Skocz do zawartości

Minibitwa 13 : budynek


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 45
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Model fajny, choć jak sam zauważyłeś, trochę rozrzutny jeśli chodzi o trisy. Mam nadzieję, że jeszcze się nawrócisz i pojedziesz z pozostałymi ścianami :) Powodzenia.

Napisano

Hihi ja bym troche oszukal i np te wystajace okna na poddaszu nie lanczyl z dachem, mysle ze mniej tri by to pozwolilo osiagnac, no i tu i owdzie da sie jeszcze tak zrobic :)

Napisano
fajnie, że zgłaszają się następni do mini-bitwy - pisz dużo jak powstają tekstury - temat przeze mnie niezgłębiony

 

pewnie, sproboje, ale tekstury zaczne jak wroce ze swiat bo tu ani photoshopa ani gimpa nie mam

 

Model fajny, choć jak sam zauważyłeś, trochę rozrzutny jeśli chodzi o trisy. Mam nadzieję, że jeszcze się nawrócisz i pojedziesz z pozostałymi ścianami :) Powodzenia.

 

chyba jednak tym razem sie nie nawroce bo nie chce sie zajmowac projektowaniem niewidocznej na obrakzu czesci budynku a w limicie sie mieszcze wiec nie musze juz oszczedzac, a nie zaczynajac od poczatku tez nie mam za bardzo na czym oszczedzic, wszystko jest zoptymalizowane (maksymalnie jak na jednolita siatke)

 

dzieki

Napisano

"tylko 2 strony" Jak ja robiłem to dokładnie ten sam problem. Ale btw. coś tam z tyłu trzeba zrobić

 

Twój budynek dużo bardziej trzyma się konceptu:)

 

Skasuj schodki to może po drugiej stronie też uda ci się coś dorzucić.

 

BTW: Spojrzałem na siatke no i człooowieeku. Nic nie jest zoptymalizowane! Okna powinny być z oddzielnych boxów zrobione a nie być jedną bryłą z budynkiem. Okno z półokrągłym łukiem = w środku są niepotrzebne edge i vertexy. Jak dasz modyfikator optymize to dużo się polepszy. Teraz tracisz ze 500-600 trisów(druga strona hawirki).

Napisano
Hihi ja bym troche oszukal i np te wystajace okna na poddaszu nie lanczyl z dachem, mysle ze mniej tri by to pozwolilo osiagnac, no i tu i owdzie da sie jeszcze tak zrobic :)

 

hehe, nie lubie tak ale moze jeszcze tak zrobie

 

"tylko 2 strony" Jak ja robiłem to dokładnie ten sam problem. Ale btw. coś tam z tyłu trzeba zrobić

 

Twój budynek dużo bardziej trzyma się konceptu:)

 

Skasuj schodki to może po drugiej stronie też uda ci się coś dorzucić.

 

BTW: Spojrzałem na siatke no i człooowieeku. Nic nie jest zoptymalizowane! Okna powinny być z oddzielnych boxów zrobione a nie być jedną bryłą z budynkiem. Okno z półokrągłym łukiem = w środku są niepotrzebne edge i vertexy. Jak dasz modyfikator optymize to dużo się polepszy. Teraz tracisz ze 500-600 trisów(druga strona hawirki).

 

 

pisalem ze zoptymalizowalem siatke zachowujac spojnosc siatki, przy takiej sytuacji ktora opisujesz spojnosci by juz nie bylo

 

aha, zapomnialem wspomniec ze pracuje w blenderze wiec mam troche inne modyfikatory ;)

 

widze, ze mi nie przepuscicie tej siatki :) chyba jednak zaczne od nowa

Napisano

Nie nie nie trzeba od nowa... po prostu trzeba troche tu i tam detach dac (nie wiem jak to sie zwie w blenderze) ale rozdzielic po prostu objekty i te elementy z poddasza niech po prostu wchodza troche w dach a nie sie lancza z nim poprzec siatke itd.. hmmm moze sie wyglupiam ale w miniaturce pokazuje o co mi chodzi...Tak samo mozna robic z ramami przy oknach, z tymi kamieniamina rogu domku, ze schodami tez mozesz stopnie od podstawy oddzielic itd ^_^

Napisano

W gamearcie chodzi o każde możliwe optymalizacje. nieznam zbytnio blendera.

Spójność możesz olać, chyba ze blender niepozwala niewiem:P

 

EDIT Wsumie na 100% jest taka opcja jak collapse edge itp. W okiennicach przedewszystkim masz kupe edgów któe możesz usunąć bez tracenia spójności

Napisano
W gamearcie chodzi o każde możliwe optymalizacje. nieznam zbytnio blendera.

Spójność możesz olać, chyba ze blender niepozwala niewiem:P

 

blender "mowi ze mozna" (pozwala) ;) blender to zwykly soft 3d z super szybkim (a przez to trudnym dla poczatkujacych) interfejsem :) od razu zaznaczam, ze nie chce klocic sie na temat softu, wy pewnie tez nie :)

 

Nie nie nie trzeba od nowa... po prostu trzeba troche tu i tam detach dac (nie wiem jak to sie zwie w blenderze) ale rozdzielic po prostu objekty i te elementy z poddasza niech po prostu wchodza troche w dach a nie sie lancza z nim poprzec siatke itd.. hmmm moze sie wyglupiam ale w miniaturce pokazuje o co mi chodzi...Tak samo mozna robic z ramami przy oknach, z tymi kamieniamina rogu domku, ze schodami tez mozesz stopnie od podstawy oddzielic itd ^_^

 

 

moze nie od nowa ale model zmeni sie dosc radykanie, wiem o co chodzi, nie lubie po prostu przenikania sie i nakladania powierzchni, ale tak zrobie

Napisano

dzieki

 

na razie jednak jeszcze koncze model (druga strona), dzis z powrotem wracam do pracy nad chatka - mysle ze uda mi sie cos pokazas dzis w nocy

Napisano

hehe teraz je myślę gdzie straciłem poligony:)

ile masz trisów? Super wsumie zrobiłeś tył budynku

 

przy tej spójności wszystkich obiektów z budynkiem trudno ci będzie chyba uvw rozłożyć, ale zobaczymy.

 

pozdro

Napisano

to juz nie jest spojna siatka, posluchalem waszych rad i pooszukiwalem troche (duzo? ;) ) i nie zaluje, zobacz pare postow wczesniej pokazywalem nowa siatke

 

nie mialem nigdy problemow z unwrapem, a ta siatka jest latwiejsza niz np jakiejs postaci, wieksze wyzwanie to tesktury, w niedziele planuje rozlozyc UValki i zaczac podklad pod tekstury, tylko jeszcze musicie mi bryle "zatwierdzic" :)

 

model ma 3200 tris

 

/edit

 

dzieki za komentarze

 

pasuje zeby sie trzeci domek w konkursie pojawil bo 3 krasnalem i 3 pojazdy juz sa :)

Napisano
tylko jeszcze musicie mi bryle "zatwierdzic" :)

 

Kto ma zatwierdzić?

Ja tam mogę bryłę zatwierdzić jeżeli potrzebujesz tego do szczęścia

 

* zatwierdzone *

 

:D :D :D

 

No i po sprawie, dawaj dalej bo modelik miodzio jak na razie :)

Napisano

ok koncze unwrapa, wlasciwie to moj pierwszy tak skomplikowany obiekt nieorganiczny, zrobilem pare bledow ale chyba sie troche nauczylem

 

dzisiaj pokaze rozklad siatek i wypalone oswietlenie

 

nie moge sie doczekac podkladania tekstur, znalazlem pare fajnych sampli :)

Napisano

wsumie fajnie ale znowuż z 2tysi do 3 tysi zwiększyli dla was a wy 3200:// *kiwa głową*... sproboj coś pokasować może

 

EDIT: Super, porządek musi być:)

Napisano

spoko, troche zszedlem, skasowalem dwa okna i jeszcze troche siatke dalo sie przeczyscic, poza tym wczesniej liczylem podloze ktore mam prawie 100 tris, wiec teraz jest tylko kilkadziesiat tri ponad 3000

Napisano

no do light mapy konieczne, kazde okienko dostaje inna dawke swiatla, jesli nie wystarczy dla dif mapy to zrobie nowe mappowanie ale duzej oszczednosci nie bedzie (do 15% ?)

Napisano

ejj, nie rób tego na jednej teksturce!. nie będziesz mógł wykorzystać overlappujacych się tekstur- powtarzających się.

 

Nie używaj 2048x2048. tylko podziel sobie 1024^2 dach 1024^sciany 1024^2 fundamenty.

 

Jeżeli unwrap ma tak zostać to nastawienie tekstur to banał.

1 Dodajesz zwykłe materiały maxowe(blenderowe)

2 dodajesz zwykły UVW mapping do tych materiałów.

3. Dodajesz drugi UVW mapping na Drugim UVW channelu właśnie taki Automatyczny jak masz z ambient occlusion.

4. Ustawiasz scene. Skylight(Ambient occlusion)

5.I wypalasz teksturke Diffuse(Complete map) tyle że na UVW channel 2.

W maxie to super proste niewiem jak w blenderze.

 

Pozdro.

Napisano

chodzi ci o to ze nie nie bede mogl sobie np wszystkich okien ustawic jako jedno okno ? a jak chce zeby kazde okno wygladalo inaczej ? :)

Napisano

dlaczego powinno byc oddzielnym obiektem?

 

nie chce kopiowac bo chce miec mozliwosc zrobienia kazdego okna innego, poza tym jak juz pisalem, duzej oszczednosci nie bedzie, poza tym nie rozumiem co mi da podzielenie tekstury na 4 czesci

 

/edit

 

ok, zdecydowalem, ze w kilku przypadkach zrezygnuje z niepowtarzalnosci (koncowki desek, okna, ... )

Napisano

no to kopiujesz takie OKNO = template. Template ma templatowe UVW;ki i zmiany robisz tylko w teksturce, albo odrobine w modelu. Robiąc teksture w sposób w jaki robisz to teraz, tracisz strasznie dużo. Ale jak chcesz każde okno oddzielnie robić, to róbta co chceta.

 

niepowtarzalność na wszystkim + ograniczona tekstura = pixeloza

 

pozdro

Napisano

no to jestem zalatwiony, nie mam w domu pradu :eek: prawdopodobnie do poniedzialku

 

wystawie do oceny to co mam, czyli sam model

 

zycze powodzenia konkurentom :)

Napisano

Bardzo fajnie wyszło. Model super, tekstura też mi się podoba. Gratuluję ukończenia.

PS. Jak znajdziesz czas, wrzuć model z siatką, bo prędzej czy później i tak ktoś zawoła "poka siate" :) Teksturę w sumie też by było przyjemnie obejrzeć. Jeszcze raz gratuluję i pozdrawiam.

Napisano

dzieki :)

 

z modelu jestem bardzo zadowolony, z tekstury juz ciut mniej

(chyba nigdy nie bylem w pelni usatysfakcjonowany z zadnej mojej tekstury), troche za wolno robie i efekt nie jest do konca taki jak sobie za planowalem (ta i tak nawet wyszla)

 

siatke pokazywalem juz wczesniej ale dorzuce ja do wczesniejszego posta jak wroce do domu, plus teksturke, 2048px na teksturke to naprawde malo na taki obiekt

Gość Marioza
Napisano

chałupa extra, z texturą prezentuje sie świetnie, fajnie by było to ocieplic a moze i rozjasnic na renderze dodając moze jakies żółtawe ostrzejsze swiatełko?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności