Skocz do zawartości

[Inne]:Tworzenie prostego wnętrza [3ds max, VRay 1.5 RC2]


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 81
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
zrób to samo po drugiej stronie tej ścianki, potem zaznaczasz bordery i bridge

 

 

Ok robi mi dziurę na okno, ale są one podłużne, a jakbym chciał na odwrót tzn. wyższe, a mniej szerokie, to jak to można zrobić ??

Gość kwolniak
Napisano (edytowane)

Witam wszystkich! Tutek świetny, choć na 3D specjalnie się nie znam :) Muszę jednak wykonać jakiś prosty pokój na projekt i męczę się trochę.

 

Aktualnie mam tyle: http://dl.getdropbox.com/u/871494/room.png

 

Doszedłem do momentu gdzie tworzy się kołdrę, po drodze pominąłem klamkę do okna.

 

Nie mam pojęcia jak zabrać się za kołderkę, zwłaszcza że jest ona zawinięta tak jakby z 2 płaszczyzn się składa.

 

Proszę o jakieś wskazówki jak zabrać się za tą kołdrę.

 

Z góry dzięki za pomoc :)

Edytowane przez kwolniak
Napisano

Witam serdecznie to mój pierwszy post na tym forum. Próbuję nauczyć się 3d maxa ale jakoś mi nie idzie w tym tutku utknołem na modelu klamki czy może mi ktoś podpowiedzieć jak to wykonać ?? próbuję na różne sposoby ale nic mi nie wychodzi będę wdzięczny za pomoc.

Napisano

Świetny tutorial. Naprawdę sporo się można nauczyć, zwłaszcza na początku przygody z max'em.:D

Muszę jeszcze tylko popracować nad szybami.

... model TV ściągnięty z jakiejś strony z darmowymi obiektami.... taa wiem, leń ze mnie :p

 

pilotd.jpg

Napisano

Witam wszystkich jestem tu nowy, z 3ds max'em bawię się dopiero tydzień i jest to mój pierwszy projekt pokoju.Wielkie dzięki za ten tutorial bardzo się przyda. Zrobiłem coś takiego :)5e2b7a85a423cb22m.jpg

Napisano (edytowane)

Witam

Jestem zarejestrowany od dawna, ale tak naprawdę ostatnio się wziąłem za to bawić. Tak jak mój kuzyn Felx, będzie tydzień. To moja pierwsza praca. Pokój zrobiony na wzór z tutoriala, dorzucone trochę od siebie, a światła domyślne z Max-a (brak Vray). Jak można dobrać materiał na karnisz by był lekko przeźroczysty?

 

9134389f836857d5m.jpg

 

Prosiłbym o ewentualne uwagi.

Edytowane przez Lonnger
Napisano

Matek-

A używasz v-raya czy Scanline'a?(Render scene dialog->Assign renderer)

Ja v-raya i w tym przypadku kombinowałem z natężeniem:

 

-w Material editor jak wrzucasz bitmape tła za oknem bierzesz get material->VrayLightmtl i pojawia ci się okienko z natężeniem(standardowo na 1.0) więc możesz sobie podwyzszyc , podobnie jak z materialem lampy z tego co pamietam..

-Render scene dialog->Renderer V-ray environment i tam GI environment ustawiłem na 1,5 nie na 6,5 jak w tutorialu i wyszło ;]

 

jeżeli nie masz v-raya zakładam że obok Scanlinea masz Mental raya więc warto go wybrać gdyż daje dużo lepsze efekty. Wtedy gdy wezmiesz jednego z nich(nie wiem czy dobrze podpowiadam bo jestem jeszcze noobem w tym programie ;) ) tworzysz Daylightsystem: Create->Lights->Daylight i ustawiasz swoje 'słońce za oknem a target na środku pomieszczenia i ustawiasz parametry Multiplier w panelu Modify które są odpowiedzialne za nateżenie..

 

Mam nadzieję że troche pomogłem jak by co to pytaj ale nic nie obiecuje bo nie jestem w tym jeszcze zbyt dobry ;P

 

ps kończe własnie swoją robote na bazie tego tutka i jestem bardzo zadowolony z efektów niebawem wrzucę. ++++++ dla autora ;]

Napisano

Hej, używam Vraya więc będe musiał pobawić się tym natężeniem.

Udało mi sie to "ominąć" ukrywając dwie tylnie ściany :) i efekt też jest całkiem niezly tylko kąty padania światła są pochrzanione:) niedługo wrzucę efekt moich prac.

Napisano (edytowane)

test3q.jpg

 

No wiec skończyłem ja. Dodam tylko że jest moja pierwsza wizka z vrayem wiec bądźcie wyrozumiali.;]

 

Kwiat na podstawie tych tutków:

http://www.youtube.com/watch?v=NoE6RQ_Tr_A

 

ogólnie wszystkie modele zrobiłem ja, materiały standardowe z maxa i ściagniete z neta(nie umiem photoshopa :P).

Mam nadzieje że Uszatek sie nie obrazi że użyłem takiej samej bitmapy na tv ale nie mogłem sie powstrzymać bo mi sie podobała(mało kreatywny jestem ;o)

 

Komentarze/sugestie/porady itp mile widziane ;)

Edytowane przez chewbacca
Napisano

Siemka,

 

Żeby dodać panorame do sceny to po pierwsze utwórz plane'a o odpowiednich rozmiarach i wrzuć "na niego" obraz panoramy. Nałóż na plane'a modyfikator bend i w opcji parametrów ustaw na nim angle 360* lub -360*, tak aby panorama była widoczna "od środka". Uzupełnij następnie krok z uwv mapping i wszystko zadziała.

Napisano

witam otoz mam taki problem ktory wydaje mi sie dziwny. stworzylem sobie to wnetrze wszystko jak w tutku. i wlaczylem render. tylko chyba cos jest nie tak albo z moimi ustawieniami albo z moim maxem/vrayem(na razie poki sie jeszcze ucze i brak funduszy nie oryginal) . scena na poczatku wydawalo mi sie ze bedzie sie renderowac 6 godzin wiec jeszcze ujdzie, potem okazalo sie ze okolo 4 dni!!!!!!! czy to wogole logiczne? bo jak dla mnie nie.

 

moj komp jest mniej wiecej taki:

 

core 2 duo 1800MHZ podkrecone na 3200MHZ

2gb ramu

xp 32 bit

karta graf: radeon 1970 pro

 

ponizej link do mojego pliku maxa wraz zalaczonymi teksturami.

 

http://hotfile.com/dl/36593672/8b47b18/pokoj.rar.html

 

prosilbym jesli sie komus chce o sprawdzenie tego i odpowiedz

Napisano

a masz oryginala? jak tak to czy moglbys ta moja scene ktora zalaczylem wyzej pobrac i powiedziec jaki jest czas rederingu lub szacowany czas? chcialbym wiedziec jaka jest roznica

Napisano (edytowane)

Cześć.

Odświeżam trochę temat. Jestem świeżutki w temacie 3dsmaxa i napotkałem problem, którego rozwiązania za cholerę nie mogę odszukać. Mianowicie przy robieniu kołderki dzieję się rzecz dziwna:

problem1d.jpg

Kołdrę zrobiłem z extrudowanego spline'a, zamieniłem na editable poly i po dodaniu turbosmooth dzieją się takie cuda. Od razu dodam, że spline mi się nigdzie nie przecina, po wyciągnięciu wyszła mi w sumie ładna kołdra tylko ze ściętymi siekierą końcami.

 

Będę szalenie wdzięczny za jakiekolwiek naprowadzenie :)

Edytowane przez ItalianCopper
Napisano (edytowane)

super tutek

Edytowane przez rafpl
Gość ZLOCIUTKI999
Napisano (edytowane)

Witam

Zaciołęm się przy punkcie numer 6 i 7 mówiącym o stworzeniu 4nowych poligownów by zamknąć pustą przestań - mam do tego użyć narzędzie Create po czym mam przeskalować przesuwając vertexy naszą dziurę do normalnych rozmiarów.

 

Proszę o pomoc jak wyjść z tego na prostą

Aż mi głupio pytać i prosić o wytlumaczenie, ale od tego jest forum.

Niżej ss z 3ds maxa.

 

Ps. Proszę o wyrozumiałość to mój 2 dzień w Maxie. Zaczynam dopiero.

Wczoraj robiłem kosteczkę i wyszła ładnie www.ph-clan.pl/3d/Kostka.png

Edytowane przez ZLOCIUTKI999

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności