Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Pojawiła się długo oczekiwana nowa, finalna wersja najlepszego open source'owego programu do tworzenia grafiki 3D - Blender 2.43. Wśród nowości warto wymienić choćby Sculpt Mode (nowy tryb edycji obiektów) . Warto jednak zapoznać się z pełną listą możliwości jakie oferuje program. Zachęcam również do obejrzenia filmów wideo przedstawiających opcje programu - Feature videos. Wraz z ukazaniem się nowej wersji, zmianie uległa również szata graficzna strony www.blender.org.

  • Odpowiedzi 21
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

hmm całkiem niźle to wygląda

dla Sculpt Mode i Retopo aż ściągne i potestuje ;)

jak tak dalej będzie sie rozwijał to dogoni albo i przegoni komercyjne softy :)

Napisano

częściowo już przegonił...

przy czym akurat to retopo mi jakoś dziwnie działa, jak tam robię w paint mode to mi dzikie geometrie powstają.

Napisano

robię w Blenderze prawie 3 lata, i wciąż zaskakuje nowymi możliwościami :):).......eeehh pamiętam jeszcze jak nie miał funkcji "Cofnij " :):):) ..a dziś wymiata na równi z większością programów komercyjnych

Napisano

ja na Blenderze zaczynałem pare latek temu

pamiętam że pierwszą rzecz jaką robiłem to była doniczka z jakiegoś tutka

zaczołem robić doniczke a ostatecznie wyszła studnia ;) była strasznie prosta ale satysfakcje miałem ogromną hehe :)

Napisano

no ładnie to wygląda, ja jakiś czas temu zainstalowałem go ale nie mogłem się połapać w nim za bardzo, niezbyt przyjazny interfejs :(

No ale czas się wreszcie zmusić i poprzerabiać jakieś tutki, w końcu trzeba poznać darmowy soft który bardzo szybko się rozwija.

Są jakieś nakładki na zmianę UI ?

Napisano

Vorek uważaj bo wykraczesz :P

póki co Blendere ma najlepszy współczynnnik jakości do ceny :D

jak poważne firmy sie nim zainteresuje to autodesk pewnie będzie chciał go przejąć żeby zepsuć :P

Napisano

Kub@: interfejs jest moim zdaniem świetny. Sęk w tym, że różni się sporo od innych programów. Czyli kwestia przyzwyczajeń ogólnie. Blenderowy UI jest nastawiony na mocne korzystanie z shortcutów na klawiaturze. Jak się je opanuje to możne szybko pracować.

 

Master Kiełbaster: Ze stabilnością jest bardzo dobrze. Ostatnio nie mam porównania, bo korzystam tylko z Blendera. Kiedyś trochę 3dmaxem się bawiłem i wywalał mi się dużo częściej. Ale jak mówią, ostatnio tylko blender. I dlatego się raczej na opiniach innych opieram, że to jeden ze stabilniejszych softów. Warto tylko pamiętać, że jak dużo ludzi zacznie testować po starcie to może pare bugów wyjść. Stąd często poprawione wersje się pojawiają jakieś 2 tygodnie po premierze. Zwróć uwagę, czy się niedługo nie pojawi na blender.org 2.43a ;)

Napisano

wy tak na poważnie z tym Autodeskiem? :)

gdyby się tak zdarzyło, że jednak na poważnie to spieszę z informacją, że licencja Blendera (któraś wersja GPL) wyklucza możliwość wykupienia programu przez jakąkolwiek firmę i uczynienia z niego komercyjnego programu

 

Blendera używam od paru lat, zaczynałem od 3dsm, później probowałem Mayki i trochę to topornie szło, Blendera z dobrą dokumentacji załapałem w kilka tygodni, oczywiście podstawy podstaw ale to wystarczyło żeby swobodnie uczyć się dalej, bez sztucznych blokad

Napisano

W kwietniu wychodzi Ubuntu Studio - Dystrybucja popularnego Linuxa nastawiona na tworzenie multimediów. Nie mogę się już doczekać. Próbowałem skompilować Blendera samemu ale nie wszystko działało (zaznaczanie obiektów prawym przyciskiem było zryte - pojawiały się z nikąd jakieś płaszczyzny, lewy przycisk z kolei robił lasso, które nie działało, nie wszystkie modele 3ds chciały się importować).

Mam nadzieję że program który zainstaluje się razem z systemem będzie działał bez zarzutu i w końcu będę mógł coś zrobić na legalnym sofcie - bez okradania Autodesk.

Gość Deaner
Napisano

Witam.

Ściągnęłam ten program i okazało się, że jestem kompletnie zielona :|

Fakt, nie miałam nigdy do czynienia z programami do tworzenia grafiki, ale inaczej sobie to wyobrażałam.

Czy możecie polecić mi jakiś inny program, źródlo, skąd mogę się czegoś dowiedzieć o tym programie, albo po prostu inny program- z prostsza obsługą, przeznaczony dla początkujących ?

A może ktoś mógłby napisać mi krótkie instrukcje, wskazówki- jak zacząć? Co zrobić jako pierwsze, zaczynając od samego początku :)

 

Z góry dziękuje,

 

Pozdrawiam.

Gość Deaner
Napisano

Szczerze mówiąc, z cierpliwością u mnie różnie bywa :D

No ale cóż, będę próbowała i uczyła się na zasadzie prób i błędów :)

Może kiedyś mi coś wyjdzie... Czas pokaże :-)

A skoro jesteśmy przy czasie, po jakim okresie udało wam się zrobić coś ciekawego? I ile czasu poświęcaliście na blenderka na początku?

Niestety albo stety, jestem kobietą pracującą, więc po ciężkim dniu pracy spędzam maksymalnie godzinkę przy kompie.

 

Dziękuje wam za pomoc i pozdrawiam :-)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności