adek Napisano 20 Luty 2007 Napisano 20 Luty 2007 Pojawiła się długo oczekiwana nowa, finalna wersja najlepszego open source'owego programu do tworzenia grafiki 3D - Blender 2.43. Wśród nowości warto wymienić choćby Sculpt Mode (nowy tryb edycji obiektów) . Warto jednak zapoznać się z pełną listą możliwości jakie oferuje program. Zachęcam również do obejrzenia filmów wideo przedstawiających opcje programu - Feature videos. Wraz z ukazaniem się nowej wersji, zmianie uległa również szata graficzna strony www.blender.org.
Destroyer Napisano 20 Luty 2007 Napisano 20 Luty 2007 hmm całkiem niźle to wygląda dla Sculpt Mode i Retopo aż ściągne i potestuje ;) jak tak dalej będzie sie rozwijał to dogoni albo i przegoni komercyjne softy :)
Ania Napisano 20 Luty 2007 Napisano 20 Luty 2007 częściowo już przegonił... przy czym akurat to retopo mi jakoś dziwnie działa, jak tam robię w paint mode to mi dzikie geometrie powstają.
gucias Napisano 20 Luty 2007 Napisano 20 Luty 2007 robię w Blenderze prawie 3 lata, i wciąż zaskakuje nowymi możliwościami :):).......eeehh pamiętam jeszcze jak nie miał funkcji "Cofnij " :):):) ..a dziś wymiata na równi z większością programów komercyjnych
Destroyer Napisano 21 Luty 2007 Napisano 21 Luty 2007 ja na Blenderze zaczynałem pare latek temu pamiętam że pierwszą rzecz jaką robiłem to była doniczka z jakiegoś tutka zaczołem robić doniczke a ostatecznie wyszła studnia ;) była strasznie prosta ale satysfakcje miałem ogromną hehe :)
Kub@ Napisano 21 Luty 2007 Napisano 21 Luty 2007 no ładnie to wygląda, ja jakiś czas temu zainstalowałem go ale nie mogłem się połapać w nim za bardzo, niezbyt przyjazny interfejs :( No ale czas się wreszcie zmusić i poprzerabiać jakieś tutki, w końcu trzeba poznać darmowy soft który bardzo szybko się rozwija. Są jakieś nakładki na zmianę UI ?
piksar Napisano 21 Luty 2007 Napisano 21 Luty 2007 no dobra, zabieram się za Blendera, właśnie kupiłem książkę i jak dojdzie to nie bedzie odwrotu
Vorek Napisano 21 Luty 2007 Napisano 21 Luty 2007 blender być dobra rzecz. Obawiam się tylko czegoś w stylu "Autodesk Blender" ;)
Destroyer Napisano 21 Luty 2007 Napisano 21 Luty 2007 Vorek uważaj bo wykraczesz :P póki co Blendere ma najlepszy współczynnnik jakości do ceny :D jak poważne firmy sie nim zainteresuje to autodesk pewnie będzie chciał go przejąć żeby zepsuć :P
Master Kiełbaster Napisano 21 Luty 2007 Napisano 21 Luty 2007 nawet maxwella ma :o fiuczersy całkiem ciekawe... jak jest ze stabilnością?
Sadowski25 Napisano 21 Luty 2007 Napisano 21 Luty 2007 Witam NO zapowiada się smakowicie :D Ino wrócę do domu to zasysam go na mojego linuxowego potwora ]:->
Shalivan Napisano 21 Luty 2007 Napisano 21 Luty 2007 Vorek uważaj bo wykraczesz :P póki co Blendere ma najlepszy współczynnnik jakości do ceny :D Heh dobrze powiedziane ;)
kxs Napisano 21 Luty 2007 Napisano 21 Luty 2007 Kub@: interfejs jest moim zdaniem świetny. Sęk w tym, że różni się sporo od innych programów. Czyli kwestia przyzwyczajeń ogólnie. Blenderowy UI jest nastawiony na mocne korzystanie z shortcutów na klawiaturze. Jak się je opanuje to możne szybko pracować. Master Kiełbaster: Ze stabilnością jest bardzo dobrze. Ostatnio nie mam porównania, bo korzystam tylko z Blendera. Kiedyś trochę 3dmaxem się bawiłem i wywalał mi się dużo częściej. Ale jak mówią, ostatnio tylko blender. I dlatego się raczej na opiniach innych opieram, że to jeden ze stabilniejszych softów. Warto tylko pamiętać, że jak dużo ludzi zacznie testować po starcie to może pare bugów wyjść. Stąd często poprawione wersje się pojawiają jakieś 2 tygodnie po premierze. Zwróć uwagę, czy się niedługo nie pojawi na blender.org 2.43a ;)
mara Napisano 21 Luty 2007 Napisano 21 Luty 2007 wy tak na poważnie z tym Autodeskiem? :) gdyby się tak zdarzyło, że jednak na poważnie to spieszę z informacją, że licencja Blendera (któraś wersja GPL) wyklucza możliwość wykupienia programu przez jakąkolwiek firmę i uczynienia z niego komercyjnego programu Blendera używam od paru lat, zaczynałem od 3dsm, później probowałem Mayki i trochę to topornie szło, Blendera z dobrą dokumentacji załapałem w kilka tygodni, oczywiście podstawy podstaw ale to wystarczyło żeby swobodnie uczyć się dalej, bez sztucznych blokad
rakhi Napisano 22 Luty 2007 Napisano 22 Luty 2007 Nawet jeśli Autodesk by chciał przejąc Blendera to i tak musiałby go udostepniać za darmo, taka jest licencja GPL.
dcm_Marecheq Napisano 3 Marzec 2007 Napisano 3 Marzec 2007 W kwietniu wychodzi Ubuntu Studio - Dystrybucja popularnego Linuxa nastawiona na tworzenie multimediów. Nie mogę się już doczekać. Próbowałem skompilować Blendera samemu ale nie wszystko działało (zaznaczanie obiektów prawym przyciskiem było zryte - pojawiały się z nikąd jakieś płaszczyzny, lewy przycisk z kolei robił lasso, które nie działało, nie wszystkie modele 3ds chciały się importować). Mam nadzieję że program który zainstaluje się razem z systemem będzie działał bez zarzutu i w końcu będę mógł coś zrobić na legalnym sofcie - bez okradania Autodesk.
Gość Deaner Napisano 30 Marzec 2007 Napisano 30 Marzec 2007 Witam. Ściągnęłam ten program i okazało się, że jestem kompletnie zielona :| Fakt, nie miałam nigdy do czynienia z programami do tworzenia grafiki, ale inaczej sobie to wyobrażałam. Czy możecie polecić mi jakiś inny program, źródlo, skąd mogę się czegoś dowiedzieć o tym programie, albo po prostu inny program- z prostsza obsługą, przeznaczony dla początkujących ? A może ktoś mógłby napisać mi krótkie instrukcje, wskazówki- jak zacząć? Co zrobić jako pierwsze, zaczynając od samego początku :) Z góry dziękuje, Pozdrawiam.
sanki Napisano 30 Marzec 2007 Napisano 30 Marzec 2007 blender.pl blender3d.pl http://en.wikibooks.org/wiki/Blender_3D:_Noob_to_Pro
BLADE Napisano 30 Marzec 2007 Napisano 30 Marzec 2007 nie wie mczy są jakieś prostsze programy. zalezy co chceszosiągnąć. myśle ze blender będzie w sam raz. Tutki znajdziesz na oficjalnej stronie http://www.blender.org lub na polskich stronach poswieconych blenderowi http://www.blender3d.pl i http://www.blender.pl na tacy raczej nikt Ci niczego nie poda. trzeba byc cierpliwym i chciec sie nauczyć. powodzenia
Gość Deaner Napisano 31 Marzec 2007 Napisano 31 Marzec 2007 Szczerze mówiąc, z cierpliwością u mnie różnie bywa :D No ale cóż, będę próbowała i uczyła się na zasadzie prób i błędów :) Może kiedyś mi coś wyjdzie... Czas pokaże :-) A skoro jesteśmy przy czasie, po jakim okresie udało wam się zrobić coś ciekawego? I ile czasu poświęcaliście na blenderka na początku? Niestety albo stety, jestem kobietą pracującą, więc po ciężkim dniu pracy spędzam maksymalnie godzinkę przy kompie. Dziękuje wam za pomoc i pozdrawiam :-)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się