁÓWNY: pokazanie kilku klatek/animacji wyrenderowanej scenki.

 

WAŻNE: osoby które wykonają dane zadanie dobrze jeśli by zamiescily scenke z krótkim opisem co i jak.

 

boxowakometazadanielj7.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

małe sprostowanie;) Houdini to niegdysiejszy Prisms- istnieje od dawna; wykorzystany między innymi w "Titanic'u"

a tu mała scenka- może pomocna w tej lekcji- bardzo proste metaballe na podstawie jednego z tutków-scenka uproszczona i uatrakcyjniona właśnie właściwościami cząstek

Share this post


Link to post
Share on other sites

ale znaczy co, rozwiązania przesyłać tutaj w formie digital assetów, zapisanych scen czy samo właśnie making of, czy też tylko pochwalić się efektem? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

a sie dołacze....co se bede żałował...jak nei tylko ja zaczynam od 0 to wstyd chociaz nie bedzie!:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

przyklejam narazie :)

 

popieram tego typu akcjie, super

 

Pokazujcie jak najwiecej

Share this post


Link to post
Share on other sites
może sceny i making?

 

Moze najpierw uzyskany efekt i do tego hipcia?

A potem najlepszy zrobi making of? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Moze najpierw uzyskany efekt i do tego hipcia?

A potem najlepszy zrobi making of? ;)

 

 

Też jestem za tym.

Nie ma sensu robić make'y od wszystkich. Jeśłi się dane coś spodoba, będze wymagało wyjaśnienia, autor wtedy go zrobi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok dzięku Piotrkowi doszedłem jak zrobic otwierającą sie skrzynke :) Poniżej plik oraz krótki opis.

 

TWORZENIE OTWIERANEJ SKRZYNI

 

 

Za cel obrałem sobie eksport pliku do obj z innego softu i import do hudego. Jako ze robienie bardziej skomplikowanych obiektów wcale nie jest łatwe w houdini. Tak wiec aby importowac obiekt wykonujemy nastepujące kroki:

 

1. Eksportujemy nasz plik np. z 3ds max do *.obj

2. Nastepnie przechodzimy w tryb SOBs, i wtedy w polu zaznaczonym na czerwono klikamy "=" i wybieramy nasz obiekt UWAGA: skrzynia sklada sie z dwóch obiektów i musimy eksportowac z programu dwa obiekty pokrywa i druga czesc skrzyni jako ze pokrywa bedzie oddzielnie animowania operatorem. W przypadku przypisania operatora do wszystkiego, cala skrzynia by sie obracala.

 

ae59a217-screenopis2.jpg

 

3. Dodajemy operator transform (klikamy drugim myszy w okienku gdzie w powyzszym screenie jest zaznaczone na czerwonie i szukamy w tej stercie operatorów)

 

4. Łączymy operator klapy z operatorem transform, w trasnform klikamy display flag (to jest ten niebieskie kwadracik, gdy on sie zapali wszystkie inne niebieskie zgasną)

 

5. Teraz zaznaczamy nasz operator transform (bedzie mial żółtą obramówke) i klikamy enter, i bawimy sie w przesuwanie obiektu, jesli pivot sie nie zgadza klikamy przycisk "insert" na klawiaturze i go ustawiamy.

 

6. przechodzimy do pierwszej klatki dajemy kluczyk (jest tam gdzies taka ikonka w poblizu) teraz animacja, klikamy alt + LMB na osi którą chcemy animowac w slocie "rotate" przechodzimy do którejs tam klatki i ustawiamy na -90 i po sprawie powinno dzialac :)

 

9498ac0b-screenopis3.jpg

 

 

Tak oto mamy zaanimowaną klape skrzynki, czas na komete ... z tym bedzie problem ale sie zobaczy :)

 

PLIK: http://www.mytempdir.com/1159757

 

 

 

PS: dzięki klicku za przyklejenie :* :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest e=mc^2

animowany box zrobiony w houdinim,(w tym twoim importowanym mamy sciezke dostepu do miejsca na twoim dysku), wartosc bevela i szerokosci boksa glownego(box1) i klapy(box2) sa zlinkowane, znaczy zmieniajac wartosci box1, wartosci box2(czyli klapy) automatycznie sie rowniez zmieniaja

http://www.mytempdir.com/1159930

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest e=mc^2

hmmmm oswietlenia wogole nie robilem;) jest defaultowe to ktore pojawia sie jak odpalasz houdiniego, chyba ze chodzi ci o cos innego niz mam na mysli

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie,

to jest Houdini. Kazda scena jest sama w sobie making offem, zawiera cala historie powstawania. Wystarczy obejrzec hipa i wszyscy wiedza jak cos zostalo zrobione....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tutaj macie mój pomysł na pudełko z otwieraną klapą.

Do animacji przeznaczony jest kanał rz w primitive1.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mam pytanie czy jest możliwa zmiana rozdzielczości renderu na większą w Houdinim Apprentice? Próbowałem wszędzie w kamerze, w reszcie ustawien i nie renderuje wiecej jak 320/240

Share this post


Link to post
Share on other sites
Powinno się dać - max to 640x480.

 

A dokladnie to 768x576 (pelny PAL) :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
mam pytanie czy jest możliwa zmiana rozdzielczości renderu na większą w Houdinim Apprentice? Próbowałem wszędzie w kamerze, w reszcie ustawien i nie renderuje wiecej jak 320/240

 

Rozdzielczoscia w Houdinim steruja ustawienia kamery oraz te w ROPie który wykorzystuje daną kamerę. W praktyce, chyba nikt nie używa ustawień kamery. Praktyczniej jest po prostu ustawiać wszystkie parametry renderingu w ROPie.

 

Myk polega na tym, że przycisk Render znajdujący się w Viewer pane (LMB->Render to Flipbook, a po pierwszym użyciu: render to last choosen ROP, RMB-> choose ROP) ignoruje ustawienia kamery dla domyslnych ustawien mantra i PRman (czyli tych pod nazwami: "view: mantra", "view: PRman".

 

Jesli uzywasz view mantra, to zadne ustawienia kamery czy ROPow nie maja znaczenia. Moze o to chodzi? Poza tym nigdy nie spotkalem sie z tym, zeby mantra miala takie ograniczenie.

 

pozdr.,

sy.

 

PS od 8.1 faktycznie powiekszono limit rozdzielczosci do PALu. Jak tak dalej pojdzie w 9 bedzie HD ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest e=mc^2

maksymalna rozdzielczosc renderowania w apprentice to 768x576

ustawiasz w Outputs, bedziesz mial kilka nodow a jak nie to tworzysz nowe: tab>mantra i w opcjach : standart masz override default res i tam sobie wpisujesz swoja rozdzialke

Share this post


Link to post
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy